Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Założyłem czujnik i zegar od C-385, ale mam jakiś problem. Wskazówka rusza się gdzieś o milimetr tylko i dalej nie reaguje, mimo nagrzania silnika. Oczywiście pierwsze podejrzenie miałem że cały zestaw jest do bani, ale podgrzałem czujnik zapalniczką i wtedy zegar działa. Po zamontowaniu znów nie działa. Myślałem, ze może czujnik nie łapie masy, podłożyłem nawet przewód do niego i podpiąłem do masy ale nie pomaga.

Podłączyłem tak:

B - 12v ze stacyjki

T - czujnik

trzeci styk do masy i jeszcze jeden przewód do podświetlenia.

Po odpięciu masy zegar leci do końca skali.

Nie wiem gdzie szukać przyczyny, podłączenie jest chyba prawidłowe. Wymienię czujnik, ale trochę mnie dziwi, że po podgrzaniu zapalniczką wydaje się ok.

 

Opublikowano

Czujnik przyznaję że  z Indii :) Nie zwróciłem uwagi kupując, choć już sama cena (11zł) powinna mnie zastanowić.

No cóż, w poniedziałek kupię inny czujnik w innym sklepie, zobaczymy co będzie.

Opublikowano

Temat rozwiązany.

 

Wrzuciłem czujnik do gorącej wody - wskaźnik działa. Zamontowałem go więc w ciągniku - nie działa. Faktem jednak jest, że nie sprawdzałem w jakiejś maszynie tylko ciągnik pracował kilkanaście minut na wolnych obrotach, potem przejechałem się "na pusto" po równej drodze.

Żeby wymienić czujnik trzeba spuścić trochę płynu, który potem znów wlałem. Po jakimś czasie odkręciłem korek sprawdzić, czy nie trzeba dolać i zauważyłem, że płyn ostro "chodzi" w chłodnicy. Od razu pomyślałem o termostacie - jeszcze oryginalny, fabryczny. I faktycznie, był ciągle otwarty (na szczęście). Wymieniłem go i od razu wskaźnik zaczął się inaczej zachowywać, wreszcie działa. Teraz jeszcze tylko sprawdzę dla pewności jego dokładność - po nagrzaniu silnika spuszczę trochę płynu z głowicy i zmierzę termometrem. Wiadomo, że może być trochę niższa, bo odrobinę ciepła ucieknie, ale liczę że dużej różnicy nie będzie.

Opublikowano

A powiedzcie mi czy lepszy jest dwuwskaźnik czy trójwskaźnik ? Na trójwskaźniku przy napisie olej jest skala ale chyba nie wskazuje ona jakie jest ciśnienie oleju, bo wkręcony jest tylko czujnik który łączy lub nie (zapala kontrolkę lub nie) ?

Opublikowano

Trójwskaźnik lepszy bo masz pomiar ciśnienia oleju i temperatury. Można dorobić trójnik i mieć pomiar oraz czujnik. Wole pomiar bo widać jak się zachowuje ciśnienie a czujniku nie wiesz do końca czy działa i czy żarówka jest dobra (widać dopiero po zgaszeniu silnika)

Opublikowano

Podepnę się pod temat. Od czego najlepiej wziąć zasilanie dla elektrycznego czujnika do c330? Przy prowizorycznym podłączeniu zasilanie wziąłem od kontrolki ładowania i wszystko działa jak należy. Teraz przyszedł czas na zrobienie całej wiązki jak należy i mam dylemat gdzie się wpiąć z zasilaniem zegara, aby nie fałszować wyniku pomiaru. Ktoś temat przerabiał?

Opublikowano
6 minut temu, Buszido007 napisał:

Podepnę się pod temat. Od czego najlepiej wziąć zasilanie dla elektrycznego czujnika do c330? Przy prowizorycznym podłączeniu zasilanie wziąłem od kontrolki ładowania i wszystko działa jak należy. Teraz przyszedł czas na zrobienie całej wiązki jak należy i mam dylemat gdzie się wpiąć z zasilaniem zegara, aby nie fałszować wyniku pomiaru. Ktoś temat przerabiał?

Wg mnie najlepiej od zacisku 15 stacyjki 

Opublikowano (edytowane)

@jackob1997, stosowałeś przy zasilaniu zegara jakiś bezpiecznik czy bezpośrednio na wskaźnik podłączałeś ze stacyjki? Jak długo u Ciebie pracuje ten wskaźnik?

Masz może zdjęcie jak i w którym miejscu zamontowałeś zegar?

Edytowane przez Buszido007
Opublikowano (edytowane)
Dnia 16.03.2018 o 21:36, Buszido007 napisał:

@jackob1997, stosowałeś przy zasilaniu zegara jakiś bezpiecznik czy bezpośrednio na wskaźnik podłączałeś ze stacyjki? Jak długo u Ciebie pracuje ten wskaźnik?

Masz może zdjęcie jak i w którym miejscu zamontowałeś zegar?

pewnie że mam,ten po środku to wskaźnik temperatury płynu,a ten po lewej to wskażnik ciśnienia oleju (niepodświetlany)

 

Edytowane przez jackob1997

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Patryk6
      Dzień dobry czy posiada ktoś instrukcje do opryskiwacza tecnomy ( nie wiem jaki model będzie na zdjęciu) chodzi mi najbardziej o instrukcje do sterownika. Lub zajmuje się ktoś naprawianiem tych opryskiwaczy w szczególności chodzi mi żeby można było zmieniać dawkę a nie pryskać cały czas na jednej. Od kad kupiłem w Francji jest jedna stała dawka.



    • Przez DonPadre
      Witam,
      Wiem że to forum rolnicze ale kierunkowskazy w mszynach też są. Mam problem w moim peugeocie 208gti z kierunkowskazem ledowym w przedniej lampie od strony pasażera. Po przekręceniu zapłonu ale nie odpalaniu dioda jak i kierunkowskaz działają poprawnie ale gdy odpalę samochód to nagle dioda na desce zaczyna migać szybko jak przy spalonej żarówce a taśma ledowa w lampie niewyraźnie o równie szybko miga. Jak to naprawić, może zamontować opornik w jakiś sposób żeby zmniejszyć napięcie gdy samochód jest odpalony?
      Proszę o pomoc nie jestem orłem z elektroniki.

    • Przez Wiktorrrr
      Czy polecacie taką instalację do C-360?
      https://elmot-swidnica.pl/produkt/instalacja-c-360-laczona-kompletna-alternator-elmot-premium-line/
    • Przez gruber9
      Witam, mam problem z ciągnikiem. Ursus C-328 z silnikiem C-330. Akumulator 12V, 62Ah, rozrusznik szybkoobrotowy. Problem jest tak jak na filmiku, raz pali normalnie, a potem ciężko mu przekręcić i przełamać się, winny jest akumulator, czy co? Zrobiłem dotychczas tak
      -wyjąłem rozrusznik, zdjąłem i sprawdziłem czy nie ma luzów na łożyskach i brak luzów, na imadle bez obciążenia kręci jak oszalały
      - akumulator padł w sobotę mi, choć palił wcześniej dobrze, podładowałem go i założyłem i przy rozruchu jak tak ciężko kręci ma spadki na akumulatorze do 10v a i niżej typu 6-8V, i co ciekawe z zacisku alternatora podczas pracy silnika wychodzi napięcie 14V, a na samym akumulatorze na 1600 obrotach dopiero łapie 13,9V, więc trochę lipne ładowanie, czy może być winny przewód zasilający temu? Czy sama akumulator jest wyeksplatowany i nie ma siły rozruchu i nie przyjmuje ładowania? Choć trzyma, bo od soboty do dziś trzymał w granicy 12,7V. Co polecacie? Zmiana akumulatora?
      Filmik poniżej: 
      481796126_9719509461406820_9059274403169755457_n.mp4
    • Przez YeLoN3
      Witam. Założyłem czujnik ciśnienia powietrza dd20e z mtz i taki wskaznik https://allegro.pl/oferta/wskaznik-cisnienia-powietrza-mtz-60-mm-0-10-bar-12v-z-kontrolka-15832259774 i zawór mam ustawiony na 6 barów a ten wskaźnik dochodzi do 10 a go zamyka. Przy 5bar pokazywał ponad 8. Podobny problem mam z czujnikiem i wskaźnikiem ciśnienia z c385 po odpaleniu odrazu go zamyka 10bar a w rzeczywistości ma 5 bar ciśnienia oleju. https://allegro.pl/oferta/czujnik-cisnienia-oleju-c-385-zetor-oryginal-ursus-5035392031
      https://allegro.pl/oferta/wskaznik-cisnienia-oleju-c-385-elektryczny-89352931-4959889766 
      Wiem że czujnik musi być sparowany ze wskaźnikiem ale jak widać jest z tym problem przy takich ilościach producentów? Można to wyskalować za pomocą rezystorów?
      Podłączenie i masa są dobre.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v