Skocz do zawartości

[MTZ82] Ciśnienie w układzie hydraulicznym i gorąca pompa .


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Tak jak w temacie jakie powinno być ciśnienie oleju w hydraulice?

Kolego ja Ci nie pomoge ale chciłbym się spytać jak, w jaki sposób zmierzyć to ciśnienie w mtzcie?

Opublikowano

Ciągnik ma ok 1300mth ale to już 2 pompa ,pierwsza pękła ale od ok 4-5 lat to hydraulika była bardzo mało używana ponieważ ciągnik nie pracuje w gospodarstwie a teraz mam zamiar założyć tura,dodam ze na zimnym oleju jest powyżej 160 na wolnych obrotach.

Opublikowano

Oleju jest pełen stan a filtr został wymieniony na nowy.Zauważyłem ze pompa oraz przewód łączący pompę z rozdzielaczem jest bardzo gorący aż nie idzie go dotknąć.

Opublikowano

Jeśli pompa jest gorąca to albo blokuję się zawór,co jest mało prawdopodobne,albo pompa jest wykończona.Olej dlatego będzie się grzał bo w pompie miesza się między zembatkami.Czyli masz do wymiany chyba pompę.Ja w swoim jak wymieniłem fabryczną to w ciągu do 2 lat teraz będę wymieniał czwartą.Już se odpuściłem reklamacje,bo jedna wróciła i guzik z niej,a druga wcale.Dwie poszły w ciągu 5 miesięcy.Teraz kupiłem niby dobrą,pomalowaną na czerwono, tamte były nie malowane.

Opublikowano

Dzisiaj siedziałem trochę przy ciągniku i są takie objawy.po odpaleniu na wolnych obrotach jest coś ok 15-160bar po chwili pompa się mocno nagrzewa i na wolnych obrotach jest ok 70bar po dodaniu gaz do kaca jest ponad 100bar.Pomiar robiłem manometrem wpiętym zaraz przy pompie.

Opublikowano

Manometr jest wpięty a wyjściu z pompy przykręcony jest do tej rurki co idzie do rozdzielacza a na dole ma otwór nagwintowany i nieprzykręcona jest tam rurka od zasilania regulatora pozycyjno-siłowego pod siedzeniem.Po odpaleniu ciągnika manometr wskazuje ciśnienie 150-160bar na wolnych obrotach a po chwili pompa się tak nagrzewa ze nie idzie jej dotknąć i na wolnych obrotach jest ok 70bar i po dodaniu gazu do oporu jest jakieś 100bar.Ktoś na forum pisał ze ciśnienie na wyjściu ma być 145-160bar ale nie wiem czy na wolnych obrotach czy na jakiś wyższych.Zawór przelewowy jest na 100% dobry bo oprócz tego w rozdzielaczu jest jeszcze jeden wpięty zaraz przy pompie zamiast tego regulatora pozycyjno-siłowego a ten nowy zawór przelewowy jest ustawiony na 150bar,siłownik od tylnego tuz jest podłączony pod rozdzielacz.Trochę kombinacji ale starałem się to ja jak najlepiej opisać.

Opublikowano

na wolnych i na durzyhc obrotach mudisz niec równe cisnienie ok 160

wez odłacz rozdzielacz i pusc do zbiornika zobaczysz czy bedzie ci sie grzała pompa jak sie bedzie grzała to znaczy ze pompa do wymiany a jak nie to zanczy ze masz zawór przyciety

Opublikowano

@ tomek73 nie ma tam żadnego zaworu od wom chodzi ci chyba o ten regulator siłowy od tuz tego tez nie ma a siłownik od tuz jest podpięty pod rozdzielacz w poniedziałek zrobię tak jak mówi kolega @patrykfor i zobaczymy co z tom pompą

Opublikowano

Tak pomieszałem trochę.Więc masz tak jak u mnie i mamy przyczynę.Tylko że ja miałem założony wężyk w rozdzielaczu i on był wpięty do filtra.Później założyłem tura to zmieniłem rozdzielacz z DT 75.jak go kupiłem to jakiś mechanik jak zobaczył że nie mam tego zaworu siłowego to powiedział że będzie mi się olej gotował po 10 min od zapalenia silnika,i podszedł obejrzał rozdzielacz pod kierownicą i stwierdził że ktoś mądry go przerobił bo wiedział jak.Miałem założony wężyk do rozdzielacza ciśnieniowy i był on doprowadzony do filtra oleju.Może jego nie masz.

Opublikowano

Teraz juz kojarzę co opisałeś patrzyłem w katalogu i już wiem jak masz podłączony ten manometr i jeżeli nie naciskasz żadnej wajchy to na manometrze nie powinno być żadnego ciśnienia piszesz że nie masz połowy tych dodatkowych regulatorów a to jest wszystko z sobą pospinane i ciężko będziesz miał dojść. teraz masz tak że pompa jest nonstop obciążona a ciśnienie trzyma zawór bezpieczeństwa Jeżeli jesteś w stanie zrobić fotki połączeń rozdzielacza to postaram się pomóc.

Opublikowano

Nie zawór przelewowy tylko po odłączeniu tych dodatkowych regulatorów zostało zaślepione któreś wyjście i przez rozdzielacz nie przepływa olej swobodnie tylko pakuje go przez zawór bezpieczeństwa z tąd te ciśnienie i gorąca pompa.

Opublikowano

Wywaliłem ten regulator bo ciągle były z nim problemy i siłownik od tylnego tuz wpiąłem pod rozdzielacz a w wyjście z pompy na ten regulator wpiąłem zawór przelewowy i manometr.przed wywaleniem regulatora było wszystko ok a teraz się grzeje olej jak głupi.@tomek73 chodzi ci o ta cienka rurkę z prawej strony rozdzielacza?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v