Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Najważniejsze jest to że ursus to w pełni polski kapitał. Jak każdy wie projektowanie, testowanie itd. całkowicie nowych podzespołów takich jak skrzynie biegów, czy tylnych mostów jest bardzo drogie tym bardziej że ursus musi jeszcze zainwestowac ogromne pieniądze w ośrodek rozwojowo badawczy zatrudnić inzynierów itd. Dlatego ursus stara się mięć jak najwięcej modeli ciągników w swojej ofercie.Bo jak wiemy im więcej modeli tym większy zysk, a im wiekszy zysk tym szybciej powstaną całkowicie polskie ciągniki.

A tak po za tym to kto wiedział w tamtych czasach że c-360 to tak naprawdę zetor.

 

Ursus mógłby także wejść w rynek ciągników specjalistycznych.W tym momencie jest tylko kilka marek które produkują takie ciągniki,miezy innymi BSC Volcano.http://www.farmdriver.com/

Edytowane przez Salisbur
  • Like 2
Opublikowano

Ale ściemę walą ,,W minionym roku Ursus był dziesiątym, co do wielkości sprzedaży, dostawcą ciągników rolniczych na polskim rynku. W rok 2013 firma weszła już z numerem cztery...'' a tu http://www.agrofoto.pl/index.php/aktualnoci/974-na-rynku-sprzeday-cignikow-sabo-w-i-kwartale mamy Pol-Mot-Ursus na 8 miejscu albo ja liczyć nie umiem.

Czy ja dobrze rozumiem że te nowe 5312/5314 nie są nawet u ans składane?

Opublikowano (edytowane)

Czytaj ze zrozumieniem "4 miejsce w segmencie w którym jesteśmy obecni" - Ursus ma w ofercie ciągniki pomiędzy 72KM-110KM. Dopiero w maju do sprzedaży trafią ciągniki 5044.

 

MOCE 74-110KM:

 

1 NEW HOLLAND 347 19,63%

2 ZETOR 342 19,34%

3 JOHN DEERE 262 14,82%

4 URSUS 120 6,79%

5 CASE 114 6,45%

6 DEUTZ-FAHR 113 6,39%

7 FARMTRAC 100 5,66%

8 MF 71 4,02%

9 MTZ 58 3,28%

10 VALTRA 36 2,04%

 

A tu masz zdjęcie znanej Ci jako związkowcowi dawnego Ursusa maszynie do testowania tylnych mostów m.in. do 5312/5314.

Komponenty do montażu pochodzą z różnych źródeł ale montaż odbywa się w fabryce w LU.

post-37575-0-22318600-1366094051_thumb.jpg

 

demolka

 

"Te domysły i bzdety jakie tu są wypisywane świadczą tylko o kompletnej niewiedzy i dyletanctwie niektórych forumowiczów - albo o ich złej woli i chęci rozpowszechniania złych dla polskiej marki informacji. ale czego oczekiwać od 13-letnich specjalistów od globalnego rynku ciągników - jedynie tego, że w gimnazjum nauczą czytać się ze zrozumieniem :wacko:"

 

Czym tak kolegę zdenerwowałem?

Jestem wielkim fanem ursusa i trzymam kciuki za tę markę ale jak widzę turecki albo chiński produkt z logiem niedźwiadka to mnie serce boli.

Proszę powiedz jak to jest z tymi 11024 czy to jeszcze zapasy ciągników i części czy montaż od podstaw? Skąd bierzecie MF-oskie mosty tylne i skrzynie, co ze skrzynią 8x8?, Czemu z oferty zniknęły tak poszukiwane pozostałe modele 5524 i zapowiadany 9024 który się pojawił tylko na targach. Gdzie powstają te "nowe" ursusy 5312/5314? Co z muzeum ursusa w na terenie byłych zakładów?

 

1.Magazyny wyrobów z Posagu 7 Panien zostały rozsprzedane w sierpniu 2011 roku. Od tamtej pory nigdy w montażu 11024 nie były używane żadne części pochodzące z Warszawy po za silnikami Perkinsa, które zalegały na magazynach.

2.Transmisja jest wytwarzana wg dokumentacji i na zlecenie Ursusa w fabrykach Hemy - niżej zdjęcie z logo na odlewie jako dowód na to, że są one wytwarzane wg oryginalnej dokumentacji i na zlecenie Ursusa.

3.W tej chwili trwa studium, które prowadzi jedna z polskich technicznych uczelni nad modernizacją i uruchomieniem skrzyni 8x8 - jest za wcześnie na więcej szczegółów.

4.5524 i 9024 zniknęły z oferty ze względu na to, że skończyły się homologacje.

5.5312/5314 są montowane w LU.

6.Muzeum Ursusa jest własnością Grupy Bumar i nadal znajduje się na terenie dawnych zakładów.

 

Nie piszemy posta pod postem używamy opcji "edytuj"

post-37575-0-12374700-1366103521_thumb.jpg

Edytowane przez razor275
  • Like 1
Opublikowano (edytowane)

A tu masz zdjęcie znanej Ci jako związkowcowi dawnego Ursusa maszynie do testowania tylnych mostów m.in. do 5312/5314.

Komponenty do montażu pochodzą z różnych źródeł ale montaż odbywa się w fabryce w LU.

 

A skąd wiadomo ,że tu na forum są byli związkowcy Ursusa z Warszawy ?

Edytowane przez ROLpomorza
Opublikowano (edytowane)

Dlaczego numeracja ciągników z Lublina zaczyna się od UCL?

Czyżby skrót od: "Ursus, ciągnik, Lublin"?

P.S. Może wprowadzicie możliwość kupna Ursusa w żółtym lakierze używanym za PRLu

Edytowane przez adikpl1
Opublikowano

O żółtych barwach pisałem jakieś 20 stron temu, jakaś edycja limitowana by mogła być, a i pewnie ładnie by wyglądały w pomarańczowym bądź żółtym kolorze, renault zanim zmienił barwy na claasa był pomarańczowy i bardzo ładnie te ciągniki wyglądały

Opublikowano

Oni niech potęgę swoją odbudują,a jak im się uda to z tej okazji niech o czymś pomyślą,a nie o kolorach myśleć jak ciągniki trzeba jeszcse bardzo dopracować...

Opublikowano (edytowane)

Kolego Members przesadziłeś z psychotropami i masz omamy, w tym artykule nigdzie nie ma czegoś takiego jak "4 miejsce w segmencie w którym jesteśmy obecni" jest za to dokładnie tak jak napisałem.

A swoja drogą widzę ze używasz osoby MY czyli mówisz że jesteś pracownikiem Ursusa, mógłbyś powiedzieć jaka będzie cena 11034? Ale tak rzetelnie bo jak do tej pory to same spekulacje.

Przyznaję że jestem bardzo zainteresowany tym modelem.

 

Może mógłbyś jeszcze powiedzieć z jakich to różnych źródeł pochodzą podzespoły do 5312/5314?

Edytowane przez kedziorek
Opublikowano (edytowane)

Skąd znasz takie mądre i długie słowo jak "psychotropy"? Domniemam, że z autopsji (jak nie rozumiesz co to jest to sprawdź w Wikipedii) Mr Members :D

Części do 5312/5314 pochodzą stamtąd skąd ty pochodzisz - czyli kosmosu a i cena jak dla Ciebie 11034 będzie kosmiczna. OVER.

P.S. Nie pracuję w Ursusie - mam kilku dobrych ziomów w tej firmie.

 

Jeżeli będziesz dalej tak chamsko pisał to wylatujesz z forum

Edytowane przez razor275
Opublikowano (edytowane)

Ja tu nic chamskiego nie widze w poście demolki to chyba nie forum dla przedszkolaków ?

 

co zrobić jak moderację oddali w rękę gimnazjalistów :(

w wypowiedziach nijakiego kędziora, który krąży po forum ciągnikowym po kilku markach i wylewa swoje frustracje i wypisuje kosmiczne bzdety chamstwa już nie widzą i tolerują trolla - w dzisiejszych czasach niestety w gimnazjum zanika nauka czytania ze zrozumieniem...

nota bene od tej groźby wyrzucenia z forum to prawie się zes***em ze strachu i od kilku dni nie wychodzę z domu i siedzę pod łóżkiem :D

Edytowane przez demolka
  • Like 4
Opublikowano

Daj adres to podeslemy Ci jakies kanapki :D pisales ze Ursusowi 5524 i 6824 skonczyla sie homologacja ,czy Ursus pracuje nad nastepcami czy moze w tych mocach bede tylko ciagniki z serii H

Opublikowano

co zrobić jak moderację oddali w rękę gimnazjalistów :(

w wypowiedziach nijakiego kędziora, który krąży po forum ciągnikowym po kilku markach i wylewa swoje frustracje i wypisuje kosmiczne bzdety chamstwa już nie widzą i tolerują trolla - w dzisiejszych czasach niestety w gimnazjum zanika nauka czytania ze zrozumieniem...

nota bene od tej groźby wyrzucenia z forum to prawie się zes***em ze strachu i od kilku dni nie wychodzę z domu i siedzę pod łóżkiem :D

Haha to wychodz z pod tego łóżka ;) bo ty chociaż piszesz konkretnie o Ursusie a nie jak dzieci co słyszały od kuzyna ciotki ze strony matki, że Ursus to turecki ale jak MF i Valtra mają modele z turcji to już nie są tureckie tylko ochy i achy i żeby nie było sam mam 2 MF-y.

Opublikowano

O ile nic się nie zmieniło, to niedługo powinna zacząć się sprzedaż Ursusa 5044 "5044 w ciągu 2-ch m-cy, 11034 w ciągu 4 m-cy, 15014 w ciągu 4 m-cy (150 KM ZF+Sisu również)"

Może Demolka ma jakieś info?

Opublikowano (edytowane)

Licencję MF i pełną dokumentację ma tylko i wyłącznie giełdowy Ursus S.A. - jedyny prawowity spadkobierca spuścizny po zakładach z Posagu 7 Panien.

Historię z zarządzaniem licencją możecie wyczytać z komunikatów giełdowych i prasowych na stronie Ursusa.

Te domysły i bzdety jakie tu są wypisywane świadczą tylko o kompletnej niewiedzy i dyletanctwie niektórych forumowiczów - albo o ich złej woli i chęci rozpowszechniania złych dla polskiej marki informacji. ale czego oczekiwać od 13-letnich specjalistów od globalnego rynku ciągników - jedynie tego, że w gimnazjum nauczą czytać się ze zrozumieniem :wacko:

 

 

 

1. Do BiH jadą zestawy SKD, udział lokalny w produkcie musi przekraczać określony poziom aby otrzymał dotacje - jest go głównie robocizna przy montażu i tkz. drobnica.

2. Niestety z dawnego Ursusa udało się pozyskać około 10 bardzo wartościowych osób. W kręgu zainteresowania nowych właścicieli było około 50 osób - ale ze względu na wymóg przeprowadzki z W-wy do Lublina większość nie podjęła tej decyzji. Reszta nie nadawała się nawet sprzątania - przez ostatnie lata działalności fabryki w Warszawie niestety w kadrach głównie pozostali tkz. Wrzodakowcy którzy nie nadawali się naprawdę do niczego i którzy przez ostatnie kilka lat gremialnie przyczynili się do złej sytuacji Ursusa.

 

Ciekawe, bo wiem z pierwszej ręki że MF cofnął licencję już na początku lat 90-tych, dlatego zmieniono trochę oblachowanie i kolory.

Późniejsze Ursusy są już tzw. post-licencyjne.

Więc nie ma sensu pisać że Ursus ma licencję ponieważ jest to nieprawda.

Edytowane przez wojnest
Opublikowano

Z moich spostrzeżeń i informacji od przedstawicieli marki wynika, że Ursus wszystkie podzespoły sprowadza z Turcji. Kabiny i maski są zakładane w Lublinie i to wszytko. Seria h to jeszcze lepsze cyrki bo są w całości sprowadzane, aby naklejka jest przyklejana. Do tego przyznali się sami przedstawiciele i nikt mi kita nie będzie wciskał. Ciekawi mnie ilu POLSKICH producentów różnego rodzaju części zaopatruje Ursusa?

  • Like 1
Opublikowano

Ciekawe, bo wiem z pierwszej ręki że MF cofnął licencję już na początku lat 90-tych, dlatego zmieniono trochę oblachowanie i kolory.

Późniejsze Ursusy są już tzw. post-licencyjne.

Więc nie ma sensu pisać że Ursus ma licencję ponieważ jest to nieprawda.

 

Licencji może nie ma, ale ma dokumentację techniczną która jest podstawą do produkcji ciągników.

 

@japycz17

Lepiej żeby nawet to robili niż żeby nic nie było...Myślisz że valtra mówi klientom skąd pochodzi seria A....

Trudno w tych czasach zaczynać produkcję czegokolwiek od zera....

Opublikowano

wojnest

 

Ursus kupił w 1974r.licencje na traktory MF235, MF255, MF265, MF275, mf 590

Nikt nie cofnął nam licencji. Po 1989r wygasła umowa licencyjna dlatego MF235 zmienił nazwę na ursus 2812, MF 255 na ursus 3512 ursus 4514 to MF265/MF275

 

Wdrażanie do produkcji ciągników licencyjnych trwało tak długo że Ursus stracił prawo do posługiwania się marką Massey Ferguson. A to miał być główny atut Ursusa w ekspansji eksportowej. To też powód dla którego Ursus nie musiał się już trzymać sztywno licencji. W każdym razie gdy pierwsze licencyjne MF 275 wyjeżdzały z fabryki Ursusa w roku 1988 roku nie mogły się już posługiwać marką MF. Stąd też model ten oznaczono jako Ursus 4512. Musiano też zmienić oznaczenie licencyjnego silnika z Perkins A4.236 na Ursus 4390.

 

NATOMIAST URSUS 5714 to kopia MF 590 ZAPREZENTOWANY DOPIERO W 2002r z powodu problemów finansowych ursusa w latach 90-tych...

Opublikowano

kolego @japycz17 głupoty wpisujesz, w Lublinie składają Serie H wiem bo byłem kilka razy w Fabryce Ursusa

 

oczywiście mają gotowe elementy typu Mosty przednie i tylne ale Składanie w Całość jest to robione wszystko w Lublinie

Opublikowano

ostatnio przegladalem strone ursusa zastanawia mnie jedno....po co produkuja ciagniki tej samej mocy o różnej serii troche to chyba bez sensu.....np. 11024v11034 i 10014hv10014t....troche bez glowy to robia bo robic cos podwujnie tylko zeby zmienic wyglad to chyba zysku nie przyniesie.....takie tam moje spostrzezenie....

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez Awek
      witam , od pół roku posiadam ursusa 1224 i od początku był problem z podnosnikiem , nie podnosił agregatu siewnego tzn podnosił na pełnym gazie a jak ujmowałem gazu to zaraz opuszczał , pojechałem na pole i po chwili nie chciał opuscić  albo nie chciał podnieść , jak jechałem drogą to na całym gazie bo zaraz opuscił i problem był z podniesieniem nawet gazowanie nic nie dało , więć wymieniłem pompe na wzmacnianą nową , nowy tłok i cylinder , rozdzielacz po regeneracji ,filtry nowe , oleju jest max , i to samo więć pomysłem ze rozdzielacz moze jest trafny więc oddałem na gwarancje i stwierdzili ze jest dobry i to samo , wie moze ktos co jeszcze moze być nie tak ? i na pokrywie podnośnika od strony fotela  są dwa otwory w jeden jest wkręcony korek a drugi otwór jest wkręcona sruba która wchodzi w rozdzielacz zwykła sruba z otworem i tak mysle czy nie powinno być tam jakiegoż zaworu , bo miałem dwóch mechaników i kazdy mówi jedno (panie jak wszystko nowe to nie wiem co moze być ) i tyle aby wiem  z góry dzięki za odp
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v