Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

ja bym ci radził brać 5 albo jak już nie znajdziesz to 4 i nie unie chyba ze nową :D

ja pożyczałem od kolegi kverneland 5 którego ciąga NH TM140 to tylko problem miałem z obrotami w polu bo pod kątem duzym miałem zajazd ale w dupe dostawał zetor :D

Opublikowano

Adam nie masz gdziesz w okolicy jakiegos handlarza, co do marki to najlepiej jest pojechac o obejrzec stan

przed lemkenem ogladalem unie grudziadz ale zobaczylem peknieta rame wiec rezygnacja, jak ci sie trafi jakis rabe werk, forschnit i inny ze znanych marek ma przed puszki i stan bdb to bedzie dobrze oral i biez go

 

to ja wiem i tak zrobię tylko najpierw chciałbym usłyszeć opinie posiadaczy takowych pługów...

 

lukaszz110 jednak mnie przekonasz do 5 :D 4 mi wystarczy :D znajomy ma NH 150 KM turbo i ma pług overum 220 cm szrokości i też 4 skibowy :D

Opublikowano

ludzie co wy do 120 konnego ciagnika chcecie 5 skib na resorze obrotowy, rozum wam poodbieralo? zawsze ciagniki 120 ciagaly 4 skiby obrotowe tak bylo za komuny i tak musi byc 4 skibowy 2m i resor to i tak bedzie mial co robic, szybciej bedziesz orac mniej spalisz, dluzej bedziesz robic ciagnikiem, co do opini to plug trzeba zobacyzc i tyle

Opublikowano

filip94lemken masz racje 5 to za dużo i szkoda ciągnika...

 

W tej chwili mam p€g unie 1990r 5 skib i chodzi w tym pługu jak bu nic nie czół i bierze 175cm. Zastanawiam się czy nie dospawać mu jeszcze jednej skiby :D

Opublikowano

filip94lemken masz racje 5 to za dużo i szkoda ciągnika...

 

W tej chwili mam p€g unie 1990r 5 skib i chodzi w tym pługu jak bu nic nie czół i bierze 175cm. Zastanawiam się czy nie dospawać mu jeszcze jednej skiby :D

 

to sie tylko tak wydaje, tez ciagalem raz pronarem i szlo tak leciutko, i jeszcze jak mialem 5 korpus w zestawie to dokrecilem to juz tak lekko nie bylo, szybciej go odkrecilem niz zalozylem ^^

Opublikowano

widze ze zaczynamy temat czechów to ja powiem tak

jak pojechałem do czech z tata w 1996-7r to pamiętam jak dziś to by było i tato mi opowiada ze mój 12145 ciągał PHX6 i nic mu nie było a z racji tego że były tam troche podmokłe tereny i góry ^^ miał założone kapcie od bizona 23.1-26 te same które teraz ma zobaczcie w galeri i nic w nim nie było robione :D

silnika i głowicy jeszcze nie robiłem od nowości mam całą książkę ciągnika gdzie prowadzili wymiany oleju i wpisywali uszkodzenia nic nie było robione głowicy nie widziałem w nim od 96r jedyne co bede robił to sprzęgło bo dostaje olej i śmierdzi trochę oleju nie bierze ani grama ciśnienie ma 5 jak zimny i 3 jak dostanie w d*pę przy orce i gruberze

 

więc filip94lemken nie mów ze do 120PS za dużo 5 skib

Opublikowano

silnika i głowicy jeszcze nie robiłem od nowości mam całą książkę ciągnika gdzie prowadzili wymiany oleju i wpisywali uszkodzenia nic nie było robione głowicy nie widziałem w nim od 96r jedyne co bede robił to sprzęgło bo dostaje olej i śmierdzi trochę oleju nie bierze ani grama ciśnienie ma 5 jak zimny i 3 jak dostanie w d*pę przy orce i gruberze

 

więc filip94lemken nie mów ze do 120PS za dużo 5 skib

 

to niedługo zrobisz tez remont silnika tak jak ja to robiłem... a 3 atmosfery ciśnienia to już jest mało... ja jak orałem w sierpniu 2009 roku i był upał na dworze to temperatura dochodziła do 85 stopni (mam termostat ale max temperatura to 72 stopnie a resztę nagrzało słońce) a ciśnienie miałem na 5.2 atmosfery ^^

Opublikowano

ale dobrze ze masz duże ciśnienie tylko to zle jak przy takiej temp. masz takie ciśnienie

mi mechanicy mówili ze ciśnienie 3 jest bardzo dobre i jak ciągnik dostaje w dupe to musi ono spadać nie może utrzymywać sie na stałym poziomie bo dojdzie do zniszczenia panewek wału korbowego i czegoś jeszcze

 

mój sąsiad miał w 9111 robiony silnik i miał ciśnienie 5.5atm chwalił sie ze na zimnym ma 6 pojezdził z tym około pół roku poszedł do głębokiej orki i zatarł silnik nie wiem co dokładnie się stało ale mechanik z wioski mówił mu żeby zrobił jeszcze raz remont puki nie ma uszkodzeń

on był zaparty i zrobił to co zrobił

jeden znajomy ma 16145 i ma 2 atmosfery ciśnienia i jezdzi więc to zależy od kierowcy

 

termostaty w zetorach wywaliłem i mam święty spokój z temperaturom choć jak gruberowałem to woda mało co się gotowała tak rypany ciężko idzie <ten gruber> ^^

Opublikowano

ale dobrze ze masz duże ciśnienie tylko to zle jak przy takiej temp. masz takie ciśnienie

mi mechanicy mówili ze ciśnienie 3 jest bardzo dobre i jak ciągnik dostaje w dupe to musi ono spadać nie może utrzymywać sie na stałym poziomie bo dojdzie do zniszczenia panewek wału korbowego i czegoś jeszcze

 

 

termostaty w zetorach wywaliłem i mam święty spokój z temperaturom choć jak gruberowałem to woda mało co się gotowała tak rypany ciężko idzie <ten gruber> ^^

 

Niby dla czego źle że przy takiej temp man taka temperature ? przy takim ciśnieniu ma dobre smarowanie i nie może sie zatrzeć... a 911 to jest 4 cylindry i dla niej ciśnienie 5.5 jest za duże... 4-4.5 jest wystarczające.

a jak ci się grzeje w gruberze to chłodnice wyczyść i już. ja też nie miałem termostatu i jak woda miała 60 to był cud... ale po remoncie uparłem sie i założyliśmy i jest luksus bo silnik powinien mieć taka temperature żeby spalanie było dobre. a jestem ciekawy ile twój zetor pali np przy orce ?

 

Pługi obrotowe są przecież ciężke i to też o udźwig też chodzi... 4 do 120 koni jest wystarczająca...

Opublikowano

filip94lemken widocznie nie widziałeś zetorów w konkretnej orce w czechach

tak sie składa ze mój zetor ciągał PHX-a 6 skibowego i one brały 180cm ale z doświadczenia wiem ze te pługi mogą chwycić nawet i 210cm przy odkładnicy 35cm tylko musi być dobre ustawienie pługa

mój 12145 nie od tak miał założone 23.1-26 pracował z phx6 i wiem na co go stać i inne traktory

orał najgorsze tereny i miał zakładane bliźniaki

takie tereny były orane w czechach

 

co do tych pługów to nie wiem jakiego typu ma twój kolega odkładnie ale śmiem twierdzić ze jego pług strasznie ciężko idzie albo ciągnik jest nie tej klasy <nie chodzi mi o moc>

każda odkładnica stawia inny opór i każdy stop stali ma inne właściwości alotropowe

jeden lemiesz jest ustawiony inaczej a drugi inaczej pod innym kontem może atakować pierś odkładnicy ale co bede ci o tym gadał

Opublikowano

ja ciągam Unie grudziądz 4 skibowy odkładnica 35cm ale bierze jak 40cm a nawet i jeszcze więcej bo troche inaczej pług ustawiony nie sugeruj się tym ze 35cm bo mierząc dokładnie szerokość orki to wychodziło grubo ponad opone 23.1-26 więc jakieś 165cm

ale przyznam ze tu oram 4 polową tak sucho i twardo a jak mogro to wujek drugim 12145 z takim samym pługiem lata 2 szosową kiedyś próbowałem jazdy 3 no fakt brałem troche płycej ale skiby nie szło odszukać

 

chce kupić pług sukov albo zetor system pół wieszany 5 skibowy obrotowy lub 4 ale wiem ze w niej bede latał szukam pługów z dużą możliwością dopasowania szerokości odkładnicy bo jak bedzie przykładowo szer od 28cm orki na jeden korpus to wezmw 5 skibowy ale jak juz co najmniej 35 albo 40 to 4 skibowy ale jak mniejsza szerokość na jeden korpus to lepiej kryje

 

a ty adam jaki posiadasz pług??

Opublikowano

Ja mam pług Unie Grudziądz 5 skibowy 35cm na korpus i ciągnik nic sobie z tego nie robi. W ostatnie wakacje przerobiłem ten pług i teraz oranie to bajka. Szerokość orki to ok 15-20 cm poza koło bo też go przestawialiśmy... Ja orze 4 polowa cały czas czy to pod oziminy czy jare zboża...

Ja się też zastanawiałem nad pługiem 5 skibowym obrotowym tak 30-45 cm na korpus ale z małymi odkładnicami to nie wiem czy mi dorzuci na opony 60cm szersze niż twoje Łukasz...

Opublikowano

dobra nie interesuje sie oponami więc nie wiem jaki to bedzie wymiar ale czy bedzie szersza od 23.1-26 ??

jak tak to moze nie dorzucić ale jak taka sama to da rade pod warunkiem ze masz grudziądza pół śrube

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Rzepakowiec
      Czesc, przychodzę z pytaniem o wzmacniacz momentu w moim zetorze 8145. na zimnym wszystko wydaje sie być w porządku natomiast na rozgrzanym po wrzuceniu zająca ciągnik jakby lekko dostaje " kopa " ale nie dokońca i potem za chwilę sie załącza do końca. Czasem jak schodzę z obrotów to potrafi sam zrzucić na żółwia. Olej w skrzyni jest, śruba od regulacji pod schodkami rozkontrowana jakimś cudem. Mam plan ją lekko dokręcać o jakies pol obrotu i sprawdzać oczywiście na gorącym 
    • Przez Latashi
      Witam wszystkich, noszę się z zamiarem wymiany mojego Zetora 10045 na coś innego, zachodniego. Ale pojawiają się wątpliwości czy warto bo nie wiadomo co się kupi, a tu wiem co mam i co jest do naprawy ( trochę by się uzbierało, ale to w większości pierdoły, wyciek, elektryka, lakier, przedni napęd, hamulce i można by do skrzyni zajrzec bo jak się rozgrzeje to ślizga się na żołwiu) wszystko do ogarnięcia ale już trochę denerwuje że zawsze coś i nie wiadomo co jeszcze wyjdzie. Jeżeli doszło by do wymiany to na pewno byłby komfort, być może lepsze wykonanie części zamiennych i na pewno młodszy, ale tak jak mówię czy warto. Podpowiedzcie coś bo sam nie wiem co robić. Pracuje na 20 hektarach jako główny traktor z pługiem obrotowym, agregatem uprawowo siewnym i talerzowka.
    • Przez rolkam72
      Witam. 
      Posiada ktoś a może zna dobrze pod którym bezpiecznikiem co powinno być podłączone .
      Nie chodzi mi nawet o cały schemat lecz sam opis gdzie co ma być  
      Ciągnik to Zetor 10245 więc cała seria ..245 
      Zdjęcie bezpieczników poniżej .
      Tak dla pewności podkresle słowo ,,powinno'' być fabrycznie podłączone .
      Dziękuję za każdą odpowiedź 

    • Przez damianhaczynski
      Witam wszystkich
      Mam taki problem gdyż ponieważ jadą swoim zetorem 8011 normalnie na 4 biegu przy zerowym obciążeniu, to jadący taki sam ciągnik wyprzedza mnie bez żadnego problemu. I teraz jest taki w tym wszystkim problem, że nie wiem o co chodzi,  na początku myślałem, że może mam włączonego tak zwanego żółwia, ale był on wyłączony. Po pewnym czasie też przyszło mi na myśl że to może być wina kół ponieważ w moim mam koła balonowe, ale myśląc nad tym dłużej stwierdziłem że nie jest to też przyczyna mojego problemu. I teraz pytanie do was w czym może być ten problem że mój ciągnik tak wolno się porusza, bo patrząc tak poglądowo instrukcja mówi że dany ciągnik powinien poruszać się z max prędkością 28km/h no a mój w przybliżeniu porusza się tak max do 23km/h. Macie może jakiś pomysł co jest przyczyną? 
    • Przez Kilus25
      Witam, mam problem z podnośnikiem w zts Zetor 16245, problem jest taki że podnosi tylko do pewnego momentu i przestaje.Filtry pozmieniane olej nowy tłok cylinder rozdzielacz chodzi dobrze.Pomocy!!!

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v