Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Witam mam MF 3080 z 87r. ze skrzynia autotronic. Posiadam ten ciagnik juz 5 lat i jestem z niego bardzo zadowolony ale ostatnio mam problem z elektronikom tzn. wylancza mi sie ciagle WOM i zaswieca mi sie kontrolka z cisnienia w skrzyni.Z ta kontrolka byl juz problem jak go kupilem, ale to byla wina luznej wtyczki z komputera- usztywnilem wtyczke i bylo ok az do tego roku.Wtyczka ciasno ciedzi wtyki przeczyszyzone a kontrolka raz swieci raz nie, a jak sie zaswieci to wystarcz poruszac ta wtaczka przy komputerze i kontrolka gasnie- niekiedy na dluzej a niekiedy wystarcz zgasic silnik,zapalic i znowu swieci. Jesli chodzi o WOM to jak go wlanczam to jest wszystko ok a po chwili zacznie migac kontrolka i sie wylaczy- trzeba zgasic silnik, zapalic i znowu chodzi, niekiedy pare sekund i znow to samo a niekiedy troche dluzej.Wczesnie zdazylo mi sie to raz w roku a teraz jest to prawie za kazdym razem co zalanczam WOM. Chcialbym sie dowiedziec czy jest to wina komputeram, i czy mozna go obejsc- tzn. podlaczyc elektro zawory pod zwykle przelaczniki na 12V? bo jesli szlo by tak to zrobic i nic by sie nie stolo ,to zaoszczedzil bym 6tys zl bo w Korbankach tyle chca za nowy komputer. Z gory dziekuje za pomoc.

Opublikowano

Hmm ? Po co ci konstruktorzy wsadzili ten komputer tam wogóle ??? jakaś głupota... ;[ Człowieku jeśli zrobisz obejście załączania WOM to on ci długo nie po działa. Komputer jest odpowiedzialny za jego miękki start i jak go obejdziesz to będziesz miał poważniejsze kłopoty. Co do kontrolki to jak by mi coś świeciło to wymienił bym czujnik ciśnienia oleju a nie ruszał wtyczkami, owszem może coś gdzieś nie łączyć ale takie znaki nie wróżą dobrze i trzeba się upewnić czy akurat nie ma za niskiego ciśnienia w skrzyni. Oleje i filtry zmieniasz regularnie ? jak tak to na jakie? Co do robienia obejść do przedniego napędu to słyszałem że niektórzy tak mają zrobione i działa niby , ale jak to nie wiem. Ja bym na twoim miejscu zadzwonił do jakiegoś dobrego mechanika i go zawołał a nie działał na własną ręke bo możesz wyrządzić więcej szkód niż pożytku. Apropo nie ma skrzyń autotronic, autotronic to rodzaj komputera pokładowego ;[

Opublikowano

Masz rozlutowany pin w panelu autotronic w pozycji D1. Sam tego nie naprawisz może pomóc jedynie wymiana całego panelu sterującego. Nie rób żadnych obejść WOM bo będzie tak jak napisał @matis251. Poza tym zrobisz obejście na WOM a co będzie z przednim napędem, blokadą mostów i reduktorem. Też będziesz robił obejścia?? Obwód ciśnienia oleju w skrzyni jest jednym z podstawowych elementów systemu i musi działać poprawnie bo jeżeli przechodzi w rodzaj trybu awaryjnego. W takim wypadku autotronic wyłączy wszystko żeby nie doszło do poważnych uszkodzeń.

Opublikowano

Dzieki za odpowiedzi. Co do przedniego napedu to jak go kupilem to juz bylo zrobione obejsci- zwykly przelacznik pod 12V i do tej pory dziala bez problemu(pewnie tez cos nie dzialalo i zrobili obejscie)Olej, filtr i czujnik to byly pierwsze rzeczy ktore wymienilem i nic to nie dalo. Mam mechanika ktory sprawdzil cisnienie i powiedzial ze dobre(18 czy 19bar juz dokjadnie nie pamietam)i ze to wina elektryki ale on mi nie pomoze bo sie na tym niezna zbyt dobrze. Mam jeszcze jedno pytanie- czy to ze WOM chodzi pare minut i sie wylaczy i zacznie migac pomaranczowa kontrolka z WOM na wyswietlaczu, a po zgaszeniu silnika i ponownym uruchomieniu wom znow dziala przez jakis czas - to tez wina sterownika a moze sa tam jaszcze jakies inne czujniki odpowiedzialne za to?

 

A co do sterownika- jesli go wymienic to najlepiej na nowy za 6tys zl od Korbankow, czy na uzywke z allegro za 2,5- 3tys zl?

Opublikowano

Witam , mam podobny problem ze swoim mf 3080 jak kolega Adi2111 i mam do was takie pytanie, czy można jakoś sprawdzić ten moduł autotronic ? bo znalazłem na allegro takie ogłoszenie http://moto.allegro.pl/modul-autotronic-massey-ferguson-mf-regeneracja-i1423476704.html tylko nie wiem czy to na pewno jest to wina tego modułu.

Jeżeli jest wylutowany ten pin D1 to czy nie dałoby się tego sprawdzić jakoś np. sprawdzając przejścia między pinami??

Opublikowano

ja mialem tak wlanczalem wom chodzil 30 s wylanczal sie i migala kontrolka od wom to zrobilem na ostro i wszystko tak samo sie wlancza z taka samo predkoscia wiec tam nie ma miakkiego startu czy jak to sie zwie

Opublikowano

hej

Na 99% podejrzewam że masz nieszczelność w sprzęgle wom i nie grzebał bym elektroniki czy obchodził komputer. On właśnie dba o twój portfel i mówi ci że masz przeciek na sprzęgle wom i nie jest ono w pełni załączone co prowadzi do jego poślizgu i spalenia tarc(dlatego je wyłącza) Wadą są oringi na tłoku sprzęgła lub pierścienie uszczelniające na wałku. Jak ci ktoś badał ciśnienie to powinien wykryć duży spadek na wom chyba że robił to nie prawidłowo!!

 

pozdr sapaczowy

Opublikowano (edytowane)

Ja mam nieszczelność na przyśpieszaczu.. jak go włączę to opada pedał sprzęgła o kilka cm. W przypadku włączenia wom to pedał opadnie ale zaraz się podniesie i z tego domniemuje, że jest szczelny. Ewentualnie załatw sobie zegar i wkręć do trójdziału i tam obserwuj 17bar..... nie wiem co byś robił to musi się utrzymywać na stałym poziomie

https://www.agrofoto.pl/forum/topic/54999-obw%C3%B3d-niskiego-ci%C5%9Bnienia-oleju-17-bar-nieszczelno%C5%9B%C4%87/

Edytowane przez lukbold

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez xzibit0000
      Czesc. Mam problem z wałkiem wom. Podczas jazdy z rozrzutnikiem nagle wałek wom sie zatrzymał i zaczął zgrzytac. Po zdjęciu przekaźnika i wlaczeniu wom walek zaczął sie kręcić i zgrzytal i na ,,oko,, nie kręcił z ta prędkością co powinien kręcić patrząc na obroty silnika. Dzisiaj za każdym włączeniem walka zgrzytal i po wyłączeniu go tez zgrzytal dopiero po chwili przestawał.
      Za co sie zabrać? Kosz WOM czy cos innego? Dzięki za podpowiedzi
       
    • Przez darkowe1
      Pany da radę wymienić w rozdzuelaczu od ponosnika suwak na linkę? Teraz jest na panel ehr jednak sa z nim straszne problemy . Ostatnio przestał działać był jakis elektronik stwierdził ze panel jest dobry . Przerobiliśmy podnosnik na krótko nowe kable gura dół i tez się zacina ... chciałem przerobić sterowanie na linkę tylko czy da radę...
    • Przez szymon628
      Mam problem ponieważ rozebrałem przedni most w mf 3050 i zauważyłem że jedna półos jest dluzsza od drugiej czy ktoś wie z której strony powinna być 
    • Przez Sadownik3650
      Witam . Posiadam MF 3650 sadownik, co może być przyczyna takich objawów:?
      Przy pracy ze siewnikiem ciągnik wszedł w tryb migającej kontrolki oleju. Stracił moc, po kilku minutach odcina zapłon. Po ponownym odpaleniu objawy są podobne nieregularna praca. 
      Filtry paliwa są wymienione pompka działa tłoczy paliwo, filtr oleju nowy jak i olej. 
      proszę o jakaś podpowiedz...
       
       
    • Przez Mateusz1254
      Massey Ferguson 6160 skrzynia speedshift podczas pracy na polu na desce rozdzielczej zniknął napęd półbieg blokada i drążek od zmiany biegów ciężko chodzi i nie można załączyć zająca gdzie trzeba szukać przyczyny? Sterownik z prawej strony pod kabiną był sprawdzony i naprawiony Autotronic 3.przy akumulatorze u góry bezpieczniki mają prąd.Główne bezpieczniki w kabinie też sprawdzone 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v