Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
rolpi

Podgrzewacz do pronara 1221A

Polecane posty


rolpi    0

Witam!

Chciałbym się zapytać czy "zainstalował" ktoś z Was podgrzewacz do pronara1221A z silnikiem 6 cylindrowym, jeśli tak, to jaki i gdzie dokładnie go umieścić?

Pozdrawiam:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


Wiadomość z agroFakt.pl





rkuban    14

Witam

Odświeżam temat. Mam pronarka 1221 od dwóch lat na początku na niego narzekałem, ale teraz się obaj do siebie dotarliśmy i jest jak cię mogę. Pronarek jest u mnie od nowości tj. od 2011 i zeszłej zimy pojawił się problem z odpalaniem dla mnie nie mały, bo mam pług śnieżny i dorabiam zimą odśnieżaniem dróg gminnych. Rozwiązaniem wydało mi się złożenie takiej grzałki, tak, więc czytając to i inne fora nabrałem takiego przekonania, że ta grzałka będzie pasowała, że nawet nie zdiołem boczka żeby zobaczyć gdzie ona ma być zamontowana. Zakupiłem grzałkę, zdiołem boczeki a tu zong :) zaślepka i owszem jest w bloku, ale nagwintowanych otworów, aby ją przykręcić już nie ma i co teraz, ktoś gdzieś pisał, że w tym modelu taka zaślepka jest z tyłu silnika od strony kabiny no i jest, ale na cztery śruby nie na trzy jak ma grzałka a do tego ni czorta nie widzę jej w ty miejscu, bo poprostu jej tam nie zmieszę. Poradźcie, co z tym fantem zrobić wiercić i gwintować czy zwrócić grzałkę i szukać innego rozwiązania. Zima już za płotem zaraz się wprosi w gościnę a mój pronar nie lubi mrozu jak i ja zresztą, a odpalać musi na żądanie, co w zeszłoroczne mrozy wcale nie było takie proste.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ziel    26

Rozwiązaniem może być zakup auto startu lub wrzucenie zapalonej szmaty na kiju do filtru powietrza po pracy na noc podłączaj prostownik. Ale to już są drastyczne rozwiązania. Świecy żarowej nie masz?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

rkuban    14

no właśnie nie, grzałka by napewno pomogła ale niestety ten typ to niewypał. Sprzedawca napewno się nie ucieszy ale będę musiał mu zwrucić towar.

Do tego dzisiaj spadła mi tylna szyba, rozkręcił się jeden zawias drugi nie wytrzymał i całość zrobiła bęc. naszczęście spadła na glebę i się niepotłukła ale jazda bez szyby to lipa, trza szukać zawiasu.

Edytowano przez rkuban

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

seweryn20    582

Zrób coś na wzór adaptera do przykręcenia. Rurka najlepiej z nierdzewki. Będzie wyglądało fachowo choć nie musi. I tak nie zardzewieje. Rurka a z jednej strony kołnierz który oprze się na bloku silnika a z drugiej kołnierz z trzema otworami pasujący do grzały. W środku poprzeczka z otworem. Druga poprzeczka z gwintem będzie przełożona przez otwór w bloku. Przełożysz ją przez otwór w bloku, ustawisz tak by się zaparła o jego boki i przykręcisz adapter.

Jest jeszcze inny patent. A pytanie czy możesz ją zwrócić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

rkuban    14

zwrócić zawsze możesz, według prawa masz 10 dni na odstąpienie od umowy bez podania przyczyny zwrotu. adapter odpada z boku tam gdzie brakuje gwintowanych otworów nie da się nic zrobić a z tyłu nie zdało by egzaminu bo trzeba by daleko wyprowadzić do boku a wtedy grawitacja by nie działała i grzałka by nie spełniała założonych wymagań i prawdopodobnie długo by nie popracowała.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez Cheesburger
      Co ile smarujecie krzyzaki wału przedniego napędu?
      Wystarczy tam wkrecic kalamitke czy cos trzeba jeszcze?
       
      Pytam ponieważ ostatnio po dłuzszym przestoju ten pierwszy od skrzyni biegów zaczął delikatnie piszczec podczas szybkiej jazdy. Polałem go olejem i pomogło ale wole cos bardziej zapobiegawczego zrobic jesli potrzeba.
    • Przez Rolnik551
      Witam wyrzuca mi bieg chodzi o tą dźwignię między nogami tzn. Reduktor 
      Co może być przyczyną jak naprawić? 
    • Przez Piotr0224
      Witam, mam mały problem z Pronarem 1025a otóż w tym roku przy bardzo lekkiej pracy przy przyczepie do małych kostek słomy zauważyłem że ciągnik łyknął dość sporo oleju w ciągu 2-3 dni pracy mógł łyknąć ok 2 litrów oleju, ciągnik pracował często na najniższych możliwie obrotach czyli ok 700/min, z odpowietrznika silnika (nie znam fachowej nazwy wąż wychodzący z nad głowicy silnika schodzący po lewej stronie bloku i kończy się w ramie)  wychodziło dość sporo białego dymu, co ciekawe przy cięższych pracach w uprawie brony, talerzówka gdzie chodzi już na normalnych obrotach i ma czasem ciężko oleju wziął mniejsze ilości przez dłuższy okres pracy, jednak ostatnio pokazuje lekki ciągły ciemny dymek (dawniej pokazywał gdy miał bardzo ciężko). Przy odpalaniu zimnego ciągnika z tłumika wychodzi bardzo duża ilość białego dymu a gdy się go troszkę przegazuje to po chwili ustaje.
      Dodam że temp silnika jest zbyt niska w lekkiej pracy pokazuje ok 60 przy ciężkiej nie dochodzi do 80. Wspomnę też że  z 3 lata temu trochę się grzał z powodu silnie zapchanej chłodnicy wodnej olejem i pyłem ale było pilnowane aby temp nie przekroczyła 100 stopni. Ciągnik ma moc, spalanie w normie, zalewany od nowego Turdusem.
      Co podejrzewacie pierścienie że bierze olej? Czy mają one wpływ na nizszą temp silnika? Biały dym przy odpalaniu (wtryski)? I czy kiedyś spotkaliście się że na niskich obrotach bierze olej a na wysokich mniej (turbina)?
    • Przez AgroRolnikŚląskiTeam
      Witam od pewnego czasu zastanawiam się co jest z tymi ruskimi silnikami d 243 (Pronar 82 SA) że gówno widzą a kopcą jak głupie . Mój nawet na pusto pod górkę niewielką z turem łc 1650 na pełnej czwórce po asfalcie kopci na czarno , podczas orki pod górę z 10 stopni - góra 13 w pługu 4x40 na 2 polowej z reduktorem puszcza taki dym że aż jest ciemno a w nocy to i widać ogień z tłumika na 5-10 cm , rozumiem że jest dość spore obciążenie i w instrukcji jest napisane 100-120 km ale dajcie spokój prosty ursus c 360-3P w pługu 2 skibowym na 3 szosowej dymka nie puści a nieraz jest tak że aż z obrotów spada . Ostatnio dość sporo jeździłem Pronarem (82 SA) w przyczepie autosance z 7 t jęczmienia i byle jaka górka i do 3 szosowej trzeba było redukować . 
      Dodam że mój egzemplarz ma ok. 3300 mtg .
    • Przez foka71
      Witam.Mam problem z moim Pronarem.Otóż pogasły mi wszystkie wskażniki i niektóre kontrolki na desce rozdzielczej,np. od ładowania.Bezpieczniki sprawdzałem,są o.k.Alternator niedawno mi wymieniał jeden mechanior,więc jakieś ładowanie jest,bo światła górne działają,tylko czasem jakoś przygasają.Czy to może być wina złego podłączenia alternatora,czy coś innego za to odpowiada?Z góry dziękuję za wszystkie podpowiedzi.
×