Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Wykonujecie między gaz przy redukcji biegów na niesynchronizowanych skrzyniach biegów? Ja w moim C-330 zawsze przy zejściu na bieg niżej robię, bo potem motor się szybciej na obroty wkręca, i bieg lepiej wchodzi. Bez między gazu raz zrobiłem, ale spadł strasznie z obrotów, ale jak to mój cap - zadymił pół wsi i dalej hulaj. :D

Opublikowano

U mnie to wygląda tak, np. jadę ze żwirem na 6 na 1600 obr., podjeżdżam pod górkę, jak spadnie do 1200obr. wciskam sprzęgło, wrzucam luz, puszczam sprzęgło, przegazówka, wciskam sprzęgło, wbijam 5, puszczam sprzęgło i jadę dalej. :D U mnie to bardzo pomaga, zwłaszcza że robię to w takim czasie jak normalna redukcja. Tutaj demonstracja, tylko że po angielsku.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

ja w niesynchronizowanych skrzyniach zawsze wykonuje międzygaz przy zmianie biegu z wyższego na niższy, lepiej biegi wchodzą no i silnik mocy nie traci

Gość Profil usunięty
Opublikowano

a u mnie to wygląda tak: wciskam sprzęgło, redukcja, puszczam sprzegło a przy tym od początku cały czas gaz wciśnięty do oporu.

Opublikowano

Jak to się mówi - jak zwał, tak zwał. Ważne, żeby zrozumieć o co chodzi. :D Nawet stara instrukcja od C-330 mówi:

"Przy przechodzeniu z wyższego biegu na niższy podczas ruchu ciągnika stosować dwukrotne wyłączanie sprzęgła ze zwiększeniem liczby obrotów silnika między poszczególnym wyłączeniem sprzęgła."

 

@mirasek Chodzi o podwójne wysprzęglanie z między gazem.

 

@FARMER1313 Ja raczej też tylko przy transporcie, albo bronowaniu.

Opublikowano

A jeszcze sory że nie na temat ale jak się powinno odpalać ciapka przy wciśniętym sprzęgle??

A po co kręcić wałkiem głównym w skrzyni biegów no i przy zimnym oleju to znaczny opór niepotrzebny z resztą. A tak na marginesie to wszystkie ciągniki powinno się odpalać na wciśniętym sprzęgle BHP :D

Opublikowano

Ja zawsze odpalam i gaszę ciągnik na wciśniętym i zaobserwowałem że przy wrzuceniu biegu skrzynia wcale nie zgrzyta a gdy włączałem bez sprzęgła ruszenia z miejsca oznaczało często zgrzyyytt. A co do tego między gazu to w transporcie jeszcze jako tako ale przy bronowaniu to zanim naciśniesz sprzęgło wrzucisz luz puścisz sprzęgło naciśniesz gaz znów wciśniesz sprzęgło wrzucisz bieg to ciapek się zatrzyma. Takie moje zdanie. a powiedzcie przy zmianie na wyższy bieg zwłaszcza w transporcie zdarza się zgrzyyytttt w jaki sposób zmieniać bieg aby było prawidłowo.

 

 

Pozdrawiam Krystianrolnik :D

Opublikowano

na wyzszy wystarczy poczekac chwile dluzej by obroty silnika spadly i zrownaly sie z obrotami wyzszego biegu w przekladni. najlepiej nie ciagnac do konca predkosci obrotowej, tylko zmieniac w polowie zakresu.

Opublikowano

To załuż turbinę VTG i silnik V :D Nie śmieje się no to jest problem przy małych ciągnikach ale tak jak napisane wyżej musisz wyczuć ten momęt przeciągnąć go dłużej na niższym biegu najlepiej podwójne wysprzęglenie i jak spadnie do ok 1300 obr/min wbijasz 6 i ogień :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez AdrianFanDeutz
      Gdzie mozna kupic ile kosztuje obciaznik do ciagnika na przedni tuz waga jaka mnie interesuje to ok 800kg
    • Przez Dastan
      W zimie poskładałem silnik Cumminsa, robiona głowica, pompa paliwa, wtryskiwacze, nowe pierścienie blok honowany. Przyczyną remontu była zatarta panewka. Od początku dwa cylindry po odpaleniu bardzo kopcą na jasny gryzący dym dopóki się silnik nie zagrzeje potem to nie występuje. Dodam że przed remontem tak nie było.  Pompa ustawiona na znaki. Silnik ma przepracowane 30mtg i dalej to samo, a liczyłem że muszą się pierścienie dotrzeć, ale nie jestem pewny czy to to bo oleju nic nie ubywa. Jak to zdiagnozować? Może źle pierścienie założone? Ale to by brał olej? Kąt wtrysku?
    • Przez KatarzynaJeziorkowska
      dzień dobry,
       
      jestem pośrednikiem kredytowym i pozwoliłam sobie napisać do Państwa z propozycją finansowania skierowaną do Waszej grupy zawodowej a mianowicie - kredyt dla rolników poz zastaw ziemi na max 15 lat
      max kwota BRAK
      pod zastaw hipoteczny
      uproszczone procedury - do 500 tys na oświadczenie o osiąganym dochodzie
      na okres 15 lat
      szybka decyzja
      bez wpisu do bik
      spłacamy inne zobowiązania do 500k na uproszczonej procedurze, powyżej polisa i zestawienie faktur(bez faktur i przelewów;)) konsolidujemy inne zobowiązania wpisane na hipotece
      w każdej chwili możliwa wcześniejsza spłata bez żadnych dodatkowych kosztów hipoteka możliwa i na domu i na ziemi, itd, itp   zapraszam do kontaktu dkfinanse.spzoo@gmail.com tel 695 588 952 w swojej ofercie mam produkty zarówno dla osób z dobrymi bazami bik jak i złymi cała Polska   pozdrawiam   Katarzyna Jeziorkowska DK Finanse sp. z o.o. wpis do KNF RPK037045
    • Przez Fugeo
      Poszukuję sprawdzonych lamp roboczych ledowych na tył ciągnika.  Na chwilę obecną będą założone dwie. Preferowane z wbudowanym złączem typu AMP. Pierwsze jakie znalazłem to takie:
      https://elmoto.pl/lampy-robocze/4562-lampa-robocza-led-4000-lm-owalna-amp-wesem-kat-60-5905445633354.html
      Mogą być? Mają odpowiednią moc, strumień świetlny i kąt?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v