Skocz do zawartości

zetor 7245 przeróbka z serwomechanizmu na orbitrol


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Dzięki-ale dzisiaj wieczorem doszła przesyłka-jutro spróbuję zamontować i jak coś to opiszę co i jak-w pudle nie znalazłem żadnej instrukcji :D .

 

Opiszę jednym słowem-przesrane :D -ale działa.

Edytowane przez jaro
Opublikowano

@jaro swoim postem właśnie zabiłeś całą ideę forum <_<

dobrze że jest tu znacznie wiecej osob którym wystacza satysfakcja że pomogli innym -_-

Opublikowano

A uśmieszek widział ? :D -jak widział to niech się zastanowi i poczyta moje posty sprzed paru lat w których właśnie tępiłem takie postępowanie na forum jakim jest sprzedawanie wiedzy za pieniążki na forum...

Opublikowano (edytowane)

Spoko luz :D .

No własnie tak czytałem i myślałem. Co takiego "zaawansowanego" użytkownika ogarnęła pomroczność jak dyżurnego ruchu pod szczekocinami, że nie chce juz sie dzielić wiedzą B) .

Edytowane przez szewek
Opublikowano

jeśli chodzi o wspomaganie na orbitrol z firmy agricola to właśnie takie montuję. trzeba odkręcić te blachy pod kierownicą, żeby mieć dostęp do kolumny kierowniczej. odkręcić całą kolumnę kierowniczą wraz z kierownicą. póżniej trzeba obciąć kątówką kawałek wspornika orbitrola (bo nie będzie którędy wypuścić przewodów poza kabinę) i przykręcić na miejsce kolumny wspornik z orbitrolem. wąsa kierowniczego z przekładni kierowniczej nie trzeba demontować, no chyba, że chcesz. Także kabina nie przeszkadza w montażu wspomagania

Opublikowano (edytowane)

Mam ponad rok orbitrol bo oryginalne wspomaganie całkowicie się popsuło, właśnie w/w firmy i drugi raz bym tego błędu nie popełnił. Na gwarancji wymienili orbitrol, spoko, teraz zaczyna ciec siłownik..

Działa wolniej niż serwo, na wonnych obrotach brakuje ciśnienia do swobodnego skręcania..

Trzeba więcej kręcić kierownica...

Różnica w ilości obrotów prawo/lewo

mocowanie do wspornika kabiny też nie jest najlepszym rozwiązaniem..

Na większych nierównościach, ruch kabiny powoduje wyskakiwanie oski kolumny kierowniczej z piąty orbitrola...

Edytowane przez Hinco
Opublikowano

Z tego co pamietam 100 ccm, na aukcji zreszta jest napisane. Jest napisane też że miał byś orbitrol produkcji duńskiej albo coś takiego, ale dostałem rosyjski.. Na nic były telefony i chęc zwrotu... 'akurat nie mieli ale jak poczekam miesiąc to będzie..."

Jak dla mnie dobre serwo i nic więcej nie trzeba...

Opublikowano

Hmm-ja kupiłem te wspomaganie na orbitrol w "sklepdlarolnika" (chyba też f-my Agricola ?)-tyle że nie mogę potwierdzić tego co pisze kol.Hinco-tzn. za krótko je mam aby wypowiadać się czy coś cieknie czy nie ale nie mogę potwierdzić tego jakoby gorzej się skrecało itd.Jest wręcz na odwrót-co więcej zamontowanie orbitrola wyeliminowało wszelkie luzy w układzie kierowniczym.Zetor chodzi cały czas w ładowaczu więc naprawdę mam porównanie-mogę jedynie potwierdzić że troszkę ciężej skręca się w prawą stronę...

No i nie mogę zrozumieć tego "Na większych nierównościach, ruch kabiny powoduje wyskakiwanie oski kolumny kierowniczej z piąty orbitrola... "-przecież orbitrol (w takiej obejmie ) mocowany jest do obudowy przekładni kierownicy więc jak może wyskakiwać ?

Opublikowano

Potwierdzam słowa użytkownika Hinco odnośnie firmy agricola bodajże z Brześcia Kujawskiego - kompletny brak "empatii" w stosunku do klienta . Zamówiłem orbitrol do Ursusa 6 -ki , chciałem 160 , ale przekonali mnie do 100 , bo wystarczy , nie wystarczył . Chciałem oczywiście wymienić na większy nawet za dopłatą . Umówiłem się na duński a przysłali białoruski ( niewiele wart ) . Tłumaczenia w stylu : teraz nie ma kolegi , który z panem rozmawiał odnośnie zamówienia to na mnie nie działają . Wywalił bym takiego z mojej firmy na drugi dzień , ale jak dbają - tak mają . Ogólnie nie polecam .

Opublikowano

Oś kierownicy wchodzi w orbitrol na może 2cm, kabina wykonuje większe skoki przy mocnym podskakiwaniu ciągnika niż te 2cm, stąd potrafi ośka wyskoczyc z frezu orbitrola. Jak Ci nie wyskakuje to Ci dobija na nierównościach i orbitrol robi za ogranicznik skoku kabiny ;)

Faktem jest że nie ma luzów w ukłądzie kierowniczym- to na plus. Kręci się lżej kierownicą, w ładowaczu to chyba jedyne wyjście ;) Ale przejeździłem (zarobkowo) głownie w transporcie i kosiarce kilkaset mtg (max 300) i na pewno orbitrol nie poprawił mi komfortu pracy... Przede wszystkim wiecej trzeba kręcić kierownicą...

Opublikowano

Hinco-właśnie wróciłem z garażu gdzie za pomocą całej swojej siły próbowałem wyrwać kierownicę :D -niestety bez powodzenia-co więcej sprawdzałem czy robi ona za ów "ogranicznik"-tez chyba nie.Może być tak że mamy różne konstrukcje tego wspornika ?Ja powiedziałbym że trzeba mniej kręcić kierownicą niż przy serwie-serwo po jakimś czasie zmienia się we wroga-ty w jedną stronę a ono chce w drugą :D -faktem jest że to raczej przypadłość ujawniająca się w pracy z ładowaczem-no i wiadomo-przy założonym Turze tak czy tak mam zablokowaną amortyzację więc orbitrol działa trochę jak tłumik drgań (ja mam 7211)

Opublikowano

jaro, w ogóle nie o tym mowa.

Idź do garażu, zdejmij osłony i zkakaj na schodkach kabiny, frez będzie się poruszał wzdłuż osi w orbitrolu ;)

Amortyzacja przodu nic do tego nie ma...

Ja myśle że dobre serwo nie jest złe, a orbitrol zrobiony konkretnie na dobrych częściach jest lepszy ;)

 

A propo, weszła Ci osłona dolna kolumny kierownicy? Ja musze swoją odnaleźć ale chyba nie wejdzie- ta montowana na 4 śruby...

Opublikowano

No poskakałem :D i nic się nie rusza (może milimetr a może to światło latarki-w każdym bądź razie nie dwa centymetry !).Ja nie pisałem iż ma to coś wspólnego z amortyzacją przodu tylko że mam zablokowane półosie a dzięki temu że mam orbitrol działa on trochę jak tłumik drgań...

Tą osłonę da się założyć (niestety troszkę orbitrol wystaje)

Opublikowano

Hinco-przecież kabina w Zetorze że tak powiem "sama z siebie" nie ma zbyt dużego skoku-z przodu na tej rurze wiele wychylić się nie może z tyłu na gumach podobnie...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez ziooober88
      Witam, z racji tego, że moje stare wspomaganie strasznie zaczęło cieknąć stwierdziłem, że oddam je do regeneracji. Regeneracja polegała na zdaniu starego siłownika i wzięciu po regeneracji. Przy okazji remontu postanowiłem wymienić wszystkie końcówki drążków. Poskładałem wszystko w całość, mniej więcej ustawiłem zbieżność, podniosłem przód ciągnika. Wymieniłem filtr oleju i zalałem nowy olej. Odpaliłem ciągnik i kręciłem w prawo i w lewo. I jakie wnioski? Jak kręcę w prawo to siłownik dochodzi ładnie do samego końca. Natomiast jak kręcę w lewo to przy samym końcu jest takie przełamanie mocne siłownika. Dlaczego tak się dzieje? Dodatkowo w momencie jak np koła są na wprost i kręcę w prawo i nagle chcę dać w lewo to jest takie przełamanie. Czemu tak się dzieje? Dodam, że kół nie ściąga ani w prawo ani w lewo. Gość od którego to kupiłem kazał kilka razy pokręcić w lewo i w prawo i ma być. Tylko moje stare wspomaganie działało dużo lepiej. Ktoś coś podpowie?
    • Przez szumrak
      Mam pytanie czy opłaca się montować elektryczne wspomaganie do ursusa c 330 bo jest tanie podug hydraulicznego 
    • Przez Zetor-Team-7711
      Witam czy wie ktoś jak sie nazywa ta zaznaczona część tej dźwigni i czy można ją kupić osobno bez wymiany całej dźwigni? Czy może jest jakaś możliwość zamienienia tego elementu na jakieś łożysko?
    • Przez ziooober88
      Witam, posiadam Zetora 7211 i mam problem z luzem na kierownicy, nie jest on jakiś duży ale jest. W innym wątku wyczytałem, że można go skasować. Rozkręciłem kolumnę kierowniczą i jakie mam wnioski. Wszędzie piszą, że luz można wykasować tymi nakrętkami. Rozkręciłem te nakrętki i pod nimi jest taka tulejka, którą można wkręcić lub wykręcić i teraz pytanie jak ona ma być ustawiona? Bo pod tymi nakrętkami jest tam dwie śrubki, je jak odkręciłem to wykręciłem ten pierścień i pod nim jest następny i jak go dokręciłem delikatnie to kierownica ciężko się kręciła. Więc wróciłem do wersji pierwotnej. Interesuje mnie to czy tą tulejką pod nakrętkami można coś wykasować?

    • Przez raven18
      Hej, jak macie poprowadzone przewody od orbitrola, dwa upchnąłem w lewym rogu, gdzie idzie przewód prądowy z kokpitu do tylnych świateł, ale wydają się za ciasno, dwa od siłownika tam gdzie idą przewody hamulcowe to zablokowało mi gaz .... Nie wiem czy te otwory po prostu powiększyć kątówką czy szukać innej drogi.
      Dodam że jeśli ktoś myśli o kupnie zestawu z agricoli to nie polecam, tyle lat to klepią i trzeba poprawiać a przewody są praktycznie na styk jeśli nie za krótkie - a tam jest przecież dosłownie kilka części nie można tego zrobić dobrze? 

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v