Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
solaris7

Bizon BS Z110, a Bizon 5110

Polecane posty



Paweuch    0

na pewno kolorem ;) poza tym w niebieskim jest już więcej elektroniki, między innymi dźwignia wielofunkcyjna :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

czacza    65

Panowie, a może zadacie pytanie. Rożnice w BSach w zależnosci od ich lat produkcji? Bo tutaj jest o czym pisać.

I tak np. BSy z lat 1987 do 1989 można spotkać z hederami nie tylko 5m, ale także w wersji krotszej, czyli 4,2.

W tych także BSch stosowano silnik 6TC107/R4 o mocy 150KM, a także w silniki 180KM (IBMER nie podaje marki;były to wersje próbne przeznaczone do testów)

Wraz z rozwojem technicznym w BSach w latach 1990-1994 w BSach zaczeły sie pojawiać czujniki strat ziarna, progowe spadki obrotów. Co do silnika, ostano przy silniku z Mielca, czyli SW680/17/1 o mocy 220KM.

Po za tym w 1994 roku zmieniono kształt bębnów wytrząsacza z czworosciennego na walcowy.

Na przełomie 1994/95 BS przeszedł elektroniczą modernizacje, otrzymał joystick który zastąpił przekładnie bezstopniowe obsługujące funkcje sterowania hederam oraz komputer pokładowy LH Agro i otrzymał możliwość załozenia klimatyzacji firmy Konvekta. Producent przewidywał także montaż wersji klawiszowej BS Z120.

W 1995 roku dzięki importowi tych kombajnów do Słowacji w BSach pojawiły sie czeskie silniki Martin o mocy 185KM. Montowano je do 1997 roku. W tym roku także kabimy BSów zmieniły kolor na całkowicie biały, a kilka sztuk otrzymało unikatową kabine firmy Bosal. W tym roku także BS otrzymał zunifikowany heder z płozowym kopiowaniem hederu. Do 2001 roku nie bardzo mi wiadomo jakie drobne modyfikacje wprowadzono w BSach. Chyba tylko możlowosc zamontowania dłuższej rury wysypowej. Wiecej informacji można znalesc w Informatorach zmian konstrukcyjnych FMŻ/BIZON, na łamach RPT w numerze 11/2008,odsyłąm także tutaj:

 

http://www.farmphoto.com/thread.aspx?mid=639161

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl



lukaszz110    2

ja bym napewno nie brał tego czerwonego ;)

jak coś to niebieski

jak będziesz brał jakiegoś to wejdz do zbiornika i zobacz na cepy separatora po nich będziesz widział czy mocno dostał po ogonie czy nie

 

aha poszukaj inne tematy o Z110 i poczytaj bo my bedziemy pisali cały czas to samo :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

solaris7    1

thx za rade

 

czytałem inne tematy ;)

 

A powiedzcie mi czy sa jakieś sklepy , jak tak to podajcie namiary

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

lukaszz110    2

a co sklepów z częściami nie masz koło siebie większa ilość części jest taka jak do Z056 czy Z058

z kąt jesteś ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

kris14    259

Nie wiem czy to też się tyczy BS'ów ale np. Supry w wersjach eksportowych były lepiej i dokładniej wykonane.

Rama miała bodajże 0,8cm grubości a nie 0,5cm jak w tych co szły na kraj.

Wersję eksportową rozpoznamy po tym że zamiast litery "Z" w nazwie, mamy cyferkę "5".

 

Wie ktoś może czy to samo tyczy się BS'ów?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

czacza    65

Oczywiscie, to tyczy sie BSów, jednak, od 1994 roku mylnie na wersjach krajowych widniał napis 5110, a na tabliczce było bite Z110.

Tak, również w BSach exportowych blacha konstrukcyjna była grubsza. Po za tym BSy na export do 1994 roku były wyposazane w silniki Valmet 240KM, w wersjach niebieskich siedział już silnik Mielca. Po za tym w exportówkach klima była w standardzie.

 

Warto dodać,ze BS ze wzgedu na swoją niekonwencjonalną budowe zespołu separacyjnego jest szczególnie polecany do zbioru kukurydzy na ziarno! Ponieważ w młóceniu w bębnach kolba wykazuje najwyższy stopień wyziarnienia. Tak wiec ja szczegolnie polecam BSa plantatorom kukurydzy.

 

Co do dostępnosci czesci, bo tutaj rownież często pojawiają sie pytania: ::Gdzie można je dostać?:

Odpowiadam:

-CNH Płock (W Płocku mozna składac zamowienienia na czesci, firma z magazynu w Niemczech sciągnie poszukiwany towar. (Niestety zasoby magazynu wykruszają sie, a cena częsci jest wyoka)

 

-Agromy (W najwiekszych placowkach w Polsce [Poznań, Kutno,Kraków] nie powinno byc raczej problemów]

Przedsiębiorstwo Handlowe AGROMA S.A. w Poznaniu

Bogucin ul. Gnieźnieńska 99

62-006 Kobylnica

tel. centrali (0 61) 877 38 21

fax. (0 61) 876 65 89

e-mail: agroma@agroma-poznan.pl

 

"Agroma Kutno" Przedsiębiorstwo Handlu Sprzętem Rolniczym

Sklęczkowska 42

99-300 Kutno

24 355 32 00

 

FH Agroma w Krakowie Sp. z O.o.

Adres: Smolki 12d/4, 30-513 Kraków

Telefon: (012) 681-10-90

Fax: (012) 445-53-85

 

-W ostatnim czasie otrzymałem pogłoski jakoby na rynku Polskim zaczeły sie pojawiać Ukrainskie odpowiedniki częsci do BSów (Jak wiadomo, w Charkowie w latach 1998-2005 odbywał sie montaż Ukrainskich BSów) Dlatego warto poszukać ich, tym bardziej,ze są o połowe tańsze.

 

-"Agro Części" Przedsiębiorstwo Produkcyjno-Handlowo-Usługowe Andrzej Kraus‎

Nyska 1a

48-320 Skoroszyce

77 431 80 67

Ten gosc specializuje sie w częsci do BSów i innych żadkich maszyn

Edytowano przez krolikNH

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

solaris7    1

napiszcie mi na co zwracac uwage przy kupnie Bs -a

 

a co sklepów z częściami nie masz koło siebie większa ilość części jest taka jak do Z056 czy Z058

z kąt jesteś ??

 

 

ja jestem z Witkowic koło(Oświęcimia)

Edytowano przez krolikNH

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

lukaszz110    2

jaki przebieg czy z ramą wszystko gra jak z silnikiem

na cepy separatora zobacz ale to do zbiornika musisz wskoczyć i klapę dolną zdjąć najlepiej tam widać na pewno te łapy będą sie ruszały

ja wymieniałem wszystkie cepy koszt nie mały bo 750zł mi zaśpiewali od jednej pary <prawy lewy> czyli 3.700zł

 

a najlepiej to tak zapal go i włącz młocarnie niech pochodzi z 10-15min potem wyłącz i zobacz czy łożyska główne są gorące jak będą ciepłe to good bo musi się trochę zagrzać ale ma chodzić na obrotach dużych a jak łożyska będą parzyły albo bardzo ciepłe to już będziesz wiedział ze do wymiany

następnie zobacz łańcuchy podajnika pochyłego i podajnika kłosowego zbożowego

silnik hydrostatu czy mocno leje i pompę główną

i wiele innych rzeczy których koszt i wymiana jest już błahostką

 

aha zobacz czy nagarniacz <motowidła> działają czy silnik dobrze chodzi i ślimak nie bije

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


lukaszz110    2

ja miałem przez pierwszy sezon i spróbowałem troszkę pokosić nią ale zdecydowałem ze szkoda kombajnu sprzedałem za 25tyś ale była 2001r i mało używana a za tą opłaca sie nawet dać tyle dobrze ścinała moja

ale to za dużo roboty z tymi osłonami na młocarnie i klepiskiem ;)

 

co do samego wymłacania to na maksa wszystko popuszczone z reszta jak do wszystkich zbóż i kolby były wyłuskane ;)

 

a co już kupiłeś bizona??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

widmoxx    1

Zapomniałes czacza dodać jeszcze że po roku 90 zmienił się kosz sitowy jego mocowanie, widziałem też bsa z 89 r z numerem około dwadziestu kilku dokładnie nie pamiętam z fabrycznym silnikiem SW680, więc nie tylko montowali SW400 tak jak pisałeś W 94 sterowanie odbywa się dżwigniami a w niebieskich jest joystickiem. A pozostałe główne zmiany to opisano powyżej. A jeszcze jedno ten magazyn w Niemczech w 2009 r. juz zlikwidowano i przez CNH juz nic nie zamówisz do bizona .... To tyle.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

solaris7    1

ja miałem przez pierwszy sezon i spróbowałem troszkę pokosić nią ale zdecydowałem ze szkoda kombajnu sprzedałem za 25tyś ale była 2001r i mało używana a za tą opłaca sie nawet dać tyle dobrze ścinała moja

ale to za dużo roboty z tymi osłonami na młocarnie i klepiskiem ;)

 

co do samego wymłacania to na maksa wszystko popuszczone z reszta jak do wszystkich zbóż i kolby były wyłuskane ;)

 

a co już kupiłeś bizona??

 

 

jeszcze nie ,ale napewno kupie BS i chciałem sie dowiedzieć na temat tej przystawki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach




Pawel0803    0

Oczywiscie, to tyczy sie BSów, jednak, od 1994 roku mylnie na wersjach krajowych widniał napis 5110, a na tabliczce było bite Z110.

Tak, również w BSach exportowych blacha konstrukcyjna była grubsza. Po za tym BSy na export do 1994 roku były wyposazane w silniki Valmet 240KM, w wersjach niebieskich siedział już silnik Mielca. Po za tym w exportówkach klima była w standardzie.

 

Warto dodać,ze BS ze wzgedu na swoją niekonwencjonalną budowe zespołu separacyjnego jest szczególnie polecany do zbioru kukurydzy na ziarno! Ponieważ w młóceniu w bębnach kolba wykazuje najwyższy stopień wyziarnienia. Tak wiec ja szczegolnie polecam BSa plantatorom kukurydzy.

 

Co do dostępnosci czesci, bo tutaj rownież często pojawiają sie pytania: ::Gdzie można je dostać?:

Odpowiadam:

-CNH Płock (W Płocku mozna składac zamowienienia na czesci, firma z magazynu w Niemczech sciągnie poszukiwany towar. (Niestety zasoby magazynu wykruszają sie, a cena częsci jest wyoka)

 

-Agromy (W najwiekszych placowkach w Polsce [Poznań, Kutno,Kraków] nie powinno byc raczej problemów]

Przedsiębiorstwo Handlowe AGROMA S.A. w Poznaniu

Bogucin ul. Gnieźnieńska 99

62-006 Kobylnica

tel. centrali (0 61) 877 38 21

fax. (0 61) 876 65 89

e-mail: agroma@agroma-poznan.pl

 

"Agroma Kutno" Przedsiębiorstwo Handlu Sprzętem Rolniczym

Sklęczkowska 42

99-300 Kutno

24 355 32 00

 

FH Agroma w Krakowie Sp. z O.o.

Adres: Smolki 12d/4, 30-513 Kraków

Telefon: (012) 681-10-90

Fax: (012) 445-53-85

 

-W ostatnim czasie otrzymałem pogłoski jakoby na rynku Polskim zaczeły sie pojawiać Ukrainskie odpowiedniki częsci do BSów (Jak wiadomo, w Charkowie w latach 1998-2005 odbywał sie montaż Ukrainskich BSów) Dlatego warto poszukać ich, tym bardziej,ze są o połowe tańsze.

 

-"Agro Części" Przedsiębiorstwo Produkcyjno-Handlowo-Usługowe Andrzej Kraus‎

Nyska 1a

48-320 Skoroszyce

77 431 80 67

Ten gosc specializuje sie w częsci do BSów i innych żadkich maszyn

 

 

Bardzo dużo części w magazynie mają również w Legnicy:

Agrohandel s.j.

ul. Jaworzyńska 261,

59-220 Legnica

tel. 76 8506112

Jeśli czegoś nie mają starają się załatwic

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

lukaszz110    2

owszem w legnicy w agrohandlu mają części do BS-a ale za swoją ładną cene

polecam rolmasz w tym mieście

 

co do produkcji to szukałem cos o charkowie i nic nie ma o tym dokładniejszego

ktoś ma zdjęcie Bs-a z 2005 lub 2004 roku

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


ZetorPower    0

ja myslałem ze bs 5110 jest nowszy od z110 ale widze ze 5110 trafiaja sie czerwone z 90r a z110 nawet po 2000r czyli jak rozumiem 5110 to całkiem inny model bizona tak? bo własnie taki 5110 mnie interesuje i mam na oku co najczesciej w nich sie psuje? i czy warto go kupic dodam ze nie chce sie narazie pchac w zachodnie kombajny

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach



BSZ110    154

Ogółnie różnią się jedynie naklejką, farbą pod blachami, na kołach pasowych itp. To jest taka sama maszyna, nie ma nic innego od krajowej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez oFsik
      Witam, na ile wyceniacie Bizona 1988r. z nową sieczkarnią(nie używaną, dopiero co założoną :rolleyes:), bez kabiny, pozdro
    • Przez Bartek72511
      Witam. Ceny usług idą w góre i planujemy na nasze 12 ha kupic jakiegos bizonka na przyszły rok. Najche tniej bysmy kupili jakiegos za 20 tysiecy i wsadzic w niego z 10 żeby wiedzieć czym się jeździ. Uważacie że to dobry pomysł? Jakiego Bizona najbardziej polecacie w takiej cenie?
    • Przez MrTomo1919
      Witam wszystkich. Mam problem a raczej zapytanie co do sprzęgła w bizonie. Otóż po właczeniu biegu który też czasem wchodził ze zgrzytem puszczam pedał sprzęgła a kombajn praktycznie stoi w miejscu dopiero gdy ręką uniosłem pedał to powolutku kombajn ruszył. Kombinowałem już poluznic cięgiełko które łączy pedał ze sprzęglem ale wtedy biegi już wogóle nie chciały wejsc. Więc jedyne co mi przyszło na myśl to zjechana tarcza sprzęgłowa ale to też troche mnie dziwiło bo kombajn oryginalnie nie ma nawet 1000mtg wiec już tarcza??? Rozkreciłem sprzegło no i co sie okazało; poprzedni właściciel chyba az za bardzo dbał o ten kombajn smarując go wręcz do bólu bo w obydowie sprzegła było pełno smaru dosłownie wszystko dociski tarcza az sie tam smar nie miescił wyciągłem stamtąd dosłownie pól wiadra smaru . Wszystko dokładnie wyczysciłem szmatami i odtłusciłem rozpuszczalnikem w miare możliwosci a tarcze kupiłem nową poniewaz koszt nie duzy a tamta od tego smaru zrobiła sie czarna. I tu moje pytanie czy po założeniu teraz nowej tarczy reguluje sie jakos łapki czy nie , bo zauważyłem na ich koncach sróbki takie ze jak sie wykręci to zmniejsza sie odległosc miedzy nimi a łożyskiem oporowym, jeżeli tak to jak?? Dodam jeszcze że nowa tarcza jest grubsza od starej o niecały milimetr i że nic wczesniej czyli od nowości nie było robione przy sprzęgle.
    • Przez koras
      Witam zakupiłem Bizonka mam kilka pytań.
      Jaki olej do silnika i ile go wchodzi? Czy turdus się nadaje.
      Jaki olej hydrauliczny i ile go wchodzi. Z góry dziękuję
    • Przez szymon09875
      Sprzedam kombajn bizon z050/56. Rok 1978. W ciaglym użytkowaniu. Cena 8 tyś do negocjacji
×