Skocz do zawartości
wiesio

Pronar-82A

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
wiesio    10

Witam wszystkich

Może mi ktoś doradzi co jest nie tak z moim ciągnikiem,otóż praktycznie od nowości jest słaby,podczas orki dymi,dodam że w zeszłym roku urwał sie zawór no i troche szkód narobił w silniku,a może ktoś zna dobrego fachowca od tych ciągników?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Pioter21    0

Pronar - i wszystko wiadomo... Bez urazy ale znam posiadaczy tych ciągników i ani jeden go nie chwalił, ale chodzi mi o takich co te ciągniki robią te 800 - 1000 mth na rok, to sie nazywa praca, bo jak ktoś robi 200 no to takie wakacje ma ciągnik na takim gosp bo tyle idzie zrobić w 2 tygodnie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcin974    25

Kąt wtrysku nie taki, i publicznie mogę napisać ze Panowie w pronarze nie przywiązują do tego wagi, jak pasuje tak składają, aby tylko odpalił

 

 

Nie odwlekaj z tym ustawieniem bo na dłuższą metę pompa paliwowa Ci siądzie...

 

 

@pioter jak stać Cię na nowe zachodnie to kupuj, kupuj ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pioter21    0

Chłopaki nie zrozumcie mnie zle, nie mówie by kupować drogie zachodnie, tylko pisze no to co wiem i widziałem... niemam do tego urazy naprawde, nawet nowy i drogi a zepsuć się może... to tylko maszyna

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
a8185    25

zepsuć a zepsuć jest różnica. bez przeczenia wiadomo ze pronar to nie najlepsza marka sam autor tematu potwierdza.

 

ale tu kolega prosi o mechanika i rady a nie marke ciągnika. ludziom trzeba pomagać ;)

 

co do mechanika to mieszkasz troche daleko. ale może chłopcy z narwi coś zaradzą po godzinach. tylko ostrzegam ze tani nie są, ale zrobią napewno dobrze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wiesio    10

Marcin 974,mógbyś coś wiecej napisać bo jestem zielony w temacie,dam rade sam to ustawić?

 

powiem Wam szczerze że nawet mysle o wymianie całego silnika,do narwi dzwoniłem ,pisałem zero odzewu(dlatego tu napisałem,może ktoś bedzie miał namiary na jakiegoś fachowca który zrobi wreszcie porządek,bo jak do tej pory to tylko pogrzebali,kase wzieli a efekt taki sam),najbardziej mnie boli że ciągnik pracuje niewiele,jest z 2002r ma chyba około 900 motogodzin,jeszcze mysle by pompe i wtryskiwacze sprawdzić,może to coś da,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wlodiw    2

Słuchaj ja jestem z pod Zamościa i jak byś nie miał bliżej dobrego mechaniora to w Zamościu (jakieś 100km od Parczewa) jest starszy facet nazywa się Śmiech pracuje w byłym Sip-Mocie, oni są dilerem miedzy innymi Belarusa. Facet ma ciągniki w jednym palcu od Ursusa, Zetora, Belarusa-Pronara (do tego jest bardzo w porządku i dzieli się wiedzą). Naprawdę polecam, gdybyś nie miał bliżej jakiegoś fachmana to postaram da ci namiar do niego on jeździ światem także myślę, ze Parczew jest spokojnie w jego zasięgu, bo wiem , ze jeździl znacznie dalej ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcin974    25

nowy silnik d-243 taki jak w naszych pronarach kosztuje 12 500zł...

 

 

Najlepiej weź jakiegoś mechanika i Ci ustawi -duzo roboty nie ma ale trzeba miec pojęcie "z czym to sie je" ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wiesio    10

Dzięki waszystkim za pomoc,za tydzień ma pogrzebać w nim "dobry mechanik",napisze co i jak,narka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rayman    2

Jaki pług (liczba korpusów, szerokość robocza), kosiarkę roatcyjną (szerkość robocza) polecacie. Rozrzutnik obornika jednoosiowy 3,5 t nie bedzie za maly? Gdzie sie wlacza pompe podnosnika podbno pod podloga ale ja nic tam nie moge znalesc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    189

pompę włancza pod filtrem powietrza jest mała dzwignia podciągasz ją przesuwasz pług 3X40 lub4X40 zależy od ziemi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rayman    2

A regulacja siłowa i pozycjan, gdzie jest dźwignia? Po co jest to pokrętło do zasuwania chłodnicy bo u mniekręci się tylko w jedną stronę więc nie wiem jak póżniej otworzyć czy sama jakoś się odkręca?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pronarek82a    1

Wiesz niechcem Ciebie straszyc. Umnie wszystki tak samo było brak sily i tylko dym. No i niestety po 4 latach polecial silnik :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Cheesburger
      Co ile smarujecie krzyzaki wału przedniego napędu?
      Wystarczy tam wkrecic kalamitke czy cos trzeba jeszcze?
       
      Pytam ponieważ ostatnio po dłuzszym przestoju ten pierwszy od skrzyni biegów zaczął delikatnie piszczec podczas szybkiej jazdy. Polałem go olejem i pomogło ale wole cos bardziej zapobiegawczego zrobic jesli potrzeba.
    • Przez Rolnik551
      Witam wyrzuca mi bieg chodzi o tą dźwignię między nogami tzn. Reduktor 
      Co może być przyczyną jak naprawić? 
    • Przez Piotr0224
      Witam, mam mały problem z Pronarem 1025a otóż w tym roku przy bardzo lekkiej pracy przy przyczepie do małych kostek słomy zauważyłem że ciągnik łyknął dość sporo oleju w ciągu 2-3 dni pracy mógł łyknąć ok 2 litrów oleju, ciągnik pracował często na najniższych możliwie obrotach czyli ok 700/min, z odpowietrznika silnika (nie znam fachowej nazwy wąż wychodzący z nad głowicy silnika schodzący po lewej stronie bloku i kończy się w ramie)  wychodziło dość sporo białego dymu, co ciekawe przy cięższych pracach w uprawie brony, talerzówka gdzie chodzi już na normalnych obrotach i ma czasem ciężko oleju wziął mniejsze ilości przez dłuższy okres pracy, jednak ostatnio pokazuje lekki ciągły ciemny dymek (dawniej pokazywał gdy miał bardzo ciężko). Przy odpalaniu zimnego ciągnika z tłumika wychodzi bardzo duża ilość białego dymu a gdy się go troszkę przegazuje to po chwili ustaje.
      Dodam że temp silnika jest zbyt niska w lekkiej pracy pokazuje ok 60 przy ciężkiej nie dochodzi do 80. Wspomnę też że  z 3 lata temu trochę się grzał z powodu silnie zapchanej chłodnicy wodnej olejem i pyłem ale było pilnowane aby temp nie przekroczyła 100 stopni. Ciągnik ma moc, spalanie w normie, zalewany od nowego Turdusem.
      Co podejrzewacie pierścienie że bierze olej? Czy mają one wpływ na nizszą temp silnika? Biały dym przy odpalaniu (wtryski)? I czy kiedyś spotkaliście się że na niskich obrotach bierze olej a na wysokich mniej (turbina)?
    • Przez AgroRolnikŚląskiTeam
      Witam od pewnego czasu zastanawiam się co jest z tymi ruskimi silnikami d 243 (Pronar 82 SA) że gówno widzą a kopcą jak głupie . Mój nawet na pusto pod górkę niewielką z turem łc 1650 na pełnej czwórce po asfalcie kopci na czarno , podczas orki pod górę z 10 stopni - góra 13 w pługu 4x40 na 2 polowej z reduktorem puszcza taki dym że aż jest ciemno a w nocy to i widać ogień z tłumika na 5-10 cm , rozumiem że jest dość spore obciążenie i w instrukcji jest napisane 100-120 km ale dajcie spokój prosty ursus c 360-3P w pługu 2 skibowym na 3 szosowej dymka nie puści a nieraz jest tak że aż z obrotów spada . Ostatnio dość sporo jeździłem Pronarem (82 SA) w przyczepie autosance z 7 t jęczmienia i byle jaka górka i do 3 szosowej trzeba było redukować . 
      Dodam że mój egzemplarz ma ok. 3300 mtg .
    • Przez foka71
      Witam.Mam problem z moim Pronarem.Otóż pogasły mi wszystkie wskażniki i niektóre kontrolki na desce rozdzielczej,np. od ładowania.Bezpieczniki sprawdzałem,są o.k.Alternator niedawno mi wymieniał jeden mechanior,więc jakieś ładowanie jest,bo światła górne działają,tylko czasem jakoś przygasają.Czy to może być wina złego podłączenia alternatora,czy coś innego za to odpowiada?Z góry dziękuję za wszystkie podpowiedzi.
×