Skocz do zawartości
yacenty

Powerquad a powerquad plus

Polecane posty

yacenty    565

to już oczywiście czytałem, nie mówi mi to zbyt duzo

 

podstawowe pytanie jest takie czy PQ+ sam przerzuca półbiegi pod obciążeniem? czy ewentualnie dobierze półbieg po zmianie biegu? Mam na myśli taką sytuację: jadę na C4, zmieniam na D to co się wtedy dzieje? przeżuci na D2 czy Będzie D4? Jaka jest tak na prawdę różnica pomiędzy tymi dwoma skrzyniami

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

JD1052    79

Podepnę sie pod temat i ciekawią mnie dwie rzeczy:

- jade na zakresie A i na najszybszym półbiegu i chce zmienić na zakres B no i zmieniam, czy wtedy można zredukować półbiegi na najwolniejszy żeby mieć znowu je wszystkie na zakresie B do zmiany w góre?, te rozwiązanie może być idiotyczne, bo nie wiem jak w JD biegi są zestopniowane,

- czy jeżeli rewers jest w położeniu neutralnym to czy zakresy ABCDEF można właczać bez sprzegła?, no bo niby napęd od skrzyni jest odłączony?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wito    0

Jadąc na zakresie A na najwyższym półbiegu po zmianie na zakres B możesz zredukować półbieg na najniższy aby mieć do dyspozycji półbiegi w górę :) W ciągniku 5720 skrzynia PowrQuad tak jest :) Co do drugiego to nie wiem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

PQ+ ma półbiegi i sprzęgło w guziku poza tym niczym nie różni się od PQ. Automatykę masz w AQ. W PQ i PQ+ przy zmianie zakresu półbieg zostaje bez zmian. Skrzynia jest tak zestopniowana, że najszybszy półbieg z grupy niższej jest pomiędzy dwoma najniższymi półbiegami wyższego zakresu. Instrukcja zaleca ruszanie na pierwszym półbiegu i zwiększanie zakresów, a następnie zmianę półbiegów. Jednak z ciężarem ciężko jest bujnąć ciągnik na C1 do D1, bo jest spory skok prędkości, tak więc zazwyczaj bujam się do C2, zmieniam na D i na wciśniętym sprzęgle schodzę do D1. Praktycznie jest wykonalne zmienianie zakresów w położeniu N rewersu. Nie pamiętam już jak się do tego ma instrukcja, ja profilaktycznie nie zmieniam tak. Chociaż sądząc po charakterystyce załączania rewersu śmiem twierdzić, że nie będzie tak odczuwalne szarpnięcie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piehu    0

Przy PQ+ jadąc biegiem C3 zmieniając bieg na niższą grupę B lub A skrzynia automatycznie wrzuci najszybszy bieg danej grupy czyli 4 (chyba ze ciągnik mocno zwolni to „czasem” wrzuci nawet 1 ). Podobnie rzecz się ma przy zmianie grup w górę – tu z reguły wrzuca najwolniejszy bieg danej grupy ale zdarzy się ze wrzuci 2 jak poprzednio jechaliśmy na C4 i mocno dawaliśmy gazu a przy zmianie biegu na wyższy zdejmiemy trochę nogę z gazu.

Nie wiem kolego Bobek_Farmer może u ciebie jest inaczej ale u mnie jest tak ja mam 5820.

Pozatym zauważyłem to przy pracy z kosiarką że dojeżdżając do uwroci nieraz z C3 sam mi zredukował na C1 ale zdarzało się to rzadko i nie zdążyłem w sezonie rozgryźć od czego to zależało (może ostre danie po hamulcu ? może od rewersu? może jakiś błąd w skrzyni?)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Ja pisałem ze spostrzeżeń wizualnych, ale widzę, że jednak różnic jest więcej. PQ jest w pełni ręczna, PQ+ ma dopasowywanie prędkości między zakresami. AQ od PQ+ różni się funkcjami automatyki. Jak działa tempomat w PQ+?

 

Ja mam w 5720 PQ.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
miroM1984    6

nie mam ciagnika tej marki wiec nie beda to wiesci z autopsji ale duzo na ten temat czytalem i wiem ze w starszych skrzyniach czyli chyba PQ zmiana zarowno biegów jak i zakresów odbywa się wajchami, wiec jest tak jak bobek_farmer pisze

ale np w serii 5R gdzie jest PQ+ to wwiem ze półbiegi są pod guzikiem i wiem że jest coś takiego jak pisze kolega piehu i nazywa sie to "softshift"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piehu    0

Niestety ale nie mam tempomatu on jest w 5R w woim z tego co pamiętam nie było w opcji. Nie mam także sprzęgła w przcisku na drążku zmiany biegów. Ale sprzęgło "nożne" jest w pełni elektryczne tzn: przy pedale sprzęgła jest tylko potencjometr i sprężyna cofająca pedał sprzęgła do góry. Więc mysle że wystarczy zmienic drązek zmiany biegów od 5R i posłączyć przycisk sprzęgła "gdzieś tam" i bedzie sprzęgło w przycisku ale mi to co mam wystarcza.

Poza tym przy PQ+ jest zastaw dodatkowych wskażników (kontrolek) w prawym słupku kabiny, a deska rozdzielcza jest inna jak w PQ (przypominająca "samochodową")poza tym pochyla się wraz z kierownicą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bialy1989    2

Koledzy już wcześniej pisali podobnie ale napiszę to co ja wiem :)

PowerQuad Plus nie przerzuca automatycznie biegów pod obciążeniem, od tego jest skrzynia Autoquad Plus. PowerQuad Plus różni się od PowerQuad tym że po zmianie biegu z np. C2 na B sama dostosowuje półbieg zależnie od prędkości. Czyli na Z C2 wrzucamy na B to wskakuje 4 półbieg. Przy biegach w górę jest tak samo. np. z c4 po wrzuceniu D wskakuje połbieg D1. W PowerQuad tego nie ma. Jedziemy na C@ wrzucamy na D a połbieg zostaje 2.

 

Układ softshift polega na tym że skrzynia ściśle współpracuje z silnikiem który dostosowuje prędkość obrotową tak aby zmiana biegu następowała płynnie.

 

Jeżeli rewers jest w położeniu neutralnym to oczywiście można wrzucać biegi ABCDE bez sprzęgła.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
katator    115

Nie wiem jak to jest w innych seriach ale w 5R przy zmianie grupy na niższą PQ+ nie zawsze wybiera najwyższy bieg, Np: jadąc na D1 i zrzucając grupę na C skrzynia równie dobrze może wrzucic 2 3 lub 4 bieg. Zależy to od prędkości z jaką aktualnie porusza się ciągnik. Tak samo jest przy zmianie grupy na wyższą. Jadąc na C4 przy zmianie grupy na D moze wkoczyc 1,2 lub 3 bieg. Przeważnie jest to 2 lub 3 bieg.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    236

zalezy czy jedziesz pusto czy z obciazeniem, pewnie odczytuje moment na wale i na jego podstawie dobiera polbieg.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
murtek    122

Trochę odświeżę temat. Czy w skrzyni PQ Plus jest przycisk wysprzęglający ???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junkers    42

Czytaj uważnie, bo jest to napisane wyżej.

Nie mam jd ale jak jeździłem 5080R to miał on skrzynie PQ+ właśnie z tym guzikiem wysprzęglającym.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
murtek    122

Po przeczytaniu tego i wielu innych tematów można zgłupieć. Jedni piszą, że taki bajer posiada, a inni odwrotnie. Kilku użytkowników takiego sprzętu uważa, że nie ma takiej opcji.... Mnie interesuje czy taki przycisk występuje w ciągnikach serii 6*30 ? No cóż pozostaje wybrać się do dealera i będę miał 100 % pewność.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robertbara    57

Trochę odświeżę temat. Czy w skrzyni PQ Plus jest przycisk wysprzęglający ???

 

Może być a może nie być, teraz to chyba już w standardzie jest ale w pierwszych wersjach nie było.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MDSikor    6

Z tego co wiem to w skrzyni PQ+ przycisk wysprzęglający znajduje się tylko w serii 5R, 6030P, 7030P.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Maniek11001
      Koledzy w Johnie przestal dzialac predkosciomierz elektryczny i wskazowkowy. Obroty i motogodziny dzialaja. Co moze byc przyczyna ?
      Temat przeniesiony do odpowiedniego działu
    • Przez marcin80wlkp
      Witam. 
      Mam zamiar kupić JD 6420 premium
      Trochę nim dziś pracowałem i mam pytanie dotyczące działania przedniego napędu.
      Po włączeniu przedniego napędu i pracy z turem zauważyłem, że jak nabieram pełną łyżkę piasku to tylne koła się kręcą, ale przednie stoją w miejscu i słychać jakby lekkie jęczenie pompy. Czy to przez obciążenie tura? Czy gdybym jechał do przodu i np ciągnął pług to przedni napęd działałby prawidłowo? Gdy załączam przedni napęd w starym MF-ie to działa non stop i mógłbym zadusić ciągnik a i tak wszystkie koła będą się kręcić. Jak jest w JD? Trochę mnie to niepokoi. Proszę o sugestie
    • Przez grzesik65
      Witam od niedawna jestem posiadaczem ciągnika John deere 6220 skrzynia 4 polbiegi przełączanie dźwignią plus 4 zakresy a.b.c.d rewers obok kierownicy hydrauliczny mechaniczny na ewno nie elektro hydrauliczny. Ciągnik z 2006 roku. Otóż mam taki problem ruszając do przodu że sprzęgła czy też z samego rewers bez użycia sprzęgła ciągnik rusza pięknie wręcz książkowo bez żadnych szarpniec sprzęgło bierze i puszcza w połowie długości tak jak powinno być natomiast gdy chcemy jechać do tyłu i tu zaczyna się problem ciągnik jak by nie miał sprzęgła padał do samej podłogi i puszczając nawet delikatnie on już jedzie wręcz zrywa i na rewersie jest tak samo jak rewersem się wrzuci do tyłu to też zrywa wręcz od razu jedzie bardzo mnie to denerwuje wiem że tak nie powinno być raczej kalibracja tu nie pomoże bo tu nie ma żadnej elektryki czyżby to coś w skrzyni ?
    • Przez dexterek
      witam! mam problem z grzejacym sie olejem hydraulicznym, tak przynajmniej informuje komputer. orzemy naszym 6920S wyposażonym w skrzynie AutoPowr z 5-korpusowym obracanym rabe-werkiem, po 2-3 godzinach pracy wyswietla sie komunikat, iz olej jest za goracy i nalezy sie bezwzglednie zatrzymac, sprawdzic poziom oleju oraz filtr. filtry wymienilismy, olej rowniez. problem pozostal. jednak mnie zastanawie jedna rzecz: z tylu nad tuzem znajduje rozdzielacz, oto link: http://patrz.pl/zdjecia/id/1079804 . nie moge go zlokalizowac w instrukcji obslugi, wiec nie jestem pewien jego dzialania. wie ktos moze co to za rozdzielacz? jakie sa jego funkcje? na jakich ustawieniach nalezy pracowac z tylnym TUZem? jesli te ustawienia sa bledne moze to powodowac rozne obciazenia pompy hydraulicznej i grzanie sie oleju. oczywiscie moglbym zmienic te ustawienia ale koles z serwisu, ktorego wezwalem w innej sprawie jakis czas temu powiedzial ze "jest chyba dobrze i zeby lepiej nie grzebac".
    • Przez marcin80wlkp
      Witam.
      Mam pytanie odnośnie kodu 301143 31BIF. Po przekręceniu kluczyka wyświetla mi się taki kod. Wiem, ze oznacza pre-heating Time remaining, czyli pozostały czas wstępnego podgrzewania. Co to jednak oznacza gdy ten kod się wyświetla? Że ciągnik nie podgrzewa? To motor z common rail i faktycznie czasami musi kilka razy okręcić zanim zapali. Czy zamiast tego powinny wyświetlać się jakieś sekundy? Proszę o pomoc
×