Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Nie masz żadnych znaków ustawczych na kołnierzu pompy? jak sa to po znakach na pompie i obudowie rozrządu. Mój ojciec to kiedyś jak nie miał znaków na pompie, to skręcał wszystkie przewody paliwowe na sztywno a dopiero dokręcał pompę do obudowy i wszystko działało jak należy.

Opublikowano

witam

w moim mf-e jest tak ze jak ustawiam pompe wtryskowa na znaki to silnik na niskich obrotach nie rowno chodzi przerywa przy wysokich kopci chyba bialym dymem. a jak przekrece pompe do gory w prawa strone chodzi rowniutko ale na zimnym silniku ciezko pali i tez kopci a na cieplym pali bez problemu i nie dymi. co moze byc tego przyczyna? ja obstawiam na zly poczatek wtrysku ale nie wiem jak go ustawic? lub na to ze poprostu glowica musi sie dotrzec. dodam ze glowica jest swiezo po regeneracji zmienione zawory sprezyny wyszlifowane gniazda zaworowe zmnienione uszczelniacze i oczywiscie splantowana wtryskiwacze sa nowe a pompa byla jakis rok temu regenowana.

Opublikowano

Jeżeli mówisz, że jak kąt wyprzedzasz i ciężej pali na zimnym to widać troche przesadziłeś, bo z reguły powinien lepiej palić na wyprzedzonym wtrysku (przykład golf II- tam kąt wtrysku można wyprzedzić ręcznie, przy kierownicy), ustaw pompę na znaki, lub delikatnie wyprzedź kąt wtrysku ustawiając delikatnie ponad kreskę. Sprawdź ustawienie zaworów, może tam coś jest nie tak.

Wtryskiwacze nowe, znaczy same końcówki, czy cały komplet i tylko wstawione? Być może one są coś nie halo.

 

A ogólnie to nie spodziewaj się, że stary diesel nie bedzie kopcił delikatnie jak jest zimny, to normalne. Co do trudnego rozruchu, to masz sprawną świecę płomieniową?

Opublikowano

hm sprobuje w poniedzialek jeszcze poprzestawiac te pompe. zawory sa napewno dobrze ustawione. wtryskiwacze sa stare tylko koncowki nowe. swiece mam tez napewno sprawna bo grzeje az kolektor. moze paliwo sie gdzies cofa? ale przeciez nie powinno bo zbiornik jest na nad silnikiem a zadnego wycieku paliwa nie zauważylem. w sumie masz i stary diesel zawsze bedzie kopciul na zimnym silniku. zreszto czego sie spodziewac po 40letnim traktorze z przebiegiem ponad 10tys mth bo to nie jest mf 255 tylko odpowiednik mf 152 moim zdaniem duzo lepszy od zwyklego mf 255 czy ursusa 3512.

Opublikowano

Możesz jeszcze zmienić pompkę zasilającą, przy tak dużym remoncie 50 zł to już można dołożyć. Ona może być odpowiedzialna za cofanie się paliwa, ewentualnie ręcznie podpompuj paliwo przed rozruchem i zaraz kręć. Daj znać co zauważyłeś.

Opublikowano (edytowane)

pompka powina byc dobra. do mojego pomka zasilajaca nie kosztowala by 50zl tylko 250 bo trzeba na zamowienie sciagac z niemiec albo z UK troche rozni sie mocowaniem reszta chyba to samo. jutro sprawdze jak odpali po przepompowaniu.

po przepompowaniu pali tak samo. hm jutro nagram filmik jak pali na zimnym silniku bo dzisiaj troche sie juz rozgrzal.

Edytowane przez krzeski
Opublikowano (edytowane)

Połączone

 

 

Witam kolegów, mógł by mi ktoś dokładnie opisać, wytłumaczyć w jaki sposób ustawić odpowiedni kąt wtrysku dla tego silnika, na pompie wtryskowej jest regulacja na śrubach(pochylanie jej) ale czy gdzieś są jakieś znaki na kole zamachowym, tak jak ma to miejsce np w ursusie 912. Z góry dzięki za pomoc :)

Edytowane przez kris14
Pkt. 1.2 +1p. ostrzeżeń
Opublikowano

Tak naj prosciej jak sie tylko da dla wszystkich slnikow ustaw sobie pierwszy tlok na prace potem zamiast pierwszego wtrysku zalozyc rurke przezroczysta i cienka do pionu (ja uzywam rurki od zapladniania jest najlepsza ) w momecnie najwyzszego poziomu pooprostu skrecic

Opublikowano

Nie na każdym ciągniku jest ale zazwyczaj jest taka kreseczka na pompie tu przy tej zewnętrznej śrubie i na obudowie rozrządu jeżeli jest to wystarczy że są równo ustawione to znacznie ulatwiłoby sprawę.

Opublikowano

Już nie pamiętam bo dawno to robiłem ale kreski, jak ustawisz 1-szy tłok w GMP to znajdziesz i lekko do tyłu następne chyba z cyframi stopnie do wyprzedzenia wtrysku, (słabo widoczne psiknij jakimś plakiem) jak znajdziesz zaznacz farbą na przyszłość.

Opublikowano

Jeżeli mówisz, że jak kąt wyprzedzasz i ciężej pali na zimnym to widać troche przesadziłeś, bo z reguły powinien lepiej palić na wyprzedzonym wtrysku (przykład golf II- tam kąt wtrysku można wyprzedzić ręcznie, przy kierownicy), ustaw pompę na znaki, lub delikatnie wyprzedź kąt wtrysku ustawiając delikatnie ponad kreskę. Sprawdź ustawienie zaworów, może tam coś jest nie tak.

Wtryskiwacze nowe, znaczy same końcówki, czy cały komplet i tylko wstawione? Być może one są coś nie halo.

 

A ogólnie to nie spodziewaj się, że stary diesel nie bedzie kopcił delikatnie jak jest zimny, to normalne. Co do trudnego rozruchu, to masz sprawną świecę płomieniową?

No fajna ciekawostka z tym kontem w golfie a nie czasem zwiększenie dawki paliwa rozruchowej a nie wyprzedzenie. :D

Dobrze ci kolega pisze że ja wyprzedzisz za dużo kont wtrysku to ciężko pali i kopci ostro na niebiesko. :P

Opublikowano

Witam. Jeśli jesteście posiadaczami MF 255 pochodne i chcecie ustawić pompę wtryskową . Więc tak . 

1. Zdejmuje się zaślepkę gumową przy sprzęgle i ustawia się tam znaki GMP, obracając kołem zamachowym. Jest ustawione. 

2. Zakładacie pompę wtryskową zgodnie z rozrządem na znaki. ( Wycięcie ma pasować w koło zębate ) . Lekko dokręcamy śruby od pompy(3szt.) Zakładacie przewody paliwowe od pompy do wtrysków. Zostawiacie pierwszy przewód zakręcony tylko na wtrysk. Do pompy nie przykręcacie. 

3. Dobieramy prosty drut długości około 7cm i fi 2 mm lub w innych pompach 2.5 mm. Oczywiście czysty. 

4. Wkładamy drut w gniazdo gdzie idzie przewód pierwszego wtrysku delikatnie i kręcimy delikatnie pompą w przód lub tył. I w pewnym momencie ten drucik wpadnie nam głębiej będzie wyczuwalne to . Oczywiście jeśli GMP i rozrząd jest dobrze złożony. 

5. Więc gdy nam wpadnie ten drucik głębiej dokręcamy pompę zakładamy przewód paliwowy od pierwszego wtrysku odpowietrzamy pompę. 

6. Palimy. Ma działać. Koniec. 

7. Prościej się nie da. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez masseyferguson255255
      Witam. Mam problem dziś podczas wyjazdu w czasie jazdy (10metrów) wyskoczył dźwignia sterowania reduktorem i wskoczył tak jakby luz, choć bieg był włączony, teraz w ogóle nie reaguje na biegi na każdym biegu jak na luzie i na biegach szosowych i na terenowych, proszę o pomoc co jest grane. z góry wielkie dzięki.
    • Przez andrewk
      Witam, do sprzedania instrukcja obsługi do traktorów Massey Ferguson 6110 - 6190 w języku polskim. Gratis dla kupującego dorzucam instrukcję napraw do powyższych modeli w formie pdf (ang).
       
      Cena 70zł + wysyłka
       
      Chęć zakupu kierujcie wysyłając mi wiadomość
       
      Pozdro
       
       


       
       
      ___________________________________________________________________________________________________________
      AgroDane.pl - portal poświęcony specyfikacjom maszyn rolniczych takich jak ciągniki rolnicze, kombajny zbożowe oraz ładowarki teleskopowe. Dane techniczne, porównania modeli oraz opinie w jednym miejscu. Użytkownik agrofoto wszystkim poleca tą stronę z całego serca 
       

    • Przez karolox
      Witam, od pewnego czasu nie działa mi ogrzewanie w ciągniku massey ferrguson 3635 2013r. Przyjechał serwisant, i powiedział że trzeba zaworek wymienić co otwiera żeby płyn mógł iść na nagrzewnicę, (u góry w dachu) . Wymontowałem go, wymieniłem, i nadal nic, jak nie grzeje tak nie grzeje. Płyn ciągle uzupełniony do maksimum, dodam, że po zdjęciu węzy przy nagrzewnicy u góry wyleci z węza może kieliszek płynu, może nawet nie, i stąd moje pytanie, co może być powodem? Może miał ktoś już taki przypadek? Czy możliwe ze pompa nie daje ciśnienia żeby płyn mógł iść do nagrzewnicy do góry w dachu? Serwis nie umie pomóc, bądz nie chce, ręce opadają, zima jest a ogrzewania brak. Dodam, gdy ciągnik jest nagrzany prawidłowo. Możliiwe że są jakieś zaworki gdzieś, co nie przepuszczają płynu na nagrzewnicę? jeśli są, i ktoś miał taki problem, proszę o podpowiedz, z góry dziękuję  
    • Przez andrewk
      Do sprzedania posiadam instrukcję do MF 6110 - 6190. Kupiona za dużo wyższą kwotę, przeczytana i odłożona. Stan jak NOWY. Cena 40zł + 15zł wysyłka. Dla agrofotowiczów równe 50zł.
      Link do aukcji : http://allegro.pl/massey-ferguson-instrukcja-obslugi-6110-6190-i7145241669.html
       
      ____________________________________________________________________________________________________________
      AgroDane.pl - portal poświęcony specyfikacjom maszyn rolniczych takich jak ciągniki rolnicze, kombajny zbożowe oraz ładowarki teleskopowe. Dane techniczne, porównania modeli oraz opinie w jednym miejscu. Użytkownik agrofoto wszystkim poleca tą stronę z całego serca
    • Przez aga19892010
      Może ktoś z was wymieniał lub wie jak to zrobić-muszę wymienić rewers w mf 8140 ?nadmienię,że nie jeździ do przodu ,tylko wstecz-kupiłem uszkodzony -proszę o podpowiedzi ale tylko osób które naprawdę coś wiedzą a nie tylko domniemają,z góry dziękuje
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v