Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam posiadam ursusa 385 z silnikiem 912 domyslam sie ze pierwsze mrozy daly znac o sobie...koledzy powiedzcie co tu  zrobic aby ta maszyna paliła na mrozie w mf235 jest świeca...a tu nic ...pozostaje knot<raz mi sie juz ciagnik zapalił od tej formy rozgrzewania>...czy moze da sie cos zamatować aby bez problemu ją zapalic...I jeszcze jedno pytanie nie wiecie ile kosztuje siedzonko do tyłu dla pasazera...

Opublikowano

Znam ten ból... Mialem mtz-a to uuu... ni pod dobroci ni siła nie chcial zima palic :P W 1224 jestem po prostu w szoku, mroz czy nie siadam cyk i chodzi. Ale podobno  w6 jest to inaczej niz w 4 nie? inny rozrusznik czy cos...

Opublikowano

Jak ojciec kupił c-360 nowego to też nawet latem długo kręcił rozrusznikiem. Był u nas we wsi taki jeden machanik znajomy ojca i krótko po zakupie obiecał że to naprawi. I żeczywiście przestawił koła zębate na rozrządzie. Teraz lato czy zima podejdzie się, złapie za przycisk i już działa. Ciekawe dlaczego może była to wada fabryczna. W sumie ten ciągnik przeznaczony był na ekeport ale odrzucili go bo gdzieś w bloku miał wyłamane. ;):D

Opublikowano

ja słyszałem ze za komuny tak własnie było w Ursusie i fso jak na oksport to blachy elegancko wszystko farba dokładnie dokrecone pasowało a na kraj to blacha z pokrzyw wydzierana a jak odlew niepasował to go młotkiem...

Opublikowano

ale przy -30 olej tak gestnieje ze rozrusznik nie ma sily przekrecic walem  ;D sprawdzane organoleptycznie w zeslym roku  ;D pomoglo dopiero podgrzanie miski grzejnikiem

Opublikowano
Jeżeli nie masz to sobie wstaw grzałkę do bloku. Z prawej strony jest zaślepka i tam ją wrzucasz.

a myślisz że nie mam? i tak gówno daje!!!

ona jest koło lini od gazu

Opublikowano

Dokładnie to nad filtrem odśrodkowym oleju, z lewej strony tabliczki znamionowej silnika. Taka jajowata zaślepka na dwie śrubki (6 lub 8 dokładnie nie pamiętam).

Ja włanczam na ok.1 godz czasem dłużej- całkiem inaczej kręci i od razu inaczej pali  8)

Opublikowano

To ja na próbę wstawiłem do 330 zamiast akumlatora 6v 12v i spiołem jedną 6 z tą 12 szeregowo. Prąd podpiołem pod tą 12 aby nie popalić instalacji i wszystko gra. Teraz ciapek kręci jak głupi nawet bez podnoszenia kompresji. Tylko muszę coś wykombinować z ładowaniem tej 6 bo narazie to ładuje mi tylko 12. Nie wiecie czy idzie podciągnąć alternator na tyle aby ładował do 20v. A może alternator 24v założyć i dać mu wolniejsze obroty.

A i zastanawiam się czy by tej 6v co mi została nie wcisnąć do 914 bo ta to jeszcze gorzej pali.

Opublikowano

Ja mam Zetora 8011 i w zeszłą zimę palił bez problemu. Mam jeden akumulator12  140Ah. Zeby było śmieszniej miałem problemy z zapalaniem samochodu zalanego ropą zimową z BP a ciągnk zalany orenżadą palił bez problemu

Opublikowano

jak są świce żarowe to nie ma problemu z paleniem w zime,(praktycznie)ale jak ich nie ma to dobry akumulator i kuchenke elektryczną po miske olejową i pali,znajomy tak robi dobry sposób na codzienne palenie ciągnika ;) ;)

Opublikowano

Jeżeli nie masz to sobie wstaw grzałkę do bloku. Z prawej strony jest zaślepka i tam ją wrzucasz.

tylko gdzie ta zaśłepka mozesz dokladniej opisac z gory dziekuje

ta zaslepka jest tam  na bloku blisko koło filtrów paliwa. Ja tam mam c 385  i pali mi na mrozie te mrozy co były  30 stopnowe tez odpalał tylko musze kilka sekund pokrecic rozrusznikiem i łapie. ale jak juz są takie dużę mrozy to ja na płynie nie jezdze  wode ciepłą do niego leje  albo  ciepła wodą poleje po pompie i  przewodach paliwowych i łapie jeszce  w mrozy mnie nigdy nie zawiudł. teraz to nawet nie ma mowy zeby mi zapalił bo akumulatory do wymiany i mi instalacja cała sie zjarała  ani ładowania ani nic  kompletnie zjarana instalacja .a w 6 garowych jest to inaczej  bo rozruch ma na 24  a nie na 12 napiecie .a reszta instalacji na 12  w  6

Opublikowano

Z tą kuchenką elektrzycznąto też tak kiedyś robiłem hehehehe ;D. Zawsze na 2 godz przed odpaleniem C 360 podkładałem takie coś pod miske olejową. Potem goraca woda i jazda :). Ale ile można było to robić. Dobrze, że ojciec wykombinował tą świecę płomieniową :).

Opublikowano

w moim c 330 wyjałem swiecie zarowe tak ze niema co grzac :unsure:

akumulator na 12v podpinam na 2 godziny pod prostownik(specjalnie robiony pod ten aku. i najwiekszym prądem go ładuje)

wiadro gorącej wody do chłodnicy czekam az blok sie nagrzeje

podnosze raczke od kompresji i pali bez problemu

a jezeli nie chce to stosuje lódlampe :(

Opublikowano

ja swojego 3p odpalam bez problemu coś mi sie nieche wieżyć że olej zrobił sie gęsty przy -30 chyba jakiś kiepski był, nie wydaje mi sie swietnym sposobem lanie ciepłej wody do zimnego silnika i tak zaraz straci temperature a gożej jak silnik nie odpali i woda zamaraznie w srodku :unsure:

Opublikowano

kazdy olej ci zgestnieje przy -30 moze nie zrobi sie galareta ale ciezko ma wtedy rozrusznik

wiem ze sposob z woda nie jest super ale nic sie nie stanie zawsze mam na zapas drugie wiadro wody

a zreszta jak woda wyziebnie spuszcza sie ją natychmiast

Opublikowano

z gorącą wodą są co najmniej dwa problemy. Bywają przypadki pęknięcia np.zamrożonych tulei ( podobnie jak wlejesz ukrop w słoik czy szklankę-też czasem pęknie ),

czasem jest tak że wlejesz wodę, traktor nie zapali, a kranik nieodmarżnie i czeka kosztowny remont ( znam takie przypadki ). jedyny ratunek wtedy wstawić do ogrzewanego pomieszczenia, tylko np. rok temu to nie słyszałem przez tydzień by ktoś odpalalił ciągnik u nas w okolicy, więc nie byłoby go kto zacholować.

Znam też przypadek że mąż wieczorem wodę spuścił, rano wsiadła żona nie lejąc wody i ujechała .... 2 kilometry.

Opublikowano
kazdy olej ci zgestnieje przy -30 moze nie zrobi sie galareta ale ciezko ma wtedy rozrusznik

wiem ze sposob z woda nie jest super ale nic sie nie stanie zawsze mam na zapas drugie wiadro wody

a zreszta jak woda wyziebnie spuszcza sie ją natychmiast

Zgęstnieje olej jednosezonowy np superol 30 jaki najczęściej leje się do ciągnika,z olejem wielosezonowym np 10/40 tego problemu już nie ma. Oczywiście przy takim mrozie jest bardziej gęsty ale nie na tyle, żeby rozrusznik miał ciężko kręcić.

Opublikowano

Jeżeli chodzi o lanie wody (oczywiście do ciągnika) to ja tak robię i nie miałem problemu.Biorę zawsze konewkę więcej i zakręcam kranik dopiero jak leci ciepła woda.Trzeba tu zachować umiar i nie wlewać wrzątku bo wtedy przy dużym mrozie rzeczywiście pękają tuleje. Ja miałem inny problem bo woda zamarzła mi w chłodnicy już po odpaleniu ciągnika (nie mam żaluzji) i się zagotowała w silniku i dopiero wtedy worek na chłodnicę i wszystko skończyło się OK.

Z odpalenie C-385 też mam problem i bez kopciucha zimą ani rusz. Co do montowania grzałki to ta zaślepka jest tylko w nowszych silnikach, mój jest chyba z 70- tego roku i nie ma tam żadnej zaślepki na dwie śróbki.

Jeżeli ktoś wie jak można to inaczej rozwiązać to będę wdzięczny za informację.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez 3sparrow
      po wyłamaniu rozrusznika drży ciągnik, czy możliwe zwichrowanie koła zamachowego?
    • Przez Snuff
      Witam mam problem przy złożeniu tłoków z korbowodem w zetorze 8011 ponieważ zrobiłem sobie trochę liche zdjęcie mianowicie pytanie jest 
      Czy tłok grubsza częścią od denka ma być skierowany do zamka na korbowodzie ? 
      Pytanie drugie czy przy wkładaniu tłoków do silnika korbowody mają być skierowane zamkami do walka rozrządu czy w drugą stronę ?

    • Przez Snuff
      Witam mam problem przy złożeniu tłoków z korbowodem w zetorze 8011 ponieważ zrobiłem sobie trochę liche zdjęcie mianowicie pytanie jest 
      Czy tłok grubsza częścią od denka ma być skierowany do zamka na korbowodzie ? 
      Pytanie drugie czy przy wkładaniu tłoków do silnika korbowody mają być skierowane zamkami do walka rozrządu czy w drugą stronę ?
    • Przez rafal88
      Jest problem tego typu ze.....z pompy paliwowej zostaly wyciagniete sekcje. Da sie we wlasnym zakresie wlozyc je z powrotem tak aby dobrze ustawic je na listwie ktora dawkuje sie paliwo?? Jesli ktos juz to robil to moze bedzie tak mily i podzieli sie wiedza
    • Przez tata1
      Witam
       
      Mam robić remoncik w 914, głowicę oddam do zakładu do regeneracji, ale co mam zamontować na cylindry?
      Zestawy naprawcze są od 140zł na Allegro (na tłok) do 500zł w sklepie. Jakie wybrać. Ciągnik pracuje u mnie ok, 100mth w roku, więc mało.
      Co polecacie?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v