Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Nie mam do czynienia z tymi ciągnikami, ale mam pewną wiedzę o nich. Tak więc ten Claas to DF/Same. Jedynie znaczek przykleili. W związku z tym, jeśli już, to chyba lepiej kupić DF-a/Same. NH T oraz Case C to są te same ciągniki. Jedynie ceną mogą się różnić. Jakie wyposażenie Cię interesuje?

Opublikowano

to ja też mam taki dylemat z podobną mocą ciągnika i z podobnym wyposażeniem jak Mlody311, no może jeszcze szersze opony jak będą w opcji. Mam na oku Same (stoi na placu 2016 rocznik) Explorer 90.4 albo 10.4. W sumie ma mieć chyba niecałe 100 KM i za cenę 200 tys brutto dobrze wyposażony z tym co chciałem. Myślę też poważnie nad zetorem o podobnej mocy, tu pewnie cena będzie nieco niższa. Wszystkie nowe roczniki teraz będą miały DPFy i AdBlue pewnie?

Opublikowano (edytowane)

to ja też mam taki dylemat z podobną mocą ciągnika i z podobnym wyposażeniem jak Mlody311, no może jeszcze szersze opony jak będą w opcji. Mam na oku Same (stoi na placu 2016 rocznik) Explorer 90.4 albo 10.4. W sumie ma mieć chyba niecałe 100 KM i za cenę 200 tys brutto dobrze wyposażony z tym co chciałem. Myślę też poważnie nad zetorem o podobnej mocy, tu pewnie cena będzie nieco niższa. Wszystkie nowe roczniki teraz będą miały DPFy i AdBlue pewnie?

 

Silniki koncernu SDF - FarMotion niby jeszcze będą bez AdBlue nadal na samym DOC + EGR. Przynajmniej w jednym artykule tak czytałem dotyczącym Same Explorer. Największy bedzie miał 103KM. Analogicznie bracia z koncernu oraz zapewne nowy Claas Atos też dostaną te silniki.

Zwróc uwagę jaki Ci rozmiar Explorera oferuja - bo są trzy a jak dobrze kojarzę to ty głównego szukasz a  nie pomocnika więc trzeba patrzec na ten największy (HD)

 

Witam. Przymierzam się do kupna nowego ciągnika pomocniczego 80-90km i chciałbym zasięgnąć waszej opinii na temat 3 maszyn claas atos 330 nh t4.85 i case farmall 85c który z nich byłby dobrym wyborem

 

Z tych to Atosa bym wybrał bo DPFu nie ma i jakoś wykończenia troche bardziej mi się podoba. Case Farmall C, NH T4 i Steyr Compakt którego nie wiem czemu nie bierzesz pod uwagę to jest ten sam ciągnik różniący sie jedynie kolorem - więc nie daj sobie wmówic że jeden jest lepiej poskładany a drugi gorzej - wszystko z jednej włoskiej fabryki pochodzi.

Sąsiad ma T4.85 już 2 lata i jakoś to chodzi. ja bym jeszcze Landini 4 i McCormicka X4 wziął pod uwagę mają silnik 3.6 marki Deutz (bez DPF) i ciekawą stylistkę a gabarytem są takie jak w/w.

 

Też bym chyba pomyślał o Zetorze. Proxima Power ma EHR, półbiegi i rewers e-h.

 

EHR w Proximach jest za dopłatą. Co do samej Power trochę osobiście bym się obawiał tego rewersu made in Zetor - róznie się o tym słyszy.

Edytowane przez MgrLukash
Opublikowano

Jak chcesz coś taniej od Deutz'a ale poskładane na podzespołach Deutz'a zainteresuj się Pronarem 5340. Sąsiad ma też NH serii T4, w mocy około 100 koni od dwóch lat i nie ma z nim większych problemów

Opublikowano

ja na początku myślałem o tym pronarze, bo cena konkurencyjna do reszty, ale zrezygnowałem. Zostały podobno tylko lub przeważnie roczniki 2015, a teraz ich już nie produkują. Tak mi mówili inni dilerzy, choć może to konkurencja. Choć szczerze nie porównujmy Pronara do największych marek.

Opublikowano

W tych najtańszych modelach często są ostre cięcia kosztów widoczne w każdym szczególe.

Często też wyposażenie jest dośc skromne.

 

Jak chcesz coś taniej od Deutz'a ale poskładane na podzespołach Deutz'a zainteresuj się Pronarem 5340. Sąsiad ma też NH serii T4, w mocy około 100 koni od dwóch lat i nie ma z nim większych problemów

 

 

To akurat 2 różne konstrukcje Deutz-Fahr 5G i jego odpowiedniki to typowo włoskie ciągniki (silnik, mosty, skrzynia wszystko SDF). Ogólnie DF nigdy nie stosował tego układu napędowego w swoich ciągnikach - pochodzi on z montowni w Austrii ZF-Steyr choc w ulotkach piszą tylko ZF(niemcy) i stosowany był i jest w tamtejszych ciągnikach - Steyr, Case i Lindner

 

 

 

ja na początku myślałem o tym pronarze, bo cena konkurencyjna do reszty, ale zrezygnowałem. Zostały podobno tylko lub przeważnie roczniki 2015, a teraz ich już nie produkują. Tak mi mówili inni dilerzy, choć może to konkurencja. Choć szczerze nie porównujmy Pronara do największych marek.

 


 

Ze względu na rocznik nie ma sensu rezygnowac - to jest szansa aby więcej utargowac. Sąsiad tak kupił NH T4.85 - rocznik 2013 - przyjechał do niego w kwietniu 2015. Kupił bardzo bogata ze starego rocznika wersję za cenę nie wiele większą niż inni wołali za podstawową z obecnego.

 

 

Opublikowano

Popytaj o DF 5G i jego odpowiedników z Same i Lamborghini. To jest to samo co Atos, z tej samej fabryki - różnica to jedynie drobiazgi kosmetyczne w stylu inna kierownica czy gałki dźwigni. Na twoim miejscu też bym ceny porównał Atosa z ciagnikami SDF i wtedy decydował na najlepszą oferte. Bo moim zdaniem za znaczek czy kolor nie warto dużo przepłacać.

Opublikowano

Nie wiem jak teraz wygląda sytuacja ale kiedyś DF miał z trojaczków największe wzięcie na rynku i był najdroższy.

Najlepiej zadzwonic do dealera który ma obie marki i porównac.

 

Odnośnie opinii o 5G najlepiej zajrzyj do galerii. Jeśli decydujecie się na rewers elektrohydrauliczny radziłbym skontaktowac się też z użytkownikiem Mariusz(ZDUN) - miał u siebie na serwisie DF Agrofarmy w których robił te rewersy przy stosunkowo niskich przebiegach. Z tego co pisal po jednym ze zdjęc w galerii mają one jakąś wadę konstrukcyjną. Czy w nowych seriach 5 to poprawili nie wiem ale skrzynia zapewne ta sama dlatego warto też z serwisantami porozmawiac by miec jasnośc w tej kwestii i nie wpakowac się w coś co będzie później sparwiac problemy.

Opublikowano

to ja też mam taki dylemat z podobną mocą ciągnika i z podobnym wyposażeniem jak Mlody311, no może jeszcze szersze opony jak będą w opcji. Mam na oku Same (stoi na placu 2016 rocznik) Explorer 90.4 albo 10.4. W sumie ma mieć chyba niecałe 100 KM i za cenę 200 tys brutto dobrze wyposażony z tym co chciałem. Myślę też poważnie nad zetorem o podobnej mocy, tu pewnie cena będzie nieco niższa. Wszystkie nowe roczniki teraz będą miały DPFy i AdBlue pewnie?

pomyśl o kubocie  przykładowo m9960 106KM ciekawie wyposażona z klimą za 156tys netto, ma bardzo dobry promień skrętu, dobru udźwig i 3 lata gwarancji, miałem brać taki jako główny ale ze względu na jego wagę zrezygnowałem. 

Opublikowano

orientujecie się ile może kosztować atos 330 z turem w podstawowej wersji plus klima i skrzynia 40, no i jeszcze jak duże są koszty utrzymania takiego ciągnika w porównaniu do innych marek?

Opublikowano

No tak , tyle że w tym temacie o kubocie wypowiada się jeden niezadowolony użytkownik i kilka osób które nigdy nie użytkowały kuboty tylko coś gdzieś słyszały. Ja mam 2 kubotki tyle że 66KM i 74KM i muszę powiedzieć że przy około 1000H rocznie na sztukę nie mam żadnych problemów. 

W porównaniu jakość/cena kubota wypada moim zdaniem rewelacyjnie. Niskie spalanie, dosyć wygodna kabina , w miarę niska cena - gdyby jeszcze EHR był dostępny w tych modelach to byłoby super. Teraz jestem przed zakupem "sadownika" i też będzie to kubota.

 

U mnie są to ciągniki pomocnicze ale mam znajomych którzy mają kuboty jako ciągniki główne i też nikt nie narzeka. Ważna sprawa - trzeba zapoznać się z opiniami o dealerze i serwisie który będzie cię ewentualnie obsługiwał. Bo o ile sprzęt jest ok to czasami właśnie podejście serwisu robi coś co niepowinno mieć miejsca.

Opublikowano

Jest kilku użytkowników nie jeden a ilu siedzi cicho, lub nie ma dostępu do forum. Tam nie chodzi tyle o ciągniki, bo wiadomo Kubota to normalny, przeciętny ciągnik z niższej półki - od taki "japoński Zetor" i to że są jakieś ma drobniejsze awarie/niedoróbki jest rzeczą oczywistą(choc i grubsze się zdarzają w większych modelach głównie) ale motywem przewodnim jest tam obsługa właścicieli Kubot przez serwis/przedstawiciela na Polskę. A jak wiadomo wybierając nowy sprzęt wybieramy także zaplecze serwisowe, które ma czuwac nad poprawna pracą sprzedawanych produktów.

Opublikowano

osobiście polecam z używanych ciągników do 100 Km markę Case o ogólnie chodzi mi o model 5120 bardzo zwinne ciągniki osobiście posiadam ten model i jestem z niego zadowolony mało awaryjny praktycznie jak jedna osoba nim jeździ i wymienia filtry i oleje nic się nie dzieje jak do tej pory to wymieniłem pompe wodną która kosztowała 200 zł i pasek i dwa o ringi na rozdzielaczu za 20 zł

Opublikowano (edytowane)

Witam,

 

Poszukuję następcy Zetora 7745. Podstawowym kryterium jest moc w granicach 85-105 Km  w celu możliwości współpracy z maszynami od zetora bo nie mam ochoty kupować np talerzówki szerszej o 30cm. Zależy mi też na komforcie lecz w miarę rozsądnie z elektroniką. Budżet chciałbym zmieścić w 100 tys. zł.

Wiadomo zakres obowiązków to:

- orka (4x40 ewentualnie rozważam w przyszłości obrotowe 3)

- agregat talerzowy 2,5m

- agregat siewny bierny 2,7 + poznaniak 6

- przyczepa ( własnie mam oglądać HL6011 z Katarzynowa po remoncie) 

  

Areał do uprawy to 16 ha, ziemia różna z przewagą lżejszych, uprawiam wyłącznie zboża.

 

Rozważam zakup:

Deutz Fahr Agrotron K90/100

Massey Ferguson 5445 

Case Jx90/1090

 

Liczę na wasze opinie i podpowiedzi. 

 

Tematy połączone

Edytowane przez danielhaker

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Agra
      Witam, jaki ciągnik wybralibyście w przedziale mocy 70-90 KM w kwocie około 100 tyś(brutto) nie jestem VAT.
    • Przez zlotek
      Na wstępie witam wszystkich użytkowników, forum śledzę od jakiegoś czasu i w końcu potrzebuję rady obeznanych userów. Dziś sprzedałem poczciwą c-330m i czas znaleźć coś mocniejszego, posiadam ogromnyh areał 3ha (byćmoże wzrośnie do 4.5ha w najbliższym czasie) a szukam ciągnika pomioędzy 50 a 65KM obowiązkowo 4x4 i z turem ze względuy na to że bawię się w budowlankę i potrzebna mi maszyna któa będzie sobie radziła z przewożeniem piachu, gruzu drewna itp. pole będzie obrabiała symbolicznie. Zastanawiałem się nad zetorami 5011s (chyba trochę za słaba pompa), 5245 (drogi jak diabli), i same explorer 65, jakie inne ciągniki 4x4 byście zaproponowali? jak wygląda sprawa hamulców pneumatycznych w ciągnikach takich jak same (zetor ma fabrycznie sprężarkę i tam koszt instalacji to max 1000zł czy w ciągnikach same jest podobnie?), łatwo je założyc? czasem muszę zaciągnąć przyczepę ze zbożem na handel... Jak z kosztami serwisu? czy lepiej szukać np zetora 6245 z turem czy same explorer 65? i jak ten drugi poradzi sobie w turze? Dodam że ciągnik (wiadomo że 4wd to nie 2wd) musi być w miarę zwrotny bo czasami trzeba będzie manewrować nim pomiędzy budynkami. czy chłodzone powietrzem ciągniki odpalają łatwiej zimą i jak radzą sobie w pracy stojącej? ciągnik będzie użyuwany co 2 tygodnie do wożenia drerwna do kotłowni. Czy pług trzyskibowy do takiego ciągnika to tak w sam raz?
      Kabina ma być w miarę komfortowa, ze względu na odśnieżanie zimą i fakt że ciągnik będzie jeździł na budowy w promieniu 50km. Proszę o pomoc i z góry dizęki Piotr.
    • Przez elzimny
      Cześć 
      Muszę kupić ciągnik rolniczy pod stabilizator gruntu + pod skorupę na budowę. Minimum 350 km, skrzynia bezstopniowa, 1000 obrotów na wałku dwa obwody hydrauliczne (dane od producenta stabilizatora). 
      Prowadzę firmę drogową. 
      Stabilizator waży 5t.
      Znam się na maszynach budowlanych a traktor to miałem jak jeszcze Ostrówka w firmie miałem więc nie wiem o nich nic o wytłumaczeniu abstrakcyjnych cen już nie wspomnę (chyba tylko sztucznie napompowane ceny dotacjami). 
      Dostawca stabilizatora twierdzi że większość firm kupuje Fendt lub Massey Ferguson ( bo to prawie to samo wg nich). 
      Chciałbym kupić używany ale zauważyłem że większość Fendt serii 9 jest sprzedawana z przebiegiem 8k-9k mth.
      Dziwne to i podejrzane.
      Czy możecie mi coś doradzić odradzić lub naprowadzić w kwestii zakupu? 
      Ile mth średnio ciągnik pracuje bez poważniejszych drogich awarii ? (przy koparkach zakłada się do 15000 mth).
      Stabilizator i cement są dużym obciążeniem dla ciągnika.
      Kwestia budżetu wygląda tak: stać mnie na nowy ale nie chcę nowego bo to nowa usługa i przez najbliższe 2-3 lata będzie nie dochodowa z uwagi na wdrożenie i kwestie pozyskania klientów (w skrócie szkodami kasy na nowy). Myślę że 500-700k chyba że bezpiecznie można poniżej tej kwoty (unikam pakowania się w ciągłe naprawy i remonty, mój własny warsztat za dużo kosztuje).
      Będę wdzięczny za jakieś konstruktywne naprowadzenie w temacie.
    • Przez molibden01
      Witajcie.
      Na wstępie chciałbym się przywitać z Wami. Odnoszę się z problemem wyboru traktoru (zaznaczam, że nowego, ponieważ sytuacja na rynku używanych ciągników mnie do tego zmusiła). Stoję przed wyborem modelu. W pierwszej kolejności od czego to się zaczęło to promocja na serię 5D i 4E w Deutz Fahre: 5080d w cenie 158 tys. zł netto.  Traktorem miałem przyjemność jeździć, fajny, zwrotny, nie głupi. Macie jakieś opinie na jego temat bo już jest kilka lat po premierze a w poprzednich postach żadnych opinii z użytkowania.
      Tylko co jak co, ma tylko 3 cylindry i turbo. Dlatego w głowie chodzi, a może wybrać co innego. Myślę o Kubocie serii M4-073. Moc podobna, ale 4 cylindry i wyższa pojemność. Jeżeli znacie obecnie ceny Kuboty (z dilerem w tym wypadku sie jeszcze nie kontaktowalem) lub polecacie inne ciagniki w podobnej mocy to będę wdzięczny za pomoc.
       
      Dodam że ciagnik ma głównie pracować w gospodarstwie przy opryskiwaczu ciąganym z nadmuchem, sadzarką karuzelowa, do jakiś prac pomocniczych ale zapewne czasem i jakiś pług 3 skibowy się zapnie lub mniejszy agregat.
       
      Pozdrawiam serdecznie.
    • Przez bortys2001
      Witam. 
      Ktoś się pokusi o porównanie,np Deutz 5080keyline, new Holland T4/t4s
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v