Skocz do zawartości

Czym sie różnią pronary 82 a od 82 tsa od 82 sa


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

jakie są roznice miedzy pronarem 82 a a 82 tsa a 82 sa prosze o odpowiedzi bo jeszcze niegdzie nie qwidzialem zeby ktos o tym pisał a mnie to bo jak bende zmienial ciagnik to na pronara:P

Opublikowano

nie jestem znawca pronarów ale to by było tak :

- 82 a ma skrzynie jak w starych mtz-ach i ma 82 KM

- 82sa ma skrzynie tą po boku i tez ma 82KM

- 82tsa ma skrzynie jak sa i ma 90KM

 

jesli sa jakies błędy to prosze o sprostowanie , ale wydaje mi sie ze dobrze napisalem :unsure:

Opublikowano

82TSA posiada turbo

82SA ma wałek załączany elektrycznie przyciskiem na konsoli

82A najuboższa wersja bez turbo i wałka załączanego elektrycznie :unsure:

 

mogą się różnić jeszcze skrzynią biegów (nie jestem tego pewien)

tyle jeśli chodzi o pronara I generacji :blink: a na drugiej to ja już się nie znam wcale :D

Opublikowano

no to tak Pronar A jest uboga wersja nie ma skrzyni synchro ma zwykłą taką jak w starych Mtz

Pronar SA ma skrzynie synchronizowaną ma guziczek który zalacza się przedni napęd ma tez inny podnośnik który jest na dwóch siłownikach i podnosi 4,5 tony.

pronar tsa ma to samo co Sa tylko ma turbo ale nie ma tego lepszego podnośnika już. pozdro

Ps. Nie polecam skrzyni synchronizowanej droga jest naprawa takiej skrzyni.

Opublikowano

Nikt o tym nie napisał, że wersje 82A od 82SA różni podnośnik, SA ma monoblock. Skrzynia zsynchronizowana umożliwia płynniejszą zmianę biegów, bez zgrzytu, podwójnego wysprzęglania itp. Polecam google w takich podstawowych kwestiach.

 

A, już kolega matoperator7 mnie uprzedził...

Opublikowano

Udźwig tura przy Pronarze 82TSA zależy głównie od marki tudzież modelu tura zamontowanego do tego ciągnika... Zdecydowanie łatwiej by było i przede wszystkim logiczniej, gdybyś napisał o jakim turze myślisz. Ogólnie najlepszym rozwiązaniem do ładowacza czołowego jest ciągnik z rewersem, jeśli go nie ma, to rodzaj skrzyni biegów już nie robi takiej wielkiej różnicy, bo ludzie pracują na takich i na takich.

Opublikowano

Udźwig tura przy Pronarze 82TSA zależy głównie od marki tudzież modelu tura zamontowanego do tego ciągnika... Zdecydowanie łatwiej by było i przede wszystkim logiczniej, gdybyś napisał o jakim turze myślisz. Ogólnie najlepszym rozwiązaniem do ładowacza czołowego jest ciągnik z rewersem, jeśli go nie ma, to rodzaj skrzyni biegów już nie robi takiej wielkiej różnicy, bo ludzie pracują na takich i na takich.

 

 

 

chodził by on z turem hydramet-16 slyszalem ze wolno podnosza te tury poniewaz sa bardzo duze silownik w nich i duzo musi naleciec tego oleju czy to prawda??

Opublikowano

chrzanicie jak

82tsa ma 90 koni mechanicznych silnik turbodoładowany D-245.5 z synchronizowaną skrzynią biegów 14/4 przedni most typu belkowego z planetarnymi reduktorami (na krzyzaku) udźwig tylnego tuzu 4500kg

82a ma 80 koni silnik wolnossący D-243 bez synchronizowanej skrzyni 18/4 przedni most typu stożkowego udźwig tylnego tuzu 3500kg

82sa ma 80 silnik wolnossący skrzynia 14/4 bez synchronizacji przedni most typu krzyżakowego udżwig tylnegi tuzu 4500kg(monoblock)

 

a propo skrzyni synchro jest o niebo lepsza od normalnej włączanie i wysprzeganie biegów bez najmniejszego zgrzytu polecam a usterek po 1300 mth nie ma (mtz 952)

Opublikowano

Wydajność pompy olejowej w tych ciągnikach jest nieduża. 45l/min jest wartością raczej marną i dlatego wszędzie tam, gdzie trzeba wtłoczyć większą ilość oleju trwa to dość długo. Dlatego może warto posłuchać rad mechaników albo popytać ludzi posiadających zamontowanego tura. Jeśli chodzi o skrzynię biegów w Pronarze 1025A - jest ona synchronizowana ale co z tego, jak mogę tylko przełączać biegi bez zgrzytu, grupy nie mają synchro i zmiana grup do najłatwiejszych nie należy. Kolego @gregorius, może i chrzanimy, ale zauważ, że można korzystać z różnych źródeł informacji. Jeśli chodzi o Pronara 82TSA, to w katalogu, który posiadam wyraźnie jest napisane, że ma on jedynie 3500kg udźwigu. Stąd mogą wychodzić nieścisłości, pomijając już niewiedzę.

Opublikowano

Błedy jakie wylapałem w powyższych postach to:

SA nie ma napędu "na guziczek" tylko WOM

Czy TSA ma na pewno skrzynię taką samą jak SA?

SA ma na pewno inny podnosnik jak TSA tzn. ten na jeden tłok

 

I Skrzynia zsynchronizowana jest walorem a nie mankamentem.

 

@gregorius Ty po częsci tez chrzaniesz...

SA własnie ma synchro w skrzyni, TSA ma 3,5t udźwigu

 

zle 82 tsa ma synchro skryznie 14/4 95km turbo

82a to samo co 82sa tylko chyba na stożku 80km

82sa na krzyzaku przód a takto to samo co a czyli skrzynia 18/8 chyba bez synchro i bez turbo 80 kkm

Na to co uzytkownik na pisał nie patrzcie :unsure:

Opublikowano

Nie patrzcie na te dane ze strony Pronaru bo one są fałszywe, bo o I wersjach nic nie zmieniają na stronie. Nowsze modele Pronarów są już bardziej wbajeżone z tymi przyciskami itp.

82A ma skrzynię 18/4 nie zsynchronizowaną i ma przedni most krzyżakowy, włączany na przycisk, podnośnik 3500 kg a z womem to nie wiem ale wdaje mi się że ma na przycisk, ma on 81km

82SA ma skrzynie zsynchronizowaną, przedni most krzyżakowy tak jak już w każdym Pronarze... Podnośnik na monobloku czyli 2 siłowniki 4500km, przedni napęd włączany na przycisk a z Womem to nie wiem, i on ma 81km

82TSA skrzynia zsynchronizowana, przedni most krzyżakowy, podnośnik 3500 kg, i tak jak powyżej no i ma 90 km

Gość Profil usunięty
Opublikowano (edytowane)

Mój Boże...

82A przedni most na wajchę, WOM też, blokada mech różnicowego na pedał, silnik wolnossący, 81km, moment obr 310 Nm przy 1600skrzynia 18/4 zwykła, V MAX 36km/h, podnośnik 3,5 T na jednym siłowniku, dwa zbiorniki paliwa na 130l.

82 SA Wom na dwa przyciski, blokada na przycisk z funkcją automatycznego włączania, wyłączania,skrzynia synchro 14/4, V MAX 30, podnośnik 4,5 T, dwa siłowniki, jeden bak 140l

82 TSA jak 82 A z tym, że silnik 90km turbo, moment obr 386 Nm przy 1200 obr/min, skrzynia 14/4. Nie jestem pewien jak jest WOM

Edytowane przez mlodymechanik
Opublikowano

Mam 82 Tsa od 10 lat (rocznik 2001) Więc:

-Moc 90 KM

- przód włączany na wajchę

- Wom na wajchę

- blokada skrtzyni na pedał w podłodze

- Skrzynia synchronizowana (poza jedynką i wstecznym o czym nikt nie pisał)

- podnośnik 3500 kG a nie ton

- A jak dobrze kojarzę oznacza tą dużą komfortową kabinę z pronara.

 

Może w nowszych rocznikach było i coś zmienione.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez sandrii
      witam mam taki problem nie potrafimy odkręcić tej śruby a moze się to wybija? zawleczka wyciągnięta i nic klucz udarowy nie daje rady nawet 
      jest to śruba to drążka zmiany biegów 


    • Przez sandrii
      Przychodzę z pytaniem jak te tuleje wymienić podobno trzeba tylko odkręcić drążek i wszystko pozdejmowac niby prosta robota ktos to robił w Pronar 82a? moze coś więcej powiedzieć na jakie tulejki wymieniał i cos przy okazji 
      chce je wymienić zeby ten drążek tak nie latał i biegi lepiej wchodziły 
    • Przez donmateo246
      Cześć, od dłuższego czasu zmagałem się z problemem oświetlenia przedniego, reflektorów. Niestety orginalne nie zdawały egzaminu. Nie były szczelne, a wilgoć oraz kurz doprowadzały do szybkiego łuszczenia się chromu na odbyłysniku. Niestety wymiana nie pomagała, ponieważ problem się powtarzał. Po przygodzie na przegląd udało mi się znaleźć motywację i opracować ramki oraz rozwiązanie pozwalające zainstalować zamienniki od firmy wesem, które są tańsze i szczelne. Jest to wydruk 3D jeśli ktoś ma problem podobny do mojego to chętnie pomogę.


    • Przez Krizh
      Witam, czy znajdzie się na Forum ktoś posiadający traktor Pronar Zefir 85 wraz z przednim tuzem? Potrzebuję zdjęć mocowania takiego elementu (czy tylko z przodu na 12 śrub czy też idzie jakaś ramka do tyłu traktora). Z góry dziękuję. 
    • Przez piotrkacz
      witam wszystkich kupiłem pronara 5135 czy ktos coś rzuci na forum co to za maszyna .ogólnie 2007 r 5135 silnik iveco
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v