Skocz do zawartości
Gieru

Ursus 1012. Co o nim ?

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Ursus
Gieru    0

Witam.

Ile koni mechaniczynych ma wersja bez turbo ?

Na silniku jest oznaczenie:70kW czyli kolo 93KM I to jest podane dla samego silnika ? Czy też z turbo ?

Bo w wersji z turbo wydech poprowadzony jest obok maski, a bez turbo przechodzi klasycznie przez maskę. Co sądzicie? Wszystkie 1012 miały turbo? Czy było coś kąbinowane z maską itp, komin przechodzi przez maskę. Ciągnik jest z 1984 roku.

 

Co o niej powiecie ciekawego ? Jak sie sprawuje ? Pewnie podobnie jak bliźniacze Ursusy :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzechol    0

1012 ma 96km i tłumnik z boku maski z racji turbiny, a wersja bez turbo czyli 912 ma 80km i tłumnik w masce lub obok w zależności od kolektora.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Gieru    0

Czyli przy wyjętej turbinie z 1012 robi się 912 :lol: Ale i tak maska ma wycięcie na tłumnik i naklejkę Ursus 1012. Możliwe ze było kąbinowane. A już się cieszyłem, że bez turbiny ma ponad 90KM ... :)

Ile kosztuje turbina ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotruss    0

ponad tysiac, chcesz kupic? mam na sprzedaz nowke egzemplarz nieuzywana chcesz wiecej info lub jej zdjecia pisz na gg 9364408

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam sprawdż na tabliczce znamionowej co to jest za model bo to że na masce jest napisane coś tam np. 1634 to nie znaczy że ma 150 KM i synchronizowaną skrzynię. jeżeli ten ciągnik miał turbo to musi mieć inny zbiornik paliwa kolektor ssący pompę wtryskową głowicę tłoki korbowody a nawet kadłub Nie wystarcz tylko kupić turbinę i już jest "MOC"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gieru    0

Możliwe ze jest to Ursus 912 a tylko ma maskę od 1012. Sam nie wiem co to jest za ciągnik :) Jeździ :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Thomas2135    1188

Wersje DeLuxe Ursusów były doposażane za granicą w turbinę znajdującą się pod maską a tłumik wychodził z maski, ale przecież twój to 1012 czyli to samo co 1014 tylko, że bez napędu. Wersje 1012/1014 to wersja silnika 912/914 specjalnie przygotowana pod turbo. Poniżej masz opis.

Ursusy

 

Kolego damianursus1222 nie zgodzę się ze stwierdzeniem, że c-385, 902, 914 miały te same silniki bo nie miały.

Gieru a cignik sprowadzony z zagranicy czy krajowy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    100

Możesz napisac na czym polegało to specjalne przygotowanie pod turbo?

Widziałeś oba silniki?

 

A co do mocy - sprawdźcie ile macie wbite w dowodach rejestracyjnych bo 100KM to trochę dużo.Raczej 92-96KM dla turbasa.

 

Co do masek - maska jest taka sama do wersji z turbiną i bez - po prostu jak nie ma turbo to idzie tam gumowa zaślepka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzechol    0

wersja turbo ma jeszcze chłodnice oleju przekładniowego czego miom zdaniem nie posiada wersja wolnossąca, bynajmniej seryjnie. U1012 w dowodzie wbite ma 96km, deklarowane 100km jest dopiero przy 1132,a 90km przy 1032 ale najprościej chyba sprawdzić na tabliczce znamionowej w owym ciągniku co to za model :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    100

Masz rację Grzechol. Nasz zetorek 10145 ma chłodnicę oleju skrzyniowego/przekładniowego a stryjka U902 jej nie ma. Dalej chciałbym usłyszeć od "Thomas2135" co oznacza to specjalne przygotowanie pod turbo :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Thomas2135    1188

Specjalnie przygotowana, to znaczy, że miała wzmocnione korbowody, tłoki i pompę z korektorem dawki paliwa i mają 95KM. Sam mam Ursusa 904 turbo deluxe ale nie wiem, czy on ma wzmocnione elementy silnika, bo korektora dawki paliwa już nie ma i dlatego ma 90KM. Turbo otrzymał za granicą i jest pod maską.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    100

Blok jest taki sam jak w wersji bez turbo. U1014 i np 902 ma te same bloki przynajmiej nasz zetorek z turbo ma identyczny blok jak stryjka U902 bez turbo, o blokach z klapkami które były stosowane w C385 nie wspomnę bo na nich też widziałem silniki z turbinami.

Pompa paliwowa - owszem różni się tym że ma korektor ale czy to jakieś specjalne przygotowanie? Zdejmujesz korektor i masz zwykłą pompę. Jedynie w bardzo starych osiemidziesiatkach były stosowane inne pompy.

Co do twego 904 - miałem to samo - jakiś palant za granicą wstawił tańszą wersję pompy od ciągnika bez turbo, zamontuj ten korektor - mnie kosztowało to 300 PLN chyba z przejrzeniem całej pompy i spalanie mam jak w ursusie.

Co do korobowodów - nie wiem.

Różni je jeszcze typ zestawu naprawczego - turbo na 3 pierscienie a wersja bez turbiny ma 4.

 

Tak więc hasło - silnik "przystosowany do turbo" to takie naciąganie handlarzy którzy chcą opchać ciągnik lub blok bo prawie każdy silnik jest przystosowany do turob tylko trzeba chcieć i wymienić osprzęt i trochę wewnątrz. Pomijam specjalistów z RPT i jednego z wydań ich gazetki o dokładaniu turbo ;>

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lopol92    0

z tego co wiem to do turba musząbyćwzmocnione korbowody, nie wiem jak z resztą, nowsze modele miały silniki gotowe pod turbo, w stardzych trzebabyło przygotować silnik, a co do mocy to różnie nie pamiętam dokładnie modelu silnika ale na tabliczce w mojej c-385 pisze 59,6kw co ma sięrównać ok 80KM a niby w osiemdziesiątce ma być 74km to różnie...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam szanowni koledzy jeżeli dokładnie nie wiecie na czym polega różnica między silnikiem wolnossącym a doładowanym to proszę zasięgnąć fachowej lektóry na ten temat.Różnica w bloku jest tylko taka że turbo ma miejsce do odprowadzenia oleju z turbiny a zwykły ma tylko przygotowane miejsce ale nie przewiercone w głowicy zawory ssące mają więkrzą średnicę .korektor nadciśnieniowy służy do ograniczenia dawki paliwa gdy ciśnienie w układzie dolotowym wzrośnie powyżej określonej wartości a nie do tego żeby mniej palił.A tak wogóle to do każdego silnika można założyć turbo tylko nie każdy to przeżyje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
iron    392

ten z turbo powinien mniej na hektar spalić a w odśnieżaniu bez turbo o ile to lekka praca będzie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×