Skocz do zawartości

Pytanie dotyczące Ursusa i nie tylko :)


Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Witam. Interesuję się rolnictwem, lecz niestety mieszkam w mieście i nie mam na co dzień styczności z maszynami rolniczymi. Staram się czytać wszystkie wiadomości o ciągnikach oraz maszynach rolniczych. Moim ulubionym ciągnikiem jest Ursus C-360 (3P). Mam kilka pytań. Mam nadzieję że mi odpowiecie :blink:

 

1. Przeglądając różne ogłoszenia dotyczące sprzedaży ciągników natrafiam na taki napis " Wał po szlifie " Co to oznacza?

2. Czy C-360 posiada takie coś jak biegi szybkie i wolne? Bo nie jestem do końca pewien? Jeśli tak to jak się między nimi przełącza?

3. Co to są zwolnice?

 

To narazie na tyle ;) mam nadzieję że odpowiecie mi na te pytania :) Pozdrawiam wszystkich forumowiczów:)

 

 

P.S. Jeśli napisałem w złym dziale to proszę o przeniesienie.

Opublikowano

@pawelck tak tak... bardzo ciekawe. zwolnice to jak sama nazwa mówi przekładnia zwalniająca mająca na celu zmniejszenie prędkości obrotowej, a zwiększenie momentu - dwa koła zębate. jedno małe zamocowane na półosi, a drugie duże na wale koła.

 

biegi przełącza się dźwignią reduktora mającą trzy pozycję - do samej góry biegi terenowe, środek - położenie neutralne - skrzynia rozłączona, do siedzenia - biegi szosowe. działa to tak, że normalnie biegi mają przełożenie takie jak prędkość silnika zwolniona w zależności od przełożenia, a reduktor zazwyczaj zwalnia to przełożenie jeszcze dwa razy czyli tak jak zwolnice, tylko reduktor masz w skrzyni i możesz go włączać i wyłączać, to są całe "biegi terenowe". posłużę się fotką użytkownika @robuch6, myślę że się nie obrazi :blink: to ta wajcha po prawej stronie.

 

Agrofoto.pl Forum -> Galeria -> Wyświetlanie obiektu -> Ursus C-360 - pokrywa skrzyni biegów

 

a i jeszcze, szlif wału wykonuje się zazwyczaj przy słabym ciśnieniu smarowania, albo po zatarciu(jak wiemy metal, wraz z wzrostem temperatury zwiększa swą objętość), aby doprowadzić wał do normalnych rozmiarów, albo zniwelować nierówności wynikające ze zużycia. im bardziej zeszlifowany wał, tym grubsze łożyska(panewki) musisz dobrać. 3P ma silnik AD3.152 UR, przy którym lubi wał pękać. po szlifie może być on trochę wątpliwy co do jego jakości oraz wytrzymałości...

Opublikowano

powiedz znajomemu niech sobie splanuje głowicę oraz blok, bo to normalnie nie jest :blink: takiego silnika, który by wydmuchiwał uszczelkę co 500mth by nie dopuścili do produkcji...

Opublikowano

zwolnice to przekladnie boczne znajdujace sie na krancach osi. na krancach po to by wal miedzy przekladnia gl. a zwolnica nie byl zbyt gruby. stosuje sie je po to by zmniejszyc obroty, gdyby ich nie uzywano przekladnia glowna bylaby za duza by pomiescic sie w miejscu dla niej przeznaczonym w ciagniku.

Opublikowano

są biegi Szosowe/Polowe/Terenowe a ursus C-360 jest taki łatwy w obsłudzę tylko sprzęgło ciężko chodzi ale ja je do końca dociskam a mam 12 lat :blink:

a wajcha służy do dodawania Gazu w C-360 bo ja mam C-360 i to jest wyje.......chany ;)

Opublikowano

nie pamiętam jak jest w C 360, ale w C330 na końcu osi, na której jest zamontowany pedał sprzęgła jest kalamitka(smarowniczka), w którą wystarczy wepchać 2-3 suwy smarownicy i pedał chodzi jak ' ta lala ' :blink:

Opublikowano

@Kielbasa już tylu speców grzebało że nic nie ździałali :blink: Wogule to trochę źle napisałem 4 lata temu ciągnik miał kapitalkę chodził ok w tamtym roku znów miał remont silnika (wydmuchał uszczelkę i coś nie tak było z wałem korbowym) a w tym roku po 500mtg wydmuchał uszczelkę.

Opublikowano

Głowice dokręca się raz koniec i kropka. Inna sprawa to proste powierzchnie głowicy i bloku.

Co do zwolnic cele ich montowania bywaja rózne oczywiście tytułowa rola to zwolnienie obrotó, ale podnoszą także prześwit np lub obniżaja jak w autobusach mpk. To realizuje się przez montaż tych z dwoma kołami zębatymi. Jstnieją tez planetarne jak w 255 i one służą tylko do zwolnienia obrotów gdyż są w płaszczyźnie osi. Wały korbowe pękaja gdyż są powierzchownie utwardzane i gdy osłabi się ta warstwe kolejnymi szlifami to wał peka pierwszy przeważnie jeszcze wytrzymuje 2 na bank pęknie.

Opublikowano

Marianie opony do twojego ciagnika ursus c-360 to powinny być opony 14.9-28  a nie jak napisałeś 12.4-28. Opony farmking istotnie to bardzo dobre opony ale nie wiadomo jak długo ich niska cena sie utrzyma bo firma ma taką strategie marketingową najpierw tanio sprzedawać dobra markę a potem podnieść ceny.

Opony 14.9-28 można kupić na naszej stronie http://www.hurtopony.pl/opony-rolnicze-14.9-0-28.html

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez magik503
      Hej
      Chciałbym poznać waszą opinie na temat tego samochodu: http://szukaj.pl.mobile.eu/pojazdy/showDetails.html?id=152997173
      Potrzebuję kupić jakiś samochód do jeżdżenia na uczelnie , mam troszkę daleko o pociągi nie jeżdżą już tak jaki kiedyś..
      Jakie są wasze opinie na temat tego Opla?
    • Przez Marcin821010
      Witam wszystkich,
      Mam pytanie gdzie w przyczepie Autosan D50 z 1990 r.  znajduje się tabliczka znamionowa i numery ramy
    • Przez Gremorg
      Witam, mam pytanie dotyczące obsługi, a konkretnie do czego służą te 3 przyciski w ładowarce Manitou MT 1740 SLT.
      Nie mam do niej instrukcji obsługi, a podczas pracy ciężko zaobserwować aby coś znacznie się zmieniało.
      Dzięki za pomoc i pozdrawiam !


    • Przez Paweł8484
      Witam, Mam problem z ładowarką teleskopową manitou mt1135 rozrusznik kręci ale maszyna nie chce odpalić tak jak by była jakaś blokada. Wyświetla się czerwony trójkąt z wykrzyknikiem. Może ktoś coś wie coś na ten temat

    • Przez Filip98
      Witam serdecznie,  poszukuje kompletną kabinę do kramera 612slx,  czy wiecie może gdzie udało by mi się kupić? Pozdrawiam serdecznie 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v