Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dziwna sprawa, w wadę fabryczną trudno uwierzyć chociaż nic nie wiadomo, ale w jaki sposób dostała się woda? w końcu płyn chłodzący to też w 50% woda, nie było ubytków płynu? zmieniłeś pompe olejową? stan oleju cały czas był OK? Czy ciągnik stał pod chmurką całą zimę?

Opublikowano

Oj kolego coś tu bardzo nie składnie piszesz.... albo bajki zmyślasz... Piszesz, ze go składałeś sam a nie wiesz jaki olej lałeś???, Przecież jak byś robił silnik i wymieniał olej bo stary był z tą ,,mazią" tak jak piszesz to chyba wiesz co zalewałeś ,,czarno na białym".... Następnie ta maź w oleju to płyn chłodniczy(chyba,że lałeś wodę skoro piszesz że biała maź...)i jeśli już to prawdopodobnie ten płyn czy woda pojawiła się w oleju to poszła by uszczelka pod głowicą, głowica lub ewentualnie pierścień na tulei skoro płyn poszedł w olej. Może być to pewną podpowiedzią na przyczynę padnięcia turbiny, że dostawała olej z tą jak Ty to nazywasz ,,mazią", a także odpowiedź na na nadmierne zużycie panewek. Nie chciał bym wyrokować, ale jeżeli to prawda co piszesz prawdopodobniej za długo ciągnik był jeżdżony na tej ,,mazi" w oleju...

Opublikowano

Turdus jest mineralny, ale tu chyba jakiś inny problem musiał być, może ktoś nalal lub nasypał Ci do silnika, albo z pompą olejową było coś nie tak od nowości, albo jeszcze coś innego, podaj więcej faktów, jak czesto kontrolowałeś stan oleju i płynu chłodzenia, co il emtg zmieniałeś olej itd

Opublikowano

ja bym po takiej "przygodzie" zmienił pompę olejową, gdy robiłem remont w perkinsie w zakładzie powiedzieli że nie dadzą gwarancji na silnik jeśli nie zmienimy pompy olejowej, bo niby OK a ciśnienie może dawać niższe

Opublikowano

U nas w Proximie powodem dostania się płynu chłodzącego do oleju było rozszczelnienie się chłodniczki intercoolera,w kolektorze ssącym i kapało z niej na cylinder wystarczyło ją wymienić na nową cena 990zł ;( , dodam że traktor jest z 2006roku i ma obecnie ponad 1000mth.

Opublikowano

U nas w Proximie powodem dostania się płynu chłodzącego do oleju było rozszczelnienie się chłodniczki intercoolera,w kolektorze ssącym i kapało z niej na cylinder wystarczyło ją wymienić na nową cena 990zł ;( , dodam że traktor jest z 2006roku i ma obecnie ponad 1000mth.

no tak kolego tylko że u mnie w proximie nie na interkólera wiec tą przyczynę morzna odżucić

Opublikowano

koledzy moze wiecie jak turbina będzie pasołała do mojej proximy szukałem w różnych miejscach i albo nie mają a jak mają to chcą za nią 2500zł i trzeba czekać ok 2 tygodni na nią bo musząją ściągnąć z czech. czy może być inna turbina aby była od cztero cylindrowego silnika i aby pasowały mocowania czy musi być koniecznie oryginalna

Opublikowano

Witam.Skoro kapie olej to trzeba odłączyć przewody doprowadzaiące olej do turbo spręrzarki.A tak w ogóle to po co ci turbina przecież sama turbina to nic nie daje,potrzebna jest jeszcze sprężarka.

Opublikowano

Przepraszam, że trochę z innej beczki

W moim Zetorze 9540 też szykuje się wymiana turbiny, bo mam cały kolektor dolotowy zalany olejem

I mam pytanko

Czym się różni turbo z zetora 10540 od 9540? :blink:

I czy spaliny mogłyby iść przez rurkę oleju do miski olejowej a potem przed odmę na zewnątrz?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez krzysiekwm90
      opinie na temat ciągnika

      piście

    • Przez jeziosky
      Witam! Mam taki temat do dyskusji;  Oringi na tulejach w Zetorach. Wiadomo że dość często padają w Zetorach uszczelnienia tulei silnikowych.  Jak myślicie dlaczego tak jest? Z mojego doświadczenia, dość skromnego bo dotyczącego tylko dwóch Zetorów wydaję mi się  że oringi są dość luźno pasowane. Tuleje z nowymi uszczelniaczami wpadają w blok właściwie pod swoim ciężarem. Co ciekawe nowe oringi powinny mieć wymiar katalogowy 104x4,2  a mierząc je  mają max 4,0 mm.  Czy ma ktoś doświadczenie z zastosowaniem  innych  uszczelniaczy silikonowych ale grubszych np. 4,4?
    • Przez matixtex
      Witam, posiadam Zetora 9540. Przeciekał mi siłownik pomocniczy, wymieniłem uszczelniacze, ale dalej cieknie. Chcę go wymienić na nowy ale pan w sklepie powiedział mi że są 2 rodzaje jedne o skoku 300 drugi o skoku 280.  mówił że zakładają teraz te krótsze bo są lepsze . Wymieniał ktoś u siebie? Jak założę 280( bo mój miał 300)wszystko będzie grało czy coś się upierniczy?
    • Przez wesley
      Witam, mam problem z mocowaniem dźwigni rewersu. Tulejka w której osadzona jest dźwignia była trzykrotnie spawana i znów się urwała. Myślę żeby wymieniać całe obramowanie na nowe bo ciężko będzie to pospawać ale nie wiem czy można to kupić nie znam numeru w katalogu. Może ktoś miał z tym do czynienia i mógł mi pomóc byłbym wdzięczny. 


    • Przez Kuba1302
      Witam, potrzebuję założyć lampy ostrzegawcze w Zetorze Forterra 11741. Tak więc przychodzę z zapytaniem jak macie je zamontowane bo ja kupiłem go bez lamp i niewiem jak je założyć żeby niedziurawic kabiny.
      Ps. Będę wdzięczny za zdjęcia i porady 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v