Skocz do zawartości

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
tomcio6483    0

Witam wszystkich. mam problem z moją turbiną w zetorku a mianowicie jak się łączy turbina z tłumnikiem to z tego połączenia kapie olej a jak zdejmę tłumik to chlapie olejem turbina. Wiem ze jest ona uszkodzona tylko mam dylemat czy oddać ją do regeneracji, kupić nową czy może kupić komplet naprawczy do turbiny i samemu ja złożyć. Jestem z okolic wyszkowa jeśli ktoś wie gdzie w mojej okolicy robią coś takiego prosił bym o pomoc. doradżcie czy kupić nową( ile nowa kosztuje), oddać do regeneracji( ile to wyniesie) czy ten komplet naprawczy( ile kosztuje)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam samodielna naprawa nic ci nie da bo po remoncie musi być wyważona dynamicznie koszt remontu zaluży od jej stanu polecam kupić nową

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej2110    531

A co to za zetor?? I czemu nie w dziale zetor???

Przenosze


Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym.
ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny :D

bullet_black.png

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

krycha094    7

samemu nie ma co grzebać bo to robota precyzyjna daj to do jakiegoś dobrego warsztatu to ci zrobią a co do nowych to nie był bym taki pewien bo te podróby są made in china i za długo raczej nie popracuje chyba że orginał ale za to trochę kosztuje :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomcio6483    0

jest to zetor 6421 proxima

 

jak jest cena nowej oryginalnej turbiny?

na allegro są podobne w cenie ok 900-1400 czy to jest orginał czy podróbka w takiej cenie??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej2110    531

jest to zetor 6421 proxima

 

więc przenosimy jeszcze raz...


Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym.
ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny :D

bullet_black.png

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qazi    58

@andrzej2110 napracujesz się z tym przenoszeniem

a co do turbiny to radze zadzwonić do Kalisza do zetora, lub Agrozeto(chyba dobrze pamiętam) i się zapytać ile nowa oryginalna kosztuje, wtedy będziesz wiedział czy oplaca się oddawać do regeneracji czy lepiej kupić nową

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawelmf    33

Wyślij ją do iławy tam ci zrobią dobrze i dostaniesz rok gwarancji , wiem , że dobrze bo ja swoja turbinę z mf-ka wysyłałem i mi naprawili jeżeli tylko same uszczelniacze to koszt 700-800 zł jeżeli coś poważniejszego to wymiana środka ok. 2000 zł ja za remont swojej zapłaciłem 1990 zł i jest wszystko oki .jak by co to gg404774

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    101

jest to zetor 6421 proxima

 

jak jest cena nowej oryginalnej turbiny?

na allegro są podobne w cenie ok 900-1400 czy to jest orginał czy podróbka w takiej cenie??

te z allegro to sa turbiny do UR2 czyli np Ursus 1014 lub Zetor 10145.

Producentem jest THM, GPM lub nawet oryginały czeskie są ale krzyczą za nie tyle samo co stoją w grene bo cosik około 1400PLN.


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    62

To drogo? Jakby Ci krzykneli za turbinę do zachodniaka to byś dopiero się zdziwił :D

he, a tak zapytam z ciekawości, czy te proximy bez turba by chodziły czy nie ma szans?

trzeba by pewnie inną pompę paliwową?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
look1990    0

Z tego,co wiem jeżeli silnik jest w proximie zbudowany na tej samej zasadzie, co silnik np w 8145, to aby mół chodzić bez turba, to musi mieć: inny kolektor wydechowy, inny tłumik i końcówki wtrysków. Aha i obroty maksymalne niższe o ok.100-200obr/min.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wlodiw    2

Czy oprócz tego, że zauważyłeś wycieki oleju są tez inne objawy, strata mocy, nadmierne dymienie???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomcio6483    0

Czy oprócz tego, że zauważyłeś wycieki oleju są tez inne objawy, strata mocy, nadmierne dymienie???

Tak spadek mocy jest odczuwalny. w pługach 4 ( standardowych) podczas orki jeżdziłem na 2 a teraz próbowałem to na 1 ma ciężko wieć spadek jest dosyć odczuwalny. doógie co zauważyłem a raczej usłyszałem to po zgaszeniu silnika jak się szybko wyjdzie i stanie koło turbiny to słychać takie coś jak by wirnik ocierał się o obudowę turbiny takie szszszszsz :( . i nadmiernie dymi jak się gwałtownie przygazuje kolor dymu jest czarno-siwy . Jak poluzowałem opaskę lączącą turbo z tłumnikiem to żuca olej dosć sporo przy 1500obr. co 2-3 sekundy kapie kropelka oleju.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomcio6483    0

dzieki kolego. oznaczenia na mojej turbinie są takie

serial: 58887 06048

Asy/Cust 1464BS/6-18

(nie mogłem przeczytć jaieś angielskie słowo) C14 109

ktos orientuje się w tych oznaczeniach co i jak ????

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    62

rak z ciekawości zapytam ile masz mtg i jak traktowałeś ten ciągnik, czy gasiłeś ciągnik jak odczekałeś chwile na wolnych obr? Tzn obchodziłeś się z turbiną jak trzeba czy nie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomcio6483    0

Nigdy nie wiedziałem że trzeba odczekać trochę żeby turbina ostygła zawsze gasiłem coągnik jak skończyłem pracę. po fakcie przeczytałem właśnie na agrofoto ktoś pisał że należy trochęodczekać zeby turbina mogła ostygnąć o dopiero zgasić ciągnik. szkoda ze dopiero teraz o tym wiem. ale bedę pamiętał na przyszłość.Ciągnik ma ok 1280mtg.

Edytowano przez tomcio6483

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    62

Na jakim oleju jeździłeś? tzn, co pracowąłeś w polu np. orka i cyk gasiłeś ciągnik tak?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    50

Tu nie tyle chodzi o ostygnięcie, co o spadek jej obrotów. Masz rozpędzona turbinę i gasisz silnik, pompa oleju już nie podaje a turbina(oczywiście gorąca) jeszcze goni z prędkością kilkudziesięciu tysięcy obr/min.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    62

No dobra, ale jak wynika z innego tematu o turbo wcale nie tyle obr silnika napędzają obroty turbiny, co obciążenie i im większe obciążenie tym więcej spalin i szybsze obr turba, wiec wnioskuje że zaduszenie ciągnika podczas ciężkiej pracy najbardziej szkodzi dla turbna, a jazda nawet na niskich obr ale z dużą przyczepą tuż przed zgaszeniem też nie wystudzi turba, chyba jednak musi sobie silniczek na wolnych obr na postoju z 1min popykać nie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomcio6483    0

Na jakim oleju jeździłeś? tzn, co pracowąłeś w polu np. orka i cyk gasiłeś ciągnik tak?

Co do oleju to nie pamiętam jutro sprawdz.

Orka w polu przyjazd do domu odpięcie pługa zgaszenie ciągnika

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    62

No to czas na odpięcie pługa to w zupełności wysatrczyć powinien na wystygnięcie turbo, sam jeździłeś tym ciągnikem czy miałeś innych kierowców? może w Twoim egzęplarzu felerne turbo się trafiło?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomcio6483    0

nie sądzę ponieważ podczas pracy zapaliłą mi się kontrolka od ciśnienia oleju. w rzaden sposób nie mogłem poprawić ciśnienia które wynosiło 0,5 at. :( próbowałem wszystkiego aż wreszcie wywaliłem wał ( i co sięokazało panewki były jak by ciągnik przepwacował 20 lat a nie 3 jak w moim przypadku) zrobiłem szlif dałem nowe panewki i cisnienie jest dobre. 5at. Może za słabe było ciśnienie oleju turbina się przytarła teraz cisnienie jest o 4 atm wyrzsze i wydmuchuje olej turbiną. Nie wiem ile czasu ciśnienie było za małe ponieważ kontrolka zapala siedopiero od 0.5atm. wiec za małe ciśnienie mogło być długo co doprowadziło do popsucia turbo. Dodam tylko że olej na pewno był dobry. jak zdjołem michę to zobaczyłem białą maź co wskazyławo na obecnosć wody w oleju a ciagnik cały czas na płynie chodził. Co mogło być orzyczyną spadku cisnienia do tego stopnia że wał sie przytarł wraz z panewkami i popsuło się turbo???? teraz ciągnik jest złożony do kupy( dwa dni go sam składałem) chodżił cały dzień na obr 800-1500 i jak narazie ciśnienie to 4,5atm i nie widzę na korku wlewu oleju białej mazi. Może wypowiedz jest chaotyczna jeśli coś nie zrozumiale napisałem proszę pytać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Autofan
      Co sądzicie o dwóch nowych modelach Zetora Utilix i Hortus które miały premierę na targach Agritechnica w Hannowerze:
      http://www.zetor.cz/zetor-utilix
      http://www.zetor.cz/zetor-hortus
      Jak się podoba wam Major w nowej stylistyce?
      http://www.zetornewshape.com/cs/
       
    • Przez wojtas
      Tak jak w tytule -kierunkowskazy  w proksie a właściwie ich brak. włącznik działa kontrolka działa a nic nie miga . prawdopodobnie przerywacz. może ktoś go wymieniał i wie gdzie się on znajduje bo nie mogę go namierzyć pomimo zdjęcia osłon pod tablicą zegarów. 
    • Przez Quercus78
      Chcę kupić ładowacz czołowy do zetora 9540 i nie mam pojęcia jaki. Producentów jest wielu , ale jaki wybrać.Będzie służył głównie do załadunku obornika,wapna i podnoszenia big bagów z nawozem. Pomoże ktoś ze swojego doświadczenia.
    • Gość Profil usunięty
      Przez Gość Profil usunięty
      Zapowiada się, że rok 2012 to początek dużych zmian w ofercie ciągników Zetor. W połowie roku mapojawić się nowy model ciągników Forterra z oznaczeniem HSX. Ciągnik będzie wyróżniał się przede wszystkim nową przekładnią z elektrohydraulicznym rewersem. Przekładnia 30/30 będzie miała 5 biegów, dwustopniowy wzmacniacz momentu oraz 2 zakresy. Poza tym dostępna będzie preselekcja wzacniacza momentu, co oznacza, że ciągnik będzie automatycznie zmianiał przełożenia w zależności od obciążenia. Sterowany elektrohydraulicznie WOM będzie można obsługiwać z zewnątrz ciągnika. Poza tym w Forterrach HSX zwiększony zostanie o 100 mm rozstaw osi w porównaniu z dotychczas oferowanymi ciągnikami tej serii. Nowa seria ciągników składać się będzie z 5 modeli o mocy od 90 do 137 KM.
      W 2013 roku Forterra HSX ma być dostępna z czterema prędkościami WOM, amortyzowaną kabiną i zachodzącą na dach szybą przednią, co zwiększy komfort pracy z ładowaczem czołowym. Kolejną nowością, jaką Zetor przygotowuje na rok 2013 jest Forterra HSX HD. W ciągnikach tych rozstaw osi zostanie zwiększony o kolejne 100 mm. Poza tym w ciągniku montowana będzie wydajniejsza hydraulika 80l/min. Forterra HSX HD oferowana będzie z nową, amortyzowaną przednią osią i wielofunkcyjną dźwignią w kabinie, którą zmianiać będzie można m.in. przełożenia. Poza tym konstrukcja najlepiej wyposażonej Forterry będzie przygotowana do zamontowania większego, sześciocylindrowego silnika. Producent nie zdradza więcej szczegółów.
      Wszystkie modele ciągników Zetor Forterra od 2012 r. wyposażone będą w dwa siłowniki wspomagające podnośnik. Zwiększy to udźwig do 6000 kg. Poza tym w podnośniku Bosch z EHR oferowana będzie standardowo funkcja HitchTronic. Po wybraniu tego trybu pracy podnośnik będzie zbierał informację o TUZ i automatycznie regulował parametrami pracy tak, aby głębokość pracy narzędzia nie uległa zmianie [...]
       
       
      Tekst zaczerpnięty z wydania 02.2012 magazynu TopAgrarPolska (str. 180).
       
       
      Hmm.. I co wy na to koledzy?? :rolleyes:
    • Przez Belaruss820
      Witam, mam problem z obrotomierzem w zetorze, wskazówka stoi w miejscu na 700 obrotach i nie kręci mth. Co może być przyczyną? Dodam że przed włączeniem zapłonu wskazówka również stoi w miejscu. Jak kupiłem ciągnik to już tak było. I jeszcze takie pytanie przy okazji, mam zamiar zmienić stare "chlapacze" z tyłu błotników, widziałem że można założyć plastikowe przedłużki tylko pytanie czy od proximy czy forterry? Dziękuję za każdą odpowiedź. Pozdrawiam i życzę szczęśliwego Nowego Roku i udanego Sylwestra.
×