Skocz do zawartości

Ustawienie klawiatury zaworów T-25


Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Witam wszystkich.Mam problem z ustawieniem klawiatury zaworów oraz stuki z tym związane.Traktor przeszedł miesiąc temu generalkę.Następnie klawiatura została ustawiona na 0,3 mm.Władek nierówno pracuje i słychać stuki.Jaki powinien być kąt wyprzedzenia i jak go ustawić ;) Proszę o porady.

Pozdrawiam,AeroPro.

Opublikowano

A co dokładnie robiłeś mowiąc generalka??

Jak pali, jak ze spalaniem czy nie stracił na mocy aby i czy odrazu bo remoncie cos robił???

U nas kiedyś tez był stukot to po 1 po remoncie wadliwe panewki i 1 sie obróciła a 2 ze moze sprawdź ustawienie zapłonu.

Opublikowano

Mówiąc generalka,miałem na myśli wymianę tłoków i cylindrów ;] Pali trochę mniej.Przybyło mu na mocy i to o wiele.A po generalce przez 7-8 mth chodził na średnim gazie i sie docierał stojąc,potem takie pierdółki lekkie,bronowanie etc.

Opublikowano
:D jeżeli na ssącym dasz 0,2 a na wydechowym 0,25-0,3 to będzie gitara.Natomiast jeżeli chodzi o kolejność zapłonu to podejrzewam ,że jest to żart :) pamiętając,że jest to motor zwei zylinder :)
Opublikowano

"Obsługa mechanizmu rozrządu polega na: zapewnieniu właściwych luzów między bijakiem dźwigni i czołem trzonu zaworu, szczelności przylegania grzybków zaworów do ich gniazd i na sprawdzeniu, czy mechanizm rozrządu jest smarowany normalnie. Wielkość luzów między czołami trzonów zaworów i bijakami dźwigni należy sprawdzać po każdych 240 motogodzinach pracy silnika. Luz na zimnym silniku powinien wynosić 0,30 mm dla zaworów ssących i wydechowych..

 

W celu wyregulowania luzu należy poluzować przeciwnakrętkę wkrętu regulacyjnego dźwigni i wkręcając lub wykręcając wkręt ustalić szczelinomierzem potrzebną wielkość luzu. Następnie dociągnąć przeciwnakrętkę i ponownie sprawdzić luz, pokręcając drążkiem popychacza. Luzy w zaworach należy regulować tylko wtedy, gdy silnik jest zimny w kolejności odpowiadającej kolejności pracy cylindrów (1-2-0,-0). W tym celu za pomocą wskaźnika i znaków „WMT” na kole pasowym napędu wentylatora należy ustawić tłok pierwszego cylindra w położeniu końca suwu sprężania (zawory: ssący i wydechowy pierwszego cylindra powinny być wtedy zamknięte). W celu wyregulowania zaworów drugiego cylindra należy obrócić wał korbowy o ½ obrotu, zgodnie z ruchem wskazówek zegara.

"

Instrukcja obsługi Ciągnik T25. Zakład Wydawnictw CZSR Warszawa 1977

 

W praktyce nie jest łatwo a wręcz nie jest możliwe wyregulowanie zaworów gdy dźwignie z bijakami mają luzy. Wpierw trzebaby je skasować. Mój właśnie przez to troszkę stuka ale jakoś się kula :D. Dodatkowo jak ostatnio regulowałem to nieszło przekręcić wałem silnika hmm nie wiem dlaczego - bieg wyrzucony (nawet na dekompresatorze nie da się okręcić).

 

Nie piszą tego w instrukcji ale chyba (tak mi się wydaje) podczas regulacji dekompresator (odprężnik - zwał jak zwał) nie może być włączony.

Opublikowano

aa bo Ty masz odpicowanego ruska to luzów ni ma :D Mój po 30 latach nie miał jeszcze z silnikiem nic robione (tylko wymiana pierścieni z 15 lat temu) to luzy się trafiają. W wolnej chwili pogrzebię i przy silniku.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Wielkinikt
      Witam odkrecily mi się śruby z blokady mechanizu roznnicowego a mianowicie 2 kolki 4 podkladki i 6 srub , i nie mam pojecia jak maja byc zalozone podkladki czy maja zaslaniac kolki i nachodzic na siebie czy tylko 2 na zaslonienie kolkow , czy nie ma to znaczenia i jeden chu jak to jest załozone 
      ps przepraszam za bledy 

    • Przez druidzlasu
      Witam. Zakupię oryginalny klucz do wykręcania wtryskiwaczy we władziu T-25A . Może ktoś ma na zbyciu .
    • Przez druidzlasu
      Witam. Zakupię oryginalny klucz do wykręcania wtryskiwaczy we władziu T-25A  . Może ktoś ma na zbyciu .
    • Przez druidzlasu
      Witam. Zakupię oryginalny klucz do wykręcania wtryskiwaczy we władziu T-25A 
    • Przez zubi1990
      Witam wszystkich będę robił teraz remont silnika w moim t25a i tu mam pytanie: jakim momentem dokręcić śruby mocujące głowicę do bloku , jaką siłą dokręcić stopy korbowodów, jaka ma być grubość panewek głównych i korbowodowych, jaka siła dokręcenia koła zamachowego, szerokość cylindra i luz w zamku pierścieni. Ciągnik z roku 1978 z dwoma drążkami do zmiany biegów
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v