Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
AeroPro

Ustawienie klawiatury zaworów T-25

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
T-25
AeroPro    0

Witam wszystkich.Mam problem z ustawieniem klawiatury zaworów oraz stuki z tym związane.Traktor przeszedł miesiąc temu generalkę.Następnie klawiatura została ustawiona na 0,3 mm.Władek nierówno pracuje i słychać stuki.Jaki powinien być kąt wyprzedzenia i jak go ustawić ;) Proszę o porady.

Pozdrawiam,AeroPro.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ZETORRRRRR    3

A co dokładnie robiłeś mowiąc generalka??

Jak pali, jak ze spalaniem czy nie stracił na mocy aby i czy odrazu bo remoncie cos robił???

U nas kiedyś tez był stukot to po 1 po remoncie wadliwe panewki i 1 sie obróciła a 2 ze moze sprawdź ustawienie zapłonu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GoRAL1    63

Kąt wyprzedzenia 24 stopnie

Przestawia się koło napędu pompy w stosunku do piasty

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

AeroPro    0

Mówiąc generalka,miałem na myśli wymianę tłoków i cylindrów ;] Pali trochę mniej.Przybyło mu na mocy i to o wiele.A po generalce przez 7-8 mth chodził na średnim gazie i sie docierał stojąc,potem takie pierdółki lekkie,bronowanie etc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
cember16    0

witam mam taki problem jaki jest luz zaworowy w władimircu t25 A2 i jaka kolejność zapłonu

 

 

 

 

 

 

 

 

 

z góry dziękuje za odpowiedzi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zenas    6
:D jeżeli na ssącym dasz 0,2 a na wydechowym 0,25-0,3 to będzie gitara.Natomiast jeżeli chodzi o kolejność zapłonu to podejrzewam ,że jest to żart :) pamiętając,że jest to motor zwei zylinder :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TBhog    14

"Obsługa mechanizmu rozrządu polega na: zapewnieniu właściwych luzów między bijakiem dźwigni i czołem trzonu zaworu, szczelności przylegania grzybków zaworów do ich gniazd i na sprawdzeniu, czy mechanizm rozrządu jest smarowany normalnie. Wielkość luzów między czołami trzonów zaworów i bijakami dźwigni należy sprawdzać po każdych 240 motogodzinach pracy silnika. Luz na zimnym silniku powinien wynosić 0,30 mm dla zaworów ssących i wydechowych..

 

W celu wyregulowania luzu należy poluzować przeciwnakrętkę wkrętu regulacyjnego dźwigni i wkręcając lub wykręcając wkręt ustalić szczelinomierzem potrzebną wielkość luzu. Następnie dociągnąć przeciwnakrętkę i ponownie sprawdzić luz, pokręcając drążkiem popychacza. Luzy w zaworach należy regulować tylko wtedy, gdy silnik jest zimny w kolejności odpowiadającej kolejności pracy cylindrów (1-2-0,-0). W tym celu za pomocą wskaźnika i znaków „WMT” na kole pasowym napędu wentylatora należy ustawić tłok pierwszego cylindra w położeniu końca suwu sprężania (zawory: ssący i wydechowy pierwszego cylindra powinny być wtedy zamknięte). W celu wyregulowania zaworów drugiego cylindra należy obrócić wał korbowy o ½ obrotu, zgodnie z ruchem wskazówek zegara.

"

Instrukcja obsługi Ciągnik T25. Zakład Wydawnictw CZSR Warszawa 1977

 

W praktyce nie jest łatwo a wręcz nie jest możliwe wyregulowanie zaworów gdy dźwignie z bijakami mają luzy. Wpierw trzebaby je skasować. Mój właśnie przez to troszkę stuka ale jakoś się kula :D. Dodatkowo jak ostatnio regulowałem to nieszło przekręcić wałem silnika hmm nie wiem dlaczego - bieg wyrzucony (nawet na dekompresatorze nie da się okręcić).

 

Nie piszą tego w instrukcji ale chyba (tak mi się wydaje) podczas regulacji dekompresator (odprężnik - zwał jak zwał) nie może być włączony.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusCzesio    304

No nie może bo to otwiera zawory żeby bujnąc silnik przy słabym aku/niskiej temp. A u mnie żadnego luzu tam gdzie mówisz :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TBhog    14

aa bo Ty masz odpicowanego ruska to luzów ni ma :D Mój po 30 latach nie miał jeszcze z silnikiem nic robione (tylko wymiana pierścieni z 15 lat temu) to luzy się trafiają. W wolnej chwili pogrzebię i przy silniku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusCzesio    304

Ja nic z rozrządem nei tykałem. Od samiutkiego wałka rozrządu po klawiature. :D Tylko luz nazaworach ustawiany bo głowice regenerowane

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez pronarek
      mam pytanie jak zamontowac rozdzielacz hydrauliczny we władku i czy według was jest sens montowania masztu od widlaka na przód czy wytrzyma os itd.
      czekam na odpowiedzi mój tata mówi ze to spokojnie wypali.(i tak zaraz złożymy wniosek na tura do mtz ale jeszcze nie wiem jakiego wybrac)
    • Przez adi972
      dlaczego w ruskim jak wrzucam wsteczny i na 1 to coś huczy
    • Przez Kondzik100
      Mój władek ma za małą dawke paliwa i sie zastanawiam gdzie mu sie ja podkreca . I tu mam do was pytanie gdzie i czym sie podkręca ??
    • Przez Eliasz
      Witam
      Ostatnio jadąc sobie drogą zauważyłem że na kopalni w dzrzewkach robi t-25 tylko z przednim napędem gdy zajechałem do domu sprawdziłem w swoim Władku czy posiada jakieś wyjście jest tam coś takiego chyba to czyli taka pokrywka z boku skrzyni tylko nie wiem co jest pod nią bo nie miałem czasu rozbierać
      i moje pytanie brzmi następująco ile może kosztować napęd i gdzie mógłbym go dostać oraz najważniejsze czy będzie on pasował
      Z góry wielkie dzięki
    • Przez wladek_t25
      Witam
      Po odpaleniu na jałowym bietu gdybdodaje gazu to z 700 obr. na 1800 zbiera się elegancko, lecz sprawa się typie gdy chwilę pojeżdze. Pod lekkim oporem wejście z 900 obr. na 1500-1600 to zajmuje z 10 sekund!! Nie wiem w czym rzecz, od średnich do max obr. wkręca się tak jak powinien. Pompa po regeneracji, nowa sekcja. Próbowałem delikatnie podregulować dawkę paliwa na większą, i to też nic nie dało. Kąt wtrysku idealny, co do mm. Co robić Panowie? Mam drugą pompę Ale w niej trzeba by było ustawić poprawną dawkę paliwa na stole probierczym. Jest może ktoś z okolic Elbląga i mógł polecić dobrego pompiarza? Ja zawiozłem do niby specjalistycznego zakładu to zmienili sekcję i mi ją oddali, nawet na stole jej nie regulawali bo założyłem ją to musiałem obroty regulawać i ten wkręt stop od gaszenia bo wykręcili. Zawiozłem drugiego zakładu w okolicy to opowiedzieli że pomp od ruskich nie przyjmują...
×