Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

W którym miejscy należy zamontowac grzałkę w bloku w Zetor 7540? W bloku z lewej strony pod kolektorem wydechowym są 4 zaślepione otwory.Czy w któryś z nich? Ma znaczenie w który?

Dzięki za odpowiedzi.

Opublikowano

A w jaki sposób moge je sprawdzić?

Jak przekręcam kluczyk to kontrolka od świec przez około minute się świeci i gaśnie i tak muszę ze trzy razy żeby mi w ogóle odpalił.

Opublikowano

Mylisz świece zapłonowe z żarowymi. Świece zapłonowe są tylko w benzynach, bez nich silnik nie będzie chodzić. Świece żarowe w dieslach służą ułatwieniu rozruchu, podnoszą temperaturę w komorze spalanie aby ułatwić samozapłon oleju napędowego. Najlepiej wymień wszystkie 4 świece bo jak jedna czy dwie są popsute to dwie następne niedługo też nie będą działać. Jak to zrobisz będzie palić o wiele lepiej, wystarczy raz podgrzać. Chyba że przyjdą tęgie mrozy i ciągnik stoi na dworze, jak go używasz zimą warto mieć taką grzałkę.

Opublikowano

OK. Troche sie dokształciłem i rzeczywiście inaczej wygląda zapłon w silniku diesla od benzynowego. nie wiedziałem tego.

To chyba najpierw zmienię świece dopiero później ewentualnie montaż grzałki.

Opublikowano

W tych silnikac z serii 7540/8540/9540/10540 i Forterrach rozruch jest trudniejszy niż np w ursusach 6 cylindrowych ( pali od strzała i nie ma żadnych świec ale rozruch na 24V. Musisz mieć sprawne wszystkie świece żarowy i dobry akumulator, bo świece żarowe zużywają prąd którego mamy wtedy mniej na rozruch, kilkakrotne grzanie świec osłabia baterię. Mamy forterre a to podobny silnik tylko nowszy, i w nich też jest problem z rozruchem, długo trzeba kręcić jak jest w okolicy kilku góra 0-8 stopni C. a świece nowe. Te typy tak mają. Np mały nh 70 konny z silnikiem iveco pali na dotyk bez żadnych świec a przebieg ma nawet większy.

Napisz jeszcze ile masz motogodzin.

Wymień wszystkie świece i jeszcze sprawdź poziom elektrolitu w akumulatorze, sprawdź klemy wyczysść je i dokręć bo to może ''zjadać'' trochę prądu i napisz jakie są efekty, czy znacząco się poprawiło i wtedy coś pomyślimy.

Opublikowano

Sorki że tak długo odpowiadałem.

Posprawdzałem wszystkie połączenia, świece, nowy akumulator i skończyło się na założeniu grzałki. Dla przyszłych monterów - specjalne miejsce na grzałkę jest po prawej stronie silnika. Ja niestety wybiłem dekielek z lewej strony i teraz przesiąka przez niego olej. Coś z tym będę musiał zrobić latem. Niestety w duże mrozy jakie były ciągnik żeby odpalił bez problemu potrzebowął około 40min grzania 1000W grzałką. Sporo, spodziewałem się krótszego czasu. Rozwiązaniem problemu może być jak czytałem na tym forum zakup szybkiego rozrusznika do tej serii, dostępny na allegro, niestety koszt ponad 600zł.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez krzysiekwm90
      opinie na temat ciągnika

      piście

    • Przez jeziosky
      Witam! Mam taki temat do dyskusji;  Oringi na tulejach w Zetorach. Wiadomo że dość często padają w Zetorach uszczelnienia tulei silnikowych.  Jak myślicie dlaczego tak jest? Z mojego doświadczenia, dość skromnego bo dotyczącego tylko dwóch Zetorów wydaję mi się  że oringi są dość luźno pasowane. Tuleje z nowymi uszczelniaczami wpadają w blok właściwie pod swoim ciężarem. Co ciekawe nowe oringi powinny mieć wymiar katalogowy 104x4,2  a mierząc je  mają max 4,0 mm.  Czy ma ktoś doświadczenie z zastosowaniem  innych  uszczelniaczy silikonowych ale grubszych np. 4,4?
    • Przez matixtex
      Witam, posiadam Zetora 9540. Przeciekał mi siłownik pomocniczy, wymieniłem uszczelniacze, ale dalej cieknie. Chcę go wymienić na nowy ale pan w sklepie powiedział mi że są 2 rodzaje jedne o skoku 300 drugi o skoku 280.  mówił że zakładają teraz te krótsze bo są lepsze . Wymieniał ktoś u siebie? Jak założę 280( bo mój miał 300)wszystko będzie grało czy coś się upierniczy?
    • Przez wesley
      Witam, mam problem z mocowaniem dźwigni rewersu. Tulejka w której osadzona jest dźwignia była trzykrotnie spawana i znów się urwała. Myślę żeby wymieniać całe obramowanie na nowe bo ciężko będzie to pospawać ale nie wiem czy można to kupić nie znam numeru w katalogu. Może ktoś miał z tym do czynienia i mógł mi pomóc byłbym wdzięczny. 


    • Przez Kuba1302
      Witam, potrzebuję założyć lampy ostrzegawcze w Zetorze Forterra 11741. Tak więc przychodzę z zapytaniem jak macie je zamontowane bo ja kupiłem go bez lamp i niewiem jak je założyć żeby niedziurawic kabiny.
      Ps. Będę wdzięczny za zdjęcia i porady 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v