Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Kupiliśmy JD 2130 i nie działał przy nim przedni napęd (hydrauliczny). Przyczyną były pozrywane kable od elektromagnesu. Są tam dwa kable czarne i jeden brązowy. wszystkie trzy kable reagowały na prąd, bo było słychac otwarcie elektromagnesu. Nie było w ciągniku oryginalnego włącznika więc zamontowałem nowy. Zmostkowałem dwa czarne przewody i podłączyłem i przedni napęd działa. Nie wiem czy jest dobrze bo przedni napęd ciągnie tylko do przodu, gdy mam wyłączony bieg i włącze przedni napęd to koła przednie ciągną ciągnik. Do tyłu nie można jechac bo tylnia oś ciągnie do tyłu a przednia do przodu. Odpiszcie czy w tym modelu przedni napęd jest podłączony pod włącznik czy jakoś inaczej może jeszcze z innym elektromagnesem. Jak by ktoś mógł mi przysłac jakieś zdjęcia jak jest podłączony ten napęd. Z góry dzięki, mój adres rojewskib@poczta.onet.pl

Opublikowano

Ja mam też hydrauliczny napęd w JD 3130. Nie wiem dokładnie ale do przodu ma on dwa stopnie do ciągnięcia wolniejsza i szybszą a do tyłu tylko jedną. U mnie załańcza się napęd na desce rozdzielczej, ale wszystkim kierują styki przy lewarkach od biegów. U mnie nie chciał spoczątku ciągnąć do przodu ale poznałem kolegę niedaleko nas co ma identycznego jelonka i dużo mi pomógł- gość naprawde ma pojęcie. Napęd powinno też wyłańczać sprzęgło jak wciśniesz. Te trzy kable co wychodzą z wtyczki od przedniego napędu to jest tak że jeden bolec jest do przodu, drugi bolec do tyłu a gdy złączysz dwa bolce ze sobą to masz wolniejszy ciąg do przodu (tak jak biegi terenowe). Ja to tak rozumie z tego co ten kolega powiedział. Z tego co wynika to masz podpięty napęd na ostro. Byś musiał mieć przęłącznik zrobiony taki jak do kierunkowskazów to wtedy powinno zadziałać, ale będziesz miał tylko szybki do przodu i do tyłu.

Opublikowano

Również jestem posiadaczem JD 2130 z przednim napędem hydraulicznym. Od pewnego czasu zaczęły zachodzić w nim różne niepokojące zjawiska, podczas orki pługiem zauważyłem, że napęd na przód działa "anemicznie", czasami jakby wogóle go nie było. Zacząłem szukać przyczyn, na drodze prób i błędów doszedłem do następujących spostrzeżeń, Przy dźwigniach zmiany biegów są zamontowane płytki z układami elektronicznymi które sterują poprzez odpowiednie położenie dźwigni zmiany biegów w którą stronę mają się obracać przednie koła. Sygnał elektryczny przewodami biegnie z układów obok dźwigni zmiany biegów dowłącznika kołyskowego znajdującego się po prawej stronie kierownicy(załącza napęd, następnie sygnał elektryczny trafia do sterownika umieszczonego wewnątrz plastikowej obudowy z zegarami, (można się do niego dostać przez plastikowe "okienko" które jest zdejmowane). Sterownik ten jest przykręcony trzema śrubkami do blachy, która jest cześćią konstrukcji kabiny. Z sterownika sygnał dopiero trafia na cewki indukcyjne(elektromagnesy) w przodzie ciągnika. I teraz odpowiednio zamykając lub otwierając kanały przepływu oleju, olej trafia do pzrewodów i napędza silniki hydrostatyczne znajdujące się bezpośrednio w kołach. Tyle moich spostrzeżeń.

W moim przypadku brak jest napięcia na zaciskach cewek (jest tylko 0,08 V)przypuszczam, że powinno być 12 V i mam cały czas zamknięte drogi przepływu oleju, chyba zajdzie konieczność wymiany wspomnianego sterownika.

Chętnie wysłucham opinii na powyżsszy temat i podzielę się innymi swoimi spostrzeżeniami na temat tego ciągnika.

Pozdrawiam

;)

Opublikowano

Spróbuj go podłączyć na ostro aby sprawdzić czy działa, tzn.: U mnie przy silniku jest kostka która prowadzi prąd do cewek przy napędzie przednim i ja swój sprawdzałem tak iż rozpinałem kostę i dawałem jest osobnym kablem napięcie 12V z akumulatora lub rozrusznika i traktor sam jechał do przodu lub do tyłu zależy pod którą końcówkę dałem napięcie(+). Jedynie teraz mam taki problem, że z kilka miesięcy temu zalałem go czystym olejem, wymieniłem filtry a wczoraj gdy troszkę popracował to z bólem mi podnosił i opuszczał podnośnik.Gdy go zgasiłem to od razu opadł jak mu dałem wajchę do dołu. Prawdopodobnie zapowietrza mi się gdzieś układ. (takie mam zdanie). Gdy odkęrciłem filtr to był zawalony, jeszcze muszę sprawdzić filtr w skrzyni.

Opublikowano

Po podłączeniu dodatkowym przewodem kolejno wszystkich cewek okazało się, że: cewka umieszczona z lewej strony ciągnika spowodowała obrót kół ciągnika o 1/4 do przodu i dalej stop, następnie cewka u mieszczona z prawej strony ciągnika dalsza od silnika spowodowała obrót kół o 1/4 lecz do tyłu i dalej stop, następna cewka umieszczona z prawej strony lecz bliżej silnika po podłączeniu brak jakiejkolwiek reakcji. Zastanawiam się nad jeszcze jedną cewką która umieszczona jest bezposrednio na pompie olejowej i podłączona przewoden do bendiksa rozrusznika , lecz do zacisku w którym prąd pojawia się w momencie uruchamiania silnika - jaka jest jej rola?

Opublikowano

U mnie ostatnio pojawił się taki problem że raz działa a raz nie. Muszę zaglądnąć do cewek gdyż może być taka przyczyna że się zacinają. Gdy się troszke ociepli to będę to sprawdzał. Ta środkowa cewka która nie reaguje to z tego co wiem to ona działa przy włączeniu tzw. "biegów polowych". Ona działa gdy połączysz ją z cewką która załańcza napęd do przodu ale nie jestem pewny gdyż nie rozbierałem jeszcze po kabelku gdzie który prowadzi.

Opublikowano (edytowane)

Witam .Spaliła mi się cewka od przedniego napędu w john deere 2250 i mam pytanie czy trzeba spuścić olej ze skrzyni żeby ją wyjąć tzn.czy po wykręceniu jej nie ucieknie mi olej z góry dziękuje za podpowiedzi.

Tematy połaczone

Edytowane przez danielhaker
Opublikowano

Mała uwaga. Jak pojechałem do dealera JD i powiedziałem "cewka do wyłączania przedniego napędu" to zaśpiewał sobie 1720 PLN. Jak się później okazało chciał mi sprzedać elektromagnes trzpień i całą jego zawartość, zdaje się to wszystko w ich języku to jest "cewka". I jeszcze jedno, w serwisie JD nie opłaca się kupować elektromagnesu, poszukaj takiego samego gdzie indziej.

Opublikowano

Gdzie indziej to raczej nie znajdzie. W serwisie wciskai pewnie zastaw naprawczy a wystarczy podac numer cewki i sama cewke mozna nabyc. Można szukać z używki, na allegro jest firma co rozbiera ciagniki na czesci,tam mozna sie zapytac. Moja cewka kiedys padła,ale ja rozebrałem i sie okazało ze przegnił jeden cienki przewod.Polutowałem i dziala po dzis dzien. Tylko musiałem pokombinowac z zamocowaniem na trzpieniu bo cały plastik sie rozleciał.

Opublikowano

W serwisie kosztuje 610 zł brutto, kupiłem taką i to jest produkcji firmy Vickers. Zadzwoniłem do Inter-tech'u podałem im firmę, numer i liczbę volt powiedzieli, że mają taką cewkę po 170 zł netto. W przyszłym tygodniu będę w okolicy Wrocławia to zajrzę do nich i dam znać czy to taka sama cewka.

Opublikowano

Po podłączeniu dodatkowym przewodem kolejno wszystkich cewek okazało się, że: cewka umieszczona z lewej strony ciągnika spowodowała obrót kół ciągnika o 1/4 do przodu i dalej stop, następnie cewka u mieszczona z prawej strony ciągnika dalsza od silnika spowodowała obrót kół o 1/4 lecz do tyłu i dalej stop, następna cewka umieszczona z prawej strony lecz bliżej silnika po podłączeniu brak jakiejkolwiek reakcji. Zastanawiam się nad jeszcze jedną cewką która umieszczona jest bezposrednio na pompie olejowej i podłączona przewoden do bendiksa rozrusznika , lecz do zacisku w którym prąd pojawia się w momencie uruchamiania silnika - jaka jest jej rola?

 

 

Witam

 

ta cewka na pompie co jest podłaczona pod rozrusznika ma sie otwierac w momencie odpalania ciagnika zeby olej przeplywal swobodnie i nie blokowal silnika przy odpalaniu...nic wiecej.

a jak u Was dziala ten przedni naped?...zerwie czy tylko jako dodatek ktorego nawet nie zauwazysz

 

Pozdrawiam

tommysz

Opublikowano

Mi w serwisie powiedzieli 1500 zł brutto mógł byś podać namiar na ten sklep gdzie kupiłeś cewkę

Ja tą cewkie kupiłem http://www.intertech.biz.pl/ tylko nie mieli takiej która by idealnie pasowała na trzpień sprzedali mi troche większo dorobiłem tulejkie i wszystko działa ok a kosztowała 260 zł ale dokładnie niepamiętam w każdym razie nie więcej jak 300zł.

była to cewka vickersa.

Opublikowano (edytowane)

Witam

chcialem sie podpytac jak w waszych ciagnikach ciagnie naped hydrostatyczny?.... jest szans ze zerwie czy tylko ciagnie jkaby chcial a nei mogl...... bo jak ja sprawdzalem czy wogole dziala i podlaczalem na krotko pod elektrozawory to dziala ale bardzo slabo gdyz wystaczy ze lekko zalacze reczny hamulec i juz staje .... dlatego pytam bo zastanawiam sie czy jest sens naprawiac elektryke zeby miec niby przedni naped. A jak to u Was dziala?
Z gory dzieki za odpowiedz

Pozdrawiam
tommy

Tematy połączone

Edytowane przez danielhaker
Opublikowano

Kiedyś byliśmy na kupnie takiego JD i na śliskim po dojechaniu do drzewa napęd ciągnął(koła się obracały) tylko strasznie się z niego lał olej i dlatego nie kupiliśmy .

Opublikowano

w sumie juz wiem co moze przyczyna takiej slabej mocy przedniego napedu...proawdopodobnie glowny zawor jest za malo ustawiony, gdyz jak mierze cisnienie na wyjsciu rozdzielacza to ma na wolnych obrotach niespelna 160 atm a jak dodam gazu to spada do 150 a dodatkowo podnosnik tez nie zachwyca a z parametrow ciagnika wynika ze powninien podniesc 3200kg...moj ma problem z polowa;/....wie ktos moze gdzie jest ten glowny zawor przeciazeniowy (bo tam jet ich kilka)

 

Pozdrawiam

tommysz

Opublikowano

Czy mógłbyś kolego zrobić zdjęcie gdzie mierzysz ciśnienie i z czego masz przyrząd? i je dodać gdyż ja u siebie też muszę zmieżyć ciśnienie a nie wiem gdzie.

Opublikowano

w tej chwili nie mam mozliwosci ale to jest barddzo proste....kawalek węża z gniazdem meskim pod wejscie hydrauliczne a z drugiej strony dynamometr czy jakos tak(zegar do mierzenia cisnienia). podłaczasz pod ktores wyjscie z rozdzielacza i wlaczasz na rozdzielaczu zeby podalo olej(tj. wywrot itp)... ja polecam Ci jak nie masz tego zegara zebys podjechal do jakiekolwiek mechanika ktory zajmuje sie takimi rzeczami to na 100% Ci sprawdzi i napewno nie zaplaciszysz majatku, gdyz cala czynnosc trwa max 5 minut (mysle ze ok 10-20zl).

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Mateusz0110
      Witam.mam pytanie aktualnie z tyłu w moim.john Deere 3140 mam założone opony 520/70 r38 a z przodu 16.9 r24 myślałem żeby założyć delikatnie szersze opony z przodu i doradził mi sprzedawca żebym założył 480/70 r28 czy ktoś z wam ma podobne rozwiązanie u siebie . Niestety muszę zmienić felgi bo moje są 12 calowe i nie założone na nie opony 480 bo podobno będzie się felga wcinać i dlatego muszę zmienić też felgi mogą być 14 15 albo 16 cali
    • Przez Mateusz0110
      Witam..ma ktoś opis bezpieczników w John Deere 3140.i drugie pytanie czy miał ktoś z was przypadek żeby w jednym miejscu ta płytka na bezpieczniki mocno się Grzela że widać po niej że jest przegrzana i w tym miejscu kabel co w nią wchodzi też ma kolor przegrzanego .więc coś jest nie tak że tylko w tym jednym miejscu się grzeje i  cały czas pali mi jeden bezpiecznik .
    • Przez pawel2593
      Witam. Nie dawno zakupiłem JD 3130 i od początku pojawiły się problemy ze wspomaganiem i podnośnikiem, zdarzało się że czasami nie działało zarówno wspomaganie i podnośnik, lecz ostatnio jest już gorzej na małych obrotach nie ma szans żeby złapało. Dopiero po chwila jazdy na wyższych obrotach zaczynają działać(podnośnik często szarpie). Nie wiem w czym leży problem, nie znam dokładniej budowy mojej maszyny, ale wydaje mi się że ma za mało oleju, ale dlaczego jak nie działa wpom. to też podno. czyżby olej do tych dwóch urządzeń pochodził z jednego źródła?
    • Przez mucha7
      witam kilka dni temu kupiłem JD 2130 z 1980r. i mam problem z wałkiem bo sie nie wyłancza cały czas sie kręci facet od którego kupiłem ten ciągnik twierdzi ze sie wyłancza tą wajcha po prawej stronie u dołu jak sie siedzi tylko ze ona jest złamana próbowałem tą przy kierownicy to zero reakcji. Proszę o pomoc w tej sprawie moze ktos z was bedzie sie orjętował
    • Przez Bialy_3425
      Witam Panowie  
      Pacjent John Deere 1640. Mam problem z hydraulika. Jak się nagrzeje to szarpie. Po chwili odpoczynku działa normalnie. Kolejny problem to szukam uszczelki odpowietrznika pod kabina który znajduje się przy przełączniku pół biegów i wom (zdj w załączniku od czego i jak wygląda)
      Czy przez tą uszczelkę może wylatywać płyn z zbiorniczka od sprzęgła (DOT4)  ?





×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v