Skocz do zawartości
Pronarek82a

Silnik pronar 82a

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Silnik
Pronarek82a    1

Pewnie nikt jeszcze nie robił silnika w pronarze 4 letnim który ma ponad 2 tys mth ok. A wiec co sie stało

-pękniety wał korbowodowy

-dwa urwane korbowody

-dwa tłoki pekniete

-dwa tłoki przepalone

I być moze jeszcze jest uszkodzony blok. Co z nim moglo sie stac? Mysle ze zaduze spalnie bylo. Korbowod pekl i tloki polecialy. I nadodatek 3 tlumik sie przepalil juz. W ciagu roku 2 tlumiku.

 

Ps. A na korbowodzie byla niebieska kreska pewnie jakis z wada byl Oszusci!!!!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Za duża temperatura spalania może była i od tego mogły tłumiki się przepalić i tłoki przepali, ale to tylko takie moje sugestie ;)


Pozdrawiam JohnDeere8320 ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Różne mogą być przyczyny.Najczęściej korbowód się urywa gdy poluzowaniu lub zerwaniu ulega śruba korbowodowa,ale tą przypadłość raczej bym wykluczył gdyż tłoki w takim wypadku nie wykazują zmian,a czesto efektem jest kopyto ,czyli dziura w bloku .Zbyt wczesny wtrysk mógł być przyczyną nieodpowiedniego procesu spalania i przy dlugotrwałym obciązeniu material tłoka ulegl zniszczeniu i oderwany jego kawałek mógł nie zmieścić się pomiędzy resztą tłoka a głowicą ,co spowodowało przy uderzeniu pęknięcie korbowodu.Ciekawe czy na głowicy masz ślady uderzenia?Być może oba tłoki uszkodziły dwa korbowody jednocześnie.Pęknięty wał jest skutkiem sił przeniesionych przez korbowody i zamieszanie powstałe w rozpędzonym silniku spowodowało ogromne siły na niego działające.Mogło również dojść najpierw do złamania wału co spowodowało że rozrząd przestał być synchronizowany z suwami silnika i tłoki uderzając w zawory spowodowały uszkodzenie korbowodów i zniszczenie ich samych.Trudno to ocenić ,daj foty głowicy i reszty bebechów.Jak wyglądają zawory i klawiatura?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Pronarek82a    1

Remoncik zrobiony teraz cigniczkiem chce sie jezdzic. W srodku to nawet nie slychac pracy silnika. A przed tem to niebylo jak w srodku siedziec tylko wszystko brzeczalo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Pytałeś ile kosztuje nowy,kompletny silnik?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Coś mi się wydaje.Kiedyś widziałem ogłoszenie o sprzedaży fabrycznie nowego silnika ,tylko była to wersja z doładowaniem.Był kompletny ,z osprzętem a nawet tłumikiem.Był w dobrej,nawet bardzo dobrej cenie,ale było to dość dawno.

Na forum był temat nowego silnika Nowy silnik do MTZ82 - Agrofoto.pl Forum ,ale nigdy tych cen nie sprawdzałem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbigi123    4

Strasznie drogo, bo nowy silnik od 7tys do max 10tys. Pewnie jakaś firma ci naprawiał, bo drogo cię skasowali, pewnie połowa tego kosztu to za robote wzięli. Blok też wymieniali? Masz na to fakture? 


 Landini Powerfarm 95, MTZ 82+TUR, Zetor 7745, 3xC-360 i ich 61ha pola do popisu... 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pronarek82a    1

Ale to nie tylko silnik był robiony, chamulce sprzęgło nazbierało sie troche tego. Firma robiła. Blok stary. Sory mniej niz 10 tys ok 8tys bo tam 60 jeszcze robili. Ale warto naprawde było robić kapitałke. Nie ten ciągnik. W kabinie to tak jest cicho nie slychac klekotania tylko taki szum. Aż chce sie słuchać. :D:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez AgroRolnikŚląskiTeam
      Witam mam problem z Pronarem 82SA polegający na tym że cały czas świeci radio w kabinie po odłączeniu "prądu" przez ten wyłącznik przy schodach i w momencie gdy ciągnikiem "potrząsłem" to radio się wyłączą i po chwili znowu świeci ... Aż do momentu w którym przekręciłem 3 razy stracyjką bo chciałem go odpalić i chu*a wszystko zgasło i zwora 12/24 V się przepaliła i teraz jest taki problem że po wymianie tej zwory / przełącznika 12/24 cały czas kręci aż do momentu w którym odłączę przewód od akumulatorów (na zworze pierwszy od siebie) . 
       
    • Przez P107R
      Witam,
      Kilka dni temu jednego z MTZ 82 w moim gospodarstwie zastąpił Pronar 1025a 2007r, jest to nowy nabytek więc nie znaj jeszcze jego zachowań, ale jedno jest co najmniej dziwne...
      Otóż dzisiaj po odpaleniu sprzętu i wyjechaniu z garażu zdziwiłem się, gdy wybiłem bieg na luz, a po puszczeniu sprzęgła ciągnik wyraźnie powoli się toczył... dopiero gdy dźwignią zmiany zakresów wybiłem na luz to ciągnik się całkowicie zatrzymywał, no i w miarę rozgrzewania się ciągnika ten objaw zanikał, czy to normalne?
      W sumie to dzisiaj po raz drugi od zakupu się nim przejechałem, no ale wydaje mi się że tydzień temu tego nie było poza tym dzisiaj był mróz -2,5 stopnia czyli trochę chłodniej niż tydzień temu, ma to wpływ na jakiś mechanizm w skrzyni biegów?
    • Przez Jarczan
      Na lato zakupiliśmy pronara i wiadomo filtry oleje profilaktycznie należało by wymienić. Po spuszczeniu (olej byl czarniutki) i wlaniu hipola przekładniowego olej się zwarzył tak więc rozgrzalismy go, wypuściliśmy i nalaliśmy nowy który również się zwarzył. Jakieś pomysły jak uporać się z tym problem?
    • Przez szpeniek26
      Witam mam problem ze sprzęgłem w pronarze 82SA a mianowicie jego brak, czasem jest tak że pedał sprzęgła praktycznie sam po lekkim nacisnięciu leci do podłogi, nie moge wbić żadnego biegu, jak szybko nim poruszam to odbije i jest ok.
      Prosze o pomoc.
    • Przez AgroRolnikŚląskiTeam
      Witam od pewnego czasu zastanawiam się co jest z tymi ruskimi silnikami d 243 (Pronar 82 SA) że gówno widzą a kopcą jak głupie . Mój nawet na pusto pod górkę niewielką z turem łc 1650 na pełnej czwórce po asfalcie kopci na czarno , podczas orki pod górę z 10 stopni - góra 13 w pługu 4x40 na 2 polowej z reduktorem puszcza taki dym że aż jest ciemno a w nocy to i widać ogień z tłumika na 5-10 cm , rozumiem że jest dość spore obciążenie i w instrukcji jest napisane 100-120 km ale dajcie spokój prosty ursus c 360-3P w pługu 2 skibowym na 3 szosowej dymka nie puści a nieraz jest tak że aż z obrotów spada . Ostatnio dość sporo jeździłem Pronarem (82 SA) w przyczepie autosance z 7 t jęczmienia i byle jaka górka i do 3 szosowej trzeba było redukować . 
      Dodam że mój egzemplarz ma ok. 3300 mtg .
×