Skocz do zawartości
Pronarek82a

Silnik pronar 82a

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Silnik
Pronarek82a    1

Pewnie nikt jeszcze nie robił silnika w pronarze 4 letnim który ma ponad 2 tys mth ok. A wiec co sie stało

-pękniety wał korbowodowy

-dwa urwane korbowody

-dwa tłoki pekniete

-dwa tłoki przepalone

I być moze jeszcze jest uszkodzony blok. Co z nim moglo sie stac? Mysle ze zaduze spalnie bylo. Korbowod pekl i tloki polecialy. I nadodatek 3 tlumik sie przepalil juz. W ciagu roku 2 tlumiku.

 

Ps. A na korbowodzie byla niebieska kreska pewnie jakis z wada byl Oszusci!!!!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Za duża temperatura spalania może była i od tego mogły tłumiki się przepalić i tłoki przepali, ale to tylko takie moje sugestie ;)


Pozdrawiam JohnDeere8320 ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Różne mogą być przyczyny.Najczęściej korbowód się urywa gdy poluzowaniu lub zerwaniu ulega śruba korbowodowa,ale tą przypadłość raczej bym wykluczył gdyż tłoki w takim wypadku nie wykazują zmian,a czesto efektem jest kopyto ,czyli dziura w bloku .Zbyt wczesny wtrysk mógł być przyczyną nieodpowiedniego procesu spalania i przy dlugotrwałym obciązeniu material tłoka ulegl zniszczeniu i oderwany jego kawałek mógł nie zmieścić się pomiędzy resztą tłoka a głowicą ,co spowodowało przy uderzeniu pęknięcie korbowodu.Ciekawe czy na głowicy masz ślady uderzenia?Być może oba tłoki uszkodziły dwa korbowody jednocześnie.Pęknięty wał jest skutkiem sił przeniesionych przez korbowody i zamieszanie powstałe w rozpędzonym silniku spowodowało ogromne siły na niego działające.Mogło również dojść najpierw do złamania wału co spowodowało że rozrząd przestał być synchronizowany z suwami silnika i tłoki uderzając w zawory spowodowały uszkodzenie korbowodów i zniszczenie ich samych.Trudno to ocenić ,daj foty głowicy i reszty bebechów.Jak wyglądają zawory i klawiatura?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Pronarek82a    1

Remoncik zrobiony teraz cigniczkiem chce sie jezdzic. W srodku to nawet nie slychac pracy silnika. A przed tem to niebylo jak w srodku siedziec tylko wszystko brzeczalo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Pytałeś ile kosztuje nowy,kompletny silnik?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Coś mi się wydaje.Kiedyś widziałem ogłoszenie o sprzedaży fabrycznie nowego silnika ,tylko była to wersja z doładowaniem.Był kompletny ,z osprzętem a nawet tłumikiem.Był w dobrej,nawet bardzo dobrej cenie,ale było to dość dawno.

Na forum był temat nowego silnika Nowy silnik do MTZ82 - Agrofoto.pl Forum ,ale nigdy tych cen nie sprawdzałem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbigi123    4

Strasznie drogo, bo nowy silnik od 7tys do max 10tys. Pewnie jakaś firma ci naprawiał, bo drogo cię skasowali, pewnie połowa tego kosztu to za robote wzięli. Blok też wymieniali? Masz na to fakture? 


 Landini Powerfarm 95, MTZ 82+TUR, Zetor 7745, 3xC-360 i ich 61ha pola do popisu... 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pronarek82a    1

Ale to nie tylko silnik był robiony, chamulce sprzęgło nazbierało sie troche tego. Firma robiła. Blok stary. Sory mniej niz 10 tys ok 8tys bo tam 60 jeszcze robili. Ale warto naprawde było robić kapitałke. Nie ten ciągnik. W kabinie to tak jest cicho nie slychac klekotania tylko taki szum. Aż chce sie słuchać. :D:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Rolnik551
      Da radę rozjechac ciągnik od tyłu muszę doiść do skrzyni a nie chce reduktora i wszystkiego rozbierać 
    • Przez Jakub766
      Witam Poszukuję osoby lub firmy, która założyła by w moim pronarze kompletną instalację EHR (sterownik, przewody itp.) w rozsądnej cenie. Pozdrawiam
    • Przez Rolnik551
      Puścił gwint na siłowniku wspomagania wiercilem spawałem ale to dużo nie daje myślę o wymianie siłownika i chyba lepszy by był o mniejszej średnicy tłoka mniej oleju by potrzebował bo ten oryginał to przesadzone jak myślicie znajdę coś podobnego?? 
    • Przez Tomasz2106
      Witam
      Zakupilem ciagnik pronara 1025a 105KM jaki polecacie do niego agregat uprawno siewny i agregat ścierniskowy??
    • Przez Demix
      Witam. Jestem tu nowy, możecie mi napisać co to może być jak znika płyn chłodniczy w MTZ 320,4 silnik Lombardini , ma przejechane zaledwie 80 godzin pracy, jest prawie nowy na gwarancji, ale serwis mojego dilera jest taki że nic nie umieją, nie potrafili mi go odpowietrzyć po wymianie filtrów, dzwonili do innych serwisów " jak to się robi " banalnie proste. Aż strach im powierzyć taką naprawę. A jest na gwarancji. A może znacie naprawdę dobrego mechanika, od takich traktorów MTZ. Jeśli byłby taki gdzieś bliżej powiatu Rawa Mazowiecka, lub Mszczonów, lub Nowe Miasto nad Pilicą , a jesteście pewni że poradzi sobie z każdą naprawą to napiszcie mi na priw. ( bo tu chyba nie przejdzie )  numer telefonu do niego. Dodam jeszcze że w silniku słuchać klekot gdzieś w górnej części silnika Lombardini. 
      Pozdrawiam.
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.