Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
ssman860

Ursus pluje olejem

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Ursus

ssman860    2

Witam, mam pytanie, co może być przyczyną, że ciągnik pluje cieczą (wygląda i pachnie jak olej) z tłumika?? Ciągnik to ursus c 385 po remoncie kapitalnym silnika 16 miesięcy temu. Pamiętam że na dotarciu w pierwszych godzinach pracy chlapał mocno ale to układające sie pierścienie. A teraz z dnia na dzień tak sie stało, oleju w silniku raczej nie ubywa, czy moze to olej który wytrącił sie z syfiastego paliwa? bo ostatnio własnie takie mi sprzedali... Proszę o poradę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


zorzyk2    50

Jeśli oleju nie ubywa, to pewnie nie olej. Czy z odmy dmucha dymem i jakim dym masz z tłumika.? Wyreguluj zawory i sprawdż wtryskiwacze - tak na początek, bo wygląda na niedopalone paliwo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl


ssman860    2

Jeśli oleju nie ubywa, to pewnie nie olej. Czy z odmy dmucha dymem i jakim dym masz z tłumika.? Wyreguluj zawory i sprawdż wtryskiwacze - tak na początek, bo wygląda na niedopalone paliwo.

 

 

Odme mam połączoną do kolektora ssącego, bo mam suchy filtr powietrza i tak było oryginalnie, ale jak kiedyz miałem ten węzyk sciągnięty to na rozgrzanym silniku znikome ilości oparów z niego wie wydobywały, ledwo co widoczne. Jeśli chodzi o kolor spalin to dawniej zakopcił tytlko po odpaleniu i przy dodawaniu gazu na zimnym silniku, a przez ostatnie 2 dni od kiedy pojawiło sie to zjawisko zaczął kopcić na niebieskawo, a przy dodaniu gazu gwałtownie to nawet mocno przykopci.... tak sie zastanawiam czy to czasem wina pompy wtryskowej nie bedzie, bo była na regeneracji, a mimo to tam gdzie jest nadmiar oleju w korpusie, to podczas pracy kapie z niej ropa.... ;) Jutro jeszcze dokładnie skontroluje olej rano. czekam na wasze propozycje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


ssman860    2

Dlaczego ten temat jest w dziale pługi? ;)

 

 

bo temat tworzyłem w pośpiechu i nawet nie zwróciłem uwagi jaki to dział, prosze moderatora o przeniesenie tematu na prawodłowy dział

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach



sdamigo6    0

Ja bym powiedział że to wina wtryskiwaczy (może któryś stanął otwarty i leje paliwo) a czarny kolor to sadza z wydechu , zwłaszcza że kopci na niebiesko.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

arek116    3

ja stawiam na lejące wtryski. miałem taki przypadek w c360 że lały i waliło coś czarnego wydechem (jak się okazało było to paliwo) a jak pochodził na wolnych obrotach ok 5min to po dodaniu gazu walił białym dymem (to był stan krytyczny tego silnika)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ssman860    2

no możliwe że to wtryskiwacz, bo op samego remontu słychać było jak jeden puka sobie w rytm podawania paliwa przez pompe, a od kiedy są te objawy plucia czymś to go juz nie słychać, może się zaciął, zmieniłem tez paliwo, kupiłem z innej stacji i tez juz jest różnica bo nie dymi, tylko na zimnym troche. Jutro może go w orce wyprubuje to bede wiedział czy ma siłe

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez karol1900
      Witam. Znalazłem na ogłoszeniu do sprzedaży ursusa 914 TURBO z 1997 ale jest to dziwny wręcz nieznany egzemplarz ponieważ jest z silnikiem T4390 z ursusa 6614 i 6014/6012. Czy ktoś coś wie na temat tego sprzętu nie mogę nic znaleźć o tym kiedy był produkowany i wgl.  Jakiś biały kruk z niego czy co? Tak samo nigdzie nie ma 6014 na ogłoszeniach do sprzedaży ktoś orientuje się w tym  temacie?
    • Przez karo0l1
      Witam wszystkich. Problem polega na tym, ze mam bardzo dobry silnik 6-cylindrowy perkins z kombajnu claas mercator 70 i mam niezbyt dobry silnik w ursusie c-385. Czy da sie zalozyc silnik z kombajnu do mego ursusa? Bo az zal patrzec jak stoi i wiednieje na podworku juz 2 rok, a sprzedac w tych czasach jest ciezko i czy duzo tych przerobek by bylo?
      Idac dalej tematem mego ursusa problem w nim polega na cisnieniu silnika gdyz po odpaleniu odrazu cisnienie wskakuje na bardzo wysoki poziom no ale niestety olej sie deczko nagrzeje i cisnienie spada do 1 a czasem nawet ponizej i prosze nie pisac ze to przyczyna pompki olejowej bo w to nie realne zeby w 914-ce na tej samej pompce cisnienie bylo prawidlowe a na pompce z 14-stki w 80-ce dalej zle
    • Przez URSUS1614BYQ
      Witam nowych kolegów, na początku sie przedstawię. Jestem Łukasz, mieszkam w woj. Mazowieckim, mam 14 lat, pomagam tacie i bratu w gospodarstwie przy  codziennych pracach.
      Mam takie pytanie, kupiliśmy Ursusa 1614, niestety do remontu, wał miał być do szlifu, bo panewka się obróciła. Wymontowaliśmy silnik, nastepnie wał. Zawieźliśmy go do serwisu. Po dwóch dniach dostaliśmy wiadomość, że na jednym z czopów nie można już zeszlifować, bo nie ma z czego, a wychodzi na chyba 5 czy 6 szlif (pozostałe czopy są bardzo dobre, na 1 szlif). Postanowiliśmy że zawieziemy go do napawania i szlifu(chodzi nam o napawanie tego wytartego czopu do 1szlifu, nie o napawanie całego wału na nominał). Pytanie jest takie, czy ten wał wytrzyma w tak dużym silniku? Ile może wytrzymać? Proszę o odpowiedzi
      Dodam jeszcze jakieś zdjęcia sprzed kupna Wszystkie części brakujące na zdjeciach są, był rozpołowiony przed zakupem



    • Przez nunu85
      Czesc koledzy
      Traktor juz od lat miał cisnienie takie sobie (po pełnym rozgrzaniu max 2,5 na obrotach)
      Ostatnio cisnienie spadło do max 2, wiec pomyslalem sobie- pora zmienic olej- spuszczam go a tam na dnie wiadra ustało sie sporo drobnych stalowych opiłków (w filtrze to samo, całe ścianki bąka pokryte poutykanymi w sadzy opiłkami).
      Z tym ze te opiłki to z cąła pewnoscią nie sa panewki bo kolor biały
       
      Kto ma jakis pomysł skąd moga być?
      Co to sie tam drze?
      Dodam, ze silnik pracuje normalnie, odgłos też ok, siła w normie, kolor i ilość spalin również.
    • Przez piotr63a
      witam
      mój zetor 12245 zaczął dziwnie chodzić, tzn słychać cykanie w tłumiku, staje się to coraz głośniejsze , czy to może zawór nie domyka się? może miał ktoś z Was coś takiego?
      dodam jeszcze ze zawory prawidłowo wyregulowane.
       
×