Skocz do zawartości

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
marek3080    4

Szukałem na forum ale nie znalazłem podobnego tematu.

Niepokoi mnie dymienie MFa. Oleju nie przybywa ani nie ubywa. Silnik dymi nawet jak jest bardzo rozgrzany np po orce. Nie są to straszne kłęby dymu ale chyba nie powinien tego robic przy zwiększaniu obrotów bez obciążenia. Zauważyłem że coś dużo spala paliwa i nie ma mocy jak na te 100 KM. Podejrzewam końcówki wtryskiwaczy że leją paliwo i ciągnik go nie spala. Zostały wymienione na jakieś włoskie ale te wydają mi się też nie spełniają swojego zadania. Po wkręceniu jednego z nich do maszyny do sprawdzania wtryskiwaczy nie robi on mgiełki tylko takie jakby strumienie.

Pytanie. Czy te dymienie to może byc wina wtryskiwaczy? Jakie polecacie do tego ciągnika?

Dziękuję wszystkim za zainteresowanie problemem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piterq1991    3

jeśli ciągnik dymi na niebiesko to będzie wina końcówek(sam też wymieniałem, bardzo kopcił, założyłem końcówki Delphi i jest ok)

jeśli dymi na czarno to jest to oznaka, że spala również olej.

 

Jeśli lecą strumienie to końcówki do wymiany. Ma być mgiełka jak się sprawdza. Ciśnienie z tego co dobrze pamiętam to u mnie było na 190bar.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marek3080    4

dzięki za zainteresowanie tematem. Oleju raczej nie spala bo nie ubywa go. Przybywało go kiedyś ale dostawała się do niego ropa przez pompę wtryskową ale została uszczelniona i jest już w porządku. Masz może jakieś numery tych wtryskiwaczy? Jaka mniej więcej była ich cena?

Podejrzewam że może by przestawiony kąt wtrysku na pompie. Znajomy mówił że kiedyś przestawił mu się w sieczkarni i była wtedy słaba i kopciła (podobne objawy jak u mnie)po ustawieniu wszystko wróciło do normy. A to ciśnienie wtrysku jest jakoś ustawialne czy nie można go zmienic?

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

piterq1991    3

Z numerami ciężko, mam na wsi jeszcze stare końcówki to w weekend jak coś mogę zobaczyć, a kupowałem w rolmax'ie po 105zł(nie warto tańszych, bo szybko wysiądą) Co do kąta to nie wypowiem się, ale końcówki masz bankowo do wymiany, nie mogą lać. A ciśnienie się ustawia we wtrysku, trzeba go rozebrać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marek3080    4

Mógłbyś dokładnie napisac jak ustawia się to ciśnienie wtrysku we wtryskiwaczu bo mój teśc go rozbierał i nie za bardzo wie jak tego dokonac a może przyda się to komuś jeszcze.

Dzięki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piterq1991    3

Dokładnie Ci nie powiem, bo nie ja to robiłem tylko znajomy, który się tym zajmuje. Mówił mi jedynie, że w środku się jakoś to ustawia, ale gdzie co i jak to Ci dokładnie nie powiem..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marek3080    4

Zrobiłem fotki jak wygląda dym

Na pierwszej jest wtedy gdy jest zimny na obrotach biegu jałowego

5090788aba99dbbam.jpg

Na drugiej tak wygląda dym po przegazowaniu też zimnego silnika. Bardzo dużo tego dymu jest wtedy i ma taki kolor szarawo niebieski z dodatkiem czarnego. Mamy jeszcze w gospodarstwie MTZa i na tym samym paliwie po odpaleniu przez dosłownie moment kopci na czarno a później nie daję żadnego dymu na wolnych obrotach(też zimny silnik)po przegazówce dym jest ale czarny.

To zdjęcie MFa przy zwiększeniu obrotów

5004b48d4ada6821m.jpg

 

A tutaj zdjęcie jak jest ustawiona pompa wtryskowa. Nie wiem czy w taki sposób da się określic czy kąt wtrysku jest dobry ale zamieszczam zdjęcie.

0c5eff884df630f1m.jpg

Jeśli ktoś coś poradzi albo uspokoi że tak powinno byc z góry dziękuję.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marek3080    4

No właśnie nie zmieniliśmy ich bo zbieramy info. Myślisz że to wina końcówek?

Jeśli tak to na jakie je wymienic? Tam gdzie były kupowane te były do wyboru: chińskie za 65, te włoskie za 135 i bosch za 210.

Nie był to żaden sklep z częściami do maszyn rolniczych tylko diesel serwis.

Nie do końca też wiadomo czy to są odpowiednie.

Jakie końcówki polecasz?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    73

że po odpaleniu dymi no bo zimny a przy przegazowaniu też to normalne przy tym przebiegu ale jaki Masz dym na cieplym silniku przy jałowych obrotach i przy średnich ale stałych bez gazowania ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marek3080    4

narazie ci tego nie sprawdzę ale na troszkę rozgrzanym (do normalnej temp. jeszcze brakowało) leci dym. Jest on delikatnie czarny z odcieniami niebieskiego. Mamy jeszcze w gospodarstwie MTZ z 91 roku i on czy zimny czy ciepłu na jałowych obrotach nie dymi. Podobnie mały MF 255.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel1986    0

kolego to raczej na 100% końcówki do wymiany ale jest najlepiej stare zregenerować! jak zimny silnik to w MF norma ze troszkę dymi ale jak się rozgrzeje to nie ma prawa być ani troszkę dymu. Co do koloru to jak wtrysk całkiem leje to jest niebieski dym ale również będzie tak dymił jak i olej bierze!! a co do sprawdzenia jak dłużej tak pojeździsz to zacznie Ci się mokro robić na kolektorze wydechowym bo wszystkiego nie przepali i będzie wywalać w tłumik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
malkor429    3

Oleju nie ubywa także mogą to byc te końcówki. Dzięki za podpowiedzi

HELP!

Potrzebuję pilnie pomocy.Chodzi o namiary na jakieś namiary na hurtownie lub innych sprzedawców końcówek wtryskiwaczy firmy Delphi,bo mam podobny problem z MF 3080.Końcówki były już trzy razy wymieniane i nadal dymi.Może ktoś ma jakiś pomysł co jest przyczyną.W czasie jazdy na ciepłym silniku dymi na czarno.Oleju nie bierze.Pompa po regeneracji,końcówki wymienione(regenerowane LUKAS CAV) a nadal dymi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kravter    36

malkor429@jezeli pompa zrobiona wtyskiwacze tez to albo turbia ci zostaje moze zatarta i oslabia albo byl u wczesniejszego wlasciciela bardzo przeciazony i sie konczy ;/

 

do autora tematu dawales pompe do sprawdzenia??moze ma za duza dawke paliwa

 

teraz moje pytanie mam mf 8120 poprostu rakieta dodaje gazu a jego az przychyla ale poddymia prz dodawaniu gazu jakby pompa dawala za duzo paliwa i duzo pali nie chce jej wyciagac w ciemno jak sadzicie?? dodam ze jak zimny dam gazu i puszcze to obrotu spadaja prawie do konca i nagle podnosza sie i ida tak jak ma byc ja mysle ze u mnie to pompa za duza dawke daje albo regulator obrotow jak sadzicie??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
malkor429    3

Dzięki kravter za podpowiedż,ale okazało się ze są uszkodzone 2 wtryski,po wymianie problem na razie zniknął.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tOOpa    0

malkor429@jezeli pompa zrobiona wtyskiwacze tez to albo turbia ci zostaje moze zatarta i oslabia albo byl u wczesniejszego wlasciciela bardzo przeciazony i sie konczy ;/

 

do autora tematu dawales pompe do sprawdzenia??moze ma za duza dawke paliwa

 

teraz moje pytanie mam mf 8120 poprostu rakieta dodaje gazu a jego az przychyla ale poddymia prz dodawaniu gazu jakby pompa dawala za duzo paliwa i duzo pali nie chce jej wyciagac w ciemno jak sadzicie?? dodam ze jak zimny dam gazu i puszcze to obrotu spadaja prawie do konca i nagle podnosza sie i ida tak jak ma byc ja mysle ze u mnie to pompa za duza dawke daje albo regulator obrotow jak sadzicie??

 

 

Witam.

Mam ten sam problem z moim MF 8120.

Jak się doda gazu to przy spadaniu maleją aż do 300obr/min po czym wszystko wraca do normy.

Znacie odpowiedz na ten problem?

Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kravter    36

mi sie wydaje ze to pompa ;p regulator obrotow czy jak to sie tam zwie ;p

 

ale masz tak za kazdym razem?? ja mam jak jest zimny

Edytowano przez kravter

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukash3060    105

Hmm wyczyść filtr powietrza, o ile ma moc bez niczego to nie wiem ale jeśli am moment zamulenia to obecnie w robocie przerabiamy to na 6180 no i ma moment ze przymuli i tak jak u Ciebie wymienione końcówki, olej tylko wącha no i pompa moze bedzie do regeneracji a mechanik coś mówił o filtrze paliwa w pompie ? Zobacz filtry te 2 co są z boku no i ewentualnie dawka za duża :)


Nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ubogiwladek    9

Witam wszystkich:d może mi też coś poradzicie, a mianowicie mój 3125 też lekko dymi na zimnym silniku zresztą na rozgrzanym też:/ i jak się trochę bardziej nagrzeje to ciężej pali. Może to być wina pompy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
master20002    184

Oczywiście że tak. Wyciąg ją i daj do regulacji. Jak to nie pomoże to regulacja wtrysków lub wymiana końcówek. A jak nie to trzeba szukać dalej, np pierścienie.


Jesteśmy różni, pochodzimy z różnych stron Polski, mamy różne zainteresowania, ale łączy nas jeden cel. Cel ten to Ojczyzna, dla której chcemy żyć i pracować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez RedPower
      Witam,
      Od  jakiegoś czasu wydaje mi się że spod kabiny słychać stuki podczas jazdy. Słychać je jedynie gdy jadę po nierównościach ... (dołkach lub gdy mocno skręcę) Na równej drodze jest dobrze.
      Dodatkowo gdy wcisnę ostro pedał hamulca to słychać właśnie takie stuki.
      Załączam nagranie: W 19-20 sekundzie słychać dwa charakterystyczne stuknięcia.
      Co może być nie tak... wyjąłem wałek od napędu bo myślałem że to on ma luzy jednak stukanie nie ustało.
      Z góry dziękuje za pomoc
       
      20180426_002.m4a
    • Przez Diabel1
      Witam mam problem ze sprzęgłem w moim maseyu. Jak się olej zrobi ciepły sprzęgło zaczyna nierówno brać to znaczy na wolnych obrotach robi się problem z ruszeniem. Zdarza się że pedał sorzęgła zwolnisz a ciągnik nadal stoi.Słabnie taż wspomaganie. Myślałem że to pompa,wymieniłem pompe, filtry , olej , i było troszke lepiej przez dwa dni i sytuacia wróciła.prosze o jakieś rady , wskazówki co robić.
    • Przez gatrem
      Witam.
      Mam problem w MF 6160 ponieważ świeci się czujnik niskiego ciśnienia hydraulicznego. 
      Filtry od hydrauliki zostały założone nowe, cała hydraulika działa poprawnie tylko przez ten czujnik zostały wyłączone półbiegi, cały czas świeci się D. 
      Wszystkie wtyczki zostały oczyszczone. Wczoraj wieczorem odpaliłem ciągnik to kontrolka zgasła i było wszystko dobrze, po nocy znowu ten sam cyrk:(

      Czujnik jest taki jak na zdjęciu (chyba że się mylę). Czy do niego ma dochodzić + czy - ? Bo do tej wsuwki dochodzą dwa kable i są ze sobą połączone.  Można go jakoś obejść/zmostkować aby sprawdzić czy wina leży w czujniku czy gdzieś indziej w elektryce? 
      Skoro wszystko inne związane z hydrauliką działa to chyba nie wina pompy? 

    • Przez witek88
      Witam, mam pytanko za co odpowiadają poszczególne pompy w Masseyu 8160
      Za co odpowiada pompa wewnętrzna a za co zewnętrzna pompa? 
      Mam mały problem i muszę od czegoś zacząć.
    • Przez Hektor91
      mam problem ze sprzęgłem w mf 6150 ,gdy go zgaszę po 10 15 minutach sprzegło sie zapowietrza imuszę odpowietrzać sprawdzalem pompke sprzegłową jest okey czyżby czekało mnie ropoławianie ciagnika prosze oporadę
×