Skocz do zawartości

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Zetor
kat181    5

Witam,

 

Tydzień temu odebrałem mojego nowego Zetora Forterrę 105. dziś rozejrzałem się dokładnie wewnątrz kabiny i na tabliczce znamieniowej było napisane że kabina jest przeznaczona do montarzu na następujących typach ciągników:

 

ZETOR FORTERRA 95 105 115 125

ZETOR FORTERRA POWER 95 105 115 125

ZETOR FORTERRA POWER 125-6C 135-6C 145-6C

 

Słyszeliście może coś więcej na temat nowych modeli zetora.

 

Pozdrawiam Karol

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
look19    29

Te modele mają wyjść w przyszłym roku i będą miały elektrohydrauliczny rewers(bez użycia sprzęgła).


Jeśli chcesz poznać prawdę na temat Agromy pisz na PW. Na pewno odpowiem. Miałem z nimi do czynienia.

Nie polecam zgrabiarki firmy METAL-TECHNIK z powodu wad konstrukcyjnych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rataj    3

Ciekawi mnie jak beda wygladaly te 6-cylindrowe ciagniki :) trzeba w takim razie poczekac :)


Claas Dominator 98sl classic, Zetor Forterra 12441, Zetor Proxima 85 plus, Zetor 7211, Ursus c330


AgroFoto -----> najlepsza stronka w sieci;]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

timasz    52

ja bylem ostatnio w Agromie olsztyn i widzialem proxime z elektrochydraulicznym rewersem przynajmniej tak mnie zapewniano

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

U mnie tak jak u poprzednika jest wzmianka o 12741 ale przecież nie było mowy nawet o takim modelu chyba że jestem niedouczony :)


Konkurencja jest dobra ale najpierw trzeba ją mieć ZETOR

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adikpl1    184

To jest poprostu amerykańska wersja 11441. Mają tam inną symbolikę: 9741 10741 11741 12741 13241.

 

A ja znalazłem takie cuś o nowej forterce:

Forterra Power M2011

tractor innovation represents innovation of four-cylinder engines

with a performance of 66, 74, 81 and 90 kW and six-cylinder

engines with a performance of 90, 95 and 105 kW, which have a

laminated reversal clutch with the control under load, reinforced

torsional moment multiplier, innovated output shaft clutch, reinforced

5-level gear box and innovated design.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kat181    5

No, ciekawe skrzynka pięciobiegowa!

 

Na razie to w moim mi się tylko jedna rzecz nie widzi -> brak rewersu na czwartym biegu, już kilka razy mi się zdarzyło ze chciałem włączyć wsteczny na 4 polowej a mam ciągnik tydzień. Moim zdaniem to bardzo upośledza ten ciągnik a pasowało by mi orać właśnie na tym biegu :) i jak chcę wycofać to dwie dźwignie muszę przestawiać.

 

Jeżeli chodzi o wygląd nowej Forterry to mam nadzieję że nie przekombinują tak jak z Proksimą, te stare Proksimy były po prostu idealne a teraz wyglądają jak "Made in China". Może i w ciągniku nie jest wygląd najważniejszy ale ja Forterrę wybrałem min. dlatego że zawsze mi się podobała :).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adikpl1    184

Mają jeszcze pozmieniać trochę w kabinie, i wprowadzić silniki z 4 zaworami na cylinder. Nie wiem czy wiecie ale rewers elektrohydrauliczny powstał w kooperacji z firmami włoską Graziano(komplet sprzęgiełek) i niemiecką Nordgren (elektronika sterująca)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mekiss    28

rewers elektrohydrauliczny powstał w kooperacji z firmami włoską Graziano(komplet sprzęgiełek) i niemiecką Nordgren (elektronika sterująca)

ciekawe kto to bedzie serwisowal ,jak sie cos popsuje taka mieszanka to czasami duzy proglem dla serwisu :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wlodiw    2

Dokładnie, ale to dobrze ze firma Zetor (z jej serwisem tez różnie bywa..) nie umyła rąk tylko wymieniła we wszystkich modelach Proximy power te nowe skrzynie, bo jak znam życie to co niektóre firmy wypuściły bubel i się do tego nie przyznają np. firma BOSCH która wypuściła w latach 90tych wadliwe pompy do Opla 2,5 dieseli BMW 2,5tds ludzie do dziś bujają się w tych modelach z tymi wadliwymi pompami....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ariss    2

może nie wiecie ale rewers elektrohydrauliczny jest z sprzęgłem !! dopiero elektryczny jest bez sprzęgła

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    261

Rewers elektrohydrauliczny to jest wsumie to samo co elektryczny.

Bo chodzi w tym o to że sprzęgło jest sterowane hydraulicznie za pomocą elektrozaworów.

I w jednym i drugim przypadku nie trzeba samemu wciskać sprzęgła.

Bo nie spotkałem się z rewersem elektrohydraulicznym, przy którym trzeba by było samemu wciskać sprzęgło :)

W rewersie mechanicznym to tak...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ariss    2

cała seria MF 61xx miała w opcji rewers elektrohydrauliczny z sprzęgłem z wajchą zmiany biegów przy kierownicy a w standardzie mechaniczny i tez oczywiście z sprzęgłem dopiero późniejsze modele miały rewers elektryczny bez sprzęgła i elektrohydrauliczny to nie to samo co elektryczny

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Henius91    670

wszystkie modele MFa z serii 61xx ze szkrzynia Dynashift mialy rewers elektrohydrauliczny bez sprzegla z dzwignia przy kierownicy a ze sprzeglem to raczej mialy modele (z tej samej serii) ze skrzynia Powershift gdzie dzwignia rewersu byla przy dzwigni od zmiany przelozen. tak samo bylo w modelach z serii 3xxx powyzej 94 roku tyle ze te modele nie mialy rewersu przy kierownicy bo tam znajdowala sie dzwignia od polbiegow.



Valtra - Your Working Machine

http://www.youtube.com/user/Henius91 moje filmy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kat181    5

cała seria MF 61xx miała w opcji rewers elektrohydrauliczny z sprzęgłem z wajchą zmiany biegów przy kierownicy a w standardzie mechaniczny i tez oczywiście z sprzęgłem dopiero późniejsze modele miały rewers elektryczny bez sprzęgła i elektrohydrauliczny to nie to samo co elektryczny

 

To powiedz co jest elementem wykonawczym w takim "innym" rewersie elektrycznym?

Dla mnie to że się nazywa bez sprzęgła nie oznacza że go nie ma.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Henius91    670

oczywiscie w kazdym ciagniku jest sprzeglo, nawet w Fendtcie Vario gdzie jest ono zbedne no chyba ze trzeba sie gwaltownie zatrzymac. koledze chodzilo o przelacznie rewersu bez sprzegla. poprostu rewers elektrohydrauliczny dzila tak ze elektrozawory przepuszczaja olej do sprzegla i do przekladni (przy czym nie trzeba wciskac sprzegla) i tam samoczynnie przelaczja sie tryby. ja osobiscie nigdy nie slyszalem o rewersie elektrycznym. wpiszcie sobie w googlach "rewers elektryczny", nic nie znajdziecie zwiazanego z ciagnikami bo wystarczy pomyslec logicznie, co przy sprzegle zdziala sama elektryka?? bez hydrauliki sie nie obejdzie.



Valtra - Your Working Machine

http://www.youtube.com/user/Henius91 moje filmy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ariss    2
wszystkie modele MFa z serii 61xx ze szkrzynia Dynashift mialy rewers elektrohydrauliczny bez sprzegla z dzwignia przy kierownicy a ze sprzęgłem to raczej mialy modele (z tej samej serii) ze skrzynia Powershift gdzie dzwignia rewersu byla przy dźwigni od zmiany przelozen. tak samo bylo w modelach z serii 3xxx powyzej 94 roku tyle ze te modele nie mialy rewersu przy kierownicy bo tam znajdowala sie dzwignia od polbiegow.
co Ty siejesz za teorię zobacz sobie zdjęcia na np. allegro że niektóre MF z serii 61xx mają rewers mechaniczny.mój przykład rewersu mechanicznego a po 2 jak zmienisz u mnie kierunek jazdy bez sprzęgła to kontrolki wyją i ciągnik nie zmieni kierunku jazdy dopiero z sprzęgłem sam wychamuje i zaświeci się np kontrolka jazdy do tyłu i puszczam sprzęgło i jedzie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Henius91    670

przeczytaj prosze jeszcze raz moja wypowiedz :) na tych zdjeciach widac ze rewers znajduje sie z prawej strony i wlasnie w tych modelach z dzwignia po prawej stronie trzeba wcisnac sprzeglo. w tym ciagniku jest jakas imma skrzynia (moze Powershift, moze jakas inna) napewno nie Dynashift bo w Dynashift rewers jest bez sprzegla i w modelach 61xx znajduje sie przy kierownicy a w modelach 3xxx z prawej strony. na jednym zdjeciu widac w tym MFie dzwignie od polbiegow pod kierownica, to jest chyba Powershift.



Valtra - Your Working Machine

http://www.youtube.com/user/Henius91 moje filmy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Henius91    670

wszystkie MF 6160 nie mialy skrzyni Dynashift, co nie?? ale dobra mniejsza z tym, moze i ma Dynashift ale wtedy powinien miec rewers bez sprzegla. MASSEY FERGUSON 6150 (749479284) - Aukcje internetowe Allegro ten ma rewers przy kierownicy. MASSEY FERGUSON 6180 (741494383) - Aukcje internetowe Allegro Dynashift z rewersem przy kierownicy Ciągnik rolniczy MASSEY FERGUSON 6180 125KM KLIMA `97, 1997r., 125KM - otoMoto nastepny. moze nie wszystkie modele tak mialy. moze rewers przy kierownicy byl tylko wyposazeniem dodatkowym ale jednak jest on bez sprzegla.



Valtra - Your Working Machine

http://www.youtube.com/user/Henius91 moje filmy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Ssebuss87
      Opiszę mój przypadek "gwizdającej" proximy 8441 ze względu na coraz częstsze przypadki hałasujących silników w zetorach. Objawem był narastający wraz z obrotami charakterystyczny gwizd z silnika, trudny do zlokalizowania. Pierwszym winowajcą miała byc turbina- po zregenerowaniu było to samo ciągnik nadal gwizda. Pomógł mechanik który pracował w serwisie zetora a potem przeszedł na własną działalnośc. Na samym początku padła od niego diagnoza że to moga być wałki wyrównoważające w silniku, co też okazało sie prawdą. Ale najpierw zaczeliśmy od turbiny, potem cały dolot, pasek alternatora- rzeczy które są "na wierzchu". Bez żadnych objawów z wyżej wymienionych rzeczy, wiec zapadła decyzja o rozebraniu silnika i sprawdzeniu wałków. Na wałkach wyrabiają się bieżnie na których pracują łożyska igiełkowe- stąd ten gwizdający hałas. Koszt jednego wałka plus łożyska 950-1000zł  . 
    • Przez krzysiekwm90
      opinie na temat ciągnika

      piście

    • Przez Kacperkuj-pom
      Mam taki problem z proxima mianowicie po odpaleniu czasem obrotomierz podniesie sie do tych 800 obrotow , a po dodaniu gazu nie podnosi sie wskazow a spod maski slychac pisk po chwili jak silnik po chodzi wraca wszystko do normy innych objawow nie ma co to moze byc ?
    • Przez Katana90
      Mam problem z włączeniem biegów zetor 9540, po włączeniu biegów polowych jedzie powoli, nie reaguje na sprzęgło (nie rozłącza) tarczę wymieniłem na nową, uszczelki i tarcze żółwia i szosowe a ciągnik wogóle nie reaguje na sprzęgło główne, brak możliwości włączenia biegów szosowych. 
    • Przez Katana90
      Mam problem z włączeniem biegów zetor 9540, po włączeniu biegów polowych jedzie powoli, nie reaguje na sprzęgło (nie rozłącza) tarczę wymieniłem na nową, uszczelki i tarcze żółwia i szosowe a ciągnik wogóle nie reaguje na sprzęgło główne, brak możliwości włączenia biegów szosowych. 
×