Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
ORION1

Problem z Pronarem i pługiem obrotowym :(

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
ORION1    1

Posiadam Pronara 82A i kupiłem pług obrotowy zetora 4 skibowy ten najmniejszy co waży 720 kg. I miało być pięknie :) a nie jest. Po 2 h orki olej sie tak rozgrzał od podnosnika że się dymiło. A na końcu siłownik się rozleciał. Co mam zrobić ???? A i czy jest ktoś kto ciąga tkim Pronarem <82A> 4 obrotową ???? Proszę o pomoc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Vril    1

Sąsiad miał podobny problem tylko że w tym modelu 130 km i dużą 4 obrotową Uni.

Serwis mu zamontował dodatkowy zbiornik na olej i to pomogło .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gregorius    123

a wtym pługu jest taki zbiorniczek wyruwnójący??


Najbardziej lubię wizualizować sobie ostateczny krach systemu korporacji...

Kupię formownicę bierną do ziemniaków 2x75 cm
Kupię kombajn ziemniaczany Anna
Kupię ciągnik MTZ 82 w nowej budzie

więcej informacji na PW

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

szczewko    31

Chyba koledze chodziło o dodatkowy zbiornik oleju w ciagniku. Jesli olej sie grzeje to moze zamontowac chłodnice oleju hydraulicznego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris19911    9

W Pronarach i MTZ hydraulika to jedno z najsłabszych ogniw ponieważ zbiorniczek jest bardzo mały i jeśli maszyna wymaga ciągłego krążenia oleju to niestety pronar nie jest do tego, można dodatkowo założyć większy zbiornik na olej a także chłodnicę ale to nie to. Ale co do podnośnika to bez sensu, bo ja mam "Vogla" 4 skiby waży bodajże 800 KG i nawet na bardzo krótkich kawałkach (gdzie trzeba często podnosić i opuszczać) pompa podnosi bezproblemowo. a przecież obracanie pługa nie daje aż takiego wielkiego obciążenia. Proponuje ci podregulować podnośnik a potem myśleć o jakimś lepszym chłodzeniu oleju, ale na razie wyreguluj podnośnik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
S-Piotr    49

Aby 820 mógł pracować z 4-ką w obrocie,zmieniłem siłownik na 110 i cięgła(lagi)od większego MTZ-a,a olej w hydraulice dałem HL150 url][/url] i spokojnie daje radę.


Wszystko należy robić w sposób tak prosty, jak to tylko możliwe,i ani trochę prościej.
.......... [Albert Einstein]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Eryko    19

@S-Piotr mogłbyś zrobic fotke tych ramion z tylu jak to rozwiazales zeby wzmocnic?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
S-Piotr    49
026ab82aeb1ce486m.jpg to oryginalne z 95 konnego MTZ-a.

Wszystko należy robić w sposób tak prosty, jak to tylko możliwe,i ani trochę prościej.
.......... [Albert Einstein]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Eryko    19

Ok dzieki.u siebie tez musze pomyslec nad takim rozwiazaniem bo przy agregacie uprawowym ok 1500kg TUZ az trzeszczy.A u Ciebie jak było z tym pługiem przy seryjnych wieszakach na jakich miales od nowosci?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
S-Piotr    49

Oryginalne przy pługu powyginały się więc zapodałem takie.Teraz zero problemów.


Wszystko należy robić w sposób tak prosty, jak to tylko możliwe,i ani trochę prościej.
.......... [Albert Einstein]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lysyrolnik    14

Ja w swym MTZ po zeszłorocznych cyrkach z wieszakami kupiłem ramiona jednolite od ciągnika innej marki. Szkoda tylko ze nie ma haków ale da się żyć. Od ich założenia skończyły się problemy z wyginającymi i pękającymi na składaniach ramionami :)


Honda - The Power of Dreams :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Eryko    19

u mnie o dziwo JESZCZE nie popękały ani sie nie powyginały.choc w tamtym roku przy pługu 3 obrotowym puscilo to górne ramie co wchodzi na tryby i podnosi wieszak.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qqq    18

A ja zrobiłem sobie sam nowe belki oczywiście z hakami CBM ;zdjęcia dodam bo z dawna miałem zrobione


Jeżeli masz wszystko pod kontrolą to znaczy ,że jedziesz zbyt wolno.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
klejnus    0

I ja sie wtrace do tematu ale z pytaniem :D:P:P Jakie masz ziemie i jak Ci idzie ta 4 obrotowa? Pronar ma jakieś duze problemy? BBo zdziwiony szczerze powiem jestem że 80konny ciągnik uciągnie 4obrotowa.


Nie jestem rolnikiem i nigdy nie byłem dopiero sie uczę przepraszam za błędy:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GoRAL1    63

Cztery skiby to przesada,

taka eksploatacja niszczy ciągnik.

Sąsiad do mf 90 KM tez kupił 4x45 , niby orze ale z wielkimi problemami.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    101
A ja zrobiłem sobie sam nowe belki oczywiście z hakami CBM ;zdjęcia dodam bo z dawna miałem zrobione
Podaj namiary na te fotki bo MTZ zaczyna mnie interesować ale to co tam jest nie można nazwać TUZem i jeśliby mi kiedyś strzeliło do głowy kupić BELARUSa to właśnie wymiana belek byłaby pierwszą rzeczą do ucywilizowania tego ciągnika :D

Czekam na fotki.


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez AgroRolnikŚląskiTeam
      Witam mam problem z Pronarem 82SA polegający na tym że cały czas świeci radio w kabinie po odłączeniu "prądu" przez ten wyłącznik przy schodach i w momencie gdy ciągnikiem "potrząsłem" to radio się wyłączą i po chwili znowu świeci ... Aż do momentu w którym przekręciłem 3 razy stracyjką bo chciałem go odpalić i chu*a wszystko zgasło i zwora 12/24 V się przepaliła i teraz jest taki problem że po wymianie tej zwory / przełącznika 12/24 cały czas kręci aż do momentu w którym odłączę przewód od akumulatorów (na zworze pierwszy od siebie) . 
       
    • Przez P107R
      Witam,
      Kilka dni temu jednego z MTZ 82 w moim gospodarstwie zastąpił Pronar 1025a 2007r, jest to nowy nabytek więc nie znaj jeszcze jego zachowań, ale jedno jest co najmniej dziwne...
      Otóż dzisiaj po odpaleniu sprzętu i wyjechaniu z garażu zdziwiłem się, gdy wybiłem bieg na luz, a po puszczeniu sprzęgła ciągnik wyraźnie powoli się toczył... dopiero gdy dźwignią zmiany zakresów wybiłem na luz to ciągnik się całkowicie zatrzymywał, no i w miarę rozgrzewania się ciągnika ten objaw zanikał, czy to normalne?
      W sumie to dzisiaj po raz drugi od zakupu się nim przejechałem, no ale wydaje mi się że tydzień temu tego nie było poza tym dzisiaj był mróz -2,5 stopnia czyli trochę chłodniej niż tydzień temu, ma to wpływ na jakiś mechanizm w skrzyni biegów?
    • Przez Jarczan
      Na lato zakupiliśmy pronara i wiadomo filtry oleje profilaktycznie należało by wymienić. Po spuszczeniu (olej byl czarniutki) i wlaniu hipola przekładniowego olej się zwarzył tak więc rozgrzalismy go, wypuściliśmy i nalaliśmy nowy który również się zwarzył. Jakieś pomysły jak uporać się z tym problem?
    • Przez szpeniek26
      Witam mam problem ze sprzęgłem w pronarze 82SA a mianowicie jego brak, czasem jest tak że pedał sprzęgła praktycznie sam po lekkim nacisnięciu leci do podłogi, nie moge wbić żadnego biegu, jak szybko nim poruszam to odbije i jest ok.
      Prosze o pomoc.
    • Przez AgroRolnikŚląskiTeam
      Witam od pewnego czasu zastanawiam się co jest z tymi ruskimi silnikami d 243 (Pronar 82 SA) że gówno widzą a kopcą jak głupie . Mój nawet na pusto pod górkę niewielką z turem łc 1650 na pełnej czwórce po asfalcie kopci na czarno , podczas orki pod górę z 10 stopni - góra 13 w pługu 4x40 na 2 polowej z reduktorem puszcza taki dym że aż jest ciemno a w nocy to i widać ogień z tłumika na 5-10 cm , rozumiem że jest dość spore obciążenie i w instrukcji jest napisane 100-120 km ale dajcie spokój prosty ursus c 360-3P w pługu 2 skibowym na 3 szosowej dymka nie puści a nieraz jest tak że aż z obrotów spada . Ostatnio dość sporo jeździłem Pronarem (82 SA) w przyczepie autosance z 7 t jęczmienia i byle jaka górka i do 3 szosowej trzeba było redukować . 
      Dodam że mój egzemplarz ma ok. 3300 mtg .
×