Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.mam problem w MTZ taki że nie moge wcale wlączyc napedu.proboje wciagnac wajche na ktorys ze stopni i nie da rady,wajcha opadla i nawet na sile podczas jazdy nie idzie wlaczyc.co to moze byc? mial ktos juz taki problem?

Opublikowano
niestety ja ci nic nie poradze bo jeszcze z takim problemem sie nie spotkałem :D

 

 

 

To po co piszesz jak nic nie poradzisz... Pyta ktoś Ciebie o zdanie....

 

 

 

 

 

 

Ja mam ten sam problem w Pronarze.

Opublikowano

A spróbuj polać olejem wajchę od góry (w kabinie) polej po tym drucie co chodzi góra-dół. Polej i za jakiś czas dalej polej i tak z parę razy i powinno być dobrze, wtedy będzie leciutko chodziła ta wajcha.

Opublikowano

ale wiesz co takie polanie olejem nic nie da bo cos raczej trzymie w przekladni.i tam bede pierwsze szukal problemu.

Tak to działał elegancko włączał sie i wyłaczał a teraz nagle sie cos zawiesilo.Tak to juz z ruskami jest.

Opublikowano

No jak tam uważasz ale ja bym polał bo miałem tak samo, nawet młotkiem nie dało się wybyć ale polałem parę razy i działa, i tak co jakiś czas polewam jak zaczyna mi ciężej chodzić i jest ok.

Opublikowano

Jutro bede probowal co to moze byc powodem.ale dodam ze jak wlacze wsteczny bieg ,jade do tylu i w tym samym czasie ciagne mocno wajche do gory zeby zalaczyc naped ,to slychac takie piszczenie jak by nie bylo w przekladni smarowania.

Opublikowano

Gdy kupiłęm mojego MTZ to miał 6 lat i z ta wajchą miałem problem bo kiepsko sie ją zachaczało. W końcu doszedłem do świetnego rozwiązania i zamontowałem rączkę od ręcznego z całym mechanizmem do przykręcenia (pochodziła ze złomu od malucha) teraz działa świetnie gdy zaciągne na 2 ząbki to mam pierwszy stopień a gdy na 4 to mam drugi stopień, czyli zblokowany. Gdy widze ze zaczynam sie kopać to tylko wajcha do góry i juz ciagnie na 4x4.

Opublikowano

Bo w nowszych mtz/pronarach inaczej jest rozwiazane sterowanie tej dżwigni (więc olej nie pomoże Ci, a u Pronara82 nie chodziła dźwignia)

 

Eryko teraz tak włącz napęd i niech ktoś patrzy czy oba wałki się kręcą jężeli jeden się kręci a drugi ten przy moście nie to zdejmujesz ten wał i na tej podporze łączącej jest sprzęgło przeciążeniowe więc musisz je dokręcić

 

jeżeli jednak oba wałki się nie kręcą to masz coś z tą przystawką włączającą, ja również (na razie jej nie robie bo nie mam czasu) ale u mnie działa tzn muszę podnosić do samego końca dźwignię i nie wpada do rowka tylko tak z boku się trzyma bardzo ciężko to wciągać/włączać, a regulowałeś tą dżwignię skracałeś ją ?

Opublikowano

Napedu nie mozna wlasnie właczyc wiec go nie wlacze.wałki krecic sie kreca nawet bez wlaczonego napedu.

Było wszystko dobrze działał bez problemu i nagle sie cos zatrzymało i nie idzie go włączyc.cos jak by blokowało w tej przystawce od napedu.

Opublikowano

Wałek od przedniego mostu będzie się zawsze kręcił bo napędzają go koła i wałek za przystawką też się będzie kręcił bo jak przystawka dobra to i ten wałek za podporą też się będzie kręcił w trakcie jazdy gdy przedni napęd mamy wyłączony!

Opublikowano

Tez u mnie tak jest i wałki sie kreca przy wylaczonym.dzisiaj rozebralem ta przystawke od napedu.wszystkie tryby w jak najlepszym porzadku.tylko cos ciezko ma wejsc tryb w tryb zalaczajacy naped w przystawce.nie zawsze chce trafic jeden w drugi.nie wiem czy tak ma byc czy cos jest nei tak i bede musial to rozebrac na czesci pierwsze.

Opublikowano

U mnie też tak nieraz jest. Czasem to włączasz jednym palcem w każdej chwili, a czasem to 'zajoba' idzie dostać, bo akurat stoisz pod górę w błocie a gówno nie chce się za cholerę włączyć. W pewnych położeniach po prostu nie da rady wyciągnąć tej dźwigni i już. Trzeba to robić nie w czasie jazdy, tylko na tym najwolniejszym biegu skokami do przodu po dosłownie 30cm się przemieszczać, aż tam się jedno z drugim że tak powiem 'skuma' i wchodzi bez problemu. Jeżeli będziesz próbował na siłę to ani na postoju, ani w czasie jazdy nie włączysz tego. U mnie jest też czasem tak, że nie idzie tego wyłączyć wtedy procedura jest taka sama jw. ale lepiej jest podczas próby wyłączania cofać.

 

To jest po prostu takie dość prymitywne 'ustrojstwo' i czasem trzeba do niego sposobem.

Opublikowano

Było tak ze mogłem wlaczyc naped w kazdej chwili bez problemu a teraz nie widac w przekladni zadnych uszkodzen a napedu wlaczyc nie moge.

Chyba jednak rozbiore tą przystawke i zobacze co tam za murzyn siedzi moze to jakos usprawnie.

a jeszcze mam pytanie jak wyregulowac ta sruba co łaczy wajche od wlaczania napedu z przystawka.bo mialem tak wyregulowana ze mialem jeden stopien napedu wlaczony albo wylaczony.

 

 

Up.

Rozebrałem tą przystawke i powodem nie wlaczania sie napedu byla wyrobiona ta wajcha co wchodzi w przystawke i zalacza naped. podlozylem cienkie podkladki od zewnatrz i od srodka i działa elegancko.

Opublikowano

witam mam problem tego typu ze napęd pod dużym obciążeniem nie ciągnie ale to pewnie wina sprzęgła w podporze muszę tam zajrzeć w wolnej chwili mam gorszy problem :) może ktoś się z tym spotkał i mi powie gdzie szukać przyczyny jak włączę napęd i jadąc na 3 biegu żółwiu to jest ok a czym wyższy bieg ciągnik zaczyna wchodzić w wibracje problem zanika przy szybkiej jeździe na biegu 5 zającu mi się wydaje ze gdzieś łożysko siada albo wal ma bicia a może moje myślenie jest mylne?? czekam na jakąś poradę

Opublikowano

ale te wibracje to na twardym bo jak tak to normalne po prostu napęd zalącza się tylko w polu, a wibracje mogą ustawać przy dużej prędkości za to że sprzęgło Ci popuszcza a wiadomo im większe obciążenie/szybkość tym mocniej bo rozumiem że w polu 4x4 i na drodze przy 2x4 nie wibruje

Opublikowano

kolego napisze jeszcze raz wibruje tylko przy załączonym napędzie przy tych biegach co wyżej wymieniłem ciekawi mnie czy ktoś sie spotkał z takim przypadkiem dodam ze to pronar 82a 2006r

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v