Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Witam.

 

Wiec tak od niedawań jestem posiadaczem MF 255 już nauczyłem się go obsługiwać, ale chciałbym tez robić proste rzeczy jak wymiana oleju

 

Wiec tak Wiem gdzie się sprawdza gdzie spuszcza i wlewa

 

tylko czy olej Castrol 15W40 Diesiel Mineralny będzie do niego dobry ? no i od razu wymienił bym filter oleju

 

czy są jakieś haczki przy wymianie trzeba na coś zwracać uwagę?

 

W aucie i motorze jest to proste ale przy ciągniku może coś jest jakoś inaczej? nie wymieniałem a o maszynę trzeba zadbać co jakiś czas

 

??

Opublikowano
Witam.

 

Wiec tak od niedawań jestem posiadaczem MF 255 już nauczyłem się go obsługiwać, ale chciałbym tez robić proste rzeczy jak wymiana oleju

 

Wiec tak Wiem gdzie się sprawdza gdzie spuszcza i wlewa

 

tylko czy olej Castrol 15W40 Diesiel Mineralny będzie do niego dobry ? no i od razu wymienił bym filter oleju

 

czy są jakieś haczki przy wymianie trzeba na coś zwracać uwagę?

 

W aucie i motorze jest to proste ale przy ciągniku może coś jest jakoś inaczej? nie wymieniałem a o maszynę trzeba zadbać co jakiś czas

 

??

Witam!Posiadam MF 255 od 1992 roku.Używam od około10 lat oleju Turdus SHPD.Uważam że jest to jeden z lepszych olejów na rynku, biorąc pod uwagę stosunek jakosci do ceny.
Opublikowano

Dane wg instrukcji obsługi wydanej w 1985 roku:

 

Olej silnikowy - 6,8 l., może być wspomniany Turdus 15W40 albo nawet Milvus czy Falco jeżeli mało pracujesz w sezonie bo i tak wskazane jest zmieniać olej raz w roku (lub co 250 mth)

Olej przekładniowy - 42 l. skrzynia/hydraulika + 2x 1,7 l. w zwolnicach, może być Agrol

Olej w mokrym filtrze powietrza - 0,475 l., taki jak w silniku

Układ chłodzenia - 10,2 l., np. Borygo

 

Jeżeli masz zamiar wymieniać cały olej w skrzyni to po spuszczeniu starego możesz zajżeć do filtra hydrauliki który wyjmuje sie z dołu korpusu odkręcając dekielek na trzy śrubki i śrubę trzymającą filtr. Po zabiegu wskazana nowa uszczelka pod dekielek, kosztuje kilka groszy a oszczędzi roboty jakby zaczęło coś kapać.

Opublikowano

A może być do przekładni

 

OIL AGRO UTTO 10W/30 czy może jakiś lepszy niewiele dorszy bo w sumie mało jeżdżę to starczy ten olej na paręnaście lat a wole na tym nie oszczędzać by potem robić pompy itp

 

nie będzie się z niego robiła woda w lecie ?

 

do przekładni i zwolnic musi być hydrauliczno-przekładniowy ale jak dobrze kojarzę w mf 255 jest sprzęgło suche czy się mylę bo jeśli mokre to jeszcze musi być do smarowania mokrych sprzęgieł

Opublikowano

Może być, UTTO to uniwersalny olej do przekładni i hydrauliki, nadaje sie też do mokrych sprzęgieł i hamulców. Co do lepkości to np. UTTO 10W40 zwykle "odpowiada" klasycznemu przekładniowemu 80W90, teoretycznie 10W30 będzie troche rzadszy po rozgrzaniu.

 

MF 255 ma zwykłe sprzęgło suche, dwustopniowe (na drugim stopniu masz WOM i pompę hydrauliczną).

Opublikowano

ale czy tam naprawdę wchodzi 42 litry ? to jest bardzo dużo oleju

 

hmm to jaki byście polecali lepszy przekładnia + hydraulika jakiś 15W40 ? 15W30 ? tylko musi być to mineralny

 

bo chciałbym nalać dobrego oleju w dobrej cenie

Opublikowano

Pojemności które podałem pochodzą z oryginalnej instrukcji...

 

"Pojemność oleju w układzie napędowym:

- skrzynia przekładniowa + tylny most 42 dm3

- zwolnice 2 x 1,7 dm3"

 

...z autopsji niestety nie potrafie tego potwierdzić. Oleju musi być dużo bo jest wspólny z hydrauliką zewętrzną a ta może mieć duże zapotrzebowanie na olej, np. siłowniki przyczep.

Opublikowano

Ten ciągnik nie ma za specjalnych wymagań. Silnik nie wyposażony jest w jakieś sekwencyjne wtryski czy turbosprężarkę. Najzwyklejszy diesel z pompą rotacyjną.

Do silnika SUPEROL wystarczy a ilość to ok 8 litów

Do skrzyni i tylnego mostu 42 litry Agrolu U. Ten olej jest sprawdzony w tym ciągniku i nie ma z nim problemów (za rzadki czy za gęsty)

Opublikowano (edytowane)

co ile motogodzin wymieniac olej w silniku w MF 235 ? i jaki najlepszy 15w40 ( superol cc moze byc ) ? a jesli chodzi do hydrauliki to jest jakis na dolewki 1 l agrolu ?

Edytowane przez ferguson235
Opublikowano

W 255 wymiany producent zaleca co 250 h. Oleju ja uzywam 10W40 ważny by to był odpowiedni olej- tzn właściwy jak dla aut ciężarowych- nie osobowych czy dostawczych (klasyfikacja ACEA E, np dla Turdusu półsyntetycznego którego używam to E4, im wyższa cyferka tym nowocześniejszy i droższy olej, niekoniecznie lepszy dla takiego silnika). Wielu używa 15W40 sam też używałem, myslę że 10 jest lepszy szczególnie w zimie.

Opublikowano

A czy zalanie do skrzyni w 255 jakiegoś 10w40 np castrola nie spowoduje wypłukania jakichś brudów i odsłoni wycieki? Ciągnik ma prawie 30lat, ale ma się dobrze

Opublikowano (edytowane)

Witam

Ile potrzeba wlać oleju i jakiego do tylnego mostu Fergusona 235?

Olej w tylnym moście jest na wspólnym obiegu co w skrzyni biegów. Zalecany do Agrol U. W 235 nie ma zwolnic planetarnych przy kole i nic się już tam nie wymienia.

O do kolegi wyżej. Zalewa się oleje takie jak instrukcja pisze. Pisze że ma być Agrol U to po co droższy Castrol 10w40 i jeszcze nie napisałeś jaki bo na pewno nie silnikowy tylko UTTO lub STOU i koledze penie chodziło o olej do silnika:)

Co do oleju silnikowego to jeśli nie używasz dużo ciągnika zimą to 15W40 spokojnie wystarczy, jeśli bardzo dużo jest używany zimą to z całą pewnością 10W będzie zachowywał lepkość w niższej temp. niż 15W - kwestia jeszcze samego oleju i dodatków czyszczących.

Edytowane przez akmaly
Opublikowano

Castrol agri mp+ 10w40

A chodzi mi o to żeby mieć takie same oleje w obu ciągnikach i mógł podpiąć spokojnie przyczepę do kiprowania, i nie zapaskudzić sobie nowego olejku w skrzyni mf 3070.

A przyczepę ciągam oboma ciągnikami

Opublikowano

Nie wiem gdzie tu oszczędność - do MF 255 wystarczy zwykły Agrol U lub podobny który jest tańszy od najtańszego oleju typu STOU ( silnikowow-przekładniowo-hydraulicznego). Wg. mnie oleje typu STOU to nie najlepsze rozwiązanie - silnik i przekładnia mają zupełnie inne wymagania.

Ale ty masz jeden sprzęt i chcesz używać obu ciągników więc aspekt ekonomiczny schodzi na boczny tor. Wg castrol można stosować Agri MP Plus 10w-30 więc pewnie ten co masz również nic nie zrobi skrzyni. Zresztą lepkość ma dość wysoką - wyższą niż Agrol U tylko nie znalazłem nigdzie liczby zasadowej ale w skrzyni to raczej nic nie wypłucze. Ale to moje prywatne zdanie i nie dam się obciążyć kosztami jakby coś:)

Opublikowano

Tu nie chodzi tak o koszty jak o wygodę. Jak wiem, że mam coś do kiprowania to jadę 255 zamiast szybciej i wygodniej jechać 3070. Już w tym roku zaliczyłem wtopę jak byłem w lesie po drewno sąsiadowi. Niby górka mała, ale pod ściółką było troszkę miękko i D35 została w lesie, a ja musiałem śmigać po większego brata, a u sąsiada znowu zamiana do kiprowania.

 

Kosztami nikt Cię chyba nie obciąży, bo przecież to nie Ty mu na siłę ten olej wlałeś. :P

Opublikowano

Do serii 200 castrol jako alternatywę zaleca agri mp+ 10w30. Każdy UTTO do skrzyni będzie ok jeśli chodzi o serię 2xx i 30xx np Agro UTTO. Jeśli chcesz do wszystkiego to STOU

Opublikowano

koledzy chciałbym zalać do MF 255 do hydrauliki olej przekładniowy jak w JD czyli JD hygard bo chcę używać obu ciągników do przyczep i nie chcę zapaskudzić JD innym olejem, czy w MF ten olej się sprawdzi? może ktoś już tak robił? i jeszcze jedno pytanie do hydrauliki i przekładni w 255 jeden filtr jest pod spodem na 3 śrubach a czy nie idzie gdzieś tam jeszcze jeden filtr?

Opublikowano

Witam Was, 

jestem nowy na tym forum oraz nowym użytkownikiem MF235 .

Moje trzy pytania:

1. Czy istnieje jakaś różnica jakości pomiędzy firmami oleju do skrzyni i układu hydraulicznego Agrol poza ceną...?

Mam na myśli  Agri U Jasol oraz Agrol Lotosa? Bo cena jest wyraźną różnicą. 

2. Gdzie w sklepie internetowym znajdę podkładkę (uszczelkę) pod filtr oleju pompy hydraulicznej? Chciałbym wymienić filtr i olej, a jedynie tej uszczelki nei mogę znaleźć.

3. Jaki polecalibyście obecnie olej silnikowy do MF 235? Ciągnik z przebiegiem ok 2000 Mh i zawsze w rodzinie.

Pozdrawiam!

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez karol_365
      Witam. Może ktoś podpowie, czy mam słuszne podejrzenie odnośnie wycia w skrzyni i ewentualnie doradzi jak to zlikwidować. Jakieś 2 lata temu zakupiłem MF 698 w tanich pieniądzach z niesprawnym wzmacniaczem momentu ( dźwigienka pod kierownicą, czyli skrzynia na 2 wajchy). Wzmacniacz ogarnąłem. Były pęknięte pierścienie w nim i przy okazji zregenerowałem kosz wzmacniacza. Przed remontem nie było praktycznie ciśnienia na skrzyni z jazdą, więc dla spokojności wstawiłem nową pompę hydrauliczną. Podczas wymiany zauważyłem że na przekładni pompy hydraulicznej na takiej płycie ( dołączam na zdjęciu) jedne koło zębate było luźne( strzałka na zdjęciu) . Niestety zignorowałem to i złożyłem wszystko do kupy. Efekt? Wszystko działa jak żyleta, wzmacniacz ,wom , podnośnik, cisnienia są luks. Jedynie pozostało głośne wycie. Wycie pojawia się tylko i wyłącznie wtedy gdy załączony jest wzmacniacz momentu, tzw. przyspieszacz. I moje pytanie brzmi, czy te wycie może powodować te małe koło zębate, które miało luz , które ja zignorowałem i zostawiłem? Ciągnikiem dużo nie jeżdżę ale jak już coś robię , to mnie szlak trafia , bo wyje to głośniej niż c360 z kosiarką 😅 W wolnej chwili chciałbym to zrobić ale przed tym wolę się upewnić czy dobrze myślę. Pozdrawiam 




    • Przez kuna9977
      Zastanawiam się nad opryskiwacza wpadł ładny pilmet 1215 używany. Tylko mam górzysty teren i zastanawiam się czy MF 255 z pełnym da radę na 2 biegu. Też mam kilka kawałków w klin jak wygląda sprawa ze zwrotnością? Czy lepiej kupić 800l. Na Zetora 7340. Mf mały zwinny mało pali chodzi również z rozsiewaczem. 
    • Przez Mateusz0110
      Witam
      Niedlugo zaczynam remont mojego MF 255 , może ktoś podpowie jak I czy wg da się przerobić hydraulika w MF 255 żeby hydraulika była niezależna z podnosnikiem, było by to milion razy wygodniejsze. 
      Dzięki za informacje 
      Np jakbym zalozyl dwa takie rozdzielczego jeden z lewej strony do hydrauliki a drugi po prawej do podnośnika żeby nietrzebabylo przekręcać tej dźwigni pod siedzeniem jets to uciążliwe przy rozsiewaczu do nawozu gdzie jest otwierany hydraulicznie 

    • Przez Clark
      Witam. Jestem na etapie wymiany instalacji w MF255. Poza kontrolkami od kierunków wszytko niby działa ale jest jeden podstawowy problem- brak ładowania. Jeśli wzbudzę alternator to wszystko hula jak złoto. Teraz pytanie w jaki sposób w oryginalnej instalacji poprowadzone jest wzbudzenie. Instalacja którą kupiłem ma tylko dwa przewodu. Jeden główny i drugi od kontrolki. Ten od kontrolki nie podaje plusa więc wzbudzenia nie ma. Jeśli podam plus wszystko działa. Co najważniejsze- nowa instalacja jest zrobiona na wzór oryginału a ja mam alternator przerzucony na drugą stronę i jest to on od samochodu. Nie wiem jak w oryginalnym było rozwiązane wzbudzenie. Poprzednio alternator zakładał mi elektryk ale zrobił to metodą gospodarczą i po linii najmniejszego oporu (sama kontrolka od początku nie działała). W necie znalazłem informację, że przez przewód kontrolki chwilowo powinien być podawany plus ale tak się nie dzieje. Czy w oryginale jest jakiś dodatkowy przewód?     
    • Przez kiken
      Witam ogólnie szukam opinii na temat MF 264 najlepiej użytkowników wady i zalety kto co wie i na co zwrócić uwagę przed kupnem ? Jak radzi sobie z turem ten konkretnie jest z napędem 4x4  był plan założyć turą do 3p a teraz zastanawiam się nad takim rozwiązaniem pozdrawiam 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v