Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

pietras892 masz racje....ludzie mający stare i zużyte ursusy zetory i komunistyczną mentalność nigdy nie powiedzą że zachodni ciągniki są o niebo lepsze... niestety prawda jest taka ze przez przynależność polityczną nasza mentalność często jest jaka jest... "co z zachodu" to złe

Opublikowano

Inaczej podszedłbym do mf-a, gdyby w moich okolicach było więcej pozytywnych opinii właścicieli na ich temat. Niestety tylko jeden jest całkowicie bezawaryjny, ale to wyjątek - wzięty ze służb komunalnych. Gdybym miał kupić mf-a, to wybrałbym się po niego zagranicę z kimś, kto się naprawdę zna na nich, bo to nie ursus czy zetor, że byle kto sprawdzi, czy wszystko działa. Ewentualna pomyłka może słono kosztować...

Edit: Czy ta seria: http://www.konedata.net/Traktorit/MF6110.htm jest wolna od wad, o których w tym temacie ja i inni(elektronika, układy różnicowe)?

@Pietras892: takiego Mf-a właśnie ma mój znajomy, tyle ze w wersji komunalnej. Te mniejsze są mniej zużyte. Najczęściej złe opinie słyszę na temat mf-ów serii 3000 o mocy powyżej 100km. Ci, którzy mają długo mf-a mówią, aby "obchodzić się z nim jak z jajkiem"

Czy to prawda, że skrzynia 16 biegowa w mf-ach jest mniej awaryjna od 32 biegowej?

Opublikowano

W Agromechanice z marca 2009 jest artykuł o Fergusonie właśnie seri 3XXX. Tytuł artykułu to "Gdyby nie te skrzynie..." Napisano tam że według opinii użytkowników bardziej awaryjna jest skrzynia Speedshift czyli ta 16 biegowa.

Opublikowano

A czy przypadkiem to nie są te same skrzynie biegów, tylko że 32 biegowa jest z super reduktorem? W nowych MF są do wyboru skrzynie16, 24 z reduktorem i 32 z super reduktorem

Opublikowano

Wydaje mi się, że główna budowa skrzyni zbytnio się między sobą nie różni. Tak jak w zetorze 10/2,20/4,12/12. Przekładnie mają po 5 biegów w głównym zakresie, a 12/12 ma szósty zamiast wstecznego. Tutaj jest pewnie tak samo.

@Waldekps2: a jaki to był numer(chętnie bym poczytał sobie)?

Opublikowano

Nikt nie narzeka na zachodniaki bo jak się każdy poprzesiadał z C360 to jak ma narzekać ... ale gdybym nie miał kumpla który handluje zachodniakami to bym nie wiedział ile każdy średnio sprwadzony ciągnik ma mth... mianowicie ok. 20 tyś mth... Każdy!!! Bez wyjątków... On MFa nie sprowadza od ponad roku... po niefortunnej wpadce mianowicie oddał go do malowania lakiernik porozłączał kable później podłączył i przedni napęd padł.... U mnie w okolicy 50km mało który handlarz sprowadza MFy... No ale ilość mth tyczy się wszystkich ciągników i żeby kupić coś poniżej 20 tyś mth to trzeba sie sporo naszukać... taka prawda... I wg mnie trzeba kupować ciągniki stosunkowo tanie w naprawie jeszcze... Tak jak z samochodami... za miesiąc wystawiam ojca golfa III Varianta 1.9TD z 94 roku bo po przejechaniu 30 tyś km zaczyna on się sypać ale ma oryginalnie nakręcone 290tyś km... więc on długo już nie pociągnie...

Opublikowano

@Luke16 masz rację. Zadbane ciągniki z zagranicy z małym przebiegiem pochodzą tylko i wyłącznie od rolników, bądź firm komunalnych , a najlepsze są te ostatnie. Mój znajomy takiego kupił. Bodaj ma dosyć żwawy silnik z tego, co mówił(wcześniejmiał ursusa 904).

Opublikowano
Wydaje mi się, że główna budowa skrzyni zbytnio się między sobą nie różni. Tak jak w zetorze 10/2,20/4,12/12. Przekładnie mają po 5 biegów w głównym zakresie, a 12/12 ma szósty zamiast wstecznego. Tutaj jest pewnie tak samo.

@Waldekps2: a jaki to był numer(chętnie bym poczytał sobie)?

Agromechanika nr3 z marca 2009. Speedshift ma 4 biegi + jeden półbieg, reduktor i rewers a Dynashift ma też 4 biegi + 4półbiegi, reduktor i rewers.

Opublikowano

@jaro gdybym znalazł w tamtym temacie satysfakcjonujące mnie informacje, wówczas nie pytałbym się o landini w tym temacie. Tak w ogóle można by połączyć te tematy, bo są ze sobą spokrewnione.

Opublikowano

A landini to nie czasem mf w innej obudowie a raczej kolorystyce?? :)

Opublikowano

zależy jakie serie i z których lat, nowe nie maja z MF nic wspólnego no może poza silnikami perkinsa, starsze landini z serii 6550-8550 oraz 10000-14500 mają swoje odpowiedniki w kolorze czerwonym co do innych serii to nie jestem pewien czy mają jakieś odpowiedniki czerwone,

osobiście posiadam landiniego 7550 od lutego i z tego co zrobił te ok 200 mth to mogę powiedzieć że ciągnik jest godny polecenia

Opublikowano

W moim poprzednim poście jasno i wyraźnie podkreśliłem, że interesują mnie tylko te modele, które są już okrągłe(nowsze), więc proszę o poradę użytkowników Landini, ale tych nowszych.

Opublikowano

ja jeszcze odnośnie posta kolegi look19 fakt te skrzynie są awaryjne, ale w większosci defekty spowodowane są złą obsługą np wpychanie biegu na siłę czy przerzucanie z szosowego na polowe podczas jazdy itp itd....mysle ze zaden ciągnik na zsynchronizowanej skrzyni tego nie lubi

 

 

 

co do tej serii o którą ptyasz ciągniki powyżej 100 koni nie pracowały przy bronkach i odśnieżaniu :) ktoś kto kupuje za granicą taki ciągnik ma napewno troche hektarów i wykorzystuje go tak żeby jak najszybciej się zwrócił, i jak już się prawie do niczego nie nadaje to sprzedaje polakowi który często odmładza go o 10tyś mth. i opycha dalej

Opublikowano

Dzięki @zbigi123. Chociaż ty trochę kumasz na tym forum. A co do mf-ów serii 6000(następca serii 3000) to nie są one wcale lepsze. Dzisiaj był u mnie wujas i mówił, że jego znajomy ma oberwany przedni napęd - model 6120, a ciągał on tylko 4 skibowy, zagonowy pług 14 calowy, resorowy i grubera 2,2 i oznacza to, że jedno w tej serii poprawili, a drugie spartolili, bo w serii 3000 nie słyszałem jeszcze o oberwanym przodzie - ten podzespół musiał być akurat wytrzymalszy. Co do najnowszych MF-ów, to każdy debil może nim pracować (co do tej pory było niemożliwe), bo ma on tyle elektroniki, że myśli ona za kierowcę. Więcej na ten temat jest w dodatku Top technika rolnicza 01/2009.

Opublikowano

Hmm-look19-to nie jest tak że jak ktoś pisze że trafił mu się awaryjny sprzęt to zaraz wszystkie ciągniki tej marki są do czterech liter-ja np. fanem Landini nie jestem ale też daleki jestem od tego żeby zaraz zmieszać go z błotem.

Zauważyłem niestety ostatnimi czasy że sprzęt rolniczy jest coraz bardziej kiepskiej jakości-jak parę dni temu obejrzałem nową belarkę Metalfachu to niniejszym chciałbym przeprosić i błagać o wybaczenie osoby którym (może-nie pamiętam) nieopatrznie zareklamowałem ten wyrób-w porównaniu z moim pochodzącym z początków produkcji wyrobem obecna prasa to nawet na nazwę szrotu nie zasługuje-piszę to będąc zdrowy na ciele i umyśle :).

Opublikowano
Co do najnowszych MF-ów, to każdy debil może nim pracować (co do tej pory było niemożliwe), bo ma on tyle elektroniki, że myśli ona za kierowcę. Więcej na ten temat jest w dodatku Top technika rolnicza 01/2009.

No Fendt, Case , NH, i wszystkich innych elektroniki nie ma :)

A cóż to takiego co w MF ( z TT 01/2009) myśli za kierowcę, bo mam i jakoś nie zauważyłem, no może oprócz takiego wielkiego udogodnienia ja wyłączanie przedniego napędu powyżej 15 km/h :)

Opublikowano

@bogdan o to , co napisałeś właśnie chodzi. Wielu użytkowników mf_ów zapomina o wyłączeniu blokady na 4 koła i wystarczy lekko skręcić kierownicą, aby rozwalić tylny most - a to za sprawą kłowej blokady, która powinna zostać zastąpiona przez tarcze cierne w kąpieli olejowej, bo dzięki nim przy skręcie przedni napęd ma choć trochę poślizgu, a w kłowej tego nie ma.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez tyrowiec
      Witam. Poszukuję do kupna dokumentów od kirowca k700, ewentualnie od t150k. Może ktoś ma na zbyciu lub coś wie gdzie ogarnąć
    • Gość
      Przez Gość
      Prosze o opinnie na temat tych maszyn , może ktoś ogladał z bliska ,jeżdził???
      Jakie macie odczucia, co możecie powiedzieć na temat wykonania no o oczywiście ceny (czy jedno z drugim idzie w parze??).
    • Przez 11401620
      Witam wszystkich
      Mam ciągnik LTZ 55A po dziadku i jest taki problem nie chcą wejść biegi 3 i 2 reszta chodzi bez żadnych zgrzytów w czym może być problem, dodam że wymieniłem wszystkie oleje bo była masakra 
    • Przez MG1991
      Witam. Wie ktoś gdzie można dostać szybę lewa od drzwi hattat 398?
    • Przez jakub_urbanski
      Dzien dobry
      Przychodze do was z pytaniem.
      Co oznacza bład m-450 w ciagniku deutz fahr 6120 
      Ciagnik po wyswietleniu bledu niepozwala wkrecic sie na obroty oraz uniemozliwia wypalenie filtra cząstek stałych.
      Prosze o pomoc
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v