Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

jest coś takiego jak daN/cm2 w jakimś stopniu ten parametr pokazuje na ile ciągnik jest "wyżyłowany". Dla przykładu silnik 6,8l o mocy 92KW ma 7,2daN/m2 a ten sam silnik o tej samej 6,8 l moze miec moc 225KW i 17,2 daN/m2. Obrazuje to o ile bardziej wysilony silnik musi być zęby osiągnąć tą moc. Nie wnikając w to ze moc 225KW z tak małego silnika jest całkiem inna niż z silnika o pojemności 14l

 

A wiec po takim tuningu, jezeli gabaryty elementów silnika sie nie zwiększą , to będzie to moc kosztem żywotności. I na pewno silnik 92KW wytrzyma kilka albo kilkanaście razy tyle co 225 KW zrobiony na tej samej bazie.

 

Oczywiście to są juz skrajności, a podniesienie mocy o kilka KM , ma wpływ na żywotność , ale znikomy. Jak ktos robi 10tyś mth i wymienia spowrotem na nowy to nie ma znaczenia.

 

 

@Pavel

jak będzie miał taka samą pojemność skokową, liczbe cylindrów, parametry silnika, masę i przyczepność jak te 2x100KM ciagniki razem, to tyle samo uciągnie. Ale normalnie ciężko spotkać 8 cylindrowy 10l silnik który byłby zamontowany w 13t ciągniku który by miał 200KM :lol:

 

He ja porównałem U1134 raz z ZTS18345 czyli 100KM do 190KM ;) tym większym jeździłem z agregatem 5,6m a tym mniejszym z takim samym agregatem tylko 4m. I w tym czasie, na tym samym polu Ursusem zrobiłem 4 ha co ZTS zrobił 10ha ;) Ursusem żyłowałem na jedynce (czasem z półbiegiem) a ZTS śmigał 2x na pewno szybciej. Po prostu niebo a ziemia.

 

A porównać je można wyłącznie pod względem wydajności. Bo paliwa ten mały moze nie wiele mniej spalić na ten sam obszar jak ten większy ciągnik. Wcale nie proporcjonalnie do wielkości i parametrów porównywanych ciągników :) Mało tego robiąc to w kilkakrotnie dłuższym czasie. Co nie korzystnie wpływa na czas wolny wieczorem :)

Opublikowano

hehe racja ale Ty w przykąłdzie porównałes ciągniki których parametry nie zwiekszają sie proporjonalnie do mocy:)

 

to jesli juz byłby dwa razy mocniejszy silnik 8garów itd. to wątpię w to żeby spalił TEŻ tylko dwukrotnie wiecej...

 

a skąd wziąść dane obciazenia daN/cm2?

Opublikowano

Jako uzytkowik jd powiem tyle spalanie jak w kazdym ciagniku zalezy od operatora i obciazenia jakie ma ciagnik.Jak ma ciezko i dostaje po d.... to moze lyknac nawet podnad 20 l a jak sie jezdzi normalnie to 15-17 l w transporcie z 2 przyczepami 10 l tak jest np u mnie.

Opublikowano

Ile pali jd ? Hmm.. Trudne pytanie. W ostatnim rpt pewien rolnik porównuje uciąg jd 5820 do ursusa 1224 i mówi też że spalają podobną ilość paliwa. Więc chyba jak na pracę którą wykonuje to nie dużo pali. :lol:

Opublikowano

@LowRider

 

Z ciagnika byłem bardzo zadowolony. Mocy mu nie brakowało tylko troche za lekki był. Ale zrobił swoje. Nie da sie go porównac do JD bo to zupełnie inna klasa. ALe jak na tamte czasy to chodził super. Raz tylko sypneła sie turbina i ukręciła sie oś przednia, a tak ponad 10 lat przechodził bezawaryjnie (pomijajac jakies duperele typu wymiana uszczelniaczy, czy oringa) Skrzynia 32/16 miała dwie wady: duzo biegów sie nakładało i praktycznie trzeba było zmienia co 2 biegi, oraz to ze posiadała międzyluz. Kbina , wykonczenie, oraz to co przyszło razem z nim (komplet filtrów, zapasowy wtryskiwacz, kule,węze , komplet kluczy, winda i mase innych zeczy) jak był kupiony nowy było o niebo lepsze od Ursusa w którym nic nie było.

 

 

@Pavel

 

daN/cm2 jest przewaznie w dokładniejszych specyfikacjach silników podawany, i tez zauwazyłem ze podaja to np w testach DLG

Opublikowano

a co do 5820 i porównania do 1224 to nie wiem ale jest wśród nas wielu co jeździło 1224 i napewno wiedzą że 5820 jeżeli chodzi o siłę uciągu nie ma szans z 1224 no może w paliwie to go dogoni, ale jak Polska 12 z broną tależową UG 3,9m XL albo Agregat aktywny z Famarolu3m + siewnik Famarol O74/1 idzie bez problemu tak chciałbym widzieć ten konkretnie JD albo może z dwoma kultywatorami spiętymi na ramie składanej stary typ 2x2,8m po 18 szerokich zębów razem 36 i podwójny wał strunowy, są to ciągniki zupełnie inne i nie do porównania, komfort JD i estetyka technika na wysokim poziomie a 1224 to stara konstrukcja owszem ale 6 cylindrowy silnik i jego masa wogóle nie ma co gadać.

Opublikowano

Może poprostu gościu porównywał ich uciąg i to są jego odczucia. Wiadomo że 1224 więcej podniesie i swoją masą przewyższa wspomnianego JD. No ale czym może się jeszcze szczycić 1224 -16 biegów do przodu pod warunkiem że działa żółw, 8 do tyłu; tu jest pies pogrzebany.

Opublikowano

a może poprostu ktoś by chciał kit wciskać ludziom że 5820 ma porównywalną siłe uciągu z 1224 i dużo rzeczami może się poszczycić stara 1224 wg 5820 nie tylko mocom podnośnika i wagą bo starej generacji 6cylindrowy silnik napewno dużo więcej może zrobić w polu jak 5820 a to że 16 na 8 to akurat te 8 do tyłu raczej jest wystarczające a w JD też jest 16x16 z 4 pod obciążeniem rzecz jasna, mnie bardziej chodzi o to że nie ma tak jak sobie gość porównał bo to by był bezsens nadal uważam to inna klasa traktorów nieważne że JD lepszy ale nie w tym przedziale mocy się znajduje i siły uciągu też jest daleko.

Opublikowano

ja wiem jedno. jak w 8100 nie ustawisz ogranicznika obrotów to wciągnie przy orce 28l/godz a jak ograniczysz mu obroty do 1900/min spali 25l a wcale mniej nie zrobi

 

to samo jesli chodzi o 6920s w orce zadowoli sie 20l/godz a jak masz ciężką noge(gaz w podłoge) to i 25 ci nie wystarczy...

Opublikowano

piterek na jakie obroty ustawiacie silnik? Bo ja na 2100 i chyba przy takich obrotach ciągnik w orce pali najmniej na hektar.

Próbowałem mniejszymi, spalanie spadło, ale wydajność również :blink:

Opublikowano

2100?? juz dawno tak nie robie, kiedys ursusem gaz w podloge i jazda, ale odkad zaczalem patrzyc na wykresy mocy i momentu, to w nowszych ciagnikach zszedlem do 1700-1800 obrotow (nawet w transporcie, chociaz jade tylko 35km/h) a i ursusowi tez odpuscilem, poza tym milej sie pracuj przy nizszych obrotach, ze wzgledu na uszy :blink: , a jakos spadku wydajnosci nie zauwazylem, tylko ilosc paliwa jaka zostaje w baku po calym dniu pracy

Opublikowano

W transporcie to jasne że 1700-1800 obr. ale w pługu wole dać 2100 i żeby obroty nie falowały niż jechać na 1800 obr, z tą samą prędkością na wyższym półbiegu ale momentami obroty schodzą, wtedy to dopiero pali. :blink:

 

Oczywiście zakładam że w przyszłości będę zmuszony do zakupu większego ciągnika (dlatego na razie większy pług musi w mniejszym ciągniku chodzić) i wtedy na pewno będę jeździł na mniejszych obrotach.

 

W agregacie, siewniku do kukurydzy czy prasie to na 1700 obr :D

Opublikowano
Oczywiście zakładam że w przyszłości będę zmuszony do zakupu większego ciągnika (dlatego na razie większy pług musi w mniejszym ciągniku chodzić) i wtedy na pewno będę jeździł na mniejszych obrotach.

to wiele tlumaczy, jakbym nie mial rezerwy mocy i ciagnik by spadal z obrotow to tez bym na wysokich jezdzil :blink:

Opublikowano

Dzisiaj 6330 poszedł do zrywacza scierniska. No i Musze stwierdzić że na początku się przeraziłem jak zobaczyłem spalanie 23l/mth. Bawiłem sie i ustawiałem obroty i biegi do prędkości, ale niżej niż 18 nie mogłem zejść. Na końcu obroty ustawiłem na 1850 i od 18 do 20 palił. Kurcze wydaje mi się że starszy jelonek palił mi mniej, ale jak policze, to mi wyszło ok 5,5l/ha. Gdybym policzył to że 6210 musiałem jechać wolniej i obroty mieć większe, czas wykonania by mi się wydłużył, to na ha wyszło by chyba większe spalanie.

Opublikowano

Zbiornik ma 185l. Pole akurat dość kródkie bo z 250m, a agregat to Kongskilde 3m. No i śmigałem 15km/ha. Przy tej prędkości wszystko się ładnie rozkładało że było równiutko jak na talerzu

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez plotek3094
      Witam wszystkich użytkowników,
      W ramach pracy badawczej podjąłem się próby wyliczenia średnich kosztów eksploatacji maszyn. Wśród nich znalazły się kombajny, a konkretniej te marki Claas. Konkretniej chodzi o modele: 
      DO 118 SL MAXI, DO 98 CLASSIC, DO 78 SL CLASSIC, 108 SL MAXI/SL CLASSIC/CLASSIC, 98 SL MAXI/SL CLASSIC, 88 SL MAXI/ MAXI, 78 CLASSIC (modele pogrubioną czcionką są najbardziej poszukiwane, informacje o nich). Jeżeli jesteś posiadaczem któregoś z tych modeli lub masz doświadczenia związane z nimi poświęć chwilę i odpowiedz na poniższe pytania. Za każdą pomoc będę bardzo wdzięczny.
      Przechodząc do konkretów. Potrzebuję informacji dotyczących (dla zboża) prędkości koszenia, wydajności i zużycia paliwa przez ww. modele kombajnów Claasa. Chciałbym abyście podzielili się doświadczeniami i podali te informacje. Wiem, że na te parametry wpływa bardzo dużo czynników i w różnych regionach/ o różnych porach/ warunkach atm. będą one różne, ale im więcej odpowiedzi tym bardziej uśredniony wynik otrzymam.
      Proponuję, aby w każdej odpowiedzi zawierały się następujące informacje: a) posiadany model claasa, b) średnia prędkość koszenia km/h lub ile hektarów na godzinę było koszone, c) szerokość osprzętu żniwnego/ hedera, d) wydajność - ile ton zboża na jeden ha, e) jakie średnie zużycie paliwa było generowane?
      Za każdą pomoc z góry dziękuję
       
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v