Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

W naszej M-ce trzeszczy coś w silniku, najprawdopodobniej jest to napinacz paska tyle że nowy kosztuje coś koło 600zł. Może ktoś wie czy można to jakoś nasmarować, trzeszczy na niskich obrotach gdy dostaje obciążenie. MOŻE KTOŚ POMOŻE?

Tak nawiasem mówiąc mamy go od kwietnia 2011r i wcale nie jesteśmy zadowoleni... strasznie się muli, jak na 100km to moim zdanie jest słabszy niż Pronar 82SA.

 

PS: Może ktoś wie gdzie można kupić obciążniki przedni do takiego sprzetu, bo przy beczce 10tyś strasznie bryka przód. Tylko chodzi mi o jakieś tanie polskie.

Opublikowano

@kris, ale od Zetora gorzej jest znaleźć niż od John Deera. Mówimy tu o obciążnikach od Forterry bo te najprędzej będą pasowały. Wiem że od John Deera do Forterry nie pasują (rama w pionie jest krótsza od tej w JD i przy komplecie mogłyby podskakiwać) a czy od Zetora do JD pasują to nie sprawdzałem, ale skoro obciążnik od JD jest za duży w Zetorze, to z Zetora w JD będzie za mały.

Do JD to i u handlarza widziałem używane zdjęte (100zł za jedną walizę chciał chyba).

Kup te z allegro i nie będą się różnić od oryginałów (nie będzie znaczka i mogą być bardziej z wyglądu jak siekierą ciosane), chyba że znajdziesz taniej używane, bo ktoś np. założył ładowacz i obciążniki mu niepotrzebne. Tak właśnie kupiliśmy oryginalne dwumiesięczne obciążniki do Forterry za pół ceny.

Opublikowano

mam M-ke 90KM od wiosny i szczerze mówiąc jestem bardzo zadowolony jak na ciągnik który nie jest raczej stworzony do ciężkich prac typu orka zimowa radzi sobie rewelacyjnie, mam do niego 5 skibowy pług akpila (40cm) i musze przyznać ze wywarł na mnie ogromne wrażenie. na ziemi 3 klasy miał za zadanie zaorać gorczyce(wysoka na około 80cm) razem z obornikiem średnio w tych dosyć ciężkich warunkach wyciągnąłem nim ok 1.2ha/h na ok.25cm głęboko przy dosyć niskim spalaniu bo w granicach 11-12l wiadomo nie obyło się bez dociążenia. jelonek ma tuza wiec przerobiłem stary obciążnik od C-330 (stare lemiesze łańcuchy obciążniki z kół i inne żelastwo zalane betonem) o wadze 880kg. w ładowaczu spalił około 6-7l. jak narazie jedyną wada jest konstrukcja wsporcza ładowacza która zmniejsza promień skrętu niewiele ale jednak w ciaśniejszych pomieszczeniach czy zakamarkach jest to odczuwalne. mimo to polecam

Opublikowano

Wobec powyższych postów/ opinie są pozytywne oraz negatywne zastanawiam się czy warto kupić jelonka, duża pojemność silnika oraz masa pow. 4T. wskazuje na duże zużycie paliwa ,serwis oraz części nie należą do najtańszych ,ostatnio mało postów o serii M czyżby użytkownicy byli tak zapracowani?????

Opublikowano

LUSI też dlatego napisałem że wywarł na mnie ogromne wrażenie do końca nie byłem pewny czy pociągnie te 5 skib bo wiedziałem jak ciężko miała 60-tka z 3 skibami starego pługa unii grudziądz po zaoraniu tego pola zazwyczaj trzeba było wymienić pierscienie na tłokach... myślę że bardzo duża role odegrał ten obciążnik który waży niecała tone i dosyć mocno dociska przednie buty bez włączonego napędu nie było mowy o tym żeby orać. co do zakupu polecam dobrze się targować mój jelonek kosztował mnie 148 tys netto ale w tym mam przedni tuz niestety bez wom,lampy w narożnikach, siedzenie pasażera,pompę hydr. 94l/min, automatyczny zaczep transportowy, lusterka na teleskopach, klima, wszystkie łączniki cięgna zakończone hakami chciałem 3 pary gniazd hydrauliki niestety nie udało się więcej przy odbiorze jeszcze utargowałem 500zł bo nie było jednego halogenu z tyłu.pozdrawiam:)

Opublikowano

U nas modelem 5820 ciągac muszą 3 bo 4 nie dawał rady Vogel-Not na zabezpieczeniach nom stop to tak jakby - 5090R czyli coś podobnego a drugi sasiad taki sam pług ciąga Zetor Forterra 9641 wiec moc jest podobna a uciąg inny

Opublikowano

LUSI też dlatego napisałem że wywarł na mnie ogromne wrażenie do końca nie byłem pewny czy pociągnie te 5 skib bo wiedziałem jak ciężko miała 60-tka z 3 skibami starego pługa unii grudziądz po zaoraniu tego pola zazwyczaj trzeba było wymienić pierscienie na tłokach... myślę że bardzo duża role odegrał ten obciążnik który waży niecała tone i dosyć mocno dociska przednie buty bez włączonego napędu nie było mowy o tym żeby orać. co do zakupu polecam dobrze się targować mój jelonek kosztował mnie 148 tys netto ale w tym mam przedni tuz niestety bez wom,lampy w narożnikach, siedzenie pasażera,pompę hydr. 94l/min, automatyczny zaczep transportowy, lusterka na teleskopach, klima, wszystkie łączniki cięgna zakończone hakami chciałem 3 pary gniazd hydrauliki niestety nie udało się więcej przy odbiorze jeszcze utargowałem 500zł bo nie było jednego halogenu z tyłu.pozdrawiam:)

 

Wstaw zdjęcie swojego JD z tym pługiem.

Opublikowano

na wiosne dodam aktualnie z racji tego że zima pług schowany i nie opłaca się wyciągać do zdjęcia ale bedzie napewno:) w najbliższym czasie dodam zdjęcie ciagnika:) pozdrawiam :)

Opublikowano

Ja kolego swoim M-100 zrobiłem prawie 300 mg. I mogę powiedzieć ze uciąg, podnośnik, zwrotność i kabinka bez żadnych zastrzeżeń. Ale jest za dużo awarii szarpanie sprzęgła wymienili jakieś tam 2 zawory ale nadal to samo. Po 150 mg zaczęło lecieć nad pompą paliwową wymienili na nową ale nie wiadomo czy za chwile znowu nie zacznie lecieć bo serwis mówi ze tak mają a wtedy na własną reke jak będzie po gwarancji, ostatnio pojawił się luz na kierownicy niby mają wymienić orbitrol, wymieniona pompa wodna bo popuściły się śrubki na szajbie i się ścieły, no i te nieszczęsne wyjścia hydrauliczne zewnętrzne o których pisałem wyżej. A ciągnik ma dopiero niecałe pół roku. Takie są moje doświadczeni z tym modelem.

Opublikowano

pług kosztował mnie 9.5 tyś brutto (krój koło gumowe 5 skib) co do homologacji moja 90-tka może ciągnąć przyczepy o łącznej masie 38 ton(przy hamulcach dwu obwodowych) inna sprawa ze nie próbowałem tyle jej zapiąć i nie wiem czy tyle szarpnie wiec nie mogę potwierdzić ale z 12 tonami lata bez zająknięcia pozdrawiam:)

Opublikowano

witam :) . po prześledzeniu całego tematu mam mieszane uczucia co do tego jelonka , zdarzają się opinię użytkowników którzy bardzo chwalą sobie użytkowanie tego sprzętu , ale także takie które mają duże zastrzeżenia co do tego ciągniczka( mnie głownie niepokoi często poruszana kwestia pocącej się pompy paliwowej )

Opublikowano

@skibidibi909876 mam tak samo nie wiem co myśleć o tym ciągniku, ale po dłuższysch przemyśleniach przecież każdy ciagnik się psuje raz sie trafi dobry model a raz nie. Moie zdanie jest takie co JD to JD i myslę że byłby to super ciągnik do mojego gosp.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Kamil567
      John Deere 5080M na zimnym szarpie po rozgrzaniu problem zanika ale nie do końca. Głównym problemem jest to ze po paru godzinach pracy w polu np. agregatem, pługami ciągnik staje, silnik pracuje nie słychać żadnych niepokojących odgłosów ale zaczyna mrugać kontrolka od rewersu "N". Zmiana położenia rewersu nic nie daje, gaszenie i odpalanie ciągnika również, losowo kontrolka "N" zaraz po odpaleniu mruga lub świeci stale ale po zmianie na przód lub tył zaczyna mrugać od razu. Kontrolka zaczęła również mrugać gdy ciągnik staną zgasiłem go odpaliłem kontrolka świeciła stale ale gdy podniosłem agregat zaczęła z powrotem mrugać (po paru godzinach pracy), stanął również na drodze asfaltowej podczas powrotu do domu z pola. "Zegary" nie wskazują wysokiej temperatury, jest w normie, raz zaświeciła się kontrolka wskaźnik informacji o transmisji (kółko zębate) i wskaźnik alertów serwisowych ("!" w rombie). Po jakimś czasie 30min-2h problem znika i z powrotem można jeździć ale po dłuższej chwili problem się ponawia. Jeżeli miał ktoś podobny problem proszę o pomoc i z góry dziękuje 
    • Przez Michael0044
      Witam,
      posiadam ciągnik jd 5510n (sadownik takzwany ) chciałbym wymienić w nim olej silnikowy. W instrukcji brak informacji ile wchodzi tam oleju ktoś się orientuje ? 
      pozdrawiam 
    • Przez Sremist
      Witam, mam taki problem iż co jakiś czas odłącza mi cały ciągnik, tzn wyłącza monitor, wyłącza zegary itp, ciągnik gaśnie, mogę go zapalić ale dosłownie po 3s gaśnie, nie wyświetla żadnego komunikatu po prostu ginie wszystko, robił to czasem w ciągu pracy, po paru, parunastu minutach wracał do żywych jakby nigdy nic, wyświetlacz był wymieniony też z tego powodu (i innych) ale tego akurat nie naprawiło, John Deere 6170r 2012rok,
      obecnie chciałem odpalić ciągnik i zanim załadował się system, odłączyło wszystko 
      odłączanie zasilania itp nie pomogło 
    • Przez Wojak^^
      Witam, interesuje mnie ciągnik 6125M nowy. Co powiecie na jego temat czy są jakieś wady oprócz problemów z adblue czy może DPF.
      Jaką skrzynie wybrać, polecacie manualną czy automatyczna, czy może są półautomatyczne ?
       
    • Przez adanow
      Czy możecie polecić jakiś sprawdzony profesjonalny serwis który wyłączy, lub regeneruje DPF ,i  podnosi moc o parę koników w JOHN DEERE  5090M.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v