Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Z tych ludzi to mi się śmiać chciało wielcy ucieszeni ,że ZT 303 przy końcu go przeciągnąłlaugh.gif lol? Jakby Jeleń nie podskakiwał to by go zamęczył na śmierć.

Edytowane przez andrzej2257
Opublikowano

W jakiej temperaturze w 5080M włącza się automatyczne podgrzewanie paliwa i od jakiej temperatury można włączyć świece żarowe i jak to zrobić? bo jest kilka wersji (1.kluczyk w lewo, 2. kluczyk na zapłon i wcisnąć) nie wiem jak to zrobić

Opublikowano (edytowane)

Mnie osobiście przeraża ilość chińskich części w małych i średnich modelach JD.

Jedynie duże modele powodują u mnie zaufanie.

Nie ma co ukrywać, jakość wszelkich produktów chińskich a europejskich jest diametralnie inna.

Edytowane przez roter
Opublikowano

Nie wiem jak jest w serii 5M ale w serii 5R świece żarowe same się uruchamiają kiedy temperatura no dworze spadnie poniżej 5-10 stopni C. Jak jest cieplej to przed uruchomieniem silnika w ogule nie grzeję i nie ma możliwości uruchomienia świec samemu.

Opublikowano

W jakiej temperaturze w 5080M włącza się automatyczne podgrzewanie paliwa i od jakiej temperatury można włączyć świece żarowe i jak to zrobić? bo jest kilka wersji (1.kluczyk w lewo, 2. kluczyk na zapłon i wcisnąć) nie wiem jak to zrobić

Witam. W tym traktorze nie ma możliwości włączenia świec żarowych samemu, ponieważ podobnie jak w serii 5R świece są uruchamiane automatycznie jeżeli temperatura otoczenia spadnie poniżej -10,-15 stopni C. Jest to widoczne na wyświetlaczu (w polu gdzie są godziny pracy) w postaci odliczania sekund od np 10-15 do zera i wtedy robisz "start". A jeżeli chodzi o pozycję "kluczykiem w lewo" to możesz uruchomić tylko radio bez zbędnego włączania zapłonu - sam mam JD 5080 M z ładowaczem 583 od prawie dwóch lat. Pozdrawiam.

Opublikowano

Witam. W tym traktorze nie ma możliwości włączenia świec żarowych samemu, ponieważ podobnie jak w serii 5R świece są uruchamiane automatycznie jeżeli temperatura otoczenia spadnie poniżej -10,-15 stopni C. Jest to widoczne na wyświetlaczu (w polu gdzie są godziny pracy) w postaci odliczania sekund od np 10-15 do zera i wtedy robisz "start". A jeżeli chodzi o pozycję "kluczykiem w lewo" to możesz uruchomić tylko radio bez zbędnego włączania zapłonu - sam mam JD 5080 M z ładowaczem 583 od prawie dwóch lat. Pozdrawiam.

kolego nie masz racji. Też myślałem że tak jest ale okazuje się że nie, pytałem się ostatnio przy przeglądzie serwisanta ale oni to zazwyczaj nic nie wiedza.

Nikt nie potrafił rozwiązać mojego problemu i postanowiłem zadzwonić na serwis do Jelonka, tam ogarniają raczej wszystko.

To odliczanie które widzisz na wyświetlaczu to jest podgrzewanie paliwa, jeżeli chodzi o świece (a jest jedna w kolektorze ssącym) i tu są 2 wersje włącza sie albo kluczykiem w lewo i czekasz ze 20s albo kluczyk na zapłon i wciskasz. (w instrukcji obsługi jest na zapłon i wciskać)

Kolejna uwaga, powiedział mi ze w 80% ciągników ludzie nie wiedza ze to w lewo to jest grzanie świec i słuchają przy tym radia dlatego często przepala się bezpiecznik ten 70A przy silniku w tej płytce nad rozrusznikiem. U mnie też się przepalił

 

Podgrzewanie swiec można uruchomić dopiero około 0, -5 C

Paliwa automatyczni koło -10 -15

Opublikowano

Byłem przed chwilą sprawdzić ten bezpiecznik, niestety jest przepalony. Bezpieczniki znajdują się nie nad rozrusznikiem tylko pod alternatorem. No i teraz jak tu słuchać muzykę na postoju jak na zapłonie pompka paliwa chodzi a jak się cofnie to swieca podgrzewa?

Opublikowano

kolego nie masz racji. Też myślałem że tak jest ale okazuje się że nie, pytałem się ostatnio przy przeglądzie serwisanta ale oni to zazwyczaj nic nie wiedza.

Nikt nie potrafił rozwiązać mojego problemu i postanowiłem zadzwonić na serwis do Jelonka, tam ogarniają raczej wszystko.

To odliczanie które widzisz na wyświetlaczu to jest podgrzewanie paliwa, jeżeli chodzi o świece (a jest jedna w kolektorze ssącym) i tu są 2 wersje włącza sie albo kluczykiem w lewo i czekasz ze 20s albo kluczyk na zapłon i wciskasz. (w instrukcji obsługi jest na zapłon i wciskać)

Kolejna uwaga, powiedział mi ze w 80% ciągników ludzie nie wiedza ze to w lewo to jest grzanie świec i słuchają przy tym radia dlatego często przepala się bezpiecznik ten 70A przy silniku w tej płytce nad rozrusznikiem. U mnie też się przepalił

 

Podgrzewanie swiec można uruchomić dopiero około 0, -5 C

Paliwa automatyczni koło -10 -15

No to mnie zaskoczyłeś, ale po to właśnie jest to forum aby wymieniać się własnymi spostrzeżeniami i wiedzą. A myślałem że wiem prawie wszystko o tym ciągniku. PS. chyba też będę musiał zobaczyć ten bezpiecznik bo zawsze słucham na postoju radia właśnie na pozycji kluczyka "w lewo". Mam jeszcze pytanie do forumowiczów mianowicie czy w serii 6330 bo taki też posiadam obowiązuje taka sama zasada. Chodzi mi w tym momencie o podgrzewanie świecami i paliwa. Tyle tylko że w 6330 zaraz po przekręceniu kluczyka w prawo i to w każdym przypadku niezależnie od temperatury otoczenia zapala się kontrolka podgrzewania świec przy kierownicy. Pozdrawiam.

 

Ja w 5080R przerobiłem zasilanie radia na ciągłe i włączam go nie zależnie od pozycji stacyjki.

Jak to nie tajemnica to może kolega by się podzielił jak to zrobić, czyli przerobić na stałe zasilanie radia.

Opublikowano

Jak to nie tajemnica to może kolega by się podzielił jak to zrobić, czyli przerobić na stałe zasilanie radia.

 

Wyjmij radio, tam są dwa zasilające przewody od radia, zółty i czerwony, sprawdz miernikiem lub jakąś żarówką w którym przewodzie jest prąd nawet gdy stacyjka jest na zero. Z tego co pamietam to zółty ale sprawdz dla pewności. Następnie (jeśli to kolor zółty) to odepnij zasilanie na przewodzie czerwonym i odpięty przewód czerwony idący do radia złącz z przewodem żółtym. No i to wszystko. Oczywiście czerwony kabel idący w wiązkę przewodów ciągnika, dobrze zaizoluj.

Opublikowano (edytowane)

Wracając do tematu świec to (idąc na łatwiznę) można bardzo prosto zastosować jakiś sterownik czy nawet zwykły przełącznik i wtedy będzie grzał kiedy chcemy(np +5 C) Dla ułatwienia podpowiem ze można się wpiąć w kabel sterowania przekaźnika świecy żarowej (nr 5429A, biały cienki) pod prawą nogą, pod pedałem gazu jest złączka kabli z silnika do kabiny (taka konkretna)

Poszukam tego sterownika temperaturowego jak będę miał chwilkę, podejrzewam jest chyba w desce z zegarami ale to tylko podejrzenie.

Edytowane przez Adam141090
Opublikowano

Wielkie dzięki kolego Bosman121. Zabiorę się za to chyba już po Nowym Roku. A ten bezpiecznik 70 A też miałem przepalony, ale dobrze że był zapasowy, to go zmieniłem. Martwi mnie tylko czy świeca żarowa nie "dostała za dużo w palnik" tym słuchaniem radia i czy w ogóle działa. Ale sprawdzę to gdy temperatura spadnie poniżej zera. Pozdrawiam.

Opublikowano

Po przeczytaniu wczoraj o tym bezpieczniku 70A sam dziś z ciekawości poszedłem do M-ki go zobaczyć. Niestety bezp. od świec również i u mnie był przepalony. To powiedzcie mi jak palić w mrozy. czy najpierw kluczyk w lewo na ok.20sek potem podgrzewacz paliwa????? czy może na odwrót?????? dopiero od wczoraj wiem że mam świecę żarową myślałem że jest tylko ten podgrzewacz. Zapalająca się w prawej stronie mygająca na czerwono kontrolka oznacza podgrzewanie to już wiem. A czy po założeniu bezpiecznika będzie się zapalać kontrolka świec żarowych??????? Raczej kolego KRZYM18 świecy nie powinno się nic stać ponieważ ten bezpiecznik zabezpiecza ją przed spaleniem.

Opublikowano

hmmm tak czytam i sie zastanawiam też mam emke i latem był u mnie serwis i serwisant sprawdzał ten bezpiecznik i faktycznie był spalony mówił że często one się palą (oczywiście został zmieniony na nowy) gdy przeczytałem wasze wypowiedzi to wczoraj sprawdzałem ten bezpiecznik i jest dobry a przez całe lato dość często używałem lewej pozycji stacyjki

Opublikowano

hmmm tak czytam i sie zastanawiam też mam emke i latem był u mnie serwis i serwisant sprawdzał ten bezpiecznik i faktycznie był spalony mówił że często one się palą (oczywiście został zmieniony na nowy) gdy przeczytałem wasze wypowiedzi to wczoraj sprawdzałem ten bezpiecznik i jest dobry a przez całe lato dość często używałem lewej pozycji stacyjki

Przy dodatniej temperaturze świecy żarowej włączyć się nie da. Można to zrobić podobno poniżej 0.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Kamil567
      John Deere 5080M na zimnym szarpie po rozgrzaniu problem zanika ale nie do końca. Głównym problemem jest to ze po paru godzinach pracy w polu np. agregatem, pługami ciągnik staje, silnik pracuje nie słychać żadnych niepokojących odgłosów ale zaczyna mrugać kontrolka od rewersu "N". Zmiana położenia rewersu nic nie daje, gaszenie i odpalanie ciągnika również, losowo kontrolka "N" zaraz po odpaleniu mruga lub świeci stale ale po zmianie na przód lub tył zaczyna mrugać od razu. Kontrolka zaczęła również mrugać gdy ciągnik staną zgasiłem go odpaliłem kontrolka świeciła stale ale gdy podniosłem agregat zaczęła z powrotem mrugać (po paru godzinach pracy), stanął również na drodze asfaltowej podczas powrotu do domu z pola. "Zegary" nie wskazują wysokiej temperatury, jest w normie, raz zaświeciła się kontrolka wskaźnik informacji o transmisji (kółko zębate) i wskaźnik alertów serwisowych ("!" w rombie). Po jakimś czasie 30min-2h problem znika i z powrotem można jeździć ale po dłuższej chwili problem się ponawia. Jeżeli miał ktoś podobny problem proszę o pomoc i z góry dziękuje 
    • Przez Michael0044
      Witam,
      posiadam ciągnik jd 5510n (sadownik takzwany ) chciałbym wymienić w nim olej silnikowy. W instrukcji brak informacji ile wchodzi tam oleju ktoś się orientuje ? 
      pozdrawiam 
    • Przez Sremist
      Witam, mam taki problem iż co jakiś czas odłącza mi cały ciągnik, tzn wyłącza monitor, wyłącza zegary itp, ciągnik gaśnie, mogę go zapalić ale dosłownie po 3s gaśnie, nie wyświetla żadnego komunikatu po prostu ginie wszystko, robił to czasem w ciągu pracy, po paru, parunastu minutach wracał do żywych jakby nigdy nic, wyświetlacz był wymieniony też z tego powodu (i innych) ale tego akurat nie naprawiło, John Deere 6170r 2012rok,
      obecnie chciałem odpalić ciągnik i zanim załadował się system, odłączyło wszystko 
      odłączanie zasilania itp nie pomogło 
    • Przez Wojak^^
      Witam, interesuje mnie ciągnik 6125M nowy. Co powiecie na jego temat czy są jakieś wady oprócz problemów z adblue czy może DPF.
      Jaką skrzynie wybrać, polecacie manualną czy automatyczna, czy może są półautomatyczne ?
       
    • Przez adanow
      Czy możecie polecić jakiś sprawdzony profesjonalny serwis który wyłączy, lub regeneruje DPF ,i  podnosi moc o parę koników w JOHN DEERE  5090M.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v