Skocz do zawartości

Bizon Z056


Gość Profil usunięty

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Profil usunięty
Opublikowano

witam prosił bym o pomoc . mam następujący problem wskażnik ładowania prądu w moim bizonie wskazuje zaniżoną wartość . mierze prąd na wyjściu alternatora i tam jego wartość wynosi 27,9V natomiast przy czujniku, zegarze wynosi 26.5V jaka może być tego przyczyna? . przy zgaszonym kombajnie jest taka sama sytuacja zaniżąnia napięcia jest ono wyższe na akumulatorach niż w zegarze. chcialbym też wiedzieć czy czujnik napięcia powinien być zasilany tymi samymi przewodami co pozostałe zegary i wskaźniki? bo u mnie tak jest

 

mam zamontowany alternator z wmontowanym elektronicznym regulatorem napięcia. i podłaczony jest do niego przewód prądowy, i moje pytanie czy oprócz niego powinien byćjescze podłączony jakiś przewód np. masowy

Opublikowano

tu masz podobny temat http://www.agrofoto.pl/forum/regulator-lad...894#entry368894 kolega który go zakładał miał podobne problemy a i jak coś podaj schemat jak Ty masz regulator podłączony? Co do zaniżenia tego napięcia czy mierzyłeś na zaciskach voltomierza drugim woltomierzem? może na stykach są spadki napięcia lub sam woltomierz źle wyskalowany tu masz jeszcze tematy podobne http://www.agrofoto.pl/forum/alternator-t1...285#entry358285 http://www.agrofoto.pl/forum/Alternator-do...233#entry358233

Opublikowano

Ja też tak mam w Rekordzie. Zegar pokazuje niski prąd, ale ja od dawna mam małe akumulatory (dwie 'setki') i pomimo tego nigdy nie było problemów z rozruchem, nawet jak się kiedyś jeszcze gryki kosiło końcem października po przymrozkach to odpalał rano bez kłopotu.

Po tylu latach ten wskaźnik narażony na drgania, kurz i wysokie temperatury może po prostu już nawalać. To jest przecież zegar z autobusu, tam ma w kabinie znacznie mniej ekstremalne warunki do pracy...

Opublikowano

Witam, przy przeglądzie wyszła kolejna awaria- mam zbyt duże ładowanie ponad 30V. Po 5 minutach pracy silnika woda w akumulatorach się gotuje... Pomóżcie bo niedługo żniwa.

Opublikowano

To masz 3 możliwości:

skopcona jedna z diód na mostku w alternatorze, trzeba ich pomierzyć czy wszystkimi przeplywa prąd w jedną stronę a w drugą są nieme

jest zwarcie na uzwojeniu stojana, czyli izolację z miedzianych drutów szlag trafił, też trzeba ustawić miernik na przepływ prądu i prądu i sprawdzić czy między zwojami jest zwarcie

i ostatnia możliwość skopcony regulator napięcia, regulatora raczej nie rozbieraj w razie wątpliwości się go wyrzuca bo to najczęstsza przyczyna pożarów kombajnów

Masz byle jaki miernik bo bez niego raczej nic nie zrobisz?

Opublikowano

Pewnie, że mam. Przeczytałem parę wypowiedzi na innych forach (nie koniecznie o kombajnach) i w większości piszą, że regulator. Może od tego zacząć. Jutro sprawdzę wszystkie kable przy alternatorze i mase- to nic nie kosztuje i na pewno nie zaszkodzi. Akumulatory mają dwa lata więc szkoda było by je zepsuć.

Opublikowano

Wymieniłem regulator i napięcie spadło za bardzo. Na mierniku ponad 22 na zegarach ok.26. Dodam, że jak właczę światła to nie świecą jednostajnie tylko tak delikatnie mrugają...

Opublikowano

najlepiej zmień alternator na taki np: od ciężarówki z regulatorem. Możliwe, że znajdziesz taki na złomowisku. Ja za swój na złomie ( nie szrocie )dałem stare dwa alternatory.

Kupisz nowy regulator - a jak to będzie wina alternatora... ... koszty i nadal masz alternator i regulator osobno i sitwę kabli.

 

Moja rada - zmienić alternator

Opublikowano

Przyczyną problemów z nadmiernym ładowaniem w Bizonie, najczęściej jest spadek napięcia na połączeniach (alternator - rozrusznik - stacyjka i jej nadpalone styki - bezpiecznik - regulator). Regulator utrzymuje napięcie w instalacji na takim poziomie by na jego wejściu (końcówka 15) wynosiło ono 27,6 - 28,8V. Jeżeli dodasz do tego sumę spadków napięć na ww. połączeniach to na wyjściu alternatora możesz otrzymać napięcie znacznie przekraczające 30V. Jak wiadomo tam gdzie następuje spadek napięcia prąd zamienia się w ciepło a to z kolei powoduje zmianę "sztywności połączeń" i stąd biorą się zmiany wartości napięcia. Rozwiązaniem problemu (z powodu deszczu nie sprawdzonym jeszcze na polu) okazało się połączenie wejścia regulatora napięcia z wyjściem alternatora poprzez przekaźnik.

Podłączenie przekaźnika:

k.87 - wejście regulatora napięcia k.15

k.30 - wyjście alternatora (śruba M6)

k.86 - przewód oryginalnie podłączony do wejścia regulatora napięcia k.15

k.85 - masa

Po zastosowaniu przekaźnika napięcie na wyjściu alternatora utrzymuje stałą wartość 28,4V niezależnie od ilości włączonych odbiorników, spada jedynie przy wolnych obrotach silnika.

Opublikowano

Przyczyną problemów z nadmiernym ładowaniem w Bizonie, najczęściej jest spadek napięcia na połączeniach (alternator - rozrusznik - stacyjka i jej nadpalone styki - bezpiecznik - regulator). Regulator utrzymuje napięcie w instalacji na takim poziomie by na jego wejściu (końcówka 15) wynosiło ono 27,6 - 28,8V. Jeżeli dodasz do tego sumę spadków napięć na ww. połączeniach to na wyjściu alternatora możesz otrzymać napięcie znacznie przekraczające 30V. Jak wiadomo tam gdzie następuje spadek napięcia prąd zamienia się w ciepło a to z kolei powoduje zmianę "sztywności połączeń" i stąd biorą się zmiany wartości napięcia. Rozwiązaniem problemu (z powodu deszczu nie sprawdzonym jeszcze na polu) okazało się połączenie wejścia regulatora napięcia z wyjściem alternatora poprzez przekaźnik.

Podłączenie przekaźnika:

k.87 - wejście regulatora napięcia k.15

k.30 - wyjście alternatora (śruba M6)

k.86 - przewód oryginalnie podłączony do wejścia regulatora napięcia k.15

k.85 - masa

Po zastosowaniu przekaźnika napięcie na wyjściu alternatora utrzymuje stałą wartość 28,4V niezależnie od ilości włączonych odbiorników, spada jedynie przy wolnych obrotach silnika.

zrobiłem dokładnie tak samo z tym przekaźnikiem przed sezonem i chodzi idealnie, tyle ze jak włacze 6 halogenów i 2 dmuchawy to ładowanie spada mi do 25/26v ale nie ma sie czemu dziwić:)

Opublikowano

W którym miejscu mierzyłeś napięcie? Powinno się mierzyć na alternatorze lub akumulatorze. Bo jeśli podajesz odczyt z woltomierza na wielowskaźniku to:

1. woltomierz ten nie jest dokładny

2. napięcie w miejscu jego podłączenia, zawsze pod obciążeniem będzie niższe od generowanego przez alternator, ze względu na spadki o których wcześniej pisałem.

Opublikowano

Mam problem z ładowaniem w bizonie.Po przeczytaniu tematu kupiłem przekażnik i zainstalowałem według schematu i ładowanie jest jeszcze większe niż było,wskazówka dochodzi do końca skali.Wcześnie kupiłem nowy regulator(czarna plastykowa obudowa) i było poprawnie przez minutę a póżniej wskazówka weszła na czerwone pole.Właściwie to ładowanie nigdy nie było poprawne zawsze czerwone pole wskażnika a działa on dobrze .I teraz nie wiem czy ładować kasę w nowy regulator czy to wina alternatora.I jeszcze takie pytanie,bo u mnie niema na pulpicie lampki od ładowania ,jest tylko od ciśnienia oleju,ale kabel jest podłączony do drugiej .

Opublikowano

Jeżeli wszystko połączyłeś tak jak opisywałem to winny może być regulator lub jego złe połączenie z masą.

Nie spotkałem Bizona który miałby lampkę kontrolną ładowania, jej podłączenie wymagałoby zastosowania alternatora 9-cio diodowego lub przekaźnika (innego jak opisywany) lampki kontrolnej ładowania do alternatora 6-cio diodowego.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez k1rum
      Witam chciałem dzisiaj wyjechać w Pole ale bizon nie chce odpalić. Przy wciśnięciu rozrusznika nie kreci kołem zamachowym tylko słychać takie "pstrykanie". Akumulatory naładowane, zaraz jeszcze spróbuję podkręcać kable może w tym jest problem. Nie wiem czy wymieniać cały rozrusznik czy tylko wyrzutke, z góry dziękuję za pomoc 
    • Przez Ukson
      Wał napedu podsiewacza, lewa strona koło blaszane, prawa koło pasowe do wytrzasaczy. 
      Pytanie, jak osadzić łożysko prawe na tym wale? Według katalogu osłona 35mm (wewnatrz),ta plastikowa, dojdzie tylko do rantu gdzie 35mm przechodzi w 40mm - tak jak na zdjeciu. Jak osadze do osłony to łożysko bedzie około 1cm od rantu. Na wale widze, że jest "obtarte" tak jakby oslona chodziła za rantem po 40. Nie przyjrzałem sie wczesniej jak to tam bylo. Po starych osłonach widze, że nie ma tam takiej żeby weszla w obudowe łożyska i jeszcze na wał na tą cześć gdzie jest 40mm.
      Potrzeć po katalogu to osłona do rantu z minilanym luzem, a łożysko wtedy tak, jak obudowa z tą plastikowa obudowa to wypozycjonuje.
      Dodam, że piasta koła blaszanego była na równo z końcem wału, a koło pasowe po drugiej stronie osadzone głebiej tak, że wał wystawał za rant koła 2cm.
      Mam wrażenie jakby wcześniej to było złożone za bardzo w prawo, to znaczy wał przesuniety za bardzo w prawo względem reszty.
       


    • Przez Wopl
      Mam do wymiany sprzęgło na gardzieli. Teraz nie wiem jak najszybciej to rozebrać.
      Szybciej będzie wyjechać całą gardzielą czy odkręcać te kątowniki?
    • Przez bizonio
      dzień dobry jakej firmy  klimatyzacje do bizona z056 polecacie i czy lepsza wodna czy elektryczna ?
    • Przez ARTI2019
      Cześć, post z zapytaniem czy wie ktoś gdzie można dostać częsci do przystawki Rolmako chodzi mi o części do lewej kosy zaznaczone na czerwono na zdjęciu, Lubelskie Podkaprackie a najlepiej przez internet 

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v