Skocz do zawartości

Co sadzicie o VALTRZE T 190


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

to ze advance to nie znaczy ze ma wszystko, ten egzemplarz nie byl dosc mocno wyposażony, np nie mial osi resorowanej, czy chocby siedzenia pasażera, mysle ze gdyby go doposazyc cena wynosila by ponad 350 tys, ale to tylko moje spekulacje;]

Opublikowano
to ze advance to nie znaczy ze ma wszystko, ten egzemplarz nie byl dosc mocno wyposażony, np nie mial osi resorowanej, czy chocby siedzenia pasażera, mysle ze gdyby go doposazyc cena wynosila by ponad 350 tys, ale to tylko moje spekulacje;]

 

analogiczna sytuacja jak w JD, to że pisze Premium o niczym nie świadczy, może pisać premium a jest goły.

 

Lepszy juz w tej cenie jest TVT,CVX

Opublikowano

Mam porównanie do spalania T191e do T7540 przy wozie asenizacyjnym (12tys), to moge powiedziec ze NH zpalił nieco mniej przy takiej samej pracy, a jazda z beczą po drodze byla lepsza z NH (mniej buja, w dół i w góre)

Opublikowano

Valatra to bardzo dobry ciągnik, jezdziłem takim i mam porównanie do fendta, maszyn nie do zajechania , a to ze ktoś tam pisze że na pokazach nowy puszczał dymek to nic strasznego tak ma właśnie być bo Valtry maja wolnoobrotowe silniki Sisu Disel i one tak dymią , podobnie jak Masseye które to maja zamontowane też tak będą dymic i nic na to nie poradzicie, a poza tym nie rozumiem jak mozna porównywac Fendta do Valtry ,Fend jst o wiele gorszy, a minowicie piszecie w postach jakieś durne porównani które jakś gazeta je zrobiła a nie bierzecie pod uwage tego że w dłóższym okresie użytkowania można coś powiedzieć ,Fedt ma mniejszy silnik, większe obroty przez co jego żywotnośc jest krótsza, max. moment obrotowy w Valtrze jest dostEpny juZ przy 1500 obrotów a w Fendzie 1800 co mówi nam wyraznie że elastyczniejsza jest Valtar, przekładnie mają podobne ale we Fendzie jest sprzęgło hydro-kinetyczna z którym jest wiele problemów jak równierz nie chwalą przekładni Vario, jeśli chodzi o prace ciężkie to kiedyż głęboszowaliśmy 100 ha u jednego farmera w Anglii na 6 ciągników i tam była taka ciężka ziemia że kolega urwał we fendzie przy skręcani ramie od cięgna w podnośniku tylnym( jego wina bo sie nia skręca przy opuszczonym głęboszu) myślicie że ten materiał dał się pospawać NIE a pamiętam że tak też się ztało w JD i w Valtrze i tam się dało pospawać , jestem zdecydowanie za Valtrą fakt nie jest to tani ciągnik ale co dziś nie jest tanie?

Opublikowano

po pierwsze zwolnij troche, nie pisz samych ogolnikow tylko porownuj konkretne serie i modele, post dosc chaotyczny.

wolnoobrotowe silniki Sisu Disel
no tos mnie rozbawil, widze spore pojecie o silnikach
max. moment obrotowy w Valtrze jest dostEpny juZ przy 1500 obrotów a w Fendzie 1800 co mówi nam wyraznie że elastyczniejsza jest Valtar
akurat SISU nie maja rewelacyjnej elastyki w porownaniu do konkurencji, popa na wykresy to wcale tak dobrze nie wychodza.
taka ciężka ziemia że kolega urwał we fendzie przy skręcani ramie od cięgna w podnośniku tylnym( jego wina bo sie nia skręca przy opuszczonym głęboszu) myślicie że ten materiał dał się pospawać NIE a pamiętam że tak też się ztało w JD i w Valtrze i tam się dało pospawać
sorry ale tego sie nawet skomentowac nie da
Opublikowano

do brzozak2, widze że taka ilość informacji cię przytłacza, jak widzisz u góry piszemy o Valtrze T 190 a porównać ją można do jakiegoś Fenda o podobnej mocy np 718 Vario, widze że twoja wiedz opiera się na czytaniu gazet i porównywaniu wykresów a ja miałem okazje sprawdzić ten ciągnik w praktyce i powiem tylko tyle że jest dużo lepszy niż Fendt,po pierwasze fachowa nazwa tego sinik a to Sisu Disel EcoPower o dwóch zakresach mocy, po drugie max moment obrotowy osiąbga już przy niższej ilości obrotów niż Fedt, i ty ci każdy powie że silniki wolnoobrotoe wytrzymują dłużej, po trzecie śisu ma układ CommonRail a Fendt jest na pompowtryskiwaczach które są bardziej awaryjne, powiesz pewniw skąd mam taką wiedzę i że zjadłem wszystkie rozumy otóż nie pracowałem w Anglii u kontraktora przez póltora roku i facet miał 22 ciągniki i ani kawałka ziemi,jezdził na usługi i tam dopiero zobaczyłem jak się robi i jak się jeżdzi i jak ciągnik robi 4500 motogodzin w roku więc jakieś pojęcie mam a u nich postę technologiczny jest dużo do przodu nam jeszcze daleko do takich technologii wierz mi

Opublikowano

ale widze ze dalej nie rozumiesz terminu silnik wolnoobrotowy, a to ze max moment ma przy nizszych obrotach jest naturalne skoro silnik kreci sie o 200 czy 300 obr mniej, poza tym patrz na caly przebieg a nie punkt, bo silnik w traktorze to nie maszyna robocza zeby ja ustawic na parametr przy najwyzszej sprawnosci.

ja nie musialem wyjezdzac do anglii zeby pojezdzic t190 i fendtem 818, 820, 824, 920, 930

po pierwasze fachowa nazwa tego sinik a to Sisu Disel EcoPower o dwóch zakresach mocy,

o ile dobrze pamietam eco power byl w T140

Opublikowano

może i nie musiałeś ja zresztą też bo pojechałem tam w ramach raktyki ze studiów którą troszke sobie przedłóżyłem ale u nas się tak nie jezdz , oni nie dbają o ten sprzęt bo ich jest stać na serwis tam u tego kolesia ciągnik jak miał 10 000mtg to był sprzedawany a miał że trzy lata ale on uważał że lepij jet kupić nowy niż remontowac stary, a u nas jak ktos kupi taki ciągnik to dbaja o to lepiej niż o własne dzieci, mają racje że jest to sprzęt drogi ale u nas mało kogo jeszcze stać na to żeby serwis na pole jeżdził i naprwaiał, raczej każy stara się naprawić ciągnik we własnym zakresie bo taniej wyjdzie,

Opublikowano

jesli ciagnik jest na gwarancji to za duzo nie da sie pomajstrowac, a po tym okresie mozna czesc napraw realizowac we wlasnym zakresie, a firmy uslugowe oczywiscie eksploatuja sprzet w bardziej wydajny sposob :lol: i sie go pozbywaja co jest oczywiste, pozniej taki syf trafia czesto do nas, sprzedawca go odpicuje, a rolnik ma problem

Opublikowano

Mawerick82, bez urazy, ja wnioskuje ze skonczyles studia, to mogl bys pisac jak student, a nie jak gimnazjalista... "po pierwasze" ;/ mozna raz czy dwa sie pomylic i nie zauwazyc, ale u Ciebie jest to nagminne, ciezko sie czyta taki tekst.

 

po pierwasze fachowa nazwa tego sinik a to Sisu Disel EcoPower o dwóch zakresach mocy, po drugie max moment obrotowy osiąbga już przy niższej ilości obrotów niż Fedt, i ty ci każdy powie że silniki wolnoobrotoe wytrzymują dłużej, po trzecie śisu ma układ CommonRail a Fendt jest na pompowtryskiwaczach które są bardziej awliaryjne, powiesz pewniw skąd mam taką wiedzę i że zjadłem wszystkie rozumy otóż nie pracowałem w Anglii

Nie wiem z kąd wziołes tą fachową nazwe dla T190?

Diesel EcoPower wystepuje w wersji 150 konnej (ogólnie te silniki mają nazwe Fortius) i ma obnizoną maxymalną predkosc obrotowa silnika w stosunku do innych z serii T, w Tym modelu o którym mowa jest w tym temacie, jest silnik o nazwie Citius (najnowszy jak narazie silnik SISU), nazwa która jest dla kazdego znana to SigmaPower (czyli przyrost mocy w tym momencie kiedy ociązenie jest najwieksze).

Fendt do niedawna faktycznie mial silniki MAN na pompowtryskach, obecnie wszystkie są z innej stajni wszyscy wiedza z jakiej, i są na CR.

Pisałeś również ze porównujesz serie T z serią 700 Fendta? Dla mnie to zadne porównanie bo to są całkowicie inne wielkosci i uciągi ciągników, jeśli juz porównywac serie T to z serią 800 Fendt, nie wiem jak nie zawazyles róznicy jeśli jezdziles tymi modelami..

jeszcze kilka twoich wypowiedzi bym skomentował, ale juz nie chce mi się wyszukiwac, moze przy wolnym czasie to zrobię;]

Opublikowano

Fendt 818 i 820 z którymi moznaby porownac valtre t191 maj maxymalny moment obrotowy przy 1450 obrotach. Wynosi on odpowiednio 840 i 895 Nm. Sa to silniki 4 zaworowe z comon reilem i systemem agrex o pojemnosci 6.1 l. Lecz nie wiem jakiej firmy :lol: Valtra ma silnik sisu citius o pojemnosci 7.4 l rowniez 4 zaworowy z CR. Maxymalny moment jaki mozna uzyskac to 830 Nm przy 1500 obrotow silnika przy załączonym sigma power.

Opublikowano

No jest dziwne. MF tez ma pewnie silnik sisu albo jak jest starszy to valmeta. Ktos pisał ze Vario jest złe bo narzeka na nie a valtra nie posiada bezstopniówki o ile mi wiadomo. Może inżynierowie z finlandii ostro pracuja nad stworzeniem takiej skrzynki :lol:

Opublikowano

Tak, czytałem o tym że Valtra nie chce kupować skrzyni od jakiegoś producenta, tylko chce skonstruować własną skrzynię (dotego bezstopniową), ale kiedy to nastąpi to nie wiem :lol:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v