Skocz do zawartości
Mateo13

Co sadzicie o VALTRZE T 190

Polecane posty

lukas120    4

to zxależy co chcesz mieć w wyposarzeniu i ile chcesz wydać kasy zmakomy ma taki sprzęt przepracował nim ponad 5000mth i sobie chwali

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

kris14    259

W mojej okolicy spódzielnia kupiła T190 i w pierwszym tygodniu musieli wymontować lodówkę :wacko: ! Wiadomo dlaczego- browarek, browarek i wódeczka. Szkoda by było gdyby nowy ciągnik uderzył w drodze z pola w drazewo, wpadł do rowu lub miał czołówkę. Ogólnie jest to ciągnik nie do zajechania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    236

w testach dlg valtra wypadla tragicznie notujac max. moc bez boost'u 166,7 kw, gdzie 818 zanotowala ponad 130 kw, nie wiem moze cos im sie pomylilo :wacko: , wiec nawet jesli zalozymy ze maja porownywalne parametry silnika i cena wypasionej valtry bedzie podobna (chociaz w jakims stopniu porownywalna) do ceny standardowego fendta, to pozostaja takie czynniki:

- wymiary: fendt jest 40 cm krotszy - dla mnie rzutuje to na wieksza uniwersalnosc, ewentualna prace z turem

jest tez o 800 kg ciezszy, valtra nie wazy nawet 6 ton!!!

- opinie pobliskich uzytkownikow fendta, oraz popularnosc marki w okolicy, w mojej gminie jest 1 t190, a fendtow bez liku najrozniejszych modeli

- sprawdzony serwis i dostep do czesci, zarowno od korbankow, innych sklepow, a takze czesci u innych uzytkownikow, ktore pochodza ze spalonych badz rozbitych fendtow

- przekladnie vario pewnie mozna porownac z bezstopniowka valtry, takze tutaj nie ma co debatowac, tak samo z wyposazeniem uzytecznym (przedni tuz, hydraulike, wom, resorowana os i kabine itd.), jedynie w wyposazeniu w bajery fendt moze odskoczyc valtrze, chociaz nie znam poszczegolnych funkcji variotronikow i innych systemow

- osobny obieg oleju w skrzyni

- przebieg wykresu mocy i momentu v vatrze przypomina bardziej ten z ursusa 1614 niz nowoczesnego silnika CR

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    259
w testach dlg valtra wypadla tragicznie notujac max. moc bez boost'u 166,7 kw, gdzie 818 zanotowala ponad 130 kw, nie wiem moze cos im sie pomylilo :wacko: , wiec nawet jesli zalozymy ze maja porownywalne parametry silnika i cena wypasionej valtry bedzie podobna (chociaz w jakims stopniu porownywalna) do ceny standardowego fendta, to pozostaja takie czynniki:

- wymiary: fendt jest 40 cm krotszy - dla mnie rzutuje to na wieksza uniwersalnosc, ewentualna prace z turem

jest tez o 800 kg ciezszy, valtra nie wazy nawet 6 ton!!!

- opinie pobliskich uzytkownikow fendta, oraz popularnosc marki w okolicy, w mojej gminie jest 1 t190, a fendtow bez liku najrozniejszych modeli

- sprawdzony serwis i dostep do czesci, zarowno od korbankow, innych sklepow, a takze czesci u innych uzytkownikow, ktore pochodza ze spalonych badz rozbitych fendtow

- przekladnie vario pewnie mozna porownac z bezstopniowka valtry, takze tutaj nie ma co debatowac, tak samo z wyposazeniem uzytecznym (przedni tuz, hydraulike, wom, resorowana os i kabine itd.), jedynie w wyposazeniu w bajery fendt moze odskoczyc valtrze, chociaz nie znam poszczegolnych funkcji variotronikow i innych systemow

- osobny obieg oleju w skrzyni

- przebieg wykresu mocy i momentu v vatrze przypomina bardziej ten z ursusa 1614 niz nowoczesnego silnika CR

Piszesz o częściach do Fendt'ów ze rozbitych lub SPALONYCH maszyn. Czyżby Fendt'y miały problemy z elektroniką lub czymś innym powodującym pożar?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pavel    10

moze poprostu nie ma gasnic w standardzie? uu strzeżcie sie korbanków :P :wacko: :P :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    236
Piszesz o częściach do Fendt'ów ze rozbitych lub SPALONYCH maszyn. Czyżby Fendt'y miały problemy z elektroniką lub czymś innym powodującym pożar?

 

a moze istnieje cos takiego jak ubezpieczenie i niemcy chcac wyludzic kase jak nie moga dobrze sprzedac, albo wogole nie moga sprzedac to podpalaja fendty i inne maszyny rolnicze, badz samochody ciezarowe, a poza tym do wypadkow dochodzi ale czy koniecznie z powodu najnowszej technologii????? przeciez 1 wyswietlacz, ktory obsluguje wiele funkcji potrafi zaoszczedzic dziesiatki metrow kabla. Ten rozbity to w transporcie sie przewrocil i spadl w jakas przepasc

 

aha i nie napisalem ze jestem wiernym fanem fendta i ze fendt to ideal, tylko w porownaniu z ta valtra to nie mialbym dylematu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukas120    4

mówisz że valtra jest za lekka ale przecież ciągnik mozna dowolnie dociążć charakterystyka silnika niejest zła i przy tak zestopniowanej skrzyni jest wystarczajaca valtra nie posiada skrzyni beztopniowej a testowana prez DLG nie posiadała wtrysku CR obecnie już tak i w nich moment obrotowy jest przesunięty z 1400 na 1500obr/min ale widac taka moda bo w nowych JD to nawet maksymalny moment obrotowy występuje przy 1700obr/min ale taka moda silniki spełniające normy EURO III poprostu palą więcej i aby to w miarę zminimalizować zmienia się charakterystykę silnika co w zasadzie przy bobrze zestopniowanej skrzyni lub vario to niema znaczenia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    236

aha no spoko, nie wiedzialem ze nie jest CR, a na niemiecki nie lubie patrzec, wiec nie czytalem, ale dlaczego moc taka slaba wyszla??? a skrzynie to nie wiem czemu napisalem bezstopniowka, widocznie nie skupilem sie dobrze :wacko:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    259

Podobno Valtra pracuje nad stworzeniem nowej bezstopniowej skrzyni do serri N-S.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukas120    4

też coś o tym słyszałem o vario

ale w valtrze T190 są trzy rózne moce i temu w tak to wygląda a raczej jest wszystko w porządku bo zużycie paliwa w przeliczeniu na moc przekazywaną jest dobre

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    236

no ale sigma power to tylko z walkiem, wiec do porownania najlepiej wybrac ta normalna moc bez boostu.

zostala jeszcze kwestia ceny ile kosztowalaby valtra z takim wyposazeniem:

- os resorowana

- kabina resorowana

- przedni TUZ

- wersja advanced

 

fendt 820 kosztuje 105 tys. euro, no a valtra musialaby byc tak wyposazona zeby moc porownac, ktos sie orientuje ile to by wyszlo???

chociaz nie wiem czy nie lepiej byloby wziasc do porownania 818 , bo byc moze parametrami bylyby bardziej zblizone wiec wtedy nalezy odjac mysle 5 - 7 tys. euro

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukas120    4

nieznam ceny valtry t190 znajomi za valtre t180 pełna elektronika amortyzowana kabina i ładowacz czolowy płacili chyba 350tyś oni niesą watowcem więc tochyba cena brutto

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dudi    0
Napisano (edytowany)

T 190 polecam z wlasnego doswiadczenia. nie do zajechania traktorek

Edytowano przez tomek
post za postem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adasko    0

Na pokazach w Zienkach k.Parczewa widziałem ten sprzęt w akcji z agregatem Horsch Tiger 3AS(3m) pracował na torfowej ziemi no i miał w sumie co robić ale zapier... jak zły, tyle że przy każdym nawrocie na końcu pola puszczał chmurke a silnik wyposażony był w CR. Mam filmiki z tego pokazu więc jak tylko bede mógł to wrzuce. Pozdro

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukas120    4

bo te modele np 190 bardziej dymi niż np120 a jak byłem w Finlandii to jak patrzyłem na nowe modele z CR to właśnie miałem wrażenie że bardziej dymią od tych starszych:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Viper    5

Miałem okazje popracowac Valtrą tylką tą najnowszą T191 w wersji Adwance (nawet fajny podłokietnik z monitorkiem, można zobaczyc to w galerri) Pracująca, starałem się wypatrzec jak najwiecej pozytywów jak i negatywów, wiec moze wymienie co mi przypasowało a co nie:

na plus:

Opony Michlean MulitBib

guma nad tylnią szyba zapobiegająca wsypywaniu sie kurzu przy otwieraniu szyby

dosc dobry promień skretu

widocznosc

obsługa hydrauliki

automatyczna zmiana półbiegów

regulacja kierownicy

drzwi obramowane (to sie chwali, tylko teraz zrobili gieta szybę przedtem były dwie proste w drzwiach, moim zdaniem zrobili na gorsze, ktos powie ze lepsza widocznosc teraz, dla mnie osobiscie to nie robi różnicy, a przy jej stłuczeniu wiadomo...)

wentylacja, nad każdą szyba nawiew duzy plus

oświetlenie

hamulec reczny z reversem i przy tym obnizenie predkosci obrotowej (chociaz mógł by byc awaryjny reczny tradycyjny)

 

na minus:

nie ma mozliwosci zamówienia 3 predkosci obrotowych WOM;/ mozna 1000 i 540 lub 1000 i 540E

mała kierownica, i trzeba wykonac dużo obrotów zanim koła skrecą sie maksymalnie

w tym egzeplarzu brak jakich kolwiek wiekszych schowków

siedzenie pasażera, w tym wogule nie bylo, ale widzialem jak to wygloda

pedał gazu, strasznie ciezko jest utrzymac w jednej pozycji, używałem tempomatu na drodze i polu, wtredy mniej spalał

wąska kabina, nie uchylne boczne szyby

zmiana biegów (może gdyby dziwgnia byla blizej operatora zmienialo by je sie szybciej i lżej)

maska z tworzywa, strach sie jej dotknąc, nie mówiąc o stawaniu na niej

za mała tylnia wycieraczka

zwrotność

nie zbyt dokladne okreslanie spalania przez komputer

 

Wszysktiego cieżko mi spamietac, moze jak sobie cos przypopmne to wpisze, kabina w nich kazdy wie jaka jest taka klasyczna prosta, dla niektórych sie podoba dla innych nie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arni    1

Co ciągnie na tym drugim zdjęciu ta valtra? W czarnym ładnie się prezentuje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez pawel_11_95
      Witam
      Jestem posiadaczem Valmeta/Valtry 6300 rok 1996. Mam problem z Wom-em,podnośnikami tylnymi i biegami. Wom i Tuz tylny w ogóle nie działają, biegi nie mogę wrzucić 1 i 2 jest możliwość jazdy tylko na 3 i 4. Z elektryką jest wszystko ok. Ciągnik odpala jeździ, hydraulika działa.  Gdzie mogę szukać rozwiązania problemu? Czy może ktoś polecić mechanika w mazowieckim?
    • Przez Manieks
      Witam Państwa. 
      Poszukuję instrukcji obsługi oraz katalogu części do ciągnika Valtra 8350. Na chwilę obecną zależy mi na opisie przycisków sterujących w kabinie, który od czego jest. U mnie niestety wszystkie mają starte ikony. Najlepiej jakby ktoś miał taki plik w PDF. 
    • Przez AchimR
      Za treść poniżej niektórzy mnie znienawidzą...
      Korzystając z pogody i chwili wolnego pojechałem do kuzyna (do Austrii, gdzie mają żniwa trochę wcześniej niż na Śląsku), a który od kwietnia jest zadowolonym posiadaczem Valtry T174, tak się złożyło, że pierwszego dnia trafiłem na serwisanta i od słowa do słowa...
       
      Zczytałem program z T174 w celu tuningu, ale z serwisantem dogadałem się tak, że mogę zczytać mocniejszy i słabszy model, który maja u siebie. (dodam, że nigdy dotychczas nie robiłem tak świeżego ciągnika!)
      Nie było T254, ale zczytałem T234 i T154.
      Wszystkie te ciągniki mają sterownik silnika EDC17CV41 i osprzętowo identyczny silnik.
      I teraz najlepsze - program sterownika silnika jest w 98% identyczny, różnica jest dosłownie w 15 mapach, 10 z nich pokazane jest poniżej.
      Pierwsze 5 patrząc od lewej robią większość roboty - to ograniczniki momentu obrotowego.

       
      Pierwszy myśl, "kopiuje mapy z T234 na plik T174", 5 minut + 20 kolejnych na zapis i ciągnik odpalił, testy w prawie 5-tonowej bronie talerzowej pokazały efekty. Potem już było tylko lepiej, nie mając programu z T254 ograniczniki zrobiłem przez ekstrapolację.

       
      Po tygodniu na polu wszystko było dobrze i poszliśmy o krok dalej, znowu ekstrapolacja ograniczników o kolejne 70Nm, ale tu już zrobiłem kilka dodatkowych map.
       
      W chwili obecnej ciągnik ma za sobą miesiąc pracy na parametrach około 290PS 1070Nm  (ISO 14396).
      Szczerze powiem, że nie wiem jaki ma to wpływ na zużycie jednostki napędowej. Jedyna awaria to pęknięty spaw na ramie głębosza Lemken.
      Testy z broną talerzową pokazały, że seryjna T174 potrafiła utrzymać prędkość ~8-10km/h, a po tuningu bez problemu 15-16km/h
       
      Zużycie paliwa (l/h) spada sporo, ALE tylko wtedy gdy prędkość z maszyną jest podobna jak do serii - ciągnik pracuje na wyższym biegu i niższych obrotach. Oszczędność paliwa jest też zauważalna przy większej prędkości (l/mth), ale tu wykorzystuje się moc skracając po prostu czas pracy.
       
      Z mojego punktu widzenia: ciągnik jest bardzo dobry pod względem silnika, takie podejście poprzez ograniczanie parametrów kilkoma mapami świadczy o elastycznej jednostce. Dodatkową moc można zrobić bez kombinacji, coś jak VW zrobił w Caddy (samochód użytkowy - nie osobówka) i co robi Cummins (którego silniki uważam za naprawdę dobre).
      Silnik zbudowany z zapasem, teoretycznie powinien długo posłużyć. Dla porównania dodam, że w osobówce wykrzesanie dodatkowych 10-20% mocy w szerokim zakresie obrotów przy sterowniku typu EDC17 to czasem i 50map do zmiany.
       
       
       
       


    • Przez Rolnik117
      Witam mam problem z valtra t133 ponieważ gdy długi czas pracuje np. W orce czy w agregacie scierniskowym zaczyna wchodzić duża temperatura (pod czerwone), gdy dojadę do brzeg i zanim obruce temperatura momentalnie spada na środek czyli dobrze. Co może być przyczyną 
    • Przez edzio
      Niech piszą ci którym cokolwiek gdziekolwiek się popsuło, Uwagi w tym temacie będą przestrogą dla wszystkich bądź odwrotnie.piszcie i nie ściemniajcie że się nie psują bo nawet JD nie jest święty.w końcu to tylko MACHINES!!! .pozdro
×