Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
c355

BMW e30

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
c355    0

Witam mam pytanie czy ktos ma jakies tabele bo w necie nie moge znalesc jaka powinna byc prawidlowa kompresja na tlokach w poszczególnych silnikach BMW. Interesuje mnie mianowicie jaka powinna byc kompresja w BMW e30 coupe 316 1.6KAT? Ktos mi moze pomoc?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukaskurp    7

Ciężko coś takiego znaleźć, Z doświadczenia powiem, że jak po wyżej 5-6 barów ma to jest ok. ale jak chcesz to se teoretycznie policz. Średnica cylindra × skok tłoka (mm)89,0 × 71,0 Stopień sprężania 9,5. zaznaczam że st. sprężania to nie kompresja tylko powietrze ma 9,5 raza zmniejszoną objętość.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qazi    57

w tym silniku stopień sprężania nominalny wynosi 11bar a minimum 10bar tak mówi mój mały programik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    7
Z doświadczenia powiem, że jak po wyżej 5-6 barów ma to jest ok.

5-6 barów to jest zajeżdżony silnik :P około 10 jest OK, tak jak gazi pisze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qazi    57

producent podaje takie parametry jak napisałem a ile z tego zostało w tym silniku to już inna historia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    7

Jak silnik jest zdrowy to nie ważne ile ma lat, ważne że trzyma minimalną kompresje. Paść z przedmuchami jest do remontu albo do wywalenia. Wiek silnika nie jest tłumaczeniem, paść to paść... Niestety...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dadam    4

ja miałm 13 letnią calibrę 2.0i 130 000 km cisnienie na cylindrach miała miedzy 11.5 a 11.9

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
c355    0

@Dadam i ty w ten przebieg wierzysz? Wiekszosc ma krecony. A tak nawiasem mowiac to mowie to tym co beda kupowac BMW e36 (bo wiem ze w tym modelu tak jest nei wiem jak w innych) po przekreceniu kluczyka w okienku gdzie jest przebieg wyskoczy jaki jestteraz cos tam jeszcze potem a potem wyskoczy ile bylo na liczniku w momencie jego cofniecia kumpel ma e36 2.0 24V i przebiegu teraz ma cos kolo 250000 a cofniety byl przy 370000 taka ciekawostka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    62

he tzn przekręcić kluczyk na zapłon to będą kolejno przeskakiwać przebiegi, najpier aktualny, a potem po chwili wyskoczy przebieg sprzed cofnięcia licznika i ten już będzie wyświetlany do puki nie przekręce dalej kluczyka żeby odpalić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szczewko    31

c355 troche wiesz ale za mało. Nigdzie nie sprawdzisz prawdziwego przebiegu w BMW. To o czym mowisz to tzw sprawdzenie zegarów. Wciskasz przycisk do kasowania przebiegu, trzymasz i załanczasz zapłon i trzymasz kilka sekund. Wszystkie wskazniki ida na maxa i zapalaja sie wszystkie diody. A to co sie wyswietla to numer oprogramowania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    62

e36 1,8 93r 3 letnia instalacja lpg przebieg 370 tyś ale nie wiem czy nie cofnięty, samochód od 4 lat w rękach znajomego ogólnie dobrze utrzymany ile może być warty?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szczewko    31

Zalezy jaki silnik. M40 to ten 140 konny na łancuszku jest troche wysilony i 370 tys. moze sie skonczyc rychłym remontem-wałki rozrzadu sie koncza dosc szybko. Jesli jest to zwykly 115 konny to mozna byc spokojnym.

Co do ceny to zakres jest spory w zaleznosci od stanu. Od 7 tys za ladna do nawet 12 kola za "lizaka"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    62

kolo chce 8 tyś ale jakoś nie mam przekonania bo to juz jakby nie było samochód 16sto letni chyba 115 konna, a e 36 to jużtroche plastikowa jest z tego co pamiętam to alternator mu się rozleciał, tarcze chamulcowe z przodu zmieniał i wydech robił, silnik czysty ładnie pracuje, ogólnie zadbana, tylko wiek już pewnie zrobi swoje prawda?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szczewko    31

Najwazniejsze ze cos robił w nim. Najbardziej mnie denerwuja wypowiedzi idiotów ze tylko jezdza i nic nie robia w autach bo sa takie super i nic sie nie psuje, a drugi idiota przytakuje ze takie fajne. Wszystko sie zużywa a szczegolnie zawieszenie i hamulce na naszych drogach. W alternatorze to łozyska pewnie polecialy a hamulce to normalka. Sam mam E34 525 td z 350k przebiegu i nie powiem ze nic nie robie bo wlasnie wymieniam rozrzad, przy okazji uszczelniacze, zawory sobie docieram, miske spawam bo na pewnej hopce mi pekla lekko i kilka innych pierdoł. Jak auto zadbane to bedzie jeszcze długo jezdzic. W mojej na cylindrach nie ma najmniejszego progu, widoczne sa bardzo wyraznie slady po honowaniu cylindrow wiec nie boje sie o silnik. Po tym malym remoncie do 600 tys bez problemu dojezdzi( do nastepnego rozrzadu)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

×