Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Widze ze tamat ma juz glownie stalych bywalcow :unsure: przyznac sie szczerze kto juz zamontowal ogrzewanie? Ja sie biore za to juz na dniach, jak tylko weze kupie solidne, nagrzewnice z wiatrakiem mam od jelcza al pewnie byla tez stosowana w innych polskich pojazdach.

 

Swoja nagrzewnice wstawiam po prawej stronie jak @antonio86, na tamtym miejscu mi az tak bardzo nie zalezy, bo i tak prawych drzwi nie uzywam prawie wcale :)

 

@proroku uwazaj zebys czasem nagrzewnicy przy jakichcs lesnych eskapadach, czy nawet zimowych, nie uszkodzil, czasem zwykla galaz wystarzczy, wiec mysle ze lepiej w kabinie ja miec, a pozatym pod kabina, bezposrednio na pedzie powietrza (szczegolnie na halnym podkarpackim :D) bedzie sie tylko niepotrzebnie wychladzac mimo ocieplenia i szkoda ciepla marnowac, a pozatym lepiej wlasne patenty miec blisko na oku, tyle mojej opini ;)

Gość Profil usunięty
Opublikowano

na temat ogrzewania w c-330 polecam obejrzeć to

I JESZCZE JEDNO POMYLIŁEM ROZMIAR TO NIE 1/4 TYLKO 3/8 CALA SORRY ;)
Opublikowano

Ja miejsce w kabinie chcę zachować...bo obu drzwi używam w jednakowym stopniu z resztą po to one są...wink.gif

 

Chyba jednak zamontuję ją pod kabiną.Jak ją fajnie obuduję to nie powinno być problemu z uszkodzeniem tym bardziej że skrzynka na nagrzewnicę nie będzie podobnej wysokości jak skrzynka na akumulatory.

Co do strat ciepła....jak wszystko ocieplę i węże i te wodne i od ciepłego powietrza dam w koszulki(takie jak na rury grzewcze) to straty te da się wyeliminować.

Opublikowano (edytowane)

Ale chdzi o to ,że jak wiatrak będziesz miał poza kabina to będzie wciagał zimne powietrze i bedzie chłodził nagrzewnice .

Jeśli go szczelnie obudujesz to nie będzie miał z kad ciągnąbć powietrza i wyjdzie na to samo ;)

Edytowane przez antonio86
Opublikowano

No tak co racja to racja...Coś jeszcze wymyślę...jak wymyślę to się podzielę.Kurde tam by było idealne miejsce.....no nic trochę wolnego więc trzeba będzie się z tym przespać...Dzięki za uświadomienie....wink.gif

Opublikowano

Musi ciągnąć powietrze z zewnątrz,

jeśli będzie obieg zamknięty szyby będą parować.

c-360 to nie samochód tam powietrze dostaje się każdą szczeliną -szyby nie zaparują od krążącego powietrza ;)

 

A tą nagrzewnice możesz przecież umieścić w pionie a strumień powietrza czymś kierować( u mnie jest tak jak na zdjęciach i normalnie wsiadam -nie przeszkadza)

Umnie nie ciągnie z zewnątrz i nic nie paruje-lepiej grzeje ,bo wiatrak ciągnie ciepłe powietrze i w nagrzewnicy może się bardziej podgrzać ;)

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Tym to najwyżej można sobie dłonie ogrzać, a nie kabinę ciągnika, która nie jest idealnie szczelna. Są wprawdzie elektryczne nagrzewnice w ciągnikach, w których silnik jest chłodzony powietrzem, ale tam montuje się dodatkowy alternator, a nagrzewnica ma moc ponad 1000 W.

Opublikowano

Kolega wyżej bardzo pomysłowy, dobra robota. Ja chciałym podsunąć pomysł na nagrzanie kabiny poprzez webasto bo płyn zanim się nagrzeje to potrzeba trochę czasu a w zimie przy wożeniu słomy chodzi on np. tylko 20min. tutaj jest przykładowe webasto; http://moto.allegro.pl/webasto-eberspacher-d2-l-disel-t4-i1378968710.html spala ono np. ON i wydziela ciepło posiada także nawiew chce podłączyć takie coś. Co o tym sądzicie?

Opublikowano (edytowane)

Drodzy forumowicze. Udało mi się zamontować nagrzewnice w moim 3P.

Czekam jeszcze na wentylator żeby włożyć do środka obudowy. Musze jeszcze stabilniej przymocować obudowe bo te paski ZIP długo nie wytrzymają. Nagrzewnica jest z autosana. Przewody po 5.30 za metr, kształtki ze sklepu hydraulicznego. to wszystko. Nagrzewnica robi się ciepła 2 minut po odpaleniu silnika.

Poniżej zdjęcia:

DSCN2651a.jpg

 

DSCN2652a.JPG

 

DSCN2653a.JPG

 

DSCN2654a.JPG

 

DSCN2655a.JPG

 

DSCN2656a.JPG

 

DSCN2658a.JPG

Edytowane przez daweed
Opublikowano

Tylko dwie uwagi mam co do montażu.

 

1. Wiem, że tak było wygodniej, ale myślę, że nagrzewnica powinna być zamontowana poziomo, tzn. obrócona o 90 stopni. Tak, aby zasilanie wchodziło górą, a odpływ był od dołu. Ale to może być do zmiany jeżeli jej wydajność okaże się mała. Wyjdzie w praniu.

 

2. W łączkach hydraulicznych zastosowałeś taśmę teflonową? Nie wiem, czy to dobre rozwiązanie jeżeli chodzi o temperatury i wibracje. Zwykłe pakuły, ewentualnie dla wzmocnienia efektu posmarowane np. farbą i dopiero wtedy skręcone wszystko. Ale to też wyjdzie ewentualnie w praniu.

 

 

 

 

A co z wentylatorem? Zamówiłeś, czy jakiś specjalny potrzebujesz?

 

Ode mnie +5 za pomysł i wykonanie. Ewentualne niedomagania są do wykasowania bardzo szybko.

 

 

Opublikowano (edytowane)

Fajnie ze się podoba :)

 

Mam pakuły i paste ale szybciej było teflonem :)

 

Nagrzewnicy jeszcze na stałe nie zamocowałem ale pewnie masz racje ze jak ją obrócę o 90st w lewo to będzie w sam raz bo odpowietrznik będzie u góry.

 

Wiatraczek kupiłem taki z allegro http://allegro.pl/wentylator-wiatrak-samochodowy-12v-14-cm-hit-i1388781526.html . Jest trochę za delikatny ale dmucha całkiem dobrze.

 

Przewody muszę jeszcze jakoś ładnie upiąć i skrócić żeby się w nic nie zaplątały.

Edytowane przez daweed
Opublikowano (edytowane)

Ja to bym robił coś takiego że przy wyjściu z termostatu wstawił trójnik jeden wąż do chłodnicy a drugi do nagrzewnicy a powrót przy chłodnicy drugi trójnik :D

Edytowane przez damjan15

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez livebird
      Witam mam pytanie odnośnie podłączenia dodatkowego oświetlenia roboczego LED w ursusie c330, gdzie mam to podłączyć, co trzeba zrobić by było to bezpieczne połączenie i jakie ledy najelepiej wybrać, chodzi mi o 2 lampy na tył kabiny umieszczone przy daszku.
    • Przez rafmax
      Witam,
      Kupię c 330 do remontu najlepiej z woj mazowieckiego. Może być uszkodzony silnik/ zamrożony.
      Ogłoszenie grzecznościowe.
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v