Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ja mam nagrzewnice zrobioną jak w zetorze, zasilanie jest tam gdzie sie wkreca czujnik temp. a powrót do pompy wodnej

 

Mam pytanie ale wkręciłeś tam rozgałęźnik??

 

Wysłał byś mi foty Toniek1994@gmail.com ??

Opublikowano

w ursusie 360 3p lub 3512 czy mf 3512 i pochodnych w pompie wodnej i termostacie są korki, należy je wykręcić( jak ktoś da radę :lol: ja rozwiercałem tylko później dobrze przedmuchac i wymyć pod dużym strumieniem wody)i połączyć wężami z nagrzewnicą i gotowe

u mnie działa tak średnio termostat niby dobry a nagrzac się silnik nie chcę

p.s. w nowych pompach może nie byc tego korka, ja w nowej pompie sam zrobiłem dziurę tylko wyczyściłem j.w.

Opublikowano

Tez montowałem nagrzwnice w swojej c-360 od poloneza , jedna strona jest wpięta w kolektor wodny , druga w waz wchodzacy do chłodnicy od strony pompy wodnej działa bez zadnych problemów.

Opublikowano

@antonio86 @bezeta10 moglibyscie dodac zdjecia do galerii wpiec nagrzewnicy do ukladu uchlodzenia? Najbardziej mi chodzi o powrot zimnej wody do chlodnicy. Nagrzewnice juz kupilem od jelcza bodajże i juz 2 lata prawie lezy bo czasu nie bylo:/

Opublikowano

Panowie faktycznie jakbyście dali radę wrzucić te fotki to było by super.

 

Mam na oku nagrzewnicę od jakiegoś autosana nada się czy szukać jakąś bardziej popularną? od żuka,fiata,poloneza czy innego stwora?

 

Najbardziej zależy mi na tym żeby ta nagrzewnica nie zajmowała dużo miejsca i żeby była wydajna.Myślę że jest to do osiągnięcia.

Opublikowano

Hmm to może lepiej kupić nową nagrzewnicę-są nie drogie na allegro a za nią zamontować jakiś wentylator.Tyle że to już zawsze jakaś kombinacja. Myślę że jak bym kupił nagrzewnicę od jakiegoś ciut lepszego samochodu (który chodził na płynie) ryzyko trafienia na zakamienioną będzie dużo mniejsze...

Opublikowano

Na używane nagrzewnice trzeba uważać bo może być zakamieniona a czyszczenie nic nie da.

Przy montażu przewodów trzeba zachować zasadę że ciepła woda zawsze idzie do góry.

co do kamienia sie nie zgodze:

po pierwsze wiekszość samochodów jest zalana płynem 9nawet stare żuki i cięzko kupic nagrzewnice która chodziła na wodzie)

po drugiejeśli ciągnik nadal będzie na wodzie to i tak sie zakamieni

Po trzecie jeśli dotej pory był na wodzie to w środku jest z pół kilo kamienia

i po czwarte jeśli będzie na płynie to płyn i tak rozpusci kamień!

A co do podłączenia to też nie ma wiekszego znaczenia bo pompa i tak przepchnie płyn(obojetnie jak podłaczymy przewody pod nagrzewnice-to nie kaloryfer :(

A nagrzewnicy nie opyla się kupować nowej i potem kombinować z wiatrakiem (nowy bardzo drogi) i z obudową -jak za 20 -30zł można kupić uzywaną od żuka ,poldka ,czy jakiegokolwiek innego i na szrocie odrazu poznasz czy była na wode czy płyn!

Tak ,że nie ma co pchać sie w koszty zwałaczacza jak trzeba będzie kupić wąż ok. 10zł metr! i płnu ok. 15l!

Opublikowano

To jasne , ale ja miałem na myśli ,że nie ma znaczenia czy ciepły płyn będzie wpływał do nagrzewnicy od dołyu ,czy od góry!

A nagrzewnice należy podłączyć do małego obiegu(musi być termostat sprawny)

Jeśli ktoś nie zna obiegu płynu to jest tak:

Na zimnym silniku termostat jest zamknięty i płyn kąży w małym obiegu,czyli pompa wpycha płyn do silnika na tuleje następnie przez głowice wypycha kolektorem ( i tam podłączamy zasilanie nagrzenicy, albo wspawujemy w kolektor kawałek rurki, albo -ja tak robie zakładam trujnik na gumowe kolanko za kolektorem) termostat jest zamknmiety i spowrotem do pompy(powrót najlepiej wpiąć między pompą a termostatem)

Jutro wieczorem porobie zdjęcia i wstawie do galerii

Opublikowano

Jak wejdziesz w moja galerie ,widac nagrzewnice - zasilanie jest podłączone do kolektora wodnego tuz przed czujnikiem temeratury wspawałem dodatkowe wyjscie a powrot z nagrzewnicy jet podłączone do chłodnicy na zdjęciu dokładnie tego nie widac ale jest to pod pompą od wspomgania. Jeżeli masz zamiar załozyc ogrzewanie to silnik powinien byc zalany płynem bo woda z nagrzewnicy raczej nie bedzie opadac chyba ze zamontujesz dodatkowy kranik do spustu. Zdjęcia jak zrobie to wrzuce obecnie nie mam takiej mozliwosci.

Opublikowano

Hmm to może lepiej kupić nową nagrzewnicę-są nie drogie na allegro a za nią zamontować jakiś wentylator.Tyle że to już zawsze jakaś kombinacja. Myślę że jak bym kupił nagrzewnicę od jakiegoś ciut lepszego samochodu (który chodził na płynie) ryzyko trafienia na zakamienioną będzie dużo mniejsze...

Nowa do Zetora kosztuje chyba z 70 zł ;)

Opublikowano

Może napisz w podpisie ze to na prosbe uzytkownikow (mnie) @asharot @prorok, i jeszcze jasno objasnij po co i do czego sa te wpiecia, trojniki nagrzewnicy ze zdjec, albo moze tak jak @asharot pisze na jakis serwer hostingowy?

 

Mi to chodzi majbardziej o trojnik ktory ma byc miedzy termostatem a pompa wody do ktorego ma byc podlaczony powrot wody z nagrzewnicy (zimnej) nie wiem z czego go zastosowac bo jakos nie mialbym z czego zrobic, bo ciepla wode do nagrzewnicy to najlatwiej i najlepiej tak jak koledzy pisza z kolektora wodnego.

 

Oczywiscie pisze o C360

Opublikowano

trójnik to sam robiłem gruga rurka ze starej pompki od wozu a cienka jest bagaznika dachowego od malucha -nigdy nie zgadniecie z czego jest łącznik do kolektora

Dawajcie meile to wam wyśle zdjęcia już mam załadowane zdjęcia bo jesdnemu koledze już wysyłałem

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez livebird
      Witam mam pytanie odnośnie podłączenia dodatkowego oświetlenia roboczego LED w ursusie c330, gdzie mam to podłączyć, co trzeba zrobić by było to bezpieczne połączenie i jakie ledy najelepiej wybrać, chodzi mi o 2 lampy na tył kabiny umieszczone przy daszku.
    • Przez rafmax
      Witam,
      Kupię c 330 do remontu najlepiej z woj mazowieckiego. Może być uszkodzony silnik/ zamrożony.
      Ogłoszenie grzecznościowe.
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v