Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
paralaksa

82SA IIA czy 1025A-II

Polecane posty

paralaksa    0

wiem, że jest podobny temat już, ale o poprzedniej generacji

http://www.agrofoto.pl/forum/Pronar-82SA-czy-1025A-t4554.html

mam kilka pytań do użytkowników tych dwóch maszyn

pierwsze to podnośnik w 1025 czy nadal jest na jednym tłoku czy już może monoblock?

czy skrzynia biegów w 1025 jest naprawdę tak upierdliwa (pomimo ewidentnego plusu polegającego na pochodzeniu z modelu 6 cylindrowego)

hmm i czy ewentualna zmiana turbospreżarki po okresie gwarancyjnym nie dala by 82 kopa umożliwiającego dorównanie mocą 1025 (i czy tylko turbo trzeba byłoby zmienić?)

Dzięki z góry za odpowiedzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pronarek82a    1

Zależy jaka ci moc potrzebna. Sa ma 80 a 1025 ma 105km. A co do p5 to mój miał znajomy miesiąc czasu. Sprzedał bo takiego szajsu nie widział może miał 5 napraw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

paralaksa    0

hmm co do p5 to mimo wszystko mam mieszane uczucia, nie mam ochoty być królikiem doświadczalnym bo niby masz podzespoły, które są naprawdę ciekawe (ale w czasie kryzysu może się też zdarzyć ze ktoś na czymś będzie chciał zaoszczędzić)no może z wyjątkiem silnika IVECO :D, to obawiam się o dostępność części.

a co do mocy to wiem ile mają koni :D interesuje mnie tylko podnośnik i skrzynia ( no i jeszcze zmiana turbo w 82)

a co do miłości do mtz lubisz to co masz czy lubisz to co chciałbyś mieć?

jak ja nie lubię klepania postów, które nic nie wnoszą do dyskusji

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pronar82a    30

W 82A i SA nie ma turba w I generacji ale za to w II generacji jest już we wszystkich modelach turbo jest i intercooler.

@Pronarek82a może jakiś trefny model się trafił albo po prostu nie został dobrze dotarty lub z winy użytkownika były też te naprawy.

Ja też bym wolał P5 niż Pronara z serii II :D :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
paralaksa    0

jeżeli kurs euro(spadek dużo poniżej 4 zł) i zysk z produkcji pozwolą to będzie inny ciągnik, a jeżeli nie pozwoli to chciałbym wiedzieć jaką mam alternatywę

i nie neguje tego, że p5 to ciekawa maszyna

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LukaszZduny    0

Według mnie pronar II jest za drogi do tego co oferuje lepiej P5 tak jak mowia koledzy EHR, półbiegi to jest to. A jesli jesteś przekonany do techniki ze wschodu to radziłbym coś prosto z Mińska -taniej i w orginale. Z tym euro to masz racje bo jakby było tańsze to coś z zachodu by sie bardziej opłacało. A tak w ogóle to jaka moc cie interesuje? Bo ja nie widze sensu kombinowania z turbem jak kupujesz nowy ciagnik lepiej przemyśleć sprawe i dobrać odpowiednio moc. Tak wieć sprecyzuj bardziej bo jak kupisz za duży ciagnik to i maszyny też odpowiednie musisz zapiać to trzeba brać pod uwage. Oraz to ze jeżeli chcesz nim robić jak najwiecej to przecież nie tylko sie orze w polu duży musi spalić swoje w lżejszych pracach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pronarek82a    1

Ta i umnie też trewny ta? Po prostu dopracować nie umieją ciągników i biorą sie za 180km. A jaka jest gwarancja że sie nie trawi u kogoś tak sam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LukaszZduny    0

A co sie znajomemu działo? I czemu tak szybko sie pozbył skoro jest od tego gwarancja? A i jeszcze jedno: znajomy czy znajomy znajomego kogoś kto gdzieś coś słyszał?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pronar82a    30
Ta i umnie też trewny ta? Po prostu dopracować nie umieją ciągników i biorą sie za 180km. A jaka jest gwarancja że sie nie trawi u kogoś tak sam

A czego u mnie w Pronarku nic poważnego się nie dzieje?? Jak to możesz wytłumaczyć?? Może po prostu trzeba trochę dbać o swój sprzęt :D

Tak samo widziałem że pod którymś zdjęciem pisałeś że przyczepy z Pronaru są też do niczego bo się łamią ramy czy coś w tym stylu, a może to wiana użytkowników którzy przeładowują swoje przyczepy o 2x, jak przyczepa ma 6T to ma być te 6 ale jest jeszcze zapas mały i możemy te 8 naładować i nic się nie stanie ale jak już więcej to czego tu wymagać od producent?? Wiem że te stare przyczepy są wytrzymalsze ale co zrobić tak już jest poprostu :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pronarek82a    1

No są ale tak co teraz jest wytrzymale. Niccc. Znajomy. A co z gwarancji. Gwarancji niema przez cały czas. Skonczy sie i co dalej?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pronar82a    30

A może po tych awariach by się dalej nie psuł i by chodził dobrze. A co kupił zamiast tego Pronara P5??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez Cheesburger
      Co ile smarujecie krzyzaki wału przedniego napędu?
      Wystarczy tam wkrecic kalamitke czy cos trzeba jeszcze?
       
      Pytam ponieważ ostatnio po dłuzszym przestoju ten pierwszy od skrzyni biegów zaczął delikatnie piszczec podczas szybkiej jazdy. Polałem go olejem i pomogło ale wole cos bardziej zapobiegawczego zrobic jesli potrzeba.
    • Przez Rolnik551
      Witam wyrzuca mi bieg chodzi o tą dźwignię między nogami tzn. Reduktor 
      Co może być przyczyną jak naprawić? 
    • Przez Piotr0224
      Witam, mam mały problem z Pronarem 1025a otóż w tym roku przy bardzo lekkiej pracy przy przyczepie do małych kostek słomy zauważyłem że ciągnik łyknął dość sporo oleju w ciągu 2-3 dni pracy mógł łyknąć ok 2 litrów oleju, ciągnik pracował często na najniższych możliwie obrotach czyli ok 700/min, z odpowietrznika silnika (nie znam fachowej nazwy wąż wychodzący z nad głowicy silnika schodzący po lewej stronie bloku i kończy się w ramie)  wychodziło dość sporo białego dymu, co ciekawe przy cięższych pracach w uprawie brony, talerzówka gdzie chodzi już na normalnych obrotach i ma czasem ciężko oleju wziął mniejsze ilości przez dłuższy okres pracy, jednak ostatnio pokazuje lekki ciągły ciemny dymek (dawniej pokazywał gdy miał bardzo ciężko). Przy odpalaniu zimnego ciągnika z tłumika wychodzi bardzo duża ilość białego dymu a gdy się go troszkę przegazuje to po chwili ustaje.
      Dodam że temp silnika jest zbyt niska w lekkiej pracy pokazuje ok 60 przy ciężkiej nie dochodzi do 80. Wspomnę też że  z 3 lata temu trochę się grzał z powodu silnie zapchanej chłodnicy wodnej olejem i pyłem ale było pilnowane aby temp nie przekroczyła 100 stopni. Ciągnik ma moc, spalanie w normie, zalewany od nowego Turdusem.
      Co podejrzewacie pierścienie że bierze olej? Czy mają one wpływ na nizszą temp silnika? Biały dym przy odpalaniu (wtryski)? I czy kiedyś spotkaliście się że na niskich obrotach bierze olej a na wysokich mniej (turbina)?
    • Przez AgroRolnikŚląskiTeam
      Witam od pewnego czasu zastanawiam się co jest z tymi ruskimi silnikami d 243 (Pronar 82 SA) że gówno widzą a kopcą jak głupie . Mój nawet na pusto pod górkę niewielką z turem łc 1650 na pełnej czwórce po asfalcie kopci na czarno , podczas orki pod górę z 10 stopni - góra 13 w pługu 4x40 na 2 polowej z reduktorem puszcza taki dym że aż jest ciemno a w nocy to i widać ogień z tłumika na 5-10 cm , rozumiem że jest dość spore obciążenie i w instrukcji jest napisane 100-120 km ale dajcie spokój prosty ursus c 360-3P w pługu 2 skibowym na 3 szosowej dymka nie puści a nieraz jest tak że aż z obrotów spada . Ostatnio dość sporo jeździłem Pronarem (82 SA) w przyczepie autosance z 7 t jęczmienia i byle jaka górka i do 3 szosowej trzeba było redukować . 
      Dodam że mój egzemplarz ma ok. 3300 mtg .
    • Przez foka71
      Witam.Mam problem z moim Pronarem.Otóż pogasły mi wszystkie wskażniki i niektóre kontrolki na desce rozdzielczej,np. od ładowania.Bezpieczniki sprawdzałem,są o.k.Alternator niedawno mi wymieniał jeden mechanior,więc jakieś ładowanie jest,bo światła górne działają,tylko czasem jakoś przygasają.Czy to może być wina złego podłączenia alternatora,czy coś innego za to odpowiada?Z góry dziękuję za wszystkie podpowiedzi.
×