Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

"Są patenty na odsadzenie felgi ale to zawsze mocniej obciąży łożyska, a u mnie wisi wielikij tur i może nie być ciekawie. Coś za coś..."

A u mnie od pięciu lat wisi Tur może niezaduży ale za to z wielką belą :lol:-i jest ciekawie tzn-nic się nie dzieje-no ale to stary Zetor jest -pancerny znaczy ;)

Opublikowano

moim zdaniem te ciagniki sa bardzo dobre ale nie ma co porownywac ursusa c385A i 914.Mialem okazje je uzytkowac i c385A jest w porownaniu do 914 bardzo jałowy.nie mogl dac rady z plugiem 4*45 musial miec w przodzie jeszcze papaja

Opublikowano

Dokładnie nie powiem wydaje mi się jednak że przekładnia planetarna wyhamowuje skrzynię. Dodatkowo można używać hamulca synchronicznego w skrzynce ale zajmuje to zbyt dużo czasu.

Opublikowano

miałem 914 z 86 roku i żeby przy zmianie biegów nic nie zgrzytało robiłem tak:

1 - przy zmianie biegu na wyższy - wcisnąć sprzęgło troche więcej jak do połowy; wyłączyć niższy bieg; docisnąć sprzęgło do końca; włączyć wyższy bieg.

2 - przy zmianie biegu na niższy - wcisnąć sprzęgło do końca; wyłączyć wyższy bieg; przegazówka; włączyć niższy bieg.

no i nie zgrzytało :lol: :o:);)

Opublikowano

jeszce mozna podciagnąć hamulec skrzyni biegów tam gdzie pod podłoga jest sruba rzymska do podciagania sprzegła jest tez sruba przy pedale trzeba ja wkrecić fakt sprzegło bedzie ciazko chodziło ale biegi beda ładnie wchodziły. a z tym zgrzytaniem ten ciagnik znam na pamieć wiec jak ja jezdze to sprzegło wciskam jak wyzucam z biegu puszczam sprzegło i znów wciskam zeby włozyc bieg podwójne wysprzeglenie i to tez pomaga.albo tez opanowałem to na jakim biegu i przy jakich obrotach mozna wzucić bez sprzegła i bez zgrzytu normalnie to to juz na słuch robie i tez jest ładnie i po drugie zauwazyłem ze nie trzeba tak na chama i raptownie tych biegów wkładac tylko normalnie delikatnie i powoli i tez ładnie wchodzą. ja mam 385 i ładnie chodzi jako ciągnik głowny i jak mi sie skrzynia dwa lata temu rozwaliła myslałem ze po kapitalce beda ładnie wchodziły ale jednak nie mechanik powiedział ze ten typ tak juz ma i zeby podciagnąć hamulec skrzyni i pomoze ale w tedy sprzegło to skała i mam tak zdeka podciagniete i stosuje te reszte doświadczen i jakos sie jezdzi. nagorzej jest jak ma cieżko i z nizszego na wyzszy np w transporcie pod góre piłuje sie go zeby rozbujac i chce sie wiekszy bieg to zgrzyta i najczesciej z 3 na 4

Opublikowano

U mnie w 912 biegów aż tak nie redukuje, bo nie mam gdzie jeździć. Na polu to na jednym biegu. Zgrzyt owszem się zdarzy, ale te typy tak mają.

Opublikowano

mam dylemat miedzy Ursusem C-385 , Ursusem 914 ,a Zetorem 7211 którego wybrac??

bede mial okolo 20ha i tyle samo krów.... to jaki radzicie i ile one pala tak mniej wiecej..

slyszalem ze Ursusy nie maj przedniego napedy dlatego kiepskie przy plugach to prawda??

i jeszcze ja chce miec do tego traktoru TUR'a...

moim zdaniem najlepszy bedzie ursus 914 ,a Waszym??

 

http://www.allegro.pl/item198157679_ciagni...dzo_dorby_.html ile taki moze palic??

Opublikowano

przy pługach nie sa słabe 385 3*40 obrotowe ciaga spokojnie sam nie mam ale juz kilka widziałem jak pracowały. a jak masz krówki i tura berdziesz zakładał to biez 914 przodek w tych ciagnikach to daje bardzo duzo. sam mysle zeby załozyc do swojej przodek

Opublikowano

Karol12, jak chcesz zakładać tura do ciągnika z napędem na jedną oś to musi on być z dociskiem żebyś miał sie czym wypychać jak wtopisz sie po silnik :lol: Oszczędź sobie nerwów i do tura kupuj tylko 4x4, przyda sie tez w pracy na polu.

 

Co do porównania Ursus 91x i Zetor 72xx to pracowałem na 50ha obydwoma i jakościowo lepiej wypada Zetor (komfort kabina, ciszej, super skrzynia, nic nie zgrzyta), nieco mniej też z nim problemów, jest ekonomiczniejszy ale za to Ursus jest mocniejszy i spokojnie ciągał pług 4x35 a dla Zetora było to ciut za ciężko choć też dawał rade. Na dzień dzisiejszy wymienił bym mojego U912 na 7245 bo ciężkie prace wykonuje teraz MF i nie potrzebuje już tak mocnego ciągnika tylko napędu 4x4 do tura! Ewentualnie U914.

 

Na 20ha to wg mnie obojętne czy kupisz Zetora 66KM czy Ursusa 78KM, bo to czy ciągnik zarobi na siebie zależy od tego czy wykorzystasz jego moc (odpowiednie maszyny). Ja byłbym bardziej za 7245 bo na takim areale ludzie radzą sobie C360 + papaj. Zależy jakie masz jeszcze traktory...

Opublikowano

nie powiedział bym ze 72XX jest az tak bardzo ekonomiczne kumpel ma przez ulic takiego i chleje mu niezle a ja swoją 385 spokojnie ciagam zeczy w których zetorek sie troche duzi i przyciezko ma i co za tym idzie mniej spala ursusik a u niego małe wiry w baku

Opublikowano

Jak myślicie, czy w tych ciągnikach przydałaby się chłodnica oleju przekładniowego tak jak to było już od 1012 w górę?

Przy pracy z hydrauliką olej potrafi się trochę nagrzać.

Opublikowano

Nie zwróciłem na to uwagi, ale wiem że z hydrauliką są problemy przy przechyłach. Przy rozpychaniu turem kukurydzy na pryzmie z podniesioną przeciwwagą na TUZ dzieją sie różne rzeczy przy wjazdach i zjazdach, m.in. zapala sie kontrolka od ciśnienia w układzie, TUZ zaczyna sie dygotać, słychać dziwne odgłosy ze skrzyni i takie tam. Nadmienie że stan oleju jest prawidłowy. Wiem że ma to związek z przechyłami, ale czy z temperaturą oleju? :rolleyes:

Opublikowano

W instrukcji jest nawet żeby dolać 5 l kiedy ciągnik ma współpracować z maszynami posiadającymi hydraulikę o większym zapotrzebowaniu. Wrzuć te koła szersze jak pracujesz z czołówką, najlepiej wstaw te felgi 9x15,3 i opony 12,5/80 - 15,3.

Opublikowano

A mi biegi nie zgrzytają, najważniejsze jest to żeby na wysokich obrotach nie zmieniać przy pługu podorywkowym(7) z 1 na 2 zmieniałem bez zgrzytu trzeba tylko zejść z obrotów. Wiem że mój wuja przełącza w ten sposób że podwójnie wsprzęgla i zmienia elegancko. Do każdej maszyny trzeba sie wprawić, szczególnie tych starszych.

Opublikowano

Także podwójnie wysprzęglam przy zmanie na niższy bieg, za pierwszym razem wciskam sprzęgło na jakieś 2 sekundy, neutralna pozycja i później wciskam do połowy i szybko wrzucam bieg, niskie obroty i nie zgrzyta.

Opublikowano

Miałem kiedyś C-385 i bardzo dobry ciągniczek, tylko jedna rzecz mnie u niego denerwowało. Miał jeszczę tą starą skszynie biegów tzw. na kamienie i bardzo trzeszczała a silnik już miała nowego typu bo ty było ostatnie wydanie C-385 ( 1979 ). Ogólnie dobre ciągniczki.

Opublikowano
Pasowały by takie oponki na przód?

Gdyby zdobyć szerszą felge 20" to z tych z linka wybrałbym VL-44 w rozmiarze 360/70 R20, na oryginalną to nie wiem czy wejdą 9.00-20... Mozna by pokąbinować i obręcz np. z Pronara połączyć z tarczą od osiemdziesiątki :)

Opublikowano
8,3-20 ta to chyba powinna pasować na zwykłą felgę :)

Powinna pasować, tak samo jak 9.00 ale na nią akurat może być już mało miejsca przy kolumnie zwrotnicy resorowanej, choć nie wiem jak to wygląda w praktyce. Możliwe że i 9.00-20 na oryginalnej feldze dadzą sie przykręcić :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez oMajsteRo
      Witam, mam problem z Ursusem 1204.
      Na ciepłym silniku powyżej 1500 obr. coś stuka w silniku.
      Silnik jest po remoncie.
      Zawory są dobrze ustawione.
      W załączniku film z pracy silnika.
      2222.mp4
    • Przez tomaszmab
      Witam wszystkich, kupiłem ciągnik rok temu . Poprzedni właściciel oszukał mnie i nie powiedział że ciągnik ma pęknięty tylny most przy okienku na napęd . Pęknięcie na dole , most pospawany , zaszpachlowany , sączy się olej bardzo powoli. Zbiłem szpachle jak szukałem wycieku to trafiłem na to. Wcześniej myślałem że to na łączeniu między skrzynia a mostem że  gdzieś uszczelka się podwinęła przy zakładaniu itp. A tu takie kwiatki wyszły . Ciągnik z turem. Tak ukrył wadę że wogle tego nie było widać , zaszpachlowane luks . W chłodne dni jak teraz to praktycznie nic nie leci . Co można z tym zrobić ? Wymianiac most ? Czy zakleić , zasmarować dwuskładnikiem i liczyć że nie będzie pękało dalej? Pęknięcie na 15 cm .. 





    • Przez rolnikgospodarny95
      Mam stara deskę rozdzielcza i chcę założyć gnizdo zapalniczki w jakim miejscu usytuować żeby nie zawadzała?
    • Przez Adam20000
      Dzień dobry 
      Planuję pomalować swojego ursusa 1201.Jaką polecacie farbę na blachy kolor żółty. Chciałbym aby malowanie pasowało jak najbardziej do oryginału. Ursus  jest z roku 1981.
    • Przez derxyyy
      1.Dzień dorby mam pytanie zna ktoś na internecie lub wie jakie siedzenie polecić do 1000zł do ursusa 914 mogą być linki? 2. Oraz mam pytanie podesłał by ktoś na je zamocować jak zrobić całe mocowanie lub gdzie można także kupić z góry za odpowiedzi będę wdzięczny. 3. Wie ktoś gdzie można kupić Płyte/Podstawę siedzenia do ursusa 914 z pasującym siedzeniem ?

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v