Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ja założyłem centre 12V 125 ah i pali bez problemu, ma zwykły rozrusznik i prądnice, 370 zł wydałem na to, a szóstki najtaniej za 590 bym kupił więc.. chyba lepiej jedną dwunastkę założyć

Opublikowano

A jeśli np.ja mam w swojej 30'tce alternator i rozrusznik szybkoobrotowy to moze wystarczy jedna bateria 12V?

 

Spokojnie. Kupuj 12V, tylko tak jak koledzy mówią lepiej do sklepu widzisz co kupujesz może trochę drożej ale na allegro za przesyłkę też trzeba zapłacić.

 

 

 

Opublikowano

1. był już podobny temat

2. my w naszej C330m mieliśmy 2xcentrę 195ah 6V - po trzech latach jak odmówiły akumulatorki w zetorze to wstawiliśmy je do zetora a do ciapka wstawiliśmy 2x centrę 165ah 6V. Jedne i drugie spisują się dalej super. Podstawa to dobra instalacja w ciągniku i 2-3 razy w roku sprawdzenie elektrolitu i podładowanie prostownikiem o "małym prądzie".

Opublikowano

My w do ciapka w tamtym roku kupiliśmy SZNAJDERa 2x6V 165 ah 900 A i w zimie przy dużym mrozie na dotyk pali a wcześniej ledwo hełtał. Naprawde polecam te aku. A jeśli masz alternator to śmiało dawaj 195 ah. Bez problemu je naładuje

Opublikowano

ja uzywam akumulatorów ZAP piastów i moll , ten ostatni wytrzymał w aucie 9 lat , dodam że tylko raz go łądowałem po tym jak troche zabrakło mu elektrolitu i wynurzyły się płytki

Opublikowano

Wczoraj podczas podorywki pękła mi klema + z jednego z akumulatorów. Pękła w taki sposób że przewód nie dotykał do akumulatora przez pewien czas, ale póki traktor nie był gaszony to się orało. Gdy zgasiłem nie mogłem już odpalić, próbowałem założyć jakoś tą pękniętą ale nic, skonczyło się na rozciągniu. Gdy zajechałem do domu, wymieniłem klemę okazało się że traktor nie odpala. Po podłączeniu ładowania na prostowniku pokazane jest jak by traktor był zupełnie naładowany :blink: Napięcie na obu wynosi 10,1v na prawym 6,1v a na lewym 4v. Gdy sę ładuje aku to z tego co ma 4v z jednej celi wydobywa się dymek. Na chwilę na prostowniku pojawiło się ładowanie i dymek znikł ale po kilku minutach znów się pojawił i prostownik pokazuje jakoby nie ładował. Czy to to wina tego akumulatora? Podejrzewam że robi jakieś zwarcie, czy konieczna będzie wymiana?

Opublikowano

Kolego nie znam się na tym ale moim zdaniem jeśli pojawił się dymek w jednej z celi to mogło być to zagotowanie się kwasu więc akumulator może iść już do wyrzucenia lum dolej wody destylowanej i spróbuj jeszcze raz może drgnie coś przy tym akumulatorze

Opublikowano

Kolego może źle dokręciłeś nową klemę oczyść przewód nożem żeby się świecił i dopiero przykręć a te czubki od akumulatora posmaruj wazeliną techniczną powinno pomóc

Opublikowano

tak oczyśc styk na akumulatorze i załóż nową klemę i uzupełnij poziom elektrolitu wodą destylowaną i ładuj na najmniejszym amperażu tak żeby elektrolit nie gotował sie jak to nie pomoże to bedziesz musiał kupić dwa bo nie można wynieniać jednego

Opublikowano

Ok, zrobię tak jak radzicie, a o nowych aku trzeba będzie pomyśleć bo już swoje lata mają.

PS. z ciekawości, co się stanie jeśli wymienię tylko jeden?

Opublikowano

Jeśli wymienisz tylko jeden to oba będą tak samo naładowane (rozładwoane) jak ten drugi stary. I w związku z tym trwałość tego nowego będzie taka sama jak tego drugiego starego.

Opublikowano

Pojawiający się dymek, jest przyczyną nie łączenia klemy, proponuje oczyścić klemę i słupek a po skręceniu posmarować wazeliną aby nieśniedziało.

 

PS. jedna 12v nie jest lepsze od 2x6v ponieważ

- wytrzyma tylko około 3-4 lat

- chyba że wymienisz także rozrusznik na szybkoobrotowy

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Patryk6
      Dzień dobry czy posiada ktoś instrukcje do opryskiwacza tecnomy ( nie wiem jaki model będzie na zdjęciu) chodzi mi najbardziej o instrukcje do sterownika. Lub zajmuje się ktoś naprawianiem tych opryskiwaczy w szczególności chodzi mi żeby można było zmieniać dawkę a nie pryskać cały czas na jednej. Od kad kupiłem w Francji jest jedna stała dawka.



    • Przez DonPadre
      Witam,
      Wiem że to forum rolnicze ale kierunkowskazy w mszynach też są. Mam problem w moim peugeocie 208gti z kierunkowskazem ledowym w przedniej lampie od strony pasażera. Po przekręceniu zapłonu ale nie odpalaniu dioda jak i kierunkowskaz działają poprawnie ale gdy odpalę samochód to nagle dioda na desce zaczyna migać szybko jak przy spalonej żarówce a taśma ledowa w lampie niewyraźnie o równie szybko miga. Jak to naprawić, może zamontować opornik w jakiś sposób żeby zmniejszyć napięcie gdy samochód jest odpalony?
      Proszę o pomoc nie jestem orłem z elektroniki.

    • Przez Wiktorrrr
      Czy polecacie taką instalację do C-360?
      https://elmot-swidnica.pl/produkt/instalacja-c-360-laczona-kompletna-alternator-elmot-premium-line/
    • Przez gruber9
      Witam, mam problem z ciągnikiem. Ursus C-328 z silnikiem C-330. Akumulator 12V, 62Ah, rozrusznik szybkoobrotowy. Problem jest tak jak na filmiku, raz pali normalnie, a potem ciężko mu przekręcić i przełamać się, winny jest akumulator, czy co? Zrobiłem dotychczas tak
      -wyjąłem rozrusznik, zdjąłem i sprawdziłem czy nie ma luzów na łożyskach i brak luzów, na imadle bez obciążenia kręci jak oszalały
      - akumulator padł w sobotę mi, choć palił wcześniej dobrze, podładowałem go i założyłem i przy rozruchu jak tak ciężko kręci ma spadki na akumulatorze do 10v a i niżej typu 6-8V, i co ciekawe z zacisku alternatora podczas pracy silnika wychodzi napięcie 14V, a na samym akumulatorze na 1600 obrotach dopiero łapie 13,9V, więc trochę lipne ładowanie, czy może być winny przewód zasilający temu? Czy sama akumulator jest wyeksplatowany i nie ma siły rozruchu i nie przyjmuje ładowania? Choć trzyma, bo od soboty do dziś trzymał w granicy 12,7V. Co polecacie? Zmiana akumulatora?
      Filmik poniżej: 
      481796126_9719509461406820_9059274403169755457_n.mp4
    • Przez YeLoN3
      Witam. Założyłem czujnik ciśnienia powietrza dd20e z mtz i taki wskaznik https://allegro.pl/oferta/wskaznik-cisnienia-powietrza-mtz-60-mm-0-10-bar-12v-z-kontrolka-15832259774 i zawór mam ustawiony na 6 barów a ten wskaźnik dochodzi do 10 a go zamyka. Przy 5bar pokazywał ponad 8. Podobny problem mam z czujnikiem i wskaźnikiem ciśnienia z c385 po odpaleniu odrazu go zamyka 10bar a w rzeczywistości ma 5 bar ciśnienia oleju. https://allegro.pl/oferta/czujnik-cisnienia-oleju-c-385-zetor-oryginal-ursus-5035392031
      https://allegro.pl/oferta/wskaznik-cisnienia-oleju-c-385-elektryczny-89352931-4959889766 
      Wiem że czujnik musi być sparowany ze wskaźnikiem ale jak widać jest z tym problem przy takich ilościach producentów? Można to wyskalować za pomocą rezystorów?
      Podłączenie i masa są dobre.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v