Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Kolego ja u siebie w mojej 30-stce mam założone akumulatory 2 x 195 Ah, tak samo ciągnik jest na prądnicy, akumulatory chodzą już 11 lat i niestety szykuje się wymiana, sam byłem zaskoczony że tyle wytrzymały, więc Ci takie polecam :blink:

Opublikowano

12 V 120 Ah powinno wystarczyć na zimę, wtedy akumulator nie osiąga swojej pełnej pojemności. Lepiej jak jest ciut większy, wtedy rozrusznik mniej kręci a zarazem mniej się zużywa. Choć lepiej byłoby 2x6V.

Opublikowano

kupując akumulator nie sugeruj się tylko pojemnością ale też i prądem rozruchu. Ja mam w ciągnikach jeden 110Ah i 1000A prąd rozruchu a w drugim 125Ah i 950A prąd. Wcześniej miałem po dwa 6V. W nowych John Deere akumulatory mają po 1400A na rozruch a pojemność tylko 140Ah. Każdy sprzęt(ciągnik) ma palić od strzała a nie kręcić bo pojemne akumulatory ma a w końcu i tak nie odpala po tak długim kręceniu.

Opublikowano

andzin ma racje akumulator nie musi mieć niewiadomo jakiej pojemności ma mieć duży prąd rozruchu aby rozrusznik kręcił szybko , jak wiadomo silnikowi diesla jest potrzebny kop jak to się mówi aby odpalił

Opublikowano

Niestety ciapek mimo iż silnik ma malutki jest strasznie ciężki w odpalaniu. O ile latem na jednym akumulatorze praktycznie każdym da rade odpalić o tyle gdy robi się zimno zaczynają się schody. 2x6V jest na pewno droższym wyjściem ale też bardziej trwałym, w tych akumulatorach wszystko masz solidniejsze niż w 12V które rozmiarami przecież są zbliżone do tej 6V .

Opublikowano

ja mam takie samo zdania jak kolega Davidastra 2x6V 160 czy 165Ah, u siebie mam dwie Centry Heavy po 165Ah i są praktycznie bezobsługowe odkąd wstawiłem alternator jedyna obsługa dolewanie wody zero problemów z zasiarczonymi klemami itp, a kręci szybko nawet przy 30 stopniowym mrozie nie było problemów

Opublikowano

mendieta to zależy czy jeździsz na płynie czy wodzie , jak na wodzie to wystarczy 12V 110 Ah bo zalejesz ciepła i pali , a jeżeli nie to lepsze będą 2 x 6 po 165 Ah (przepraszam za nieścisłośc dzięki Roki za korekte )

Opublikowano

Proste że 12V 110Ah powinno wystarczyć jak kolega Mendieta nie bedzie ciagnika zimą użytkował na płynie, ale jak wiadomo akumulator to nie wszystko. Można dwa 6V po 165Ah wstawić i bedzie wolno kręcił... bardzo duzo zalerzy od samych połączeń i samego rozrusznika :unsure:

Opublikowano

ja w c-328 mam akumulator centra futura 12V coś koło 80Ah i pali w najgorsze mrozy bez problemu a i mam założony alternator od skody fabii 70A akumulator ma już ok. 5 lat tak więc wstawiaj 12V

Opublikowano

no nie powiedział bym kolego w najgorsze mrozy bo przy minus 25 nie odburzy na takim akumulatorze no chyba że go wrzącą wodą przelejesz a raczej ciepła bo wrząca jest nie zalecana ehh

Opublikowano
Miałem zamiar kupić akumulator 12V 110 Ah. W zime mi nie potrzebny. Tylko tak do Listopada. Tak żeby na -5 odpalił

Ja mam dokładnie taki akumulator 12V 110Ah - taki że mieści się oryginalną podstawkę i pali bez problemów. A zimą ciapek nie jeździ, wyciągam akumulator i przechowuje w ciepłym miejscu.

Opublikowano

Do ciągnika powinny być 2 akumulatory 2x6v --165Ah ,taki zestaw wytrzyma minimum 5 lat a i w duże mrozy podchodzi sie i myk i ma palić , a nikt mni tu nie powie że na małym akumulatorze 12 V w zimie ciągnik bedzie dobrze krecił.Tyle w temacie.

Opublikowano

No przeciez wszyscy ci tu pisza, ze na malych akumulatorach dzialaja bardzo dobrze, a ty ciagle nie wierzysz ;)

 

Bedzie krecil rownie dobrze na akumulatorze 65Ah co na 195Ah. Kwestia jak dlugo bedzie musial krecic.

 

Nie bede sie sprzeczal co do rozruchu zimnego silnika w c 330- nie wiem nie mam stycznosci z ciapkami. Podobno trodniej uruchomic 2 cylindry niz 4.

 

Juz nie raz pisalem- w C-360 juz przynajmniej z 5 lat dzialaja z powodzeniem akumulatory o pojemnosci 65-80Ah. Obecnie juz 2 lata siedzi tam Banner 75Ah ktory juz niedawal rady w Astrze. Jak sie okazuje w Ursusie dziala wysmienicie. I nawet zeszlej zimy ni ebylo problemu. Oczywiscie silnik zostal przelany ciepla woda, ale akumulator zakrecil jak szalony.

 

Wiec z pelna odpowiedzialnoscia stwierdzam- AKUMULATOR O POJEMNOSCI 65-80 Ah JEST WYSTARCZAJACY DLA CIAGNIKA TYPU 330, 360!!

Opublikowano

ale z tym 65-80Ah co c-360 nie przesadzajcie  :Pna lato tak ale nie w czasie mrozów  ;) do 30 starczy tylko mocny prad rozruchu dobrze nagrzać świece i od kopa powinna wziąść zalezy tez cczy nie wyjechana czy dobrze ustawiona jak latem palil od strzała to w mrozy jak nagrzejesz dobrze swiece to zapali prawie ze tak samo ciut dłuzej bedzie krecic ale naprawde ciut tak było jak my jeszcze mieliśmy 30 :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Patryk6
      Dzień dobry czy posiada ktoś instrukcje do opryskiwacza tecnomy ( nie wiem jaki model będzie na zdjęciu) chodzi mi najbardziej o instrukcje do sterownika. Lub zajmuje się ktoś naprawianiem tych opryskiwaczy w szczególności chodzi mi żeby można było zmieniać dawkę a nie pryskać cały czas na jednej. Od kad kupiłem w Francji jest jedna stała dawka.



    • Przez DonPadre
      Witam,
      Wiem że to forum rolnicze ale kierunkowskazy w mszynach też są. Mam problem w moim peugeocie 208gti z kierunkowskazem ledowym w przedniej lampie od strony pasażera. Po przekręceniu zapłonu ale nie odpalaniu dioda jak i kierunkowskaz działają poprawnie ale gdy odpalę samochód to nagle dioda na desce zaczyna migać szybko jak przy spalonej żarówce a taśma ledowa w lampie niewyraźnie o równie szybko miga. Jak to naprawić, może zamontować opornik w jakiś sposób żeby zmniejszyć napięcie gdy samochód jest odpalony?
      Proszę o pomoc nie jestem orłem z elektroniki.

    • Przez Wiktorrrr
      Czy polecacie taką instalację do C-360?
      https://elmot-swidnica.pl/produkt/instalacja-c-360-laczona-kompletna-alternator-elmot-premium-line/
    • Przez gruber9
      Witam, mam problem z ciągnikiem. Ursus C-328 z silnikiem C-330. Akumulator 12V, 62Ah, rozrusznik szybkoobrotowy. Problem jest tak jak na filmiku, raz pali normalnie, a potem ciężko mu przekręcić i przełamać się, winny jest akumulator, czy co? Zrobiłem dotychczas tak
      -wyjąłem rozrusznik, zdjąłem i sprawdziłem czy nie ma luzów na łożyskach i brak luzów, na imadle bez obciążenia kręci jak oszalały
      - akumulator padł w sobotę mi, choć palił wcześniej dobrze, podładowałem go i założyłem i przy rozruchu jak tak ciężko kręci ma spadki na akumulatorze do 10v a i niżej typu 6-8V, i co ciekawe z zacisku alternatora podczas pracy silnika wychodzi napięcie 14V, a na samym akumulatorze na 1600 obrotach dopiero łapie 13,9V, więc trochę lipne ładowanie, czy może być winny przewód zasilający temu? Czy sama akumulator jest wyeksplatowany i nie ma siły rozruchu i nie przyjmuje ładowania? Choć trzyma, bo od soboty do dziś trzymał w granicy 12,7V. Co polecacie? Zmiana akumulatora?
      Filmik poniżej: 
      481796126_9719509461406820_9059274403169755457_n.mp4
    • Przez YeLoN3
      Witam. Założyłem czujnik ciśnienia powietrza dd20e z mtz i taki wskaznik https://allegro.pl/oferta/wskaznik-cisnienia-powietrza-mtz-60-mm-0-10-bar-12v-z-kontrolka-15832259774 i zawór mam ustawiony na 6 barów a ten wskaźnik dochodzi do 10 a go zamyka. Przy 5bar pokazywał ponad 8. Podobny problem mam z czujnikiem i wskaźnikiem ciśnienia z c385 po odpaleniu odrazu go zamyka 10bar a w rzeczywistości ma 5 bar ciśnienia oleju. https://allegro.pl/oferta/czujnik-cisnienia-oleju-c-385-zetor-oryginal-ursus-5035392031
      https://allegro.pl/oferta/wskaznik-cisnienia-oleju-c-385-elektryczny-89352931-4959889766 
      Wiem że czujnik musi być sparowany ze wskaźnikiem ale jak widać jest z tym problem przy takich ilościach producentów? Można to wyskalować za pomocą rezystorów?
      Podłączenie i masa są dobre.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v