Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Pewnie, że się opłaci i jezeli masz dobre ładowanie to ciągnik równiez dobrze chodzi.

Ja u siebie w kaczorku mam już tak nie pamiętam od kiedy i naprawdę jest dobrze

przy 2 aku 6V jest problem jak jeden słabnie a tu masz spokój

u siebie mam 105 AH i w zupełności wystarczy

Podłączenie masz bardzo proste bo przewód prądowy dajesz na PLUS a minus/ masę do ramy

Opublikowano

mój kolega ma jeden akumulator od jakiegoś samochodu ciężarowego typu star jelcz w ursus 4011 już kilka tak i kręci extra tylko musiał dorobić skrzynkę na ten większy akumulator umiejscowił go po prawej stronie. moim zdaniem że jeden lepiej się sprawuje żeby tylko nie te rozmiary

Opublikowano

Pewnie, że się opłaci i jezeli masz dobre ładowanie to ciągnik równiez dobrze chodzi.

Ja u siebie w kaczorku mam już tak nie pamiętam od kiedy i naprawdę jest dobrze

przy 2 aku 6V jest problem jak jeden słabnie a tu masz spokój

u siebie mam 105 AH i w zupełności wystarczy

Podłączenie masz bardzo proste bo przewód prądowy dajesz na PLUS a minus/ masę do ramy

chyba przewód prądowy dajesz na minus a masę na plus gdy masz oryginalną prądnicę

Opublikowano

Jeden 12V/120Ah w zupełności wystarczy, widziałem kiedyś C-330 z akumulatorem 12V/72Ah i oryginalnym rozrusznikiem, palił bez problemu. Osobiście odpalałem C-360-3P z akumulatora 12V/55Ah też na oryginalnym rozruszniku. Kierunek podłączenia akumulatora dla rozrusznika i prądnicy (o ile regulator napięcia nie jest elektroniczny) nie ma znaczenia, trzeba tylko przemagnesować stojan prądnicy.

Opublikowano

Sam jeździłem przez jakiś czas na akumulatorze 44 Ah. Co prawda było lato ale palił elegancko na oryginalnym rozruszniku. Obecne akumulatory czyli 2 x 6V powoli się kończą i też myślę nad jednym. Niby dużej różnicy w cenie nie ma ale zawsze coś.

Opublikowano

jeżeli zimą nie stoi na mrozie możesz 12-ke zakładać, osobiście niedawno założyłem centre 2x6v 165ah i polecam. Co prawda 12 taniej wyjdzie ale krucej wytrzyma, cenowo wyjdzie na to samo

Opublikowano

Ja przy c-330 mam 12v 55ah już kilka lat i działa bez problemu tyle, że zimą stoi w ogrzewanym garażu i mrozu nie ma. Jak do odpalania w większych mrozach to jednak większy akumulator lepiej, 12v 105ah powinien wystarczyć.

Opublikowano

Po co wam 165 ah jak on i tak nigdy nie doładowany przez prądnicę?Przez miesiąc ruska paliłem bez problemu na 44 ah.

Liczy się prąd rozruchu a nie pojemność aku.Ja jestem po ogólniaku i wiem takie rzeczy.Amen

Opublikowano

Jak się jeździ w lato i zime stoi w ciepłym garażu to 12V 120. A moje obecne 6V 165Ah Aletk naładuje bez problemu bo sprawdzam miernikiem jak stoi.

Jeśli aku jest nowe to nawet na 44 zapali ale ile tak pociągnie??? Każdy pisze że rok albo krótszy okres czasu palił na słabym aku a potem co? trzeba było kupić inny? Koszty między 12V a 2x6V po jakimś czasie wychodzą na równe.

Opublikowano

Dawniej w T25 miałem jeden aku 180 ah,woziłem go na błotniku.Wytrzymał 4 lata ale często go doładowywałem.Rozruchu miał

ponad 1000A,przy zapalaniu aż przewody podskakiwały...

Opublikowano

Ja bym proponował jeden 12v, co prawda nie mam 30 tylko 60 ale jak miałem dwie 6v to od kupna nowych aku nie mineło dwa lata i był problem z uruchomieniem ciągnika, a jak mam jedną 12v jak się nie mylę pięć lat, ten problem zginoł.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Patryk6
      Dzień dobry czy posiada ktoś instrukcje do opryskiwacza tecnomy ( nie wiem jaki model będzie na zdjęciu) chodzi mi najbardziej o instrukcje do sterownika. Lub zajmuje się ktoś naprawianiem tych opryskiwaczy w szczególności chodzi mi żeby można było zmieniać dawkę a nie pryskać cały czas na jednej. Od kad kupiłem w Francji jest jedna stała dawka.



    • Przez DonPadre
      Witam,
      Wiem że to forum rolnicze ale kierunkowskazy w mszynach też są. Mam problem w moim peugeocie 208gti z kierunkowskazem ledowym w przedniej lampie od strony pasażera. Po przekręceniu zapłonu ale nie odpalaniu dioda jak i kierunkowskaz działają poprawnie ale gdy odpalę samochód to nagle dioda na desce zaczyna migać szybko jak przy spalonej żarówce a taśma ledowa w lampie niewyraźnie o równie szybko miga. Jak to naprawić, może zamontować opornik w jakiś sposób żeby zmniejszyć napięcie gdy samochód jest odpalony?
      Proszę o pomoc nie jestem orłem z elektroniki.

    • Przez Wiktorrrr
      Czy polecacie taką instalację do C-360?
      https://elmot-swidnica.pl/produkt/instalacja-c-360-laczona-kompletna-alternator-elmot-premium-line/
    • Przez gruber9
      Witam, mam problem z ciągnikiem. Ursus C-328 z silnikiem C-330. Akumulator 12V, 62Ah, rozrusznik szybkoobrotowy. Problem jest tak jak na filmiku, raz pali normalnie, a potem ciężko mu przekręcić i przełamać się, winny jest akumulator, czy co? Zrobiłem dotychczas tak
      -wyjąłem rozrusznik, zdjąłem i sprawdziłem czy nie ma luzów na łożyskach i brak luzów, na imadle bez obciążenia kręci jak oszalały
      - akumulator padł w sobotę mi, choć palił wcześniej dobrze, podładowałem go i założyłem i przy rozruchu jak tak ciężko kręci ma spadki na akumulatorze do 10v a i niżej typu 6-8V, i co ciekawe z zacisku alternatora podczas pracy silnika wychodzi napięcie 14V, a na samym akumulatorze na 1600 obrotach dopiero łapie 13,9V, więc trochę lipne ładowanie, czy może być winny przewód zasilający temu? Czy sama akumulator jest wyeksplatowany i nie ma siły rozruchu i nie przyjmuje ładowania? Choć trzyma, bo od soboty do dziś trzymał w granicy 12,7V. Co polecacie? Zmiana akumulatora?
      Filmik poniżej: 
      481796126_9719509461406820_9059274403169755457_n.mp4
    • Przez YeLoN3
      Witam. Założyłem czujnik ciśnienia powietrza dd20e z mtz i taki wskaznik https://allegro.pl/oferta/wskaznik-cisnienia-powietrza-mtz-60-mm-0-10-bar-12v-z-kontrolka-15832259774 i zawór mam ustawiony na 6 barów a ten wskaźnik dochodzi do 10 a go zamyka. Przy 5bar pokazywał ponad 8. Podobny problem mam z czujnikiem i wskaźnikiem ciśnienia z c385 po odpaleniu odrazu go zamyka 10bar a w rzeczywistości ma 5 bar ciśnienia oleju. https://allegro.pl/oferta/czujnik-cisnienia-oleju-c-385-zetor-oryginal-ursus-5035392031
      https://allegro.pl/oferta/wskaznik-cisnienia-oleju-c-385-elektryczny-89352931-4959889766 
      Wiem że czujnik musi być sparowany ze wskaźnikiem ale jak widać jest z tym problem przy takich ilościach producentów? Można to wyskalować za pomocą rezystorów?
      Podłączenie i masa są dobre.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v