Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Posiadam problem z wałkiem, objawia się to tym, że po odpaleniu wałek jest cały czas włączony (kontrolka się nie świeci, może być przepalona żarówka)
Niestety pod obciążeniem już się nie kręci. Próbując zmienić prędkość czuję opór na dźwigni.
Dodatkowo prawdopodobnie nie działa wyłącznik. Czy można jakoś użyć go na krótko (używając doprowadzonych 3 kabli: +, C, T ?)
Co i w jaki sposób mogę zrobić, aby dokonać diagnozy wałka oraz włącznika?

Opublikowano

hmm nikogo nie ma

 

ja mam fiata to WOM załączany z guzika , a hamulec WOM z drugiego ( w nowszych jednym guzikiem włączasz i hamujesz) to jak rozumiem masz podobnie to poszukaj przewodów ja  mam z tyłu widoczny od załączania WOM a w okolicach do hamulca , i idą do elektrozaworów z boku szkrzyni każdy ma swoją cewkę na jeden kabel tam szukaj napięcia

 

PS WOM u mnie chodzi jak nie włącze hamulca nieraz tarcze w rozsiewaczu całą drogę się kręcą jak WOM wyłączony

Opublikowano (edytowane)

Dzień dobry przylonczam się do tematu wom Fiat a mianowicie posiadam Fiata F130 i nie załańcza mi się WOM czy możecie pomóc coś w tym temacie jestem jego świeżym posiadaczem i nie wiem co i jak ..

 

Edytowane przez Mariusz0000
Opublikowano

Od wom masz dwa przyciski jeden na środku przy kierownicy (miedzy 4x4 a blokadą) on służy do hamowania Wom ale działa tylko jak wom wyłączony.

 

A włącznik wom masz po prawej na błotniku przy sterowaniu tuz . Mi on niekiedy nie łączy zależy jak się naciśnie . Zarówno załączanie jak i wyłącznie , ja to już wciskam z przyzwyczajenia to się nie zastanawiam ale chyba trzeba "chwilę" przytrzymać.

 

A jeszcze sprawdź czy prąd dochodzi do cewki za schodkami po prawej masz je . Niepamiętam która już ale są dwie - poszukaj po przewodach dwa idą na tył aż do samego tyłu przy wałku Wom jeden od załączania drugi od hamowania. Jak jest jeden grubszy to od załączania Wom

Opublikowano

Jak na zapłonie pstrykam włącznikiem od załączania to pstryka coś pod kierownicą ale nie wiem czy do tych cewek dochodzi poszukam ich 

A jeszcze jedno jak wygląda praca włącznika czy po wciśnięciu on odbija czy zostaje w pozycji wciśnietej .

Opublikowano

włącznik WOM nie wciska się na stałe -puścisz i wraca, 

Jak coś pstryka to może przekaźnik (elektryczny) nawet nie wiem ale być może jest bo od półbiegu mi kiedyś nie łączył . A one są z bezpiecznikami taki schowek na środku w pionie między pedałami wciskasz w dół z 3 cm i się otwiera 

Opublikowano

Jak żarówki działają to się zapali od załączania WOM , hamulca wom , 4x4 , blokady itd ,

 

PS . Jak silnik chodzi to się świeci na żółto (te wyżej też) kontrolka od smarowania -dwie różne zębatki , a jak filtr zapycha się od hydrauliki to na czerwono jakaś albo olej strasznie gęsty przy -20 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez zacx18
      Witam mam następujące pytanie  dotyczące obrotów WOM w ciągniku deutz agroplus 100 otóż jeśli mam wybrany wałek 540 eco  to ze wskazań deski rozdzielczej wynika że 540 obrotów osiąga przy około 1500 obrotów silnika  ,ostatnio zauważyłem w instrukcji  że 540 eco powinien osiągnąć przy 1721 obrotów silnika na minutę  i nie wiem czy instrukcja źle podaje ,czy traktor źle liczy obroty wom .
    • Przez Domek96
      Cześć mam pytanie czy w renault 75.14 z 84r trzeba wciskać pedał sprzęgła, żeby włączyć i wyłączyć dźwignią wałek wom
    • Przez MfKrystian
      Witam ostatnio z  dnia na dzień przestał mi działać w Mf 3080 Wom jak wlączam wogóle nie reaguje nie drgnie nawet Kontrolka od womu się nie paliła a nawet jak się nie paliła to i tak mi działał I jakoś dziwnym trafem przestał działać
    • Przez Veq9
      Witam
       
      czy mógłby mi ktoś proszę wytłumaczyć jaką funkcje pełni owa wajcha ( podejrzewam iż jest to zmiana prędkości wom z 540 na 1000 oraz odwrotnie), oraz jak ową wajchą manipulować by otrzymać owe prędkości tzn.  Należy ją wdusić, przekręcić czy jak, bo niezbyt wiem ???
      Z góry informuje iż jest to oryginalny element stosowany w Ursus 1634 wersja exportowa

    • Przez GrzywaRM
      Witam
      kupiłem MTZ i mam pytanie czy ten pręt pod skrzynią ze ściętymi  dwoma bokami na zdjęciu jest do zmiany prędkości obrotów wom? 

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v