Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć . 

Szukam nowego ciągnika w okolicach 100KM. Ma to być główny ciągnik do wszystkiego. Orka, siew, opryskiwacz, nawożenie i transport. W przyszłości może i ładowacz czołowy . Nie prowadzę produkcji zwierzęcej . 

New Holland miażdży pozostałe 2 typy ceną.  Tu powstaje pytanie czy warto dopłacać 30-40 tyś do Claasa lub Masseya? Może macie jakieś inne propozycje? 

Pozdrawiam

Sumek 

Opublikowano

Jeżeli miałby być to ciągnik do wszystkiego raczej bym sie skłaniał ku Claas arion 430. Ciągnik fajny wszystko pod ręką, silnik 4,5l, 480Nm, 110km waga ok 5t to do pługa sie przyda. Skrzynia 24x24 jeżeli coś bo lepiej jest bieg dopasować np. do orki czy transportu. Miałem na testach takiego tylko 440( 4 cyl 120km) i nh t6.180( 6 cyl 140km) Claas wypadł 1000% lepiej od NH spalanie o połowe mniejsze w tej samej pracy i przy agregacie podorywkowym nh przy 9,5km/h sie pocił a Claas na spokojnie 11km/h łapał. Zrobione po 5 ha było to spalanie claasa 32l a nh 58l. Na temat MF sie nie wypowiem bo nie miałem stycznosci z tym ciągnikiem. takiego Claasa w podstawie już za ok 200 netto sie wyrwie jak dealer zgodny.

Opublikowano
Myślę że NH byłby dobrym wyborem. Nieduża cena w porównaniu do konkurencji, bardzo dobre wykonanie, naprawdę fajnie można go wyposażyć i według mnie też wygląd lepszy niż Claas czy massey, co prawda wyglądem się nie pracuje :P jak byś miał jakieś pytania co do T5 to pisz bo miałem okazję mieć ten ciągnik na testy przez 4 dni.
Opublikowano

4 Dni ? Chyba 4 godziny, żaden diler nie da Ci ciągniki na 4 dni testu.  Też miałem T5 na testach starszy model - 2015 rok, z pługiem  4x40 w średniej glebie i ciężkich warunkach szału z prędkością nie było, 9 km z górki, tak to koło 7,5-8km/h dało się robić. Na plus żwawy silnik i niezłe spalanie bo średniej i ciężkiej ziemi na ok 24 cm wyszło 14 litrów . Dodam że było bardzo sucho. 

U mnie jak był to w sumie od 8 rano do 15 chyba. 

 

Opublikowano
@sumek666 Tak mówię o najnowszej serii a dokładniej o modelu T5.110 (107km). Ogólnie w porównaniu do NH T5060 ( niby 106km) mocy ma dużo więcej, pracowała z kosiarka 2.8m, prasa NH BR6090 i zawiózł 2 transporty bel a na jeden transport wychodzi 36 belek. Moc jest odczuwalna, skrzynia bardzo wygodna ale niestety dalej trochę wyje. Wydaje się być bardzo zwrotny i nawet jak by zwrotniejszy od T5060 ale nie wiem nawet czy tak jest. Z kosiarka jak i prasa robiło się lepiej bo można było sobie lepiej dopasować bieg. Hydraulika jeżeli chodzi o wydajność to bardzo podobnie do T5060 jedynie co plus za to że praktycznie jej nie słychać. Wyciszenie kabiny bardzo dobre na małych obrotach ledwo słuchać silnik, amortyzacja kabiny jak i osi bardzo na plus a z fotelem auto comfort to już w ogóle bajka. Może na wiosnę się coś wykombinuje. U mnie ciągniki za ciężko nie mają bo same zielonki a z resztą T5060 ma dopiero 1800 mtg od 2011 roku ;)
Opublikowano

nowy t6 125 to chyba ten sam lub bliźniaczy silnik 4,5l FPT. Przepracowałem dotychczas tylko 92 h, mogę powiedzieć, że jak na swoją moc (116KM)  gabaryty ma nie małe (rozstaw osi 6-cio garowego, a waga pokazała 6t bez balastu). Pracuje z KM 180 4x48cm i SN 300T z wałem gumowym- 2,4t. Co do spalania mogę powiedzieć (na dotarciu) średnio na baku 180l ok 20h zegarowych-talerzowanie, orka, siew, dojazdy .

 

Opublikowano

Tak. To są te same silniki. Różnic się mogą delikatnie oprogramowaniem. T6 ma znacznie większa masę i udźwig oraz możliwości oponowe. Wyższa klasa niż Arion. Plusy ariona to kabina (podlokietnik z joystickiem) skrzynia i silnik. Plusy NH to podnosnik oraz cena. Gdyby NH mial rozstaw osi jak Arion (2400 do 2525) to sprawa byłaby prostsza.

Opublikowano (edytowane)
23 godziny temu, mickas092 napisał:

4 Dni ? Chyba 4 godziny, żaden diler nie da Ci ciągniki na 4 dni testu.  Też miałem T5 na testach starszy model - 2015 rok, z pługiem  4x40 w średniej glebie i ciężkich warunkach szału z prędkością nie było, 9 km z górki, tak to koło 7,5-8km/h dało się robić. Na plus żwawy silnik i niezłe spalanie bo średniej i ciężkiej ziemi na ok 24 cm wyszło 14 litrów . Dodam że było bardzo sucho. 

U mnie jak był to w sumie od 8 rano do 15 chyba. 

 

9km/h? Od kiedy to chodzi i prędkość w orce? Chyba że radłem robisz. 

Edytowane przez Tomek90
Opublikowano
Dnia 4.11.2017 o 15:16, sumek666 napisał:

Cześć . 

Szukam nowego ciągnika w okolicach 100KM. Ma to być główny ciągnik do wszystkiego. Orka, siew, opryskiwacz, nawożenie i transport. W przyszłości może i ładowacz czołowy . Nie prowadzę produkcji zwierzęcej . 

New Holland miażdży pozostałe 2 typy ceną.  Tu powstaje pytanie czy warto dopłacać 30-40 tyś do Claasa lub Masseya? Może macie jakieś inne propozycje? 

Pozdrawiam

Sumek 

Pytanie ile ha miałby do obrobienia?    Ja stoje przed podobnym wyborem (na prow) ale u mnie jest jeszcze hodowla i ciągnik pracował by duzo z ładowaczem, biore pod uwage jd 5r  ,ariona 420 oraz nh t5 - i kazdy z nich ma swoje wady i zalety ciezki wybór -Tobie proponował bym ciagnik o duzej pojemnosci i cięzki - ariona 430 -jesli jest to maszyna na prow to ta różnica w cenie już nie bedzie taka duża- pozdrawiam

Opublikowano

Część na MR reszta finansowanie. Ziemi nie duzo. Na razie 20 ha w przyszłym roku będzie ok 30 ha. 

Masz może jakaś ofertę na 5R? Mam blisko JD ale jeszcze nie byłem . Z ich oferty ja bym celowal w 6095MC. 

Opublikowano

Witam.

Stoję przed wyborom zakupu nowego Ciągnika .  Zastanawiam się między New Holland T5 100EC silnik 3.5 l a Claas Arion 430 silnik 4.5 l tej samej firmy  iveco FPT . Co byście Wybrali? NH w najbogatszej wersji Claas w trochę słabszej. Ciągnik z turem. między jednym a drugim jest 40 tys różnicy. Proszę o pomoc.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez masseyferguson255255
      Witam. Mam problem dziś podczas wyjazdu w czasie jazdy (10metrów) wyskoczył dźwignia sterowania reduktorem i wskoczył tak jakby luz, choć bieg był włączony, teraz w ogóle nie reaguje na biegi na każdym biegu jak na luzie i na biegach szosowych i na terenowych, proszę o pomoc co jest grane. z góry wielkie dzięki.
    • Przez andrewk
      Witam, do sprzedania instrukcja obsługi do traktorów Massey Ferguson 6110 - 6190 w języku polskim. Gratis dla kupującego dorzucam instrukcję napraw do powyższych modeli w formie pdf (ang).
       
      Cena 70zł + wysyłka
       
      Chęć zakupu kierujcie wysyłając mi wiadomość
       
      Pozdro
       
       


       
       
      ___________________________________________________________________________________________________________
      AgroDane.pl - portal poświęcony specyfikacjom maszyn rolniczych takich jak ciągniki rolnicze, kombajny zbożowe oraz ładowarki teleskopowe. Dane techniczne, porównania modeli oraz opinie w jednym miejscu. Użytkownik agrofoto wszystkim poleca tą stronę z całego serca 
       

    • Przez Padykilos
      Witam, zwaracam się do was z prośbą o wytłumaczenie różnic pomiędzy tymi modelami. Na pierwszy rzut oka wyglądają tak samo, a z tego co pamiętam to seria T5 zaczynała się od 99KM. Proszę o pomoc pozdrawiam . 
    • Przez calverdu
      Posiadam Claas Ares 657 z 2007 roku, od nowości u mnie (2600mtg) . Natomiast w ostatnich dniach dzieje się coś dziwnego, w trakcie oprysku rozłącza mi wałek i całkowicie jazdę, deska zaczyna swiecić, pikać. Zgaszenie na minute załatwia sprawę i moge jechać dalej. Druga kwestia jest taka, że jadę w transporcie i rozłącza skrzynie na 2-3 sekundy po czym znowu zaczyna "ciągnąć". Występuje to czasami, lecz coś mi się wydaje że coraz czesciej i trzeba coś z tym zrobić, tylko pytanie co ?
    • Przez sylwek23111
      Witam, rozglądam się za klepiskiem do kukurydzy do dominatora 98s. Jakie polecacie? Spotkał się ktoś z "wysokowydajnymi klepiskami samoczyszczącymi do kukurydzy" z firmy osko-plast? Chodzi o takie wykonane z grubego pręta fi 16?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v