Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

jak robiłeś to wiesz kolejność - albo ósemkami albo dookoła.
Luz to 0,3 i 0,5 + 0,1 i kontrola za 100 h.
Moment masz na uszczelce chyba, że kupiłeś bez opakowania ale po szpilkach sobie wykminisz.

Opublikowano

niby poco?
ten akurat silnik idzie w różnych zastosowaniach.
Problemem może być zgranie kół bo znaki sá od strony bloku ale to pisak i ogień...
Ogólnie w tym akurat sprzęcie oryginalna uszczelka i niektóre aluminiowe obudowy gryzą się z płynami chłodzącymi.
znaczy - są takie kluczyki z pokrętłem i dokręcasz do trzonka a następnie popuszcza szybko na skalę ale jakoś się człowiek bez tego obywał. Szczelinomierz to podstawa...

Opublikowano (edytowane)

@ iron najwięcej cię w tematach o których nie masz wogóle żadnego pojęcia. Do żadnego Deutza nie są potrzebne specjalne klucze do regulacji zaworów. A już napewno do tak starego silnika jak ten.
Autorze z chłodnicy masz korek. Z bloku masz śrubę za alternatorem. Luz zawory masz na tablice znamionowej silnika. I wynosi tak jak masz wyżej podane 0,3/0,5mm przy wymianie uszczelki dodajesz 0,1mm. Pierwsza kontrola luzu do 500h zalecane 150h potem już co 1000. Uszczelka jest w 3 wymiarach. Więc dobierz prawidło wysokość.
Zaraz ci wstawię zdjęcia.
Śruby smarujesz i nabijasz punki na skrajnej. Dokręcasz 30Nm/80Nm/90° dźwigienki zaworowe dokręcasz na 22Nm a dekiel na 10Nm.

post-155299-0-56332300-1505678003_thumb.png

post-155299-0-58578300-1505678020_thumb.png

Edytowane przez Laval
Opublikowano

Widzę kolejny znawca. Ten silnik jest z turbo. Co więcej zawsze był tylko z turbo. A śruby można użyć 5 razy. Dlatego kazałem nabić punkt na śrubie. By było wiadomo ile już razy są użyte.

Opublikowano

niech będzie - nie znam się wcale. Dodam tylko tyle, nie wyczułeś sarkazmu. Ja postępuję z rezerwą co do tych śrub.
W tak wiekowej maszynie czort wie ile to razy było odkręcane.
czekaj bo się chyba faktycznie pogubiłem
BF to chyba wiatrem podszyty, tak?

Opublikowano (edytowane)

Nie ma rezerwy. Tyle producent podał i tyle się dokręca. Uszczelki w tym silniku trwałe. Stwierdzenie czy jest orginalna czy już wymieniona to jeden rzut okiem. A w silnikach wiatrowych szpilki się mierzy, a nie kombinuje.
Oznaczenia silników są proste B doładowany F szybkoobrotowy. Nic w tych oznaczeniach o typie chłodzenia nie ma.
Nie wspomnę że podałem kolejność dokręcania głowicy i widać że jedna. A ty sam napisałeś że moment dokręcania będzie w opakowaniu z uszczelką. W wiatrowych tego nie ma.

Edytowane przez Laval
Opublikowano

czyli ten jest chłodzony powietrzem czy nie?
Producent podał dla konkretnej uszczelki, którą sam stosuje a w sile dokręcania głównie przecież o to chodzi.
bf6m1013 jest na bank cieczą chłodzony zwątpiłem czy ten także. A napisałem że siła będzie w opakowaniu a jak kupił bez a robił silniki to po długości i grubości szpilek dojdzie.
To, że się mierzy to podstawa.

Inna sprawa, że moim zdaniem trzebaby pompki wyregulować, że o sprawdzeniu wtryskiwaczy nie wspomnę. Ale ja się nie znam...

Opublikowano

Chłodzony cieczą wystarczyło wpisać w Google lub wejście na stronę Deutza.
Producent podał siłę dokręca i to bez różnicy na grubość uszczelki.
Co do znawstwa to powiedź po co chcesz pompki regulować i w jakim celu? Bo już w fabryce je ktoś wyregulował. Potem nie ma takiej potrzeby. Wtryski wola autora. Mają przebieg to warto jak jest głowicą robiona.

Opublikowano

Poszedłem kiedyś z pytaniem i takie dostałem zalecenie. Pomogło. Czy wg Ciebie pompki się nie zużywają? Rezerwa co do śrub odkręconych jest moja osobista bo często używam bez wymiany i tak wolę bo jak jest niezbyt rozciągnięta a ma swoją ścieżkę to uważam, że lepiej użyć starej i wtedy te 90 stopni trzeba moim zdaniem z czuciem. Może to i nieprawidłowo ale skutecznie.
Co do uszczelki nie chodziło mi o grubość tylko generalnie wytwórcę. Jak pamiętam w DTR koparki O&K było nawet, że śruby wymienić przy przekroczeniu wymiaru a nie po piątym razie ale to bym musiał się dokopać do tego DTR.

Opublikowano

Zużyte pompki się wymienia/regeneruje. A nie ustawia. Spytam jeszcze raz w jakim celu i w jaki sposób chces ustawić pompki po wymianie uszczelki pod głowicą.
Sam przecież napisałeś że trzeba je ustawić. Nawet nie pytam jak wogóle chcesz je zweryfikować.
Powiedz mi też co ma wytwórcą uszczelki do momentu dokręcania? Bo jakoś nie zauważyłem by firma A zalecała dokręcanie z taką siłą a firm B z inną. Cały czas piszę i wytwórcy uszczelki. Ależ pokaż tą DTR od koparki chętnie się pośmiejemy z czegoś czego nie ma w tym silniku. Czyli pomiaru śrub.

Opublikowano (edytowane)

Była właśnie od reinza ale ją wydmuchało Nie wiem czy była dobrze dokręcona bo zakupiłem ciągnik i ktoś wymieniał w nim uszczelkę 

Edytowane przez DawidWsik
Opublikowano

W przypadku, o którym pisałem uzasadniono możliwe wydmuchanie uszczelki rozrzutem w ilości/czasie wtryskiwanego paliwa. Przyjechali zrobili i silnik faktycznie zmienił nieco kulturę no i pracuje do dziś...
Możecie niewierzyć.
Pomiar śrub to moim zdaniem jedyny sposób określenia ich przydatności.

Opublikowano (edytowane)

Przecież VR to oryginał. Ta firma jest dostawcą na pierwszy montaż.
Uszczelki się nie zdarzają felerne. Ktoś pominoł procedury. Tak jak kolega wyżej które nie dokręci na końcowe 90°. Bo wie robi i ma swoje teorie.
No to daj serwisówkę z pomiarem śrub w tym silniku. By twoje zdanie nie było gołosłowne. Podaj też wymiar czegoś nie mierzalnego w tym silniku. No to jaki wymiar być powinien?
Bo ja jak widzisz mam dowody na to co mówię, a nie że ja robię i mi się wydaje. A jak mi się wydaje to tak jest.
Autorze zmierz ile ci wystają tłoki nad cylinder. Coś robiłeś z głowicą a zwłaszcza zaworami?

post-155299-0-67648700-1505745144_thumb.png

post-155299-0-59253900-1505745395_thumb.png

Edytowane przez Laval
Opublikowano

ok super
masz śrubę
napisane że możesz jej użyć max 5 razy
Jak określić czy śruba się jeszcze nadaje?
Tylko po tym że była przykręcona dopiero 3 razy czy po tym jaka ona faktycznie jest?

Opublikowano

W przypadku, o którym pisałem uzasadniono możliwe wydmuchanie uszczelki rozrzutem w ilości/czasie wtryskiwanego paliwa. Przyjechali zrobili i silnik faktycznie zmienił nieco kulturę no i pracuje do dziś...

Możecie niewierzyć.

Pomiar śrub to moim zdaniem jedyny sposób określenia ich przydatności.

Mam pytanie o co ci chodzi z wydmuchaniem uszczelki rozrzutem w ilości/czasie wtryskiwanego paliwa przyjechali i co ci zrobili?

Opublikowano

Nie wiem czy dobrze rozumiem to koennen bei nachweisbarkeit (...) Wg mnie to znaczy że może być po sprawdzeniu max 5x użyta ponownie...
Z tym że ja w tym języku cienko.
zabrali pompki na przyrząd i przyjechali potem poustawiali podkładkami wysokość. Listwy nie ruszali.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez asus921
      Witam.
      Co moze byc przyczyna wycia hydrauliki? Swieci sie kontrolka od hydrauliki i wyje. Podnosnik dziala normalnie. Jak deliktnie nacisne na sekcje to wycie ustepuje, jak cofne dzwignie to wyje. Olej dolalem, bo bylo malo, ale podnosnik i wyjscia hydrauliczne dzialaja normalnie tylko na luzie cos wyje jakby sie jakis zawor zacial?
      Ciagnik nie uzywany 2 lata, potrzebny teraz na kilka godzin do podciagania przyczep. Stal i sie zepsul xD.
    • Przez daizor
      Tak jak w temacie kompletna serwisów-ka w języku angielskim.
       
      Instrukcja do pobrania :
      http://www.wrzucaj.com/518069
       
      Proszę o wciśnięcie "głosuj na post do góry"
      W sprawie hasła do archiwum pisać na PW
    • Przez arty
      Jak prawidłowo używać tzw sprzęgło pięciominutowe WOM w ciągniku Deutz/Same/lamborghini?

      Mam z lewej strony dźwignie z pozycjami - Wałek WOM zależny od prędkości jazdy/luz/wałek zależny od obrotów silnika.
      Aby przełączyć dźwignię z luzu na zależne od prędkości jazdy mogę to zrobić przy pracującym silniku - nic nie zgrzyta - aby przełączyć z luzu na zależne od obrotów murze zgasić silnik bo w przeciwnym razie jest zgrzyt.... (sprzegło pieciominutowe cały czas wyłączone). Aby wałek zaczął się obracać muszę jeszcze przekręcić elektryczny przełącznik....  -nie znam sie na tym ale to chyba to sprzęgło pięciominutowe.... - tym też wyłanczam WOM np na nawrotach...
      Gdzieś słyszałem ze  aby nie zużywało się jakieś tam łożysko powinno sie po skończonej pracy z WOM wyłączyć sprzegło pieciominutowe - właczyć luz na dzwigni i następnie sprzegło pieciominutowe znow przelaczyc na pozycję załączone tak jak w trakcie pracy WOM. Nie wiem czy ta instrukcja dotyczy konkretnej marki czy w ciagnikach SDF też powinno sie tak robić???
    • Przez tomek3105
      witam mam problem z ciagnikiem lamborghini premium 1060 
      mianowicie problem polega na tym że ciezko wrzucic bieg roboczy szybkie wolne każdą serię jak przerzucę na jadę do przodu to jest troszkę ciszej tak samo do tyłu na luzie na rozłączonej skrzyni jest najciszej jest to wersja bez połbiegów
      pompa hydrauliczna nowa
      nie wiem już czego się złapać
      kalibracja zrobiona 
      tarczki sprzęglowe zrobione 
      brak błędów na komputerze
      jest taki objaw e stuka po lewej stronie skrzyni przy silniku na wysokości jak kończy się kosz sprzęgłowy ale w samym koszu nie  było nic uszkodzone poszły nowe uszczelniacze  nie wiem co jest 
      już dużo kasy włożone i nie wiadomo o co chodzi 
      proszę o pomoc 
    • Przez radek8817
      Witam posiadam deutz agrotron mk3 135 swieci mo się kontrolka emc ładnie zapala wszystko niby działa ma moc tempomat dziala od czego ona może byc. Kolejna kontrolka  to zolw cały czas swieci zokw Skrzynia 6biegow 4 polbiegi ciagnik jezdzi normalnie szybko jak ja wyłączyć?. Kolejna sprawa pokazuje mi włączony Przedni wom i obroty przedniego womu ciagnik nie posiada przedniego womu nawet włącznika do niego ktoś cos moze podpowie o co tu chodzi 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v