Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Ale nie śmierdzi ze sprzęgła tylko tak jakby z tego miejsca w którym jest hamulec na przód. Oleju nie zostawia po sobie na pewno chociaż wczoraj zauważyłem małe poty pod spodem. Kolego TymonMasa co to Twoim zdaniem może być?

Opublikowano

Nie wiem jak tam to wygląda (wal do użytkownika kosti) Ale może tarczki od przedniego hamulca ci hamują trochę i je ściera i temu śmierdzi. Sprzęgło składa się z 2 sprzęgieł. Jedno tarczowe suche i turbomatik. Może te zwykłe CI siada. A co do oleju rozmawiałem troche na ten temat z kostim i jeśli przy sprzegle nic nie było grzebane to nie należy się tam bawić z olejami bo z dobrego ciągnika można zrobić muła. Wystarczy za dużo lub za mało wlejesz lub inny olej i sprzęgło źle funkcjonuje. Pozdrawiam

Opublikowano

tylko, że jestem niemal pewien, że ten smród nie wydobywa się ze sprzęgła, czuć go z tyłu ciągnika. A jeśli to tarczki to co może się dziać? Zacisk się przyblokował? gdy wrzucam na luz i spuszczam ręczny to ciągnik się toczy, sam już nie wiem. A i jeszcze jedna kwestia dziś jak tata orał to miałem wrażenie jakby cały czas obydwa tylne koła napędzały, mimo że blokada była wyłączona, to normalne?

Opublikowano

Teoretycznie normalne. Układ różnicowy tak działa ze gdy jedno koło ma lżej to tylko ono sie kreci i tylko wtedy to koło się kręciło a drugie stoi w miejscu lub wolniej sie obraca. Dlatego gdy jest błoto to najczęściej tylko 1 pracuje. Jeżeli obciążenie było równe to koła szły równo. A w jakich okolicznościach coś złego sie dzieje? Gdy jedziesz prosto skręcasz pod obciążeniem na pusto itd?

Opublikowano

Ogólnie w jeździe jest bardzo dobrze, nie ma jakichś szarpnięć czy innych niepokojących rzeczy, sprzęgło działa dobrze płynnie rusza. tylko niepokoi mnie ten dziwny zapach który wydobywa się po dłuższej jeździe. Jest np. taka możliwość że nie rozłącza blokady tylnego mostu i dlatego gdy się skręca coś może docierać i stąd ten zapach?

Opublikowano

Jak by CI nie rozłączyło blokady to przy pierwszym lepszym zakręcie masz tryby rozwalone. Może olej Ci gdzieś leci i po wyższej temp silnika/oleju śmierdzi.

Opublikowano

kolego @klejnus ja nie jestem za grzebaniem w sprzegle ale jesli jest dziwny zapach po dluzszej jezdzie lub ciezkiej pracy to moze byc uciekajacy olej z turbosprzegla tak jak jest to u mnie ;[ . i czeka mnie rozpolawianie :(

Opublikowano

A w dodatku dziś podczas prasowania słomy czyli jak jest włączony wałek to gdy naciskam sprzęgło słychać takie lekkie buczenie i pedał sprzęgła lekko drży :/ co może być nie tak?

Opublikowano

Dokładnie wtedy jak naciskam sprzęgło. Przy wyłączonym womie jest wszystko ok, choć mam wrażenie, że nie rusza tak płynnie jak powinien. Może to być wina tarczy? Lub ogólnie sprzęgła?

Opublikowano

Witam.Trochę odkopie temat.W odpowiedziach up wszysyc piszą o wymianie oleju w turbomacie.Posiadam Fendta 304 LS i 308 LS.W obu szukałem wlewu do sprzęgła i nie mogę znaleść.Stojąć przodem do przodu ciągnika to wlewu mamy szukać po prawej stronie czy lewej?W którym miejscu dokładnie jest ten wlew bo nie mogę znaleść.Bardzo prosze o pomoc.

Opublikowano

znajduje sie za silnikiem pod kabina . trzeba wyjac srubokretem blaszke i na luzie krecic wlasnie tym turbosprzeglem;p bedzie sruba chyba 15 lub 16 i juz;p dostep jezeli masz tura masakryczny;p

Opublikowano

mam problem ze sprzęgłem w fend 108s turbo-matic.czy ktoś wie czy ten ciągnik ma jakieś drugie sprzęgło czy tylko olejowe.zalałem nowy olej a i tak nie ciągnie jak trzeba;z góry dzięki za info

Opublikowano

Witam zakupiłem niedawno fendt 308C z 1999r. z turem i zauważyłem że jak wrzucę 2 bieg to nie chce ciągnąc delikatnie pod górkę jak trące gaz to się zbiera powoli na jedynce trochę lepiej ale powoli nie wiem czy tak ma być czy może za mało płynu w sprzęgle turbo. Mam jeszcze jedno pytanie w tym ciągniku jest silnik Deutz moje pytanie jest takie czy istniej możliwość przedostawania się oleju ze skrzyni biegów do układu chłodzenia bo wydaje mi się ze w płynie jest olej przekładniowy (specyficzny zapach) i kolor. PROSZĘ O POMOC

Opublikowano

Koledzy u mnie wczoraj 615 LSA przestał ciągnąc, wkładam bieg, puszczam sprzęgło a on nic, myśli, mam jechać czy piec ciastko, ja mu gaz, jechać a jechać i jedziemy.

Dostęp do turbomatika okropny, z boku zbiornik paliwa, przewody hydrauliczne itp.

Z lewej mam 2 klapki z siatkami a z prawej powinna być ale jeszcze do niej nie dotarłem, rozkręcam skrzynke, tłumik itp...

Jedynie co to zlałem olej ponad 10 l, ciemny smierdzacy. (dodam mam go ok 3/4 lat i nigdy nie był zmieniany.

 

I tu pytanie, ile mam wlać??? do pełna, ale ile kupić 10/12 litrów

jaki do automatów ATF czerwony???

 

Z góry dziękuję za podpowiedzi

Opublikowano

no to jak na mój gust trochę za dużo tego oleju musiało być. zalej Świerzego i zobacz czy to to czy może główna tarcza sprzęgłowa albo w najgorszym wypadku inne podzespoły turbosprzegła np pompa silnik hydrauliczny

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez okejas
      Mam pytanie odnośnie ceny części zamiennych i naprawy skrzyni biegów tak jak w temacie w fendzie 309,mianowicie chodzi o to,ze wyskakują biegi(2 oraz półbiegi),a 3 podczas szybkiej zmiany zgrzyta....ile mógłby wynieś całkowity koszt naprawy??????
    • Przez szympek
      Witam mam problem mianowicie w ciągniku po dodaniu gazu i jego odpuszczeniu chwilę po tym jak chodzi na wolnych obrotach puści dymka niebieskiego i czuć olej, z miarki centymetr ubyło pracował 6 godzin przy kombajnie na wysoki obrotach po dodaniu gazu nie dymi ani nic tylko chwilę po na wolnych puści raz czy dwa
    • Przez adam8211
      Witam wszystkich.
      Problem dotyczy Fendta 312lsa z 1991 roku. Skończyło się sprzęgło, tarcza zupełnie się rozpadła. 
      Ciągnik już po wymianie docisku z tarczą LUK, podstawą tarczy oraz wałka tego co wchodzi do turbosprzęgła. Wszystkie łozyska w sprzęgle suchym i turbomatiku włożone nowe. Zmieniony olej w turbosprzęgle. Nowa pompka sprzęgłowa i wysprzęglik.
      Problemem są ciężko wchodzące biegi. Tak jakby nie wysprzęglał do końca. Wysokie biegi jakoś wchodzą ale czym niższe tym gorzej. Gdzie szukać problemu ?
    • Przez kBieszczad
      WITAM
      Pilnie potrzebuje instrukcji obsługi lub ksiązki pojazdu dla traktora Fendt 311 lsa r 91.
      Gdzie można kupić lub czy ktoś ewentualnie wie gdzie można ściągnąć w wersji elektronicznej.
    • Przez PolExit
      Panwie, 
      zakupiłem w ostatnim czasie Fendt 306 LS Turbomatik, proszę o podpowiedź w sprawie biegów i półbiegów bo mam ich mieć teoretycznie 21 + wsteczne a w praktyce wychodzi że mam ich mniej lub coś nie działa prawidłowo.
      Pytanie podstawowe, bo czytam i trafiam na sprzeczne informacje. Czy po włożeniu np. pierwszego biegu i ustawieniu dźwigni półbiegów na "0" ciągnik powinien ruszyć czy nie? 
      Bo według książki do Fenda którą posiadam powinien ruszyć, a stoi w miejscu. Biegi działają tylko po ustawieniu dźwigni półbiegów na "S" lub "L", czyli tak jak by ruszał tylko na półbiegach. 
      W książce na dźwigni od półbiegów ma dodatkowy przycisk którego ja nie posiadam. 

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v