Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

witam prosze podpowiedzcie jak sprawdzic stan tego oleju w turbomatiku w fedzie 611 lsa z 91 roku bo jestem ciekawy gdzie to jest i jaki jest poziom oleju moze tez mam mało z góry dziekuje

Opublikowano

Witam kilka dni mnie nie było na forum bo mi komp kucnął ,widzę że temat turbomatika trochę ma zainteresowanie tak na wstępie do "kosti68" z tego co piszesz to "bez urazy" mylisz trochę pojęcia turbomat a docisk+tarcza to dwa zupełnie inne mechanizmy .I przedewszystkim nie ma NIC WSPÓLNEGO za duża czy za mała ilość oleju do zużywania się tarczy .Tak wogóle to za mała ilość oleju w turbomacie powoduje że turbomat dobrze nie przekazuje obrotów z silnika na docisk i tarcze a nie że się ślizga tarcza,a za dużo oleju to jest mechanicznie niemożliwe chyba że ktoś wymontuje turbomat z ciągnika i zaleje do pełna.Teraz do tych co chcą sprawdzić ,dolać lub wymienić olej w turbomacie.Olej jest taki sam jak każdy olej do skrzyni automatycznej.A wymienia olej się następująco pod spodem silnika w miejscu gdzie się łączy ze skrzynią jest zaślepka odkręcić i pokręcać turbomatem aż się pojawi korek odkręcić wylać stary olej (UWAGA POD DELIKATNYM CIŚNIENIEM)następnie odkręcić drugą zaślepkę(jak się stoi twarzą go ciągnika to z prawej strony mniej więcej na środku też w okolicach łączenia się silnika za skrzynią)i przekręcać turbomatem aż się pojawi w tej drugiej zaślepce korek a wlać olej aż się przeleje zakręcić i po robocie i nie patrzeć czy wejdzie 8,2 czy 8.4 litra do pełna i będzie dobrze .Helmutki tak ten traktor umodzili że dokładnie jak korek jest w tej zaślepce u góry to do turbomatu nie wejdzie więcej niż 80%oleju czyli tyle ile być powinno.Może trochę skomplikowanie napisałem ale wszyscy trochę kumaci powinni załapać

Opublikowano

Nie wiem czy zauwazyles tomparkiet ale slizgac napisałem w cudzysłowie....wiec chodzi tu o przenośnie, ze dochodzi do uczucia ślizgania sie. ....poślizg ten występuje wtedy w turbosprzegle.. ... i jeszcze jedno po czym poznac ze olej w turbo jest stary, zużyty i "przypalony". Śmierdzi on ´niemiłosiernie na zgniłe jaja....i jest to smród ktory nieraz jeszcze po paru dniach czuc w warsztacie.

Opublikowano

owszem zauważyłem kosti68 ale także zauważyłem żę cytuję sprzęgło z czasem się zużyje nie będę się spierał ale do zużycia sprzęgła olej nie ma nic wspólnego.Jak olej jest ok to powinien być wmiarę przezroczysty jak jest brudny albo ma opiłki trzeba wmiarę szybko go wymienić.

Opublikowano

Tak tylko ze ja nie wspominalem i nie mialem na mysli normalnego sprzegla, caly czas mowa o sprzegle turbo....chyba cos sie nie rozumiemy B) A co do oleju to nawet olej wygladajacy na przezroczysty moze byc zluzyty....jest on wtedy wiele ciemniejszy od świeżego. A co do opilkow to jesli sa w oleju...to juz nie jest dobrze....praktycznie przy normalnym dzialaniu i w normalnych warunkach olej pozostaje czysty ( oprocz tego ze sciemnieje) bez wzgledu na wiek. Ostatnio mielismy u nas ciagnik ktory mial 7500 motogodzin... i byla to pierwsza od nowosci wymiana oleju....po spuszczeniu olej wygladal prawie jak nowy, nie byl ani przypalony ani zabrudzony. Tyle ze ciagnik ten w wiekszosci sluzyl do transportu ulicznego, gorzej wyglada sprawa jesli mamy w ciagniku tur.

Opublikowano

ja również mówię o sprzęgle turbo , u siebie jak spuściłem olej faktycznie był ciemniejszy zalałem zwykły olej do automatu i chula normalnie a z tym sprzęgłem to czy to fendt czy ciapek tak samo ma tarcze i docisk puszczasz sprzęgło i wszystko się ściska i jedzie tyle że ciapek przy ruszaniu trochę skopci sprzęgło a fendt nie

Opublikowano
A wiecie koledzy ile trzeba wlać oleju do sprzęgła w fendt 306 lsa? Czy stosowac ten właśnie olej HD-SAE 10W? Czy tez sie go zmienia co 5000mtg?

 

 

Do sprzegla w Fendt 306 LSA wlewasz 7,1 litra. I tez teoretycznie powinno sie go wymieniac co 5000 mtg, ale jak ci nie szwankuje i nie masz ze sprzeglam zadnych problemow to poczekaj, mozesz zrobic sobie w spokoju na jesien.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Ja mam 615 lsa Turbomatica i wymieniam zawsze na czas po tym jak mi wysiadło a mechanik moj tato mowił ze to przez to ze olej za długo w Turbomaticu jest ten sam ;D

Opublikowano

Wszystko zalezy od tego jakie prace byly prowadzone ta maszyna, czy ciagnik ma tur czy nie, jak rowniez jak osoba jezdzaca ta maszyna sie z nia obchodzi i jakie ma nawyki. Napewno jesli kupilo sie uzywana maszyne i nie masz pewnosci kiedy i czy wogole olej ten byl wymieniony....wtedy napewno wskazana jest jak najszybsza wymiana oleju w turbo.

Opublikowano
W fendzie 309ls podczas prac z włączonym przednim napędem jeśli ciągnik ma ciężko to przedni napęd zaczyna przerywać i słychać jakieś piski. Tylne koła ciągną a przednie raz ciągną a raz nie i wydobywa się pisk. Najbardziej zauważalne to jest podczas ładowania turem obornika z pryzmy jak się wbijam w pryzmę to tylne koła ciągną a przednie przerywają (raz ciągną a raz nie) albo w ogóle nie ciągną i słychać taki pisk a tylne w tym czasie ciągle ciągną. Taka sytuacja dzieje się tylko jeśli jest załączony przedni napęd. Czy jest tam jakieś oddzielne sprzędło od tylnego napędu i od przedniego?

Czy ktoś spotkał się z takim przypadkiem lub wie jaka może być tego przyczyna.

We wcześniejszych latach nie było takiego problemu.

Z góry dziękuje za jakiekolwiek rady.

Pozdrawiam

 

Tak do przedniego napędu jest sprzęgło wielotarczkowe i to ono piszczy tzn tarczki są do wymiany.

Co się tyczy ilości oleju do turbo sprzęgła to tak jak już ktoś napisał wlewamy tyle ile wlezie w pozycji do nalewania i nie ma znaczenia czy wejdzie 7,1 czy 7,4.

Opublikowano

Usterkę usunąłem, obyło się bez wymiany tarczek. A rozwiązałem ten problem w następujący sposób pomiędzy dźwignia którą załączam przedni napęd w moim modelu wyciąga się ją z podłogi a dźwignią która wychodzi z obudowy gdzie są tarczki od przedniego napędu znajduje się tam cięgno które można skręcać i rozkręcać. Podregulowałem bardzie na tym cięgnie, troszkę je rozkręciłem i przedni napęd działa jak wcześniej. Obyło się bez wymiany tarczek ;):P:)

Opublikowano

Jeszcze jest tam dość sporo regulacji. A jak już nie będzie można wyregulować to wtedy pozostanie tylko wymiana tarczek. Zobaczymy za jaki czas to nastąpi, jak będę wymieniał to napisze o tym.

Opublikowano

Mógłby mi ktoś doradzić ile trzeba wlać oleju do sprzęgła w Fendzie 308 i jaki to ma być olej, bo we wcześniejszych tematach nie zauważyłem odpowiedzi dotyczącej Fendt-a 308.

Opublikowano

Witam do sprzęgła turbo leję się taki olej jak do skrzyni automatycznej do samochodu dostępny na każdym cpn-ie a nalewa się go następująco w ciągniku jest zaślepka z siatką tam gdzie się łączy silnik ze skrzynią biegów u mnie w 304 po prawej stronie jak stoisz przodem do przodu ciągnika odkręć ją i musisz przekręcić turbomat do pozycji aż w tej dziurce pokaże się śruba do nalewania oleju i lej olej (ja lałem starą pompką od roweru co prawda powoli idzie ale się olej chociaż nie rozlewa) do momenty aż się napełni turbomat oleju będzie mniej więcej 3/4 i będzie ok mi mechanik tak powiedział i do tej pory jest ok trochę zawile napisałem ale powoli jak przeczytasz to powinieneś wiedzieć jak to zrobić a spuszczasz olej tak- na dole jest jeszcze jedna zaślepka i tam ustawiasz te śrubkę od turba i odkręcasz i olej wylatuje uważaj tylko bo olej jest trochę pod ciśnieniem i może prysnąć u mnie ojciec miał maseczkę na twarzy ze sterego oleju.

Opublikowano

Do sprzegla turbo lejemy tylko i wylacznie olej SAE10W. i to w takiej ilosci jaka podana jest przez firme Fendt, nie wiecej i nie mniej....temat poruszany na forum juz 1000 razy....tylko poszukac trzeba.

Opublikowano

Odświeżę troszkę temat. Posiadam Fendt'a Farmer 308 z 99r. I jak ostatnio jechałem z przyczepą ze zbożem to po wyjściu z ciągnika było czuć lekki zapach sprzęgła tzn tak jakby się ślizgało czy może to być wina zużytego oleju w turbomacie? Ogólnie sprzęgło działa bardzo dobrze nie ma szarpnięć czy innych dziwnych zachowań.

Opublikowano

Witam dołączę się do tematu mam Fendta Favorita 510C z 96r. i w instukci do niego nie pisze nic o wymianie oleju w sprzęgle turbo co xxx mth tylko "Wymiana nie jest konieczna" więc powinienem wymienić ten olej mam na liczniku 6400 mth?

 

Witam dołączę się do tematu mam Fendta Favorita 510C z 96r. i w instukci do niego nie pisze nic o wymianie oleju w sprzęgle turbo co xxx mth tylko "Wymiana nie jest konieczna" więc powinienem wymienić ten olej mam na liczniku 6400 mth?

Opublikowano

Witam dołączę się do tematu mam Fendta Favorita 510C z 96r. i w instukci do niego nie pisze nic o wymianie oleju w sprzęgle turbo co xxx mth tylko "Wymiana nie jest konieczna" więc powinienem wymienić ten olej mam na liczniku 6400 mth?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez okejas
      Mam pytanie odnośnie ceny części zamiennych i naprawy skrzyni biegów tak jak w temacie w fendzie 309,mianowicie chodzi o to,ze wyskakują biegi(2 oraz półbiegi),a 3 podczas szybkiej zmiany zgrzyta....ile mógłby wynieś całkowity koszt naprawy??????
    • Przez szympek
      Witam mam problem mianowicie w ciągniku po dodaniu gazu i jego odpuszczeniu chwilę po tym jak chodzi na wolnych obrotach puści dymka niebieskiego i czuć olej, z miarki centymetr ubyło pracował 6 godzin przy kombajnie na wysoki obrotach po dodaniu gazu nie dymi ani nic tylko chwilę po na wolnych puści raz czy dwa
    • Przez adam8211
      Witam wszystkich.
      Problem dotyczy Fendta 312lsa z 1991 roku. Skończyło się sprzęgło, tarcza zupełnie się rozpadła. 
      Ciągnik już po wymianie docisku z tarczą LUK, podstawą tarczy oraz wałka tego co wchodzi do turbosprzęgła. Wszystkie łozyska w sprzęgle suchym i turbomatiku włożone nowe. Zmieniony olej w turbosprzęgle. Nowa pompka sprzęgłowa i wysprzęglik.
      Problemem są ciężko wchodzące biegi. Tak jakby nie wysprzęglał do końca. Wysokie biegi jakoś wchodzą ale czym niższe tym gorzej. Gdzie szukać problemu ?
    • Przez kBieszczad
      WITAM
      Pilnie potrzebuje instrukcji obsługi lub ksiązki pojazdu dla traktora Fendt 311 lsa r 91.
      Gdzie można kupić lub czy ktoś ewentualnie wie gdzie można ściągnąć w wersji elektronicznej.
    • Przez PolExit
      Panwie, 
      zakupiłem w ostatnim czasie Fendt 306 LS Turbomatik, proszę o podpowiedź w sprawie biegów i półbiegów bo mam ich mieć teoretycznie 21 + wsteczne a w praktyce wychodzi że mam ich mniej lub coś nie działa prawidłowo.
      Pytanie podstawowe, bo czytam i trafiam na sprzeczne informacje. Czy po włożeniu np. pierwszego biegu i ustawieniu dźwigni półbiegów na "0" ciągnik powinien ruszyć czy nie? 
      Bo według książki do Fenda którą posiadam powinien ruszyć, a stoi w miejscu. Biegi działają tylko po ustawieniu dźwigni półbiegów na "S" lub "L", czyli tak jak by ruszał tylko na półbiegach. 
      W książce na dźwigni od półbiegów ma dodatkowy przycisk którego ja nie posiadam. 

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v